Médianapló

Médianapló - Puzsér a Hungiban

2020. október 10. 10:42 - Zöldi László

A címben olvasható két fogalom közül az első közismert. Puzsér Róbert szabad foglalkozású véleményvezér, szabad szájú publicista, volt budapesti főpolgármester-jelölt. Valamiből neki is meg kéne élnie, ezért A kultúra visszavág című stand up-estjével járja az országot. A jövő héten például Szegeden lép föl, odavalósi a másik fogalom. A Hungi a város talán legrégebbi szállodája. A Tisza partján található, szemközt a hajdani sajtóházzal. A Hungáriát az a Kass-család alapította, melynek sarja, K. János a magyar képzőművészet egyik legnevesebb képviselője lett.

A Hungi fehér asztalánál üldögélt, kávézott, borozott, beszélgetett, újságot olvasott Juhász Gyula, Tömörkény István és Móra Ferenc, diákkoromból pedig szalagavató bálok derengenek. Mostanában mintha csak az alsó szintet használná a bérlője, ahol ódon hangulatú romkocsmát alakított ki benne. Puzsér estjére a világháló tanúsága szerint 55-en jelentkeztek be, 290-en pedig érdeklődnek iránta. Aki online rendeli meg a jegyet, annak csupán 1800 forintot kell fizetnie, a helyszínen azonban 2200-at kóstál a beugró. Vajon hányan férnének el az asztalokkal zsúfolt teremben, hogy fogyaszthassanak is valamit, miközben a műsorújság szerint „provokativ szabadgondolkodó” tartja szóval őket?

Szegedi barátaim 300 körülire saccolták a befogadóképességet, amit most, a járvány idején el kellene osztani kettővel, talán hárommal is. Elvégre két vendég között másfél méternyi az államilag meghatározott távolság, a volt országos tiszti főorvos, Falus Ferenc szerint pedig két méter. Ha a 100-150 testtel kitöltött ülőhelyet átlagosan kétezer forinttal szorozzuk, akkor 2-300 ezer forint jön ki. Ezen a bevételen kéne osztozkodnia a főszereplőnek, a rendezvényszervezőnek és a Hungi bérlőjének. Bár a legutóbbi talán nem is kéri a részét, ha a nézők-hallgatók esetleg rendelnek enni-innivalót.

A figyelemre méltó események van azonban egy sajtó-vetülete is, tulajdonképpen ez indokolja a tűnődésemet. A Délmagyarország című napilap online változatát olvasva bukkantam Puzsér Róbert fotójára. A digitális képgalérián egy sorozatban tíz fotó gördül le, ám ha a hirdettető az információját be akarja vésni az olvasók tudatába, akkor az úgynevezett mechanisztikus reklámot rendeli meg. Ami azt jelenti, hogy a lassanként mögöttünk hagyott hét minden napján többször is felbukkant Puzsér Róbert fényképe a szegedi újságban. Vajon A kultúra visszavág mérsékeltnek ígérkező bevételéből miként jön ki a reklámsorozat borsos ára? Egyszóval az érdekel, hogy hol itt az üzlet.

komment
süti beállítások módosítása