A miniszterelnöki kabinetiroda vezetője ritkán áll a nyilvánosság elé. Most nem kerülhette ki annak egyik fórumát, hivataláról kellett beszámolni egy országgyűlés bizottságnak. Az ellenzéki képviselők persze számon kérték rajta a propaganda akciókra költött milliárdokat. Erre olyan tekervényesen válaszolt, hogy hosszú okfejtését nem hozhatom a hét legérdekesebb mondataiból összeállított válogatásban. E bejegyzésben mégis érdemes szó szerint idézni, hogy ízlelgethessük a benne rejlő tartalmat.
Rogán Antal az élő beszéd lazaságával fogalmazott: „Jó néhány olyan baloldali médium van, a Népszavát is beleértve, de akár az RTL Klubig vagy az ATV-ig bezárólag, aki ha ebben az időszakban nem részesült volna a kormányzati kommunikációs költésekből, akkor nehezebben tudta volna sikeresen zárni ezt az évet.” Szíven ütött az intézmények leakizása, ettől azonban még őszintének hatott a megnyilatkozás. Azt jelenti, hogy megkérdőjelezhető az említett orgánumok végrehajtó hatalmat illető bírálata. A Média1.hu nevű portál meg is kérdezte erről a három cég szakmai vezetőit. Az RTL Klub és az ATV udvariasan elkente a választ, a Népszava főszerkesztője - aki a kinevezése előtt politikai szakíróként szerzett magának nevet -, önérzetesen felelt.
Neki is jól jönnek a hirdetések, ez azonban nem zavarja abban, hogy olyan cikkeket közöljön, amelyektől felszalad a hatalomban lévők szemöldöke. Elődje másként fogalmazott, amidőn egy szaklap annak idején ugyanezt az ellentmondást feszegette. Azt állította, hogy jogában áll nem közölni ama kormányzati hirdetéseket, amelyek szellemisége ellentétes az újságjában megjelent cikkekével. Azóta leváltották, és nem lepődnek meg, ha kiderülne, hogy a laptulajdonos ezt az interjút is felrótta neki. Mindazonáltal szerkesztői tevékenységét kevésbé jellemezte, hogy miközben a munkatársai fürkészték a hatalom gyakorlását, az újságban megjelent hirdetések a kormányt dicsérték.
Rogán miniszter őszinte megnyilvánulásáról sok tapasztalatunk és kevés adatunk van. Annyi azért tudható, hogy tavaly a Népszava hirdetési bevételeiből valamivel több mint 50 százalékot a kormányzati kommunikáció és az állami cégek reklámja tett ki. Jövőre talán befutnak az idei számok, esetleg még az RTL Klubtól és az ATV-től is. Addig pedig elkönyvelhető, hogy Orbán Viktor a mi adóforintjainkból juttat ellenzéki médiumoknak, hogy az Európai Unió előtt fenntartsa a sajtószabadság látszatát.