Médianapló

Médianapló - Amikor még Csurka ütközött a kormánnyal

2016. február 07. 10:02 - Zöldi László

Láttam egy fényképet a Blikk.hu pénteki számában. A teherautó bal hátsó kerekének csapódott egy elegáns vonalvezetésű személygépkocsi. Az ütközés erejétől szétlapult az orra, és felnyílt a motorház teteje. A sofőr elismerte a vétkességét. Szép tőle, elvégre ő a kormány szóvivője. Azóta csak kurta híreket olvastam Kovács Zoltán balesetéről. Az újságírók úgy bánnak vele, mint a hímes tojással, holott fennakadhattak volna legalább azon, hogy az Orbán-kormány kommunikációs államtitkára a budai Szent Orbán téren ütközött egy kenyérszállító kocsival. Erről viszont eszembe jutott egy csaknem két évtizedes történet, ami Csurka Istvánnal esett meg.

A szélsőjobboldali politikussal, akit „Pista bácsi”-nak nevezett az Echo TV 2015. május 1-i adásában Orbán Viktor. A közismert író 1997-ben már nem az MDF-ben politizált, hanem a MIÉP-ben, és alkalomadtán zsidózott meg négerezett. Augusztus 24-én, vasárnap délután a gyulai előadásáról tartott a főváros felé, amidőn Cserkeszőlő belterületén Audi 100-asával átsodródott az országút másik oldalára, és villanyoszlopnak ütközött. A szentesi kórházba szállították: szegycsonttörés, agyrázkódás, arczúzódások. A sors iróniája, hogy amikor felébredt az altatásból, ágya mellett fekete bőrű sebész álldogált, a Békés Megyei Hírlap 1997. augusztus 26-i száma szerint Abdul Mokbel. Csurka egyébként humorosra vette a figurát, mert utalva a Horn-féle adminisztrációval vívott küzdelmeire, ezt mondta a szegedi Délmagyarországnak: „A kormánnyal ütköztem, mint rendesen.”

A szó szerinti csattanóval akár be is fejezhetném az eszmefuttatást, van azonban még valami, amire telik a terjedelemből. A múlt század kilencvenes éveiben egy sajtóügynökséget vezettem, amely a megyei napilapokra szakosodott. A legnagyobb üzleti sikerünk Csurka István nevéhez fűződik. A baleset estéjén hallottam a rádióban, hogy mi történt vele, a számítógéphez ültem, és jegyzetet írtam arról, hogy a rendszerváltás óta hány politikusunk karambolozott. Meglepően sokan, mégis abban a tudatban küldtem szét a kéziratot, hogy legföljebb négy-öt újságban lát majd napvilágot. Már akkor is lesz rajta nyereség. (Az átlagosnál kevesebbet kértünk annak fejében, hogy a szerkesztőség nem ragaszkodik a kizárólagos közléshez.)

Ki gondolta volna, hogy a több száz munkatársat foglalkoztató Magyar Távirati Irodánál egyetlen újságíró sem akadt, aki témát látott volna Csurka balesetében. Az áttekintés így jelent meg tizenhét megyei napilapban.

komment
süti beállítások módosítása