Médianapló

Médianapló - Mi van a Nyugat,hu-tól keletre?

2014. január 21. 10:59 - Zöldi László

Akkor kaptam rá, amikor a Vas Népe című szombathelyi napilap némi távolságot tartott a helybéli diszkoszvető, Fazekas Róbert második dopping-botrányától. A Nyugat.hu tartalmilag a vidéki Magyarország egyik legjobb portálja, formailag pedig az tetszik benne, hogy az amerikai blues- és rock-sztárok által működtetett honlapok mintájára sötét alapon világos betűkkel is dolgozik. Most azzal hívta föl magára a figyelmet, hogy az olvasottságról számolt be a főszerkesztő.

 

Roznár Gyöngyi szerint volt egy hétfői nap, amikor 115 ezer egyéni látogató kereste föl a világhálón, a rá következő szerdán pedig 127 ezer. De mindjárt pontosított is, mert a meghökkentő számok nem magára a Nyugat.hu-ra vonatkoznak, hanem a holdudvarába tartozó honlapokra is. Az anyaszerkesztőség beérte 66, illetve 73 ezer látogatóval. Hozzáfűzte a szerkesztő asszony, hogy piacvezetők lettek Vas megyében, kéri tehát a hirdetők és szponzorok szíves támogatását. A kissé önreklám ízű jegyzettel az a gondom, hogy érdekelt volna, vajon a hét többi napján hányan kattintanak a szombathelyi portálra, és hetente milyen számok jönnek ki.

 

Ha úgy járnék el, mint a kolléganő, akkor közhírré tenném, hogy volt egy nap, amidőn több mint 56 ezren kattintottak a Médianaplóra - máig se tudom, hogy miért éppen arra a bejegyzésre. Arról pedig hallgatnék, hogy e rovat olvasottsága napi átlagban nem haladja meg a másfél ezret (amit egy szakmai blog esetében szép eredménynek tartok). Önmagukban tehát a kiugró számok alig mutatnak valamit a digitális sajtó működéséből. Mindazonáltal a Nyugat.hu hiányos adatai is alkalmat teremtenek a nyilvános tűnődésre.

 

A szegedi Délmagyarország online változatát például tavaly októberben 289 ezren látogatták, a győri Kisalföldét 245 ezren, a Zalai Hírlapét 226 ezren. Ami pedig a megyei laphálózatok digitális olvasottságát illeti, a Springer 951 ezer látogatót tudhat magáénak (akik nyolc portál között válogathatnak), mögötte található a Pannon Lapok Társasága 640 ezerrel (öt portállal), utána jön a szegedi-győri Lapcom 534 ezerrel (két portállal) és az északkelet- magyarországi Inform Média 519 ezerrel (a látogatók száma három portál között oszlik meg). Ezeket az arányokat kellett volna figyelembe venni, hogy a hét összes napjával adós szerkesztő a Nyugat.hu-t elhelyezhesse a digitális sajtó színesedő térképén.

komment
süti beállítások módosítása