Médianapló

Médianapló - Borkai lyukas zoknija vitt-e mindent?

2019. december 29. 10:09 - Zöldi László

Az idén fedeztem föl a HírKlikk nevű portált. 22 följegyzésre érdemes mondatot találtam benne, ami persze önmagában nem mond semmit. De ha a sokkal több munkatársat foglalkoztató és állami pénzből kistafírozott médiumokhoz viszonyítjuk, akkor feltűnő, hogy a Hír TV-ben 20-at leltem, a közszolgálati tévében pedig 17-et. A szegényes kiállítású portálra fordított pénz hatékonysága tehát sokszoros. 

Ezt mások is tudhatják, például Csepeli György szociálpszichológus, aki kötélnek állt, és nagyon érdekes interjút adott neki. Egyetlen mozzanatot emelnék ki a beszélgetésből. Az újságíró az önkormányzati választás kampányát firtatta, és a tekintélyes társadalomtudós visszakérdezett: „Tudja, mit nem fognak elfelejteni? Nem a szexuális aktust, ilyet lehet látni - a Borkai lyukas zokniját.” Majd így folytatta. „Ez a lyuk mindent elmond a rendszerről…Azt, hogy föntről úgy nézek ki, mint egy abszolút úriember, és lent meg proli vagyok, aki mindig is voltam.” Idejegyzem a következtetését is: „A lyukas zokni mindent visz.” (HírKlikk.hu, 2019.12.27.)

A Borkai-ügy hidegen hagyott, bár szakmai kíváncsiságból megnéztem a titokban fölvett videót az adriai jachton lezajlott orgiáról. Akkor kölcsönzött ihletet az olimpiai bajnok lepedőtornász meztelen ülepe, amidőn egyik digitális ismerősöm a Facebookon megosztott egy kinagyított fényképet. A győri polgármester összes öltözéke egy pár zokni volt, az egyik talpán jókora lyukkal. Ez nálam csakugyan mindent vitt, írtam is róla egy tárca műfajú bejegyzést, amelyet a sikeresebbek közé sorolnék. Megjelenése után azonban olvastam valahol, hogy a zokni csupán a mémgyártók képzeletében került Borkai talpára.

Októberben, a botrány tetőpontján hitelt adtam a digitális ismerősnek, aki egyébként újságíró, és felelős beosztásokban dolgozott az egyik közművelődési médiumnál. Nem hiszem, hogy tudatosan torzított volna, inkább azt feltételezem, hogy őt is megvezették - már ha a zokni nem felel meg a valóságnak, talpán azzal a fránya lyukkal. Kár, hogy a fénykép igazságtartalmát nem sikerült ellenőrizni. A videófelvétel eltűnt a világhálóról, pedig jó volna tudni, vajon a Fidesz-politikus alul „prolinak” bizonyult-e, vagy az ellenzéki kampány-szakemberek vették észre a kinagyított fotóban rejlő lehetőséget. Ha esetleg az utóbbi történt, akkor ez nem lett volna szép tőlük, bár az erkölcsi értékítélet sem változtat azon, hogy a lyukas zokni csakugyan vitt mindent.          

7 komment
süti beállítások módosítása