Médianapló

Médianapló - Orbán mit keresett a gyöngyösi pelenkagyárban?

2020. március 25. 10:14 - Zöldi László

Elismerem, hogy a címről óhatatlanul beugrik Orbán Ráchel pelenkás kalandja 2018 augusztusában, egy horvátországi autópálya szélén. E képzet társítása azonban nem volt szándékomban, a címadásnak időszerűbb oka van. Brückner Gergely gazdasági újságíró tegnap este figyelemre méltó áttekintést közölt az Index.hu-n. A szűrővel ellátott szájmaszkok előállításáról gyűjtött adatokat, és arra a következtetésre jutott, hogy Magyarországon három cég is található, amelyeket idejekorán át lehetett volna állítani a tömeggyártásukra.

A magyar tulajdonú és Debrecenben székelő Dispomedicor jelenleg csődvédelmi eljárás alatt áll. Nem tért ki rá a cikkíró, de nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy a szájmaszkok gyártására is alkalmas gépeivel dolgoznak a debreceni börtönben fogva tartott rabok. Három műszakban állítják elő a fertőzések megakadályozásához nélkülözhetetlen textil-kellékeket, bár képtelenek kielégíteni a hazai igényeket. A dán Coloplast méreteire jellemző, hogy 4000 munkatársat foglalkoztat világszerte, tavaly például 135 milliárd forintnyi árbevételre és 8 milliárdnyi nyereségre tett szert. Magyarországi központja Tatabányán van, de működtet egy gyárat Nyírbátorban is. A harmadik cég amerikai. A Procter&Gamble szárnyasbetéteket gyártat Csömörön, pelenkákat pedig Gyöngyösön.

Az utóbbi üzembe látogatott Orbán Viktor 2014. március 11-én. Az Index-cikk közepébe tördelt fényképen, a miniszterelnök népes kíséretében feltűnik Lázár János ismerős arca. Ha még ő vezetné a miniszterelnökséget, bizonyára felhívta volna főnöke figyelmét arra, hogy a kínai megrendelés helyett legalább az ismerős pelenkagyárat érdemes lett volna átállítani a szájmaszkok gyártására. Most pedig, a koronavírus-járvány kellős közepén felötlik a kérdés, vajon tegnap reggel Orbán Viktornak miért kellett kimennie a ferihegyi repülőtérre, hogy a kamerák jelenlétében fogadja a Kínából érkezett különgépet a 3 millió szájmaszkkal. Elvégre a határainkon belül is elintézhette volna a rendelést.

Talán elfelejtette, hogy négy hazai gyár gépsora is alkalmas a fertőzések csökkentésére? Esetleg át akarta ugyan állíttatni a gépeket a szájmaszk-gyártásra, a dán, illetve amerikai tulajdonosok azonban érzékelték, hogy a világméretű járvány sokszorosára emelte a szűrővel ellátott maszkok piaci értékét, és inkább ott adták el a készletüket, ahol többet fizettek érte, vagy előbb ocsúdtak fel? E kérdések nyilvános magyarázatot igényelnek.

118 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr2515555426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pic 2020.03.25. 14:21:19

@wrstjnethn: Hát a felvetésed kedves kolléga nagyon naív. Van benne ráció, de az élet nem így működik.

Egy ismerős kereskedő mondta, hogy a sok sok éve meglévő kínai kapcsolata közölte vele, hogy a szokásos, menetrend szerinti orvosi eszköz rendelésük tizedét tudja kielégíteni ÉS az ár az ÖTSZÖRÖSÉRE ugrott.

Ennyit az ingyenességről.

wrstjnethn 2020.03.25. 14:23:17

@Pic: nincsenek illúzióim, csak megjegyzem, hogy így kellene működnie. Persze az egész világ kussol, mert mindenki a kínai befektetők pénzétől függ.

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 14:39:17

Azért nem rendel orbanisztán magyar cégektől mert egyik sem ment bele abba, hogy majd valamelyik fidess-es résztulajdont kap a cégben és ezután majd dölnek az állami megrendélesek.

Láttunk már ilyet rogán, tiborc, mérszaros esetében, nem is keveset.

Göntér László 2020.03.25. 14:43:41

Kínában már készletkisöprés van, remélhetően így olcsón hozzájuthatunk a megmaradt eszközökhöz. Persze lehet, hogy ők jó értékesíthetőséget látnak az EU-ban, ezért nem selymet, hanem maszkot értékesítenek.

