Médianapló

Médianapló - Hát akkor nézzünk utána Gyurcsány kijelentéseinek!

2017. március 27. 09:53 - Zöldi László

Tegnap az egyik álneves hozzászóló visszaélt kommentelmi jogával. Azt fűzte a bejegyzésemhez, hogy Gyurcsány-fóbiám van. A fóbia irtózás valamitől (vagy valakitől), az értelmező szótár szerint a kényszerképzet egyik fajtája. Csakhogy nem irtózom a volt miniszterelnöktől, és a kényszerképzetemet sem személyesíti meg. Másról van szó.

Kinéztem magamnak két politikust a hazai mezőnyből, Orbán Viktorra és Gyurcsány Ferencre esett a választásom. Figyelemmel kísérem a kommunikációjukat, és a tapasztaltakat megírom a Médianapló című szakmai rovatba. Gyurcsányról az első bejegyzést 2003. január 15-én fogalmaztam, az eddigi utolsót pedig 2017. március 25-én. Van köztük elismerő és elmarasztaló, a kettő közti arányt akkor lehetne megállapítani, ha az összest újraolvasnám. Azt azonban már most kimutatja a számítógép, hogy 523.218 karakternyit tűnődtem a nyilvánosságszemléletéről. S mert egy bejegyzés nem több 2500 karakternél, ez körülbelül kétszáz széljegyzetet jelent. Talán az utókor számára is jelent majd valamit.

Legutóbb például idéztem az ellenzéki politikus egyik megnyilvánulását: „Ha belegebedek is, harmad-, negyedannyi esélyem van arra, hogy eljussak a választókhoz, mint a kormánynak” - mondta Gyurcsány Ferenc múlt csütörtökön az RTL Klub stúdiójában. Ezek szerint kevesellte a lehetőségeit. Nos, március 22-én a Magyar Távirati Iroda nyomán számolt be a Dehir.hu nevű debreceni portál a civisvárosban megtartott fórumáról. Láttam egy fényképet róla, még a csilláron is lógtak. Aznap kapott ötvenvalahány percet az Inforádióban. Másnap félórányit beszélgetett Baló Györggyel. Újabb egy nappal később interjúja jelent meg a Fejér Megyei Hírlap hasábjain. Ugyancsak március 24-én kapott egy órát a Klubrádióban. Ahhoz képest, hogy megítélése szerint elzárták előle a nyilvánosság fórumait, a múlt héten elég sok időt tartózkodott őt faggató újságírók társaságában.

Azt is mondta Baló Györgynek, hogy „Amikor lemondtam a miniszterelnökségről, egy évig nem szólaltam meg.” Van egy válogatásom Gyurcsány Ferenc figyelemre méltó mondataiból, a számítógép kimutatása szerint 276.576 karakternyi. Megnéztem, hogy 2009. március 21. és 2010. március 20. között csakugyan hanyagolta-e a nyilvánosság fórumait. 61 ütős mondatát jegyeztem föl. Azt már e bejegyzés elején említett álneves kommentelő arányérzékére bízom, vajon a szóbeli teljesítmény vélhető-e a háttérbe húzódás cáfolhatatlan bizonyítékának.            

3 komment
süti beállítások módosítása