Médianapló

Médianapló - Kukac Vera kérdi, ki a fasz ez a Zöldi

2013. július 08. 10:52 - Zöldi László

Már meg sem rezdülök, ha ugyanazért a médianaplóért levérbolsiznak vagy likudos Fidesz-seggnyalónak neveznek a kommentelők. Mindkét szekértáborban vannak politikai részegeskedők, akik lejárnak a sarki kocsmába, és fokozatosan módosuló tudatállapotban szitkozódnak. Holott a világháló lehetne akár digitális kávéház is, udvarias pincérekkel és kulturáltan vitatkozó polgárokkal. @vera2000 egyike annak a 9958 kattintónak, aki olvasta a tegnapi jegyzetemet. Ezt írta: „Hogy ez a Zöldi László ki a fasz, arról fogalmam sincs, nem is igazán érdekel. De blogot minden hülye írhat, ha késztetést érez rá.” Megjegyzését nem szívtam ugyan mellre, de eltűnődtem rajta.

 

A hallban van egy hatalmas könyvespolc, a felső sorban úgynevezett aktapapucsok sorakoznak. Az előző (írógépes) életem dokumentumait tartalmazzák: kéziratokat, újság-kivágatokat, leveleket - a papír alapú újságírás emlékeit. Húsz éve nem nyúltam hozzájuk. 1993-ben tértem át a számítógépre, azóta megváltozott a szemléletem. A világnézetem maradt a régi, abban következetes vagyok, mindazonáltal kritikával olvasom a hajdani cikkeimet. Véremmé vált ugyanis az elemzés. Nem tetszik, hogy olykor csupán érzéssel voltam baloldali, tetszik viszont, hogy az érzelmi közelítést idővel felváltotta az értékelés. A kommentár, az összefüggések keresése, a háttér kimunkálása. Rádió- és tévéműsorokon, filmeken és könyveken tanultam az elemzést, és eljutottam odáig, hogy ma már bármilyen szöveget képes vagyok szétszedni, s ami legalább ennyire fontos: össze is rakni.

 

A Médianapló című szakmai blogban például rendszeresen elemzem a magyar politikusok nyelvhasználatát. A kommentelők nem tudhatják, hogy gyakrabban értékeltem a baloldali-liberális közéleti személyiségek szövegeit, mint a jobboldaliakét. Talán azért, mert kellemetlenül érint, hogy az értékrendszer szempontjából hozzám közel álló politikusok között is akadnak funkcionális analfabéták. Különösen akkor, ha ellenzéki helyzetbe kerülnek, és eltűnik mögülük a véleményüket szépítő-javító-árnyaló apparátus. Tegnap véletlenül Orbán Viktor nyilvánosságnak szánt levelét elemeztem, a rövid szövegben négy nyelvhelyességi és egy helyesírási hibát találtam. Ez is elkeserít. Adófizető állampolgárként elvárom, hogy egy miniszterelnöki levelet pontosabban fogalmazzanak meg.

 

Ami pedig a személyemmel kapcsolatos információkat illeti, @vera2000 megtalálhatja őket a lexikonokban. Feltéve, ha kijózanodik.      

3 komment
süti beállítások módosítása