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 14:51:29

@MACISAJT: "Ezek után Karácsony elvtárs máig össze-vissza 35 ezer( harmincöt ezer) maszkot bírt előhajtani."

A te szellemi képességeidről már jó ideje nem kell semmi kórleírást adni, most is elég annyi, hogy a járvány elleni védekezés kormány és nem polgármesteri hatáskör. Ráadásul amikor Budapest költségvetése 2/3-ban központi állami támogatás (amiből egyre csak vonnak el), akkor ne járjon a fideSS-es pofája, hogy miért nincs pénze egy önkormányzatnak állami feladatokat átvenni és saját maga finanszírozni.

Építsetek inkább további újabb 200 stadiont, ha ilyen f.szául kezeli orbán a válságot továbbra is, legalább lesz elég hely odapaterolni a kórházakban ellátni se tudott sok 10 ezer fertőzöttet, a lelátón meg lesz elég hely a sürgősségi várakozásra, hamar eltelik az 12-16 óra a lelátón. Az eredményjelzőn meg folyhat a digitális távoktatás, a nap 24 órájában lehet sugározni orbán hírhedt dühbeszédeit migránsról, Sorosról, Brüsszelről meg az illiberalizmus nagyságáról.

Kopasz Szuzukis 2020.03.25. 14:53:36

Totális káoszban van a "nagyvezír" és csipet-csapata! A MOL fog fertőtlenítőszert gyártani? Két nagy, Magyarországon tevékenykedő gyógyszergyár is jelezte a minidúcse felé, hogy 1 azaz egy nao alatt képesek átállni nagy tömegű fertőtlenítő szer gyártásra, és palackozásra. Napi 50 ezer szórófejes flakon. Gyáranként, gyógyszeripari minőségben. Kiszállítható másnap! Pártunk és kormányunk katasztrófális elhárító szervezete annyit sem reagált, hogy böff. Ya, hogy ez 'ingyé lenne, nincs sáp az erre fordítandó EU-s pénzből?
Sanszos, hogy a szájmaszkok kapcsán is hasonló a sztori.

BOAR 2020.03.25. 15:04:58

@Kopasz Szuzukis: A múlt héten kopogtatott a MOL Győrben a szeszipari vállalatnál, hogy kéne egy kis szesz. Nem akartak adni neki mert addig nem vásárolt náluk és sorban álltak a partnereik a leszerződött mennyiségekért. Egy órán belül jött a parancs, hogy a MOL-nak elsődleges prioritása van és szolgálják ki vagy körbenézhetik magukat.
Most a MOL keres egy valag pénzt olyan terméken amit soha nem gyártott, természetesen mások kárára.

laci hegyaljáról 2020.03.25. 15:12:50

Szeretnék válaszolni a blog szerzőjének.
A kérdéses maszkok gyártásához speciális polypropylén hompolymer szükséges. Úgynevezett Melt-Blown típus. Ennek előállítására a MOL Petrochemical is alkalmas lenne. Azonban ehhez szükséges egy speciális adalék, amelyet jelenleg a BASF gyárt nehezen elérhető. (Járvány miatt) Az adalék receptúrába illesztése és a termelés beindítása hónapokat vesz igénybe. DE még mindig csak a PP granulátumnál tartunk. Ezen túl menően szükséges lenne még egy cégre aki steril körülmények között szálat gyárt és elkészíti a nem szőtt polipropilén textíliát. Az említett pelenkagyár működését nem ismerem, de maga nem gyárt szálat. Valószínűleg vásárolja a szálat vagy a nem szőtt polipropilén textíliát. Egyszerűnek látszik, de nem az, illetve a megvalósítás időigényes.

zsindekksz ISIS Al Qaida mind CIA projekt 2020.03.25. 15:15:48

"Miért nem csinálja ezt Orbán?"

Tavaly, ha jól emlékszem a MŰANYAGOK betiltását követeltétek, a kamuződ, foghiányos festetthajú bicikli- elektromos ótó- huszárral.
Aztán azt is mondta ez a nagyondemokrata, hogy az autokrata- diktatúra rencerek- mint Kína, oroszország, Törökország- rosszak.

