Médianapló

Médianapló - Mi van, ha Molnár Gyula kakukkfióka?

2017. július 02. 11:09 - Zöldi László

Tegnapelőtt a fideszes média-túlsúly nyomait kerestem, és néhány 90 százaléknyi arányról író publicista mögé állítottam az MSZP elnökét is. Molnár Gyula ugyanis azt fejtegette egy tévéműsorban, hogy „A média 94-95 százaléka nem szabad.” Öreg barátom és pályatársam azzal lepett meg, hogy kakukkfiókának nevezte a szocialista politikust, mondván, hogy talán mégsem az újságíróktól vette át a túlnyomó százalékot, hanem mérnök lévén kiszámolta. A pártlogika alapján jutott arra a következtetésre, hogy a hazai média elenyésző százaléka kínál baráti terepet az MSZP-nek.  

A kakukk egy napra visszatartja a tojását, és embriója az anyaméh 40 fokos melegében többet fejlődik, mint a gazdamadár tojásai a fészekmeleg 36 fokában. Amidőn pedig a furmányos Cuculus canorus becsempészi túlhordott tojását a kevésbé érettek közé, korábban kikelt fiókája a fészekből kilökdösi a gyöngébb mostohatestvéreket. Úgy tűnik fel, mintha az MSZP nem akarná levegőhöz juttatni a széttagolódott baloldal részeit, a „liberális kispártokat” (by Botka László). Innen nézve már nem is olyan meghökkentő öreg barátom kakukkos hasonlata.

Molnár Gyula szerint „Se Simicska, se Habony.” (ATV, 2017. június 19.) Azt is hozzáfűzte, hogy „Simicska Lajos eddig két pártot vett meg kilóra: a Fideszt és a Jobbikot.” (Népszava, 2017. június 22.) A óriásplakát-háborút úgy fogta fel az MSZP vezetése, hogy egyik versenytársa, a Jobbik áron alul jutott a Simicska-féle cég plakáthelyeihez. E gondolkodásmódban van logika. Ráadásul a párt kifejezés a latin pars (rész) szóból származik, nem tragédia hát, ha egy pártelnök a részérdeket részesíti előnyben. Ebből fakadhat a méricskélés vágya, és némi számolgatás után akár 94-95 százalék is kijöhet. Oké. De akkor mihez kezdjünk a maradék 5-6 százalékkal? Lehet-é a szabad sávban elhelyezni?

A Népszava sosem cáfolta, hogy mielőtt a tulajdonos Puch László tőkeemelésre szánta volna el magát, a szerkesztőséget az Orbán Viktortól eltávolodott Simicska Lajos segélyei mentették át a holtponton. Két hete pedig a kétségkívül Simicska-hálózathoz tartozó Heti Válasz számolta össze, hogy a Népszava, a Vasárnapi Hírek és a Szabad Föld kiadóvállalata mintegy 200 millió forintnyi hirdetést kapott az Orbán-kormány kommunikációs hivatalától. A szakmában elterjedt mondás szerint a hirdető nem lapot vesz, hanem helyet a lapban. Ettől persze még tűnődhetünk a hazai média szabadságfokáról - mind a 100 százalékáról.   

komment
süti beállítások módosítása