Médianapló

Médianapló - Volt vagy lesz L. Simon László?

2014. január 25. 09:50 - Zöldi László

Lemaradtam valamiről? Kínos volna, elvégre a munkámhoz tartozik, hogy a közéleti személyiségekből naprakész legyek. Tavaly kétszáznál több médiumból tájékozódtam ugyan, az idén azonban lazábbra fogtam. Talán ezzel magyarázható, hogy a legutóbbi napokban nem vettem észre a kulturális élet figyelemre méltó eseményét: L. Simon László visszatért a száműzetésből, és ismét kinevezték államtitkárnak.

 

Erre abból következtetek, hogy a Népszava mai számában Mészáros Tamás terjedelmes cikket szentelt a Fidesz-kultúrpolitikus egyik interjújának, és vele kapcsolatban négyszer használta az államtitkár kifejezést. Egyszer jelzőként, kétszer jelzett szóként, egyszer pedig magában. A szerző kifinomult stílusérzékére vall, hogy amikor az alanyt kellett megneveznie, nem akart minden alkalommal L. Simon Lászlót vagy L. Simont írni, és amidőn csak tehette, helyettük államtitkárnak titulálta. Holott én azt hittem, hogy 2012. június 18-tól 2013. február 27-ig, tehát csupán nyolc hónapig viselte ezt a rangot. S most lám, újra ő az állami kultúrpolitika kormányzati felelőse.

 

Szomorúan vettem elő az idén megjelent újságokat, és szörföltem a világhálón is. Némi kutakodás után kiviláglott, hogy L. Simon László hivatali állapotában nem következett be változás. Nem lett ismét kulturális államtitkár, csak az újságíró memóriája hagyott ki. Van ilyen. Még a legtájékozottabb publicista életében is bekövetkezik a rövidzárlat. Arra vannak a szerkesztők, hogy erről a nyilvánosság ne szerezzen tudomást. Nem is tennék szemrehányást Mészáros Tamásnak, mert ő csupán változatosan nevezte meg az alanyt, de legalább a szerkesztőjének kellett volna az államtitkár elé négyszer becsempészni a volt vagy a hajdani szócskát. S ha már a rovatszerkesztő sem tette a dolgát, bizonyára akad még valaki a szerkesztőségben, aki megjelenés előtt átolvassa a publicisztikai oldalt.

 

Tapasztalatból tudom, hogy a sajtótermékek közül leginkább a napilap van kitéve az efféle fatális hibasorozatnak. Nem is tulajdonítanék az államtitkározásnak különösebb jelentőséget, sőt szóba se hoztam volna, ha a Népszabadság mai számában, a harmadik oldal tetején szembe nem ötlik, hogy holnap L. Simon László kifejti az online változatban: „A feladataimra koncentrálok - mondta az államtitkár.” Nofene. Úgy látszik, a két ellenzéki újság mégiscsak rábeszélte Orbán Viktort, hogy váltsa le Halász János kulturális ügyekért felelős államtitkárt.      

komment
süti beállítások módosítása