Médianapló

Médianapló - Puncimerci2

2015. április 26. 10:28 - Zöldi László

Megrohantak az emlékek. Talán azért, mert kezem ügyébe került egy régi cetli, melyre följegyeztem néhány klubhálós bejegyzés olvasottságát. Majd’ mindegyiket én írtam, és a hiúság is közrejátszott abban, hogy megnéztem, vajon hányan kísérték figyelemmel ezeket a szösszeneteket. Kiderült, hogy annak idején számba vettem a tanítványaimat, a kollégáimat és a mestereimet. Betűnyi kommentár nélkül annyi vezeték- és keresztnevet pötyögtettem a számítógép képernyőjére, amennyi belefért a 2500 karakterbe.

Nem lepett meg, hogy A tanítványaim című jegyzetet olvasták a legtöbben. 2007. szeptember 11-én jelent meg akkori közléshelyünkön, a Klubháló nevű portálon, és azóta 4964-en olvasták. Leginkább kíváncsiságból, hogy kik azok 1993 szeptembere óta, amióta a kommunikációt visszavették az állami felsőoktatásba, akiknek megjegyeztem a nevét. Vagy azért - fűzöm most hozzá -, mert karriert csináltak közös szakmánkban, vagy pedig azért, mert máshová sodorta ugyan őket a sors, de kedvességüket, hangjukat, gesztusaikat megőrizte az emlékezetem. Második helyre került 4611 olvasóval Az én vidéki sajtóm című jegyzet (2007. július 27.), amelyben a nem budapesti hírlapírók nevét örökítettem meg, akik hatottak rám.

Papp Lajos költőt például azért vettem bele az összeállításba, mert 1964. november 23-án, mellesleg a 19. születésnapomon ő közölte első cikkemet a Szegedi egyetem című újságban. A 4611 olvasó nem lepett meg, feltételezhető ugyanis, hogy a kollégák érdeklődését szintén a kíváncsiság motiválta. Annál inkább meglepett A mestereim fogadtatása. 2007. szeptember 16. óta 682-en olvasták, ami azt sejteti, hogy keveseket érdekelt, vajon kiktől tanultam azt, amit az újságírásról tanítottam. Ez a tanulság elbizakodottabb pillanataimban rám is fér. De az igazi meglepetés akkor ért, amikor a régi cetlin megláttam egy nem tőlem származó címet.

Bizonyára azért jegyeztem föl, mert a diák-cikkek közül ezt olvasták a legtöbben. Nagy Zsófia Puncimerci című jegyzete 2008. december 30-án látott napvilágot, és azóta 5156 internetező szeme akadt meg rajta. A világháló előtti életemben sok száz címet adtam a saját és sok ezret mások írásainak, megtanultam hát blickfangos címeket adni. A kattintások korában azonban szakmánkat eluralta a kereső-optimalizáció, ezt Zsófitól és a többi online tanítványomtól tanultam. Bár néha az a benyomásom, hogy már csak utánozni tudom őket.

komment
süti beállítások módosítása