Médianapló

Médianapló - Hányan szoktak tüntetni Pécsett?

2018. december 15. 10:31 - Zöldi László

A fővárosi tiltakozásokkal párhuzamosan két vidéki városban is tüntettek a rabszolgatörvénynek elnevezett túlóratörvény ellen. Nyíregyházán és Pécsett. A nyírségi városban másfél évtizedig dolgoztam, ezért talán érthető, hogy ma reggel először a Szabolcs Online-t néztem meg. A Kelet-Magyarország című napilap digitális változata tudósítást közölt a tegnap délutáni demonstrációról. A fényképen öten láthatóak. Három férfi sárga mellényben, egy negyedik civilben, zászlóval a kezében, elől pedig egy nő, valószínűleg az újságíró, mert a kezében toll és jegyzetfüzet van. A félpályás útlezárásról fogalmazott tudósítás három és félsornyi.

A pécsi tüntetésről nem fedeztem föl hírt a Bama.hu felületén, holott három metszetben is végignéztem az információkat. Úgy rémlik, a Dunántúli Napló online kiadása nem vett tudomást a tegnap esti tüntetésről. Talán mert túl későn ment végbe ahhoz, hogy ma délelőtt tízkor olvashassunk róla? Sebaj, a SzabadPécs.hu-ban már tegnap este megjelent Nimmerfroh Ferenc élménybeszámolója. A szerző kitűnő újságíró, két éve rúgták ki a Dunántúli Napló szerkesztőségéből, azóta ezt az alternatív portált működteti hasonlóképpen kiebrudalt kollégáival együtt.

Szerinte öt-hétszázan vettek részt a fél várost végigsétáló és a Kossuth térbe torkolló tüntetésen. A Népszava baranyai tudósítója, Ungár Tamás félezernyire becsülte a számukat. Láttam egy 3 perc 40 másodpernyi videófelvételt is. Szűk utcában jöttek szembe a tiltakozók, egy sorban öten fértek el, és ha az egymáshoz szorultak egy másodperc alatt haladtak el előttünk, akkor mintegy ezren lehettek. De mert nem mindegyik sor hatott tömöttnek, az a benyomásom, hogy Nimmerfroh kolléga hétszáza áll közelebb a valósághoz.

E rovatban évek óta kísérem figyelemmel a vidéki megmozdulásokat. 2014 októberében a netadó ellen 1200 pécsi tiltakozott, a tüntetéshullám végpontján, november 17-én, a Közfelháborodás napján ezren voltak. A Valódi változások napján, december közepén 440-en, 2015. április 19-én a korrupció ellenin háromszázan. 2016 februárjában félezren tüntettek az oktatáspolitika ellen, június közepén „ezernél kevesebben”. 2017. május 21-én pedig 1500 tüntetőről számolt be a tudósító.

Mindezt egy város 145 ezer lakosához kéne viszonyítani. Miközben a szerda óta fővárosi utcákon araszoló tiltakozók számát a legengedékenyebb tudósító is maximum tízezerre becsülte. Köztünk szólva ez elég halovány teljesítmény az 1,7 milliónyi budapestihez képest.            

24 komment
süti beállítások módosítása