Miért nem kér 6 millió műanyagmaszkot a nagy nyugati demokratáktól?
Apropó, nem lesz baj a HAT MILLIÓBÓL? TEV?
És a műanyag- ráadásul egyszer használatos maszkokból? Greta és kamuződek, mit fognak szólni?

gurigapapa 2020.03.25. 15:32:47

@laci hegyaljáról: Megkérünk, hogy szakmai hozzászólásoddal ne offold szét a blogot. Egyértelműen Orbán a hülye, mert nem akarja, hogy a szárnyasbetét gyár pikk-pakk szájmaszkot, tűzálló helikoptert és páncéltankot gyártson. Más magyarázat természetesen nem lehetséges :-)

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 15:37:57

Miközben orbánt putyin leszarja (ez a hasznos hülyék sorsa), Kína ad valami morzsát hogy ne mondja azt a magyar strómanjuk hogy csak nyomja a 100 milliárdos állami megrendeléseket Kínának, közben meg 1 millió dolláros maszkos segélyt se kap, na szóval addig:

- Csehország oligarchája Kellner 3 millió maszkot vásárolt a saját pénzéböl és oszt szét az embereknek
- Szlovákiában kötzelezövé tették a szájnaszk használatát és államilag megrendeléseket adnak szájmask beszerzésre
- multi autógyárak, divatcégek sorai jelentik be az azonnali átállást szájmaszk gyártásra
- egyre több kormány szerzödik szájmaszk vásárlásra privát cégekkel

addig a mi illibbant diktátorunk azzal vesztegeti az idejét, hogy kimegy a reptérre egy könyöradománynak tisztelegni.

Addig is zavartalanul gyorsul a fertözöttek száma Magyarországon.

Zöldi László 2020.03.25. 15:42:51

@gurigapapa: Kedves Szabó Roland, köszönöm a biztatást, hajrá Magyarország, hajrá magyarok.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=5bCQIquRECA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yDv-MfzwAS7CsmV5Msm_J6V6ieh 2020.03.25. 15:49:43

@Nancsibacsi: Ja, de ha átteszik a gyártósort valamelyik börtönbe, akkor az rögtön megfelel a higiéniai szabályoknak és előírásoknak, ja nem.

gurigapapa 2020.03.25. 15:49:52

@Zöldi László: Így van, és mindenki maradjon otthon, aki teheti.

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 15:52:05

@zsindekksz ISIS Al Qaida mind CIA projekt:

te Moszkvából fizetett bértroll, a müanyag betiltását nem máról holnapra követelik, hanem fokozatosan, átállással egy másik, környzet kímélö anyagra.
Ugyanúgy a carbon mentességet se követeli senki azonnal, hanem a fokozatos csökkentéssel. Nemhiába vannak 10 meg 20 éves határidök a célra.

Ezt a 17 éves Greta tudja és érti, te meg 71 évesen eke vagy hozzá.

Matyika Ápolója 2020.03.25. 15:52:50

Ha gyártana, most az lenne a sírás, hogy biztos kitömi a strómanjait, különben is venni olcsóbb lenne. Szánalom, hogy eddig jutottatok, hogy óbábóbán.

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 15:56:17

@Matyika Ápolója:

Ez már a 14:39-es hozzászólásban pont így le lett írva, kösz hogy a fideSS bértroll is megerösíti, hogy tényleg arra megy ki a játék, hogy melyik fideSS-es kaszálja majd a nagy pénzt a vészhelyzeten.

hopp11 2020.03.25. 15:57:35

@Kopasz Szuzukis:
Akkor kérlek, bizonyítsd, hogy mely cégek ajánlották fel:
- egy nap alatt átállnak fertőtlenítő gyártására, palackozására
- mindezt ingyen adják a magyar államnak
Ennyi erővel arról is írogathatnál, hogy a marslakók felajánlották ingyen az összes szükséges eszközt, anyagot, csak Orbán nem kért belőle.

Zöldi László 2020.03.25. 16:07:32

@gurigapapa: Kár, hogy ezekben a történelmi napokban a főnöke, Mengyi Roland nem lehet otthon.

gurigapapa 2020.03.25. 16:17:14

@Zöldi László: Nem tudok róla hogy Mengyi Roland a főnököm, szerintem ő sem, de ha ad róla pöcsétes papírt, megyek hozzá az elmaradt fizetésemért :-)

BiG74 Bodri 2020.03.25. 16:21:52

@hopp11:
Pedig orbán kiküldte a fürkészeit, így patakyt is a marslakókhoz, hogy segítséget kapjon.

Pic 2020.03.25. 16:23:28

@hopp11:

Az átállás egy dolog. A másik kérdés az alapanyag.

