Médianapló

Médianapló - Mi rejlik egy rétegblogban?

2014. január 26. 10:37 - Zöldi László

Éppen egy éve igazoltam át az új platformra. A Blog.hu jóvoltából könyvelhetem el e rovat legtermékenyebb esztendejét. A kimutatás szerint 272395 kattintás a végeredmény, ami 187679 látogatónak felel meg. De mielőtt az összefüggéseket kibontanám, talán nem árt tisztázni, vajon mit is jelent az a rövidítés, amely a számok mellett található.

 

A Facebook-on olvastam egy hasonló, szintén számokkal tarkított élménybeszámolót, amelyre többen is reagáltak. Az egyik barátnő például azt írta, hogy a PI női látogatót jelent, a szó második felét azonban valamilyen okból lehagyták. A pajzán megjegyzésen lehet mosolyogni vagy megrökönyödni, én mindenesetre az eredeti jelentésen tűnődöm. A rejtélyes rövidítés a Page impression-t takarja, ami oldal letöltést jelent. A Médianapló átlagos PI-értéke a legutóbbi hét napban 1146 volt, a legutóbbi harmincban pedig 881. Volt egy jegyzet 2013. szeptember 4-én, amelyre 56338-an kattintottak.

 

Látható a számok alatt egy mutató is, amelynek jelentésével nem biztos, hogy tisztában vagyok. (Talán akad majd valaki, aki pontosít, ha szükségesnek tartja.) Az 1,32 valószínűleg azt jelenti, hogy aki elolvassa a frissiben megjelent bejegyzést, lát még néhány sárga négyzetet a rovat kínálatából a közvetítő portál által kiválasztott címekkel. Ha a látogatónak kedve szottyan valamelyiket végigböngészni, megnő a PI-értéke. Van még hová fejlődni, mert észrevettem, hogy a profi portálok, amelyek napi több tucat cikkel kecsegtetik az érdeklődőket, három PI-érték körüli látogatókat tudhatnak magukénak.

 

Az éves átlagom 1,45. Ez egy szakmai rovatnál - vagy ahogy egy másik kísérletező írja: „rétegblognál” - elfogadható eredmény. Különösen akkor, ha a Médianapló 2002. január elsején tanító, rögzítő szándékkal indult. Mindazt, amit előadásokon és szemináriumokon elmondtam a kommunikáció szakos diákoknak, írásba is szerettem volna foglalni. Igyekeztem hát figyelemmel kísérni a média napi történéseit, és ezek egyikéhez írtam széljegyzetet, körülbelül 4500-at. Alkalmanként szigorúan harminc sorban, ennél kitartóbb érdeklődést nem feltételeztem az újságírással kacérkodó főiskolásokról és egyetemistákról. Utólag talán megbocsátanak a kishitűségért, időközben azonban kiderült, hogy a terjedelmi korlát hasznosnak bizonyult. A volt tanítványok közül elég sokan maradtak meg a Médianapló vonzáskörében, és lám, nem tanítványok is csatlakoztak hozzájuk.  

komment
süti beállítások módosítása