Médianapló

Médianapló - A bűvös ötezer alatt nem megy

2014. május 21. 10:35 - Zöldi László

Gyurcsány Ferenc eddig sosem hagyta cserben a vele interjút készítő újságírókat. Még a legcsekélyebb időtartamú beszélgetésben is találtam két-három mondatot, amelyet átmenthettem a breviáriumába (a legérdekesebb megnyilvánulásaiból alakulgató gyűjteménybe). A bővítés szándékával hallgattam tegnap este hat és hét között az InfoRádiót is. Eközben ért a csalódás, a Demokratikus Koalíció vezető kampánytémájánál elaludtam. Talán sosem tudom meg, hogy a volt miniszterelnök mit is akar az Európai Egyesült Államok bizonyára látványos, de ködbe vesző gondolatával.

Elképzelem azt a választópolgárt, aki lélekölő munkával töltötte a tegnapot, majd hullafáradtan hazatért, a hűtőszekrényből elővett egy üveg sört, és letelepedett a rádió mellé, hogy figyelemmel kísérje a jó beszélőkével megáldott politikus okfejtéseit. Nem valószínű, hogy a gyerekei számára érdekes eszmefuttatás lázba hozta. A DK-nak nem lesz könnyű ezzel a témával akár csak egyetlen képviselőt is az uniós parlamentbe küldeni. Amidőn viszont fölébredtem, elolvastam Gyurcsány Ferenc másik tegnapi interjúját a hvg.hu-n. Nem csalódtam benne, mert kilenc megörökítésre érdemes mondatot leltem. Leginkább azon tűnődtem, amit egy Rakaca nevű községről mondott.

A lakosság kilencven százaléka cigány, és a DK-sok sokat járnak oda, „falunapra, különböző eseményekre”. Meg is volt az eredmény, szépen kaptak szavazatokat az országgyűlési választáson. Ennek nyomán a pártelnök azt a tanulságot vonta le, hogy „Ott kell lenni, ahol élnek az emberek.” Más interjújából tudom, hogy a Demokratikus Koalíció már lépett is, épp ezekben a napokban igyekszik megvetni lábát az ötezernél csekélyebb lélekszámú településeken. Mesterházy Attila néhány hónappal ezelőtt szintén arról beszélt, hogy az MSZP visszatérne minden ötezer alatti településre. Az országgyűlési választás után és az uniós szavazás előtt kimondható talán, hogy az MSZP már nem, a DK még nem ágyazódott bele a kistelepülési társadalomba.

Április közepén a megyei napilapok a legapróbb falvakig lebontva közölték az országgyűlési választás eredményeit. Akkor nem értettem, hogy a községekben miért szorult harmadik helyre az MSZP a Fidesz és a Jobbik mögé, a DK pedig még az LMP mögé is. Most kezdem kapizsgálni, hogy a kormányváltók szövetsége azért vesztett, mert a pártjai nem voltak jelen az ötezernél csekélyebb lélekszámú településeken.           

1 komment
süti beállítások módosítása