Médianapló

Médianapló - Miért soványodott le a kormánypárti sajtó?

2020. május 24. 11:23 - Zöldi László

Amíg karanténban voltam, a lányom vásárolt be. Szombatonként arra kértem, hogy hozzon egy Magyar Nemzetet is. Az újságot azonban túl vékonynak éreztem. Nahát, Zsuzsi nem vette észre, hogy egy vevő kilopta belőle a hétvégi mellékletet. Csakhogy Újlipótvárosban ki belezné ki a kormánypárti zászlóshajót? A fogyókúra okát nem ismerem, de talán nem tévedek abban, hogy a soványodás a koronavírus-járvánnyal hozható összefüggésbe.

Emberek százezrei hetekig nem mozdultak ki a lakásból, és ha nem fizettek elő újságra, akkor bizony visszaesett a példányszám. Ez nemcsak a Magyar Nemzetre vonatkozik, bár például a rosszabb helyzetben lévő Népszava nem szüneteltette a mellékleteit. Az a benyomásom, hogy a Magyar Nemzet épp arról mondott le, ami a legnagyobb értéke volt. A hétköznapi számokban propaganda-kiadvány képzetét keltette ugyan, ám a mellékletben tartalmas, elgondolkoztató írások láttak napvilágot. A szemléletük nem különbözött az újság harcias részétől, de a közelítésmódjuk alaposabbnak, a stílusuk pedig kulturáltabbnak hatott. Ami maradt a régi, nemesen konzervatív Magyar Nemzetből, attól elbúcsúzott a kiadására vállalkozó Mediaworks?

A spórolás a cég többi lapjára is jellemző. A 18 megyei újság szintén elvesztette a legtöbb mellékletét. A Mindmegette családi receptfüzetet, az Otthon vagyok lakberendezési mellékletet, a Jól vagyok egészségmagazint és a Népsport retromellékletet. Azt írtam erről a Médianaplóban, hogy a fővárosi központ csupán két mellékletet tartott meg: a tévés műsorfüzetet és az Előretolt helyőrség című szépirodalmi összeállítást. Ebből vontam le a következtetést, hogy megszűnőben a papírra nyomtatott megyei sajtó családi jellege. Csakhogy a hét minden napjára jutott mellékletekből maradt még egy: a rejtvényeket tartalmazó.

Ez onnan tudható, hogy a legutóbbi címlapján Apáti Bence tűnt fel. A snájdig táncművész a Magyar Nemzet vezető publicistája, és azzal vétette észre magát, hogy elnézést kért. Miközben ugyanis ostorozta az egyik ellenzéki pártot, a Felvidéket összetévesztette a Délvidékkel. Ezt írta: „Nem tudatlanságom, hanem slendriánságom vezetett a botláshoz.” (Facebook.com, 2020. 05.23.) Bátorságra kaptam, és elismerem, hogy a Mediaworks nem kettő, hanem három mellékletet tartott meg a hétből.

7 komment
süti beállítások módosítása