Idézet egy előző commentből:
---------------------------------------------------------
BOAR
2020.03.25. 15:04:58
@Kopasz Szuzukis: A múlt héten kopogtatott a MOL Győrben a szeszipari vállalatnál, hogy kéne egy kis szesz. Nem akartak adni neki mert addig nem vásárolt náluk és sorban álltak a partnereik a leszerződött mennyiségekért. Egy órán belül jött a parancs, hogy a MOL-nak elsődleges prioritása van és szolgálják ki vagy körbenézhetik magukat.
Most a MOL keres egy valag pénzt olyan terméken amit soha nem gyártott, természetesen mások kárára.
---------------------------------------------------------
laci hegyaljáról
2020.03.25. 15:12:50
Szeretnék válaszolni a blog szerzőjének.
A kérdéses maszkok gyártásához speciális polypropylén hompolymer szükséges. Úgynevezett Melt-Blown típus. Ennek előállítására a MOL Petrochemical is alkalmas lenne. Azonban ehhez szükséges egy speciális adalék, amelyet jelenleg a BASF gyárt nehezen elérhető. (Járvány miatt) Az adalék receptúrába illesztése és a termelés beindítása hónapokat vesz igénybe. DE még mindig csak a PP granulátumnál tartunk. Ezen túl menően szükséges lenne még egy cégre aki steril körülmények között szálat gyárt és elkészíti a nem szőtt polipropilén textíliát. Az említett pelenkagyár működését nem ismerem, de maga nem gyárt szálat. Valószínűleg vásárolja a szálat vagy a nem szőtt polipropilén textíliát. Egyszerűnek látszik, de nem az, illetve a megvalósítás időigényes.
------------------------------------------------------------------------

Tehát fertőtlenítőt többen tudnának gyártani és gyártják is csak hiány van alkoholból és a maszkhoz is kellene jóminőségű alapanyag.

Egyébként itt szeretném megjegyezni, hogy már a sima sebészeti maszk is több a semminél. Ahogy már több helyen leírták orvosok: A vírus ellene védelemhez kell minimum ffp2 szintű masz ( ÉS szemvédelem is kell mert nyálkahártya az is) a vírus mérete miatt, DE A vírusok sokszor nem "csak úgy " terjednek a levegőben, hanem por, nyál, vízszemcséhez tapadnak. Ezt viszont már a sebészeti maszk is megfogja.

Tehát azt mondom, hogy ha valamelyik cég nem tud szuper-hiper maszkot gyártani az sem baj. HA csak olyan maszkot tud ami megfogja ezeket a lebegő izéket és már nem 100% az esélye annak, hogy megkapod, hanem 50% azért az nem rossz.

BiG74 Bodri 2020.03.25. 16:32:23

Fidesznyikek mióta tart nálatok ez a bérrettegés?
Egy ideje folyamatosan azt nyomjátok, hogy az ellenzék ebbe meg abba kötne bele, ha ez meg az volna. Minden feltételes "ha" üzemmódban. Ez a reakció a tényleges ellenzéki felvetésekre, meg hogy baromság. Most ez a kiadott irányvonal?

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2020.03.25. 16:39:30

@hopp11: "...a marslakók felajánlották ingyen az összes szükséges eszközt, anyagot, csak Orbán nem kért belőle."

Én erről mintha már hallottam volna valamit.

@poszt: "E kérdések nyilvános magyarázatot igényelnek."

Szinte látom magam előtt, ahogy a Mester nyilvános magyarázatot ad bármiféle észrevételre, ami -függetlenül annak valóságtartalmáról- kétségbe vonja az ő kompetenciáját. Amikor megteszi, abban sincs semmi köszönet, ezúttal szó szerint. Éppen most akar keresztülvinni egy olyan törvényjavaslatot, amely alapján önt, kedves Zöldi úr, akár 5 évre is lecsukhatják egy ilyen -egyszerűsítem- csúnya, a kormányzat szakértelmét megkérdőjelező blogposztért, amellyel megpróbálja aláásni az ország vezetésébe vetett társadalmi közbizalmat, és ezáltal csökkenti a sikeres és hatékony védekezés esélyét.

@laci hegyaljáról: Soha többé ne merészeljél kommentelni a blog.hu-n, ha nem akarod, hogy megkeresselek, öcsi. A blog.hu-n szigorúan tilos értelmes, szakmai felkészültségről tanúságot tévő kommenteket írni...rajtam és néhány normális tagon kívül. Itt kizárólag érzelmileg motivált, pártszimpátiához kötött, véresen gyalázkodó kommentek írása megengedett. Nagyon kevesen vagyunk a másik oldalon, és ez egy zárt klub, téged nem hívott senki. Na jó, amennyiben kellő mennyiségű készpénzt vagy alkoholt, esetleg egy 12 szeletes dobos tortát hozol, akkor beveszünk a buliba, maradhatsz.

