Médianapló

Médianapló - Katinka puhább, mint Iron Lady

2016. december 13. 10:24 - Zöldi László

Nem akartam belekotnyeleskedni a Hosszú Katinka körüli habverésbe, tartozom azonban egy pontosítással. Néhány hete azt írtam róla, hogy ötszörös világbajnok. Ami igaz ugyan abból a szempontból, hogy a nagypályás (ötven méteres) medencében elért eredményeket tartják számon az évkönyvek. Ám egyre népszerűbbek a rövid pályás versenyek, amelyeken Katinka még tizenhárom világbajnokságot nyert (a múlt héten például hetet). S hogy ezt megírhassam, olyan megnyilvánulását kerestem, amelyhez szerkesztőként szólhatok hozzá.

November 23-án volt a születésnapom, talán ezért mulasztottam el a WMN.hu-n (D. Tóth Kriszta női magazinjában) megjelent interjúját. Tegnap meglepő következtetésre jutottam. Ütős mondatok gyűjtőjeként megszoktam, hogy a politikai mezőnyt uraló hármak (Gyurcsány Ferenc, Orbán Viktor és Tölgyessy Péter) száját egy újságoldalon, mintegy harmincpercnyi rádió-vagy tévéinterjúban nagyjából tíz figyelemre méltó mondat hagyja el. Katinka a negyvenkét perces videobeszélgetésben tizenöt megjegyzésre érdemes mondatot ejtett ki.

Mellesleg két olyan ember beszélgetett egy Volkswagenben, aki kilépett az állami keretek közül: önálló, működő, hasznot hozó vállalkozás fűződik a nevükhöz. Egy idő után el is feledkeztek arról, hogy kamera mutatja az arcukat, adja a hangjukat. Katinka a bajai Sugovica partjáról  nem éli bele magát Iron Lady szerepkörébe. Bár az úszóversenyeken úgy harangozzák be, mint „Katinka Iron Lady Hosszú”-t, a külföldi újságok címlapjáról már csak a könnyebben leírható Iron Lady köszön vissza. Ő céget alapított a becenevére, mert látott benne fantáziát, tisztában van azonban azzal, hogy „Az Iron Lady keményebb, mint Katinka.” Egy másik interjúban pedig azt is kifejtette, hogy „Otthon Katinka vagyok, a medencében Iron Lady.” (Origo.hu, 2016. november 29.)

Miközben távolságot tart az üzletasszonyi szerepétől, a másik tábor telekürtöli az országot azzal, hogy nem áll szóba senkivel. A kamera elkísérte Katinkát, amint kilépett a gépkocsiból, és bement az uszodába, hogy folytassa a félbe hagyott edzést. Jobbra tőle feltűnt egy pályamunkás, aki épp a parafakötelet húzta ki a vízből. A háromszoros olimpiai meg tizennyolcszoros világbajnok előre köszönt neki. Végül pedig azzal búcsúzott a megdöbbent újságírónőtől, hogy nincs öltözője; a parton, törülköző mögött vetkőzik. Azt már én fűzöm hozzá, hogy azért viseli el hazájában a méltatlan körülményeket, mert nekünk szeretne újabb szakajtónyi aranyérmet összeúszni.              

komment
süti beállítások módosítása