A MÁV számára az állami költségvetés a vastüdő. (Virrasztó Zsolt újságíró, Zalai Hírlap, 2008. szeptember 4.)
A MÁV kékfényes vágóképpé egyszerűsödött. (Tömpe István közgazdász, Népszabadság, 2010. július 30.)
A MÁV többször közel állt ahhoz, hogy csődbe jusson. Adósságállománya öt év alatt tízszeresére emelkedett, saját tőkéje elfogyott. (Putsay Gábor újságíró, Magyar Hírlap, 2010. november 24.)
A MÁV utoljára 1944-ben volt a helyzet magaslatán. (Csepeli György szociálpszichológus, Facebook.com, 2018. október 3.)
Az ellenzékiek kiélhetik magukat a MÁV-on, a fideszesek pedig a fővároson. (Lukácsi Katalin volt KDNP-politikus, ATV, 2019. december 3.)
Arra szeretném kérni a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket. (Lázár János Fidesz-politikus, közlekedésért felelős miniszter, SzabadEurópa.hu, 2023. augusztus 30.)
A MÁV körüli problémák sokasodnak. (Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár, Index.hu, 2023. szeptember 7.)
Árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen. (Lázár János közlekedési miniszter Vitézy Dávidról, Facebook.com, 2024. augusztus 27.)
A MÁV a fideszes nemzetállam állatorvosi lova. (Ésik Sándor publicista, Diétai Magyar Múzsa, 2024. augusztus 27.)
A MÁV felett álló döntéshozók nem beletenni, hanem kivenni akartak és akarnak a vasúti szervezetekből. (Domokos Lajos újságíró, a MÁV volt kommunikációs igazgatója, Bekiáltás.blog, augusztus 27.)