Médianapló

Médianapló - Háztáji

2013. október 01. 09:48 - Zöldi László

Az új hónap első napján gondolatban megállok néhány percre. Szeptemberben ugyanis 70065 kattintást és 57201 olvasót könyvelhettem el. Napi átlagban 2235 klikkelést és 1907 érdeklődőt. Nem tudom, hogy ez sok vagy kevés, következtetések mégis adódnak belőle. Leginkább az, hogy aki 2002. január elseje óta minden nap megírja a maga harminc sorát - valamivel többet vagy kevesebbet a célul kitűzött 2400 karakternél -, növekvő érdeklődésre számíthat, és persze az olvasók véleményére is.

 

Amidőn némi kísérletezés után 2004 őszén, napra pontosan kilenc évvel ezelőtt kiálltam a nyilvánosság elé, a Klubháló nevű portálon tizenkét kattintást jegyezhettem föl. Vagyis kilenc érdeklődőt, mert háromszor néztem meg, van-e olvasó. (Az egyik csípős megjegyzésével föl is készített a majdani megpróbáltatásokra.) A mintegy tízezer értelmiségit megszólító Pallas Páholy honlapján 2011. június 30-án hagytam abba a média hazai összefüggéseit értelmező blog közlését, az utolsó havi eredmény 20450 kattintás (napi átlagban 681) és 12144 olvasó (naponta 405) volt. Jegyzeteim a Facebook üzenőfalán 2013 februárjáig tartózkodtak. A közösségi oldalon csaknem ezer ismerősre tettem szert, az olvasottságot azonban csupán egyszer ellenőrizhettem. Rendszergazdaként dolgozó tanítványom segítségével vettem tudomásul, hogy a Médianapló elérte, picit meg is haladta a klubhálós olvasottságát. A különbséget inkább abban érzékeltem, hogy az ötven civil szervezet honlapján kevesebben szóltak hozzájuk, mindkét közlési helyen élvezhettem viszont a hasonlóképpen gondolkodók embermelegét.

 

A Blog.hu közvetítő rendszer révén léptem ki az idegen közegbe. S mert a szakmai jellegű rovat bejegyzéseire egyre gyakrabban számítottak a két utánközlő portál, a Mandiner és az Index szerkesztői, nekem is számítani kellett az úgynevezett fikakultúra megnyilvánulásaira. Az utókor figyelmébe ajánlom az azóta eltelt 213 nap adatait.  A 187152 kattintást és a 138136 érdeklődőt, napi átlagban a 878 klikkelést, illetve a 652 olvasót. A Médianaplót mostanában többen nézik tehát, de kevesebben járnak vissza hozzá. A kommenteket és a lájkokat nem összegeztem, a szeptemberi termést azonban szemügyre vettem. Félezer indulatos, csípős, fanyalgó, pontosító hozzászóláson tűnődhettem el, és 655 tetszésnyilvánítás ösztönzött a folytatásra. S hogy teljes legyen a kép, a mai terjedelem 2389 karakter. Majdnem sikerült belőni.             

1 komment
süti beállítások módosítása