Médianapló

Médianapló - Széljegyzet a fikakultúrához

2013. augusztus 01. 09:33 - Zöldi László

Számvetéssel tartozom. Leginkább magamnak, de talán másoknak is. 153 nappal ezelőtt kimerészkedtem a nyílt vizekre. Addig ismerős öbölben horgonyoztam, tanultam a fortélyokat. Az arrafelé úszkálók barátságosan köszöntöttek, elvégre ismertük egymást a világfaluból, a lakossági fórumokról, a digitális kocsmából. Volt, aki hébe-hóba bírálta a tudományomat, de mindezt az ismerősnek kijáró hangnemben.

 

Fórumom így jutott el az utolsó öböl-hónapban 19461 (naponta 648) kattintáshoz és 11052 (naponta 368) látogatóhoz. Ez egy szakmai blognál méltánylandó érdeklődés. A nyílt vízen több az érdeklődő, kevesebb a méltányló. Csaknem 110 ezer lett a kattintások száma (109965), átlagosan napi 718, a látogatók száma pedig 80 ezer (80347), naponta 525. Feltűnő a legutóbbi hónap eredménye: július 31 napjára 50 ezer (50297) átlagosan tehát 1622 kattintás esett, továbbá 35 ezer (35.321) látogató, naponta 1139. A harmincsoros jegyzetekből 22-öt kínáltak olvasásra az utánközlő portálok. A kommentek és a lájkok nagyjából kiegyenlítik egymást: az előbbiekből 618 jutott, az utóbbiakból 639, napi átlagban húsz-húsz.

 

Azért nem sorolom őket a kedvezőtlen és kedvező ellentétpárba, mert három hozzászóló közül csupán kettő küldött el melegebb éghajlatra. Maradnék ennél a névtelenül tegeződő, kiafaszomozó, baszkizó kétharmadnál. A legtöbb kommentelő javaslatokkal bombáz, másként írná meg a témámat. Igaza lehet a bloggerek bülbül szavú nagymesterének, Puzsér Róbertnek, aki nemrégiben kifejtette: „Az internetes fikakultúra lehangoló jellemzője, hogy az újságíró és a kommentelő közötti különbségek lassan elmosódnak.” Néha már-már az a benyomásom, hogy nem is annyira újságírók kommentelnek álnéven, mint inkább szerkesztők. A kettő között az a különbség, hogy a szerkesztőnek több témája van, mint amennyit képes megírni, a fölösleget pedig újságírókra tukmálja.

 

Pályakezdőként megtapasztaltam, hogy nem mindig az csorog ki a tollamból, amit eredetileg gondoltam a témáról. Negyven év alatt sikerült megtanulni, hogy azt pötyögtetem a képernyőre, amit gondolok, és úgy írom meg, ahogy szeretném. E szakmai rovatban túl vagyok a négyezredik glosszán, a jelek arra utalnak, hogy ezt a műfajt is kitanultam. A témákat bazmegelve ajánlóknak tanácsolom, ússzanak tovább isten hírével. 

11 komment
süti beállítások módosítása