Médianapló

Médianapló - Jó néven vesszük a lapot

2015. október 09. 11:06 - Zöldi László

A 24.hu külseje előnyére változott. Színesebb, áttekinthetőbb, visszakereshetőbb lett, mint korábban bármikor. Látszik rajta, hogy új formátumát felkészült dizájnerek találták ki. Új nevével azonban nehezen békülök.

Az egyik elődjének dolgoztam, és a szerkesztőségben fiatal, tehetséges újságírókat ismertem meg, némelyiküktől tanultam is számítástechnikai fogásokat. Akkoriban FN24 volt a neve, bár fogalmam sincs, vajon az FN mire utalhatott. Csupán arra emlékszem, hogy amikor először kerestem rá a világhálón, azt hittem, hogy a Figyelő nevű gazdasági hetilap online változata. Amidőn a Lefülelt mondatok című rovattal átigazoltam az egyik televízió portáljához, épp akkor változtatott nevet, talán azért, hogy a hasonló félreértéseket elkerülje. Így lett Hír24.hu. Az Index, az Origo és a Mandiner után soroltam be a figyelemmel kísérendő digitális lapok közé, és a felületéről elég gyakran emeltem ki ütős mondatokat, leginkább a parlamenti interjúkat készítő Nagy József megfogalmazásában.

Néhány napja megint változtatott a kiadóhivatal, a szerkesztőség nevéről lekopott a Hír. Maradt a 24.hu, amely azt sejteti, hogy a nap huszonnégy órájában kecsegtet olvasnivalóval, de úgy, hogy a hírek mellett tágabb teret ad a véleményeknek is. Oké, idáig rendben volna, csakhogy a hazai sajtóban van már egy 24 nevű újság. Tatabányán szerkesztik, és a legkisebb magyar megye, Komárom-Esztergom napilapja. Évtizedekig Dolgozók Lapja-ként látott napvilágot, a rendszerváltás körüli hónapokban lett 24 Óra, nyilván nem azért, hogy megelőlegezze a nálunk még nem is létező online újságírást. Negyedszázada azt a vágyálmot testesítette meg, hogy el kell hitetni a gyanútlan olvasókkal: az is benne lesz az újságban, ami a késő esti lapzárta és a kora reggeli megjelenés között történik.

Az már a sors iróniája, hogy amidőn a Springer-menedzsment létrehozta a hozzá tartozó nyolc papír alapú megyei napilap online változatát, a 24 Óráé nem a 24.hu nevet kapta, hanem Kemma.hu (Komárom-Esztergom Megye Ma) lett. Most tehát van egy körülbelül húszezer példányban megjelenő újság Északkelet-Dunántúlon, amelynek az online változatát meglepő módon keresztelték el. Nem föltétlenül azért, hogy egy Budapesten szerkesztett portál fölvehesse a 24.hu nevet. Logikailag két eset lehetséges. Vagy nem tudták a Hír24 kiadóhivatalában, hogy van Magyarországon egy 24 Óra nevű napilap, vagy tudták, de nem törődtek vele. Egyik lehetőséget se veszem jó néven.  

komment
süti beállítások módosítása