Médianapló

Médianapló - Putyin díszdoktor vagy díszpolgár lesz-e a debreceni egyetemen?

2017. szeptember 22. 10:36 - Zöldi László

A legutóbbi negyedévben a Népszavából naponta 19457 példány kelt el. Idestova egy éve, a Népszabadság megszüntetésekor még 11 ezer körül volt a példányszáma. Az immár egyedüli baloldali napilap sorsa a környékünkön abban nyilvánul meg, hogy a kézbesítő, akivel reggelenként együtt kávézunk az éjjel-nappali vegyesboltban, a korábbi három példány helyett ötöt ad el.

A fejlődésre van egy másik mutató is, a tőkéhez jutott szerkesztőség kezd kitörni a fővárosi kalitkából. E rovatban többször is szóba hoztam, hogy a Fidesz-kézbe került megyei lapoktól kirúgták a legjobb újságírókat, és érdemes volna őket foglalkoztatni. A Népszava szerkesztői talán hallgattak rám, vagy tőlem függetlenül is ugyanezt a következtetést vonták le, mert a Népszabadság tudósítói hálózatából átvett Boda András, Doros Judit, Ungár Tamás mellett igénybe veszik a siófoki Fónai Imre és a kaposvári Vas András helyismeretét is. A mai számban például Doros Judit a címoldalon számolt be a debreceni botrányról.

Az egyetemi rektor tegnap tetemre hívta azokat az oktatókat, akik tiltakoztak Putyin elnök kitüntetése ellen. A tudósító élménybeszámolója átment a harmadik oldalra is, ahol ama épület fényképe fogadja az olvasót, amelynek falai között fél évtizedet töltöttem. De hogy mi miatt tiltakozott néhány tanszék, az nem igazán derül ki a szövegből. Putyin díszpolgári címével kezdődik, a díszdoktorságával folytatódik, a harmadik oldalon alcímben olvasható az orosz államfő díszpolgársága, aztán még egyszer, majd megint jön a díszdoktorság, végül pedig kétszer is a díszpolgári cím. Az arány 5:2 a díszpolgár javára.

Doros kolleginával együtt olyan szakmát művelünk, amelyben minden tévedésünket nyilvánosan követjük el. Amikor a Médianaplóba Putyin kitüntetéséről írtam, én is a diszdoktorságáról tűnődtem, mert abból indultam ki, hogy díszpolgárságot inkább település szokott adni. Tévedésemre néhány perc múlva rájöttem, és a digitális bejegyzést úgy pontosítottam, hogy az olvasók semmit sem vettek észre. A különbség azonban az, hogy nekem nincs szerkesztőm, aki észrevenné a pontatlanságot, a Népszava munkatársának viszont van.

A patinás újság sokáig olyan szegény volt, hogy rosszul fizetett szerkesztői nem ügyeltek a részletekre. De most már akár meg is engedhették volna maguknak, hogy azt a két fránya díszdoktorságot díszpolgárságra javítsák.                      

8 komment
süti beállítások módosítása