Médianapló

Médianapló - Putyin, az alkalmi díszdoktor

2019. július 09. 11:08 - Zöldi László

Németh Péter a Népszava tiszteletbeli főszerkesztője. Nyugdíjazása után is visszaír a régi újságjába, figyelemre méltó jegyzetei a patinás napilap szombati számaiban jelennek meg. Legutóbb eme bejelentéssel kezdte: „Jó szériája van Matolcsy Györgynek: a Debreceni Egyetem díszdoktori címe után - Vlagyimir Putyint követte - most a Kaposvári Egyetem tiszteletbeli doktora lett.”

Okkal kifogásolta, hogy a Magyar Nemzeti Bank elnöke végighaknizza az országot, és a vidéki felsőoktatási intézményekből begyűjti a közgazdaság-tudományi munkásságát túlméretező díszdoktori címeket. Az idézet két gondolatjel közti részével azonban van egy kis gond. Matolcsy György nem követte, nem is követhette Vlagyimir Putyint a díszdoktorságban. Az orosz elnököt ugyanis a cívis város egyetemi szenátusa mindössze díszpolgári (civis honoris causa) címre terjesztette föl. A Népszava hajdani főszerkesztője tévedett tehát, nincs ezzel egyedül a szerkesztőségben.

A Médianaplóban eddig négyszer kellett szóvá tenni Putyin hibásan, pontatlanul megfogalmazott kitüntetését. 2017. szeptember 9-én, 2017. november 27-én, 2019. május 23-án és 2019. július 5-én. Mindannyiszor az újság északkelet-magyarországi tudósítója, Doros Judit volt a ludas, aki ötször kölcsönzött díszdoktori (doctor honoris causa) címet az orosz elnöknek. A jelek arra utalnak, hogy következetessége megtetszett Németh Péternek, máskülönben a Népszava tiszteletbeli főszerkesztője július 6-án nem tisztelte volna meg Putyint a tiszteletbeli doktorsággal.

Vannak ilyen becsípődések, beidegződések. Ha például Felcsút szokatlan kiváltságairól tűnődtek a népszavás szerzők, sokáig Orbán Viktor szülőfalujának vélték a Fejér megyei települést. Holott a jelenlegi miniszterelnök Székesfehérvárott született, és csupán a választott faluját tisztelte meg egy kacsalábon forgó stadionnal. E téves rögzülésről azonban lassanként leszoktak a kormányfő tevékenységével foglalkozó cikkírók. Gondolom, előbb-utóbb megszabadulnak Putyin díszdoktorságától is. Rajtam nem múlik. E szakmai rovatban lankadatlanul hirdetem, hogy az orosz elnököt „csak” díszpolgárságra terjesztette föl a debreceni egyetem szigorú szenátusa.

Lehetséges, hogy épp ezzel sikerült megsérteni Putyin hiúságát? Mindmáig nem talált ugyanis alkalmat arra, hogy meglátogassa a cívis várost, és átvegye a több mint másfél éve megítélt kitüntetést. Ez szintén megérne egy cikket, mindjárt ajánlanék is két szerzőt a Népszava szerkesztőségéből.        

komment
süti beállítások módosítása