Médianapló

Médianapló - Egy szakmai blog sorsa

2013. július 01. 11:32 - Zöldi László

Ez a médianapló a 4565. Nem kerek szám, de lehetőséget teremt a tűnődésre. 2002. január elsején kezdtem, tucatnyi kattintással. 2011 júniusában eljutottam odáig, hogy a hónap harminc napjára 29478 klikkelés jutott, napi átlagban 952 (a látogatók száma 18819 volt, naponta 627).

 

Aki szabadon válogathat a témák között, akár legyinthet is. Mentségemre szóljon, hogy kizárólag a médiával foglalkozom, annak is inkább a politikai részével. Annyi talán mégis elkönyvelhető, hogy nőtt az érdeklődés e harmincsoros jegyzetek iránt. A közlésükre vállalkozó Klubhálón megjelent írások kikerültek ugyanis a világhálóra, és bárki számára hozzáférhetővé váltak. Amidőn azonban anyagi okból korlátozta a tevékenységét, átigazoltam a Facebook üzenőfalára, és nem is csalatkoztam. Zavart viszont, hogy a közösségi oldal írásai csupán akkor tűnnek föl a világhálón, ha közvetítő portál veszi át őket. Ezért kaptam az alkalmon, amikor az egyik tanítványom, aki profi a számítástechnikában, áthidaló megoldást javasolt.

 

Az idén már a Blog.hu-ra teszem föl a Médianaplót, onnan kerül át automatikusan a Facebook.com-ra és a nyíregyházi Kultúrszalon.hu-ra. Az összehasonlíthatóság kedvéért a múlt hónapi eredményt említem. Júniusban 24.571 kattintásban volt része a rovatnak, naponta 819-ben, a látogatók száma pedig 15301 volt (napi átlagban 510). Még nem érte el az ereje teljében kimúlt Klubháló szintjét, a fogadtatására mégse panaszkodhatom, mert innen gyakrabban veszik át a legnézettebb portálok, például az Index és a Mandiner - júniusban minden harmadik jegyzetet. Van még egy előnye a mostani nyilvánosságnak, bár olykor hátránynak is nevezhető. A Klubhálót félszáz civil szervezet tagjai böngészték, leginkább budapesti, idősebb évjáratú értelmiségiek, akik szemléletileg közel álltak egymáshoz. Ritkábban szóltak hozzá, bár a kommentek kulturáltabbnak hatottak. Szerteágazóbb nyilvánosságba csöppentek a médiáról írott jegyzeteim, a múlt hónapi harmincat 264 komment kísérte. Soknak véltem, ha az anyámat szidták a hozzászólók, és kevésnek, ha egymást. A felemás élményért kárpótolt viszont a 480 lájkolás.

 

Mellesleg az URL statisztika szerint a kattintók, illetve a látogatók közül minden harmadik a közösségi oldal révén került kapcsolatba a Médianaplóval. Amióta tehát áttértem az új közlési rendszerre, az érdeklődők kétharmada a világhálón szerzett tudomást e korlátozott témakörű blogról. Ezt tekintem a szakmai sikernek.          

komment
süti beállítások módosítása