BiG74 Bodri 2020.03.25. 16:39:55

@Pic:
A maszkok a tömeges tálalásukban ökörség. A vírus esetén pedig az elég nevetséges, hogy ha az 50 %-át megfogja az is valami. Nem, az a semmi, mert pont 50%-al kevesebb, mint ami kell. A maszkok sok esetben csak hamis illúziót jelentenek. Rengeteg egyéb problémát vetnek fel. Mindent a helyén kellene kezelni.

Zöldi László 2020.03.25. 16:53:03

@zord íjász: Ebben sajnos igaza lehet. Még nem tartunk ott, de a jövő héten megérhetjük.

Nancsibacsi 2020.03.25. 17:06:22

@2018 Obánék Moszkva fele menekülnek!: "a járvány elleni védekezés kormány és nem polgármesteri hatáskör"
Ez így van - ezért kéne karigerinek befogni a pofáját.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2020.03.25. 17:07:36

@BiG74 Bodri: "A maszkok a tömeges tálalásukban ökörség. A vírus esetén pedig az elég nevetséges, hogy ha az 50 %-át megfogja az is valami. Nem, az a semmi, mert pont 50%-al kevesebb, mint ami kell."

Tehát egész Ázsia hülye. Európa összes országában hülyék élnek, és vannak olyan országok már ahol csak abban léphetsz ki az utcára, vagy csak abban szállhatsz fel tömegközlekedési járműre. Egész Észak-Amerika hülye, ahol mire beindil az igazi buli, szerintem nemzeti húzóágazat lesz a maszkok gyártása. Ez idáig nagyjából 2, 5 milliárd ember, benne a teljes európai/nyugati civilizációval, plusz néhány húzott szemű, falusi kisbirtok. És persze hülyék az egészségügyi dolgozók is, a világ minden pontján.

Most mondod majd azt, hogy egyél szart, mert 10 milliárd légy nem tévedhet, ami a kedvenc terelés a menekülő útvonalon.

Oké, közelítsük meg más oldalról.

Középkor. Csatába indulsz. Nincs páncélod, mert az drága, megfizethetetlen a számodra, egyszerű, nyomorult talpas vagy. A fejedbe nyomsz egy bográcsot sisaknak, és felveszel egy ócska bőrmellényt(mint milliónyian). Ez ugyan nem sokat ér, de 25%-al növeli az életben maradásodat. De te nem veszed fel a bográcsot és a bőrmellényt, mert hiányzik 75%-nyi védelem a tutihoz, és úgy mész a csatába. Persze a páncél se jelent tuti védelmet, de ez már olyasmi, amelynek boncolgatásába nem is érdemes belemenni, mert akkor aztán ott vagyunk, ahol a part szakad.

Na, ez az a vérvonal, ami már kihalt. Köszönd az őseidnek, bármilyen mélyre is nyúljon az a vérvonal, hogy itt lehetsz, mert nekik több eszük volt.

Nancsibacsi 2020.03.25. 17:09:16

@Kopasz Szuzukis: És az a két mesebeli gyógyszergyár miért nem állt át erre, AZONNAL, és juttatja el a patikákba meg a boltokba a szert, AZONNAL? Tán csak nem azért, mert nem léteznek?
A fertőtlenítéshez alkohol kell, és mivel a benzin már 10% alkoholt tartalmaz, ezért jobban elhiszem azt, hogy a mol képes napi 50 tonna, nagyrészt alkoholból álló fertőtlenítőt gyártani, mint azt hogy egy gyógyszertár képes erre. Maximum olajos dobozban lesz...

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2020.03.25. 17:14:38

@BiG74 Bodri: Ja, ilyen nyugati civilizációhoz tartozó apró létesítményeket mint Ausztrália ki is hagytam a nagy gépelésben, de a sor testzés szerint bővíthető bármely földi országgal, civilizációs jellegtől függetlenül, ahol olyan hülyék élnek, hogy maszkot hordanak.

Reding Roli 2020.03.25. 17:14:47

Az egyik lènyeges kèrdès az, hogy a hazai tulajdonú , korábban világhírű orvosi eszköz hogyan kerülhetett a csőd szèlere...
Elárulom: a rendkívüli módon alulfinanszírozott magyar egèszsègügyi rendszer - eddig - a jóval a olcsóbb de szar ès rákkeltő, kínai infúziókat vásárolta , pl...Most újra kell gondolni a hazai tulajdonú orvosi stratègia orvosi eszközöket gyártó cègek helyzetetèt is...Kapjanak milliárdokat , hiszen nagy szüksèg van rájuk..
A másik lènyeges kèrdès : valójában 2-3 hónapja látjuk , hogy ebből világjárvany lesz...Az èrtelmes ember látta , hogy a gonosz, kínai állampárti diktatúra el akarja titkolni a valóságot a vírusról, amely ma már biológiai fegyverkènt funkcionál a nyugati világ ellen..
Règes- règen meg kellett volna tenni a megfelelő vèdekezèsi lèpèsek az utazási korlátozások beveztèse ès a vèdőeszközök beszerzèse terèn, ès akkor most egy kicsit nyugodtabbak lehetnènk, ahelyett azt látjuk, hogy minden az utolsó pillanatban èrkezik meg ( mint a kutya vacsorája ...) nagy izgalmak ès kormányfői repülő-fogadás közepette..

Reding Roli 2020.03.25. 17:16:58

Javítok: " orvosi eszköz gyártó ipar"

Pilotax 2020.03.25. 17:17:23

Úgy hallottam, hogy a miskolci Bosch 48 órás átállással képes lélegeztető gépek gyártására, miért kínából veszünk ilyeneket?

BiG74 Bodri 2020.03.25. 17:27:27

@zord íjász:
Csak kevered a szezont a fazonnal. Ázsiában teljesen természetes, hogy szmog, légúti fertőzések idején hordják a maszkot, főleg a fertőzőttek. Gondolom a maszk és a gumikesztyű általános és ellenőrízhetetlen hosszú idejű használata állította mega járvány terjedését.
Valószínűségi számokról beszélsz az alapok tisztázása nélkül. Egy álarc adott helyen, időben és mód mellett véd valamitől. Ha tudható, hogy a virus bejutása ellen nem véd közel sem tökéletesen, akkor az olyan mintha bőrpáncélban bográccsal a fejeden besétálnál egy modernkori háború tűzharcába, nem pedig egy szúró-vágó eszköz csetepatéba. És igen ezért nem is hordtak páncélt ezekben a háborúkban, de most sem egy szétvágott bilivel mennek harcba, hanem csúcstechnológiás kevlár stb. kompozitokkal.
A valószínűség számítás szépségét tehát hagyjuk, mert ha egy darab virusocska bejut hozzád akkor már fertőzött vagy, potenciális tovább fertőző és helyzetfüggően hullajelölt. A kevlár testpáncél mellett karon lőnek, akkor csak egy sérült aki nagy valószínűséggel gond nélkül felépül mások veszélyeztetése nélkül.
Javaslom a who ajánlásait olvasgatni.

arty1977 2020.03.25. 17:36:08

@Scott Tenorman Must Die: a molt a segghülye fideszesek fizették? naugye. innentől kussolsz. annak jár, aki fizette.

ésmég: ha biznisz van benne, amugy is átálltak volna
ésmég2: ha az állam aszondja, akkor is.

ésvégül: ha a fidesz nem költi fasságra az adót (molrészvény), lett volna pénz egészségügyre.

Reding Roli 2020.03.25. 17:51:03

@BiG74 Bodri: virus bejutása ellen nem véd közel sem tökéletesen.." Semmi nem vèd tökèletesen , de ha mèg mindig sokkal - sokkal jobb, mint a semmi! Úgy is lehetne fogalmazni : a járvány megállításának egyik kulcsa lehet, ha MINDENKIRE kötelezően maszkot adunk. A koronavírus betegekkel közös háztartásban èlő családtagok is átvèszeltèk fertőzès nèlkül , maszk ès kesztyű használatával a szigorú higiènias szabályok betartásával
Tisztifőorvos által terjesztett fake news hogy " az egèszsèges embernek nem kell szájmaszk , ami eleve önellentmondásos állítás , hiszen ki az egèszsèges? Nem tudjuk ...Mindenkire maszk kellene , de nincs mèg az egèszsègügyben sem elèg , ez a szomorú realitás ( mèg) így nem lehet "meghirdetni " ,hogy tegyünk maszkot mindenkire ....

arty1977 2020.03.25. 18:02:38

@rallus: de a rohatt eu csak migráncst küld, nem?

BiG74 Bodri 2020.03.25. 18:03:22

@Reding Roli:
Ez már árnyaltabb, de nagyon hibás ott, hogy a kulcs, ha mindenkire maszkot adunk.
Amúgy nem tudom, hogy mit mondott a tisztifőorvos, de úgy látom, hogy ha nem tetsző dolgot, akkor hülye.
Én azt mondom, hogy a maszk egyáltalán nem megoldás, csak a megoldás egy kis része. Ugyanakkor ha mindenkire, megfelelő minőségű ês mennyiségű maszkot akarsz adni, akkor nyugodtan meg lehet kérdezni, ebből a pénzből nem lehetne hatásosabb védekezést kihozni?

Régihifis 2020.03.25. 18:04:58

@BiG74 Bodri: Nem mindegy, hogy néhány százezer vagy több millió vírus ér el egyszerre, mert az immunrendszer még nem találkozott soha ezzel a kórokozóval. Tehát, ha van ideje akkor felfut a védekezés, ha elárasztja a szervezetet, akkor jóval kisebb az esély. Itt jön be, hogy maszk nélkül vagy, esetleg sima sebészi maszkkal rendelkezel ( kb. 70-80 %-os védelem) vagy FFP2-3-mal , ami 95 % körül véd. Ahogy a csatában az öltözet ruha, a bőrpajzs és a fémpajzs közötti különbség. Orvosként erről többet nem szeretnék vitatkozni. Köszi.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2020.03.25. 18:37:44

@BiG74 Bodri: Azt ugye most tudod, hogy csak terelsz és hablatyolsz. Amit én mondtam, az egy teljesen világos és jól értelmezhető példa a mondandód tarthatatlanságára. Az egész világ nyilván hülye, és nyilván felesleges felvenni egy csatában a bográcsot a fejedre meg a bőrmellényt, mert hát nem nyújt 100%-os védelmet. Lököd itt a süketet a kevlármellényről. Nem vagy te ennyire buta, pontosan tudod, hogy miről beszélek, és azt is tudod, hogy igazam van, ahogy a világ minden kormányának és orvosának -ők mindannyian az én tanácsaimat és útmutatásaimat követik- mert ez a helyes lépés. A szmogról meg az ázsiai összefüggésről tolt mondandódon meg besírtam: Európa nagyvárosai is szmogosak mint a dög, és lám csak, a szmogos olasz városokban, ahol soha nem volt hagyománya a maszk viselésének, arat a halál, de már a kutyákra is maszkot raknak lassan, meg a Dávid szoborra is...a menő olasz divatcégek, meg beálltak a sorba maszkokat gyártani. Azok is hülyék. A WHO ajánlásaival meg egy az egyben tisztában vagyok, és nem most kell kikeresnem, mert ezeket olvasom el, nem a facebookról meg a blog.hu kommentszekciójából tájékozódok: tudom, hogy kinek javasolják a maszk viselését,

www.penzcentrum.hu/vasarlas/vagyonokert-aruljak-a-szajmaszkot-a-dorzsolt-arusok-nekik-boven-van-belole.1090725.html

és erről az ajánlásról óriási vita van, mert a tünetmentes vírushordózók a legveszélyesebbek, akiknek egyáltalán nincsenek semmiféle mellkasi/légúti fertőzéses tüneteik, és simán ezerszámra megfertőzhetnek bárkit, tehát a maszk az nem csak azt védi, aki nem akarja elkapni a betegséget, de annak is hasznos, aki nem akar (akaratlanul) másokat is megfertőzni. A helytelen maszkhasználattal együtt is jelentősen csökken a betegség rizikója, tehát ne bőszítsél már, tudod te jól, hogy miről szól ez. A WHO nem az Isten. Az Isten az a józan ész. És a józan eszűek a fejükbe nyomják a bográcsot és felveszik a bőrmellényt, mert akkor van esélyük.

Reding Roli 2020.03.25. 18:38:30

@BiG74 Bodri: , ebből a pénzből nem lehetne hatásosabb védekezést kihozni?"
Pl. Milyen hatásosabb vèdekezèst?
A járvány megállításának vagy a járványgörve ellaposításának egyetlen útja jelenleg az, hogy minèl jobban lecsökkentjük az emberek közötti èrinkezèseket ( karatèn) de nyilván nem vonulhat mindenki karantènba , hiszen megállna a társadalom működèse , ezèrt kell az elkerülhetetlen èrintkezèsekkor minèl jobban megakadályozni a vírus átugrását egyik emberről a másikra. Ehhez szüksèges az egyèni felelőssèg -a belátás , azaz: maszk hordása, különös tekintettel a zárt közössègi tereken , kesztyű vagy nylon zacskó a kèzen , vagy tiszta papírzsebkendő használata fogáskor ...ès minden kritikus pont fertőtlenítèse otthon : mobiltelefon, csaptelepek , kilincsek ...Mindig van feljebb lèpes a higièniában! Ha mindenki megteszi a maga szintjèn az óvoitèzkedèseket , akkor meg lehet állítani a járvány!
Ehhez kellene egy nagyon szigorú konzekvens járványügyi program: szigorítani a kijárási szabályokon ès a közintèzmènyek látogathatóságán . Nem esemènykövető stratègiat kell alkalmazni , hanem elèbe kell vágni járvány terjedèsènek!
Masrèszt , követni kell a WHO ajánlásait! Nem vagyunk okosabbak , hiszen náluk összpontosul az eddigi jarványokban megszerzett összes tapasztalati tudás! ( Mèg akkor is ha egy Kína - barát , nem potens szervnek tartom őket...)
Izolálni , tesztelni ès utánkövetni- ezt mondják ...
A tesz segítene beazonosítani , hogy kik a látens vírushordozók...
Egyet látni kell: a vírus nem viccel, ha meg akarjuk állítani , az eddigieknèl sokkal komolyabb intèzkedèsek kellenek!
Pl a helyi gócpontokat lehetne pl lokalizálni , elszigetelni, ès az egyes geográfiai körzetek közötti felesleges mozgást is meg kellene akadályozni ...A vírus terjedèse egy modellezhető folyamat , van geográfiai vetülete megjelenèsènek , erre lehetne egy vèdstratègiat kialakítani...Most egyben kezelik , egy területi egysègkènt ez egèsz országot ...területi adatokat nem mondanak , pedig már kialakult járvanygócok lehetnek...A jarványgócokra lehetne a tesztelèst fókuszálni..

BiG74 Bodri 2020.03.25. 18:40:39

@Régihifis:
Jelenleg is egy 3M FFP2- es maszkot viselek. A por miatt. 25 éve használom szinte napi rendszerességgel őket, bár itt az FFP1 -es szintet már törölték elégtelen védelmi képessége miatt. Az a maszkot, amely sok higiéniai maszkot felülmúl. Nem a vírus védelem miatt, hanem a szilárd lebegő anyag elleni védelem miatt.
Az FFP3-as szint jó, de már vírusmentes időkben is egy vagyon volt darabja, és meddig is lehet egy db ilyen maszkot eredményesen használni virológiai szempontból? Lehet ezeket többször használni (gyártó), lehet ezeket otthon sterilizálni, megújítani?
Amúgy vitamentesen, ha kettessel már lehet operálni, akkor kedves doktor ne tessék olyan nagyra lenni magával.

rallus 2020.03.25. 18:41:30

@arty1977: Nem , az EU megmutatja, hogy nem csak az ökör konzekvens!
"Az EP belügyi, állampolgári jogi és igazságügyi szakbizottsága (LIBE) sajtóközleményt tett közzé kedden, melyben Fernando López Aguilar szakbizottsági elnök a magyarországi veszélyhelyzettel kapcsolatos intézkedési tervek miatti aggodalmát fejezte ki."
Nem ám mindenféle lélegeztető, meg maszk! Leb.szás, hogy érezzük a törődést! És ha megvalósul Dobrev Klára álma, ezek fognak dönteni az életünkről! Azt fel kell hoznom a mentségükre, hogy görbe uborkával nem fogunk találkozni, ami szívet melengető érzés!

BiG74 Bodri 2020.03.25. 18:43:51

@Reding Roli:
A hosszabb levezetésében pedig logikai ellentmondások vannak, javallom újra gondolja át.

Régihifis 2020.03.25. 18:55:00

@BiG74 Bodri: A járványig azt sem tudtam, hogy létezik FFP 2, 3 stb. :). Ez műtőben nem használható, mert kifelé légző szelepes. 30 éve a simát hordom.

BiG74 Bodri 2020.03.25. 19:02:00

@zord íjász:
Ha azt mondanák, ( és ez történelmi tény), hogy viselj 60 dg-os keresztet és valld meg bűneidet mert az segít, akkor most milliók tