Tarjányi Péterről csak Magyarországon tudják, hogy biztonságpolitikai szakértő. Külföldön a bestseller-írót tisztelik benne, akinek izgalmas kémtörténetei milliós példányszámokat érnek el. Máskülönben írásművészetéből aligha tarthatná el itthoni médiavállalkozását, a Zoom.hu-t.
A portál azzal véteti észre magát, hogy a talán legjobban tördelt digitális orgánum. Most még azzal is, hogy a tulajdonos néhány napja kirúgta Murányi Andrást, a Népszabadság utolsó főszerkesztőjét, aki hírigazgatói rangban szolgált nála, és az lett volna a feladata, hogy utat nyisson a rádiók meg a vidéki sajtó irányába. Miután azonban az országgyűlési választás után Tarjányi úr más irányt szabott, a hírigazgató munkaköre fölöslegesnek bizonyult. Hogy aztán a hírigazgatónak miért nem a hírekkel kellett foglalkoznia, az rejtély, mindenesetre lefordítom a tulajdonosi szöveget: a Zoom jobban jár, ha marad a kaptafánál.
Az online felé fordulás jele egy szerkesztőségi közlemény a tegnapi számból. A Gemius OLA szerint júliusban a portál olvasottsága elérte a 1,21 milliót, ezzel a Bors.hu 1,05 milliója és a 444.hu 1,5 milliója közé ékelődött. Sok az 1,2 millió vagy kevés? Ha elosztjuk a napok számával, akkor 40 ezer jön ki. Nos, 2016. október 8-án a Népszabadság utolsó számát 37174 példányban adták el, ez a szokásos 3,6-del szorozva 133 ezer olvasót jelentett. Ehhez kéne hozzáadni a Népszabadság Online 75 ezer olvasóját is. Bizonyára nem mindig böngészték ennyien a digitális változatot, de ha 2016 szeptemberét vesszük, akkor a papír alapú újság online olvasottsága jócskán meghaladta a Zoom múlt hónapi csúcsteljesítményét.
A szintén megszüntetett Magyar Nemzet utolsó száma 2018. április 11-én 13608 példányban kelt el. 50 ezren olvasták, és körülbelül ugyanennyien az online változatot is. S bár a kiadóhivatalok üzleti titokként kezelik a digitális megjelenés iránti érdeklődést, annyi azért tudható, hogy egy kis megye egyetlen napilapja mintegy tízezer online olvasót könyvelhet el, egy közepesé húszezret. A 40 ezernél számosabb példányban kinyomtatott győri Kisalföldé pedig még többet, noha a Zoom napi 40 ezrét valószínűleg nem éri el. Miközben tehát jósolgatjuk a hagyományos sajtó halálát, a papírra nyomtatott újságok digitális változatai érdekes színben tüntetik föl a Zoom.hu-t.
Talán mégsem csak elbocsátó szép üzenet, hogy Tarjányi Péter a rádiózás és az újságcsinálás helyett az online-ban keresi a kibontakozás lehetőségét.