Médianapló

Médianapló - Löttyenő tea

2015. február 19. 09:05 - Zöldi László

Kedvelem a Népszabadság Tandem című rovatát. A páros interjúban majdnem mindig érdekes embereket mutat be a péntekenként megjelenő Magazin. Különösen azóta, hogy a regionális tudósítók is bekapcsolódtak a beszélgetésekbe, és nemcsak a fővárosból választanak figyelemre méltó személyiségeket. Mint például a legutóbbi számban Kiss Marit, a szombathelyi Weöres Sándor Színház tagját és egy budapesti onkológust, aki szintén elgondolkoztatott a véleményével, de most inkább a színésznő egyik mondatát választanám apropónak.

Mellesleg ő is fővárosi lakos, ezzel magyarázható, hogy szóba hozta a vissza-visszatérő vonatélményét. Ha sokan ültek az első osztályon, és szerepet akart tanulni, átment az étkezőkocsiba. „Kihozták utasellátós lapos csészében. Mire odaért a pincér, a garzontea fele kilötyögött.” 1994-től 2014-ig utaztam úgynevezett Intercity-professzorként, és akadt fél évtized, amidőn egyszerre tanítottam a szombathelyi meg a nyíregyházi főiskolán. Felötlik az a hétvége, amikor pénteken estig tartottam előadást Nyíregyházán a levelező hallgatóknak, szombaton pedig délelőtt tízkor kezdődött az ugyancsak médiapolitikai előadásom Szombathelyen. De bocs a kitérőért, térjünk vissza a teához.

Nyíregyházára 347-szer utaztam, Szombathelyre körülbelül százszor. Megtanultam, hogyan kell védekezni a lötyögés ellen. A pincér egyensúlyozva hozta ki a forró vizet az utasellátos emblémával ellátott, bézs színű, két decis csészében, bár eleve kétharmadnyira töltötte, elvégre a konyha és az utas között amúgy is el-elcsurranna. Elém tette, és miközben vártam, hogy hűljön a gyümölcstea, sandítottam kifelé, a tájra, hogy melyik az a pályaszakasz, ahol azért nem lassíthat a legmagasabb komfortú magyar szerelvény, mert három óra alatt kell elérnie az ország keleti, illetve nyugati szélén fekvő felsőoktatási központot. Igen ám, csakhogy a sínek alkalmatlannak bizonyultak a sebesség elviselésére. S ha billegett a vonat, kértem még egy tányért, amivel letakartam a csészét, hátha marad benne innivaló.

A szemem láttára így züllött le egy vaskerekeken gördülő cég. Néha előfordult, hogy mégis lassított az Intercity, és krampácsoló munkaruhások hónapokig javították a lötyögtetős szakaszt. De aztán mintha radikálisabb megoldást választott volna a Magyar Államvasutak. A legtöbb büféskocsit kivonta a forgalomból.    

komment
süti beállítások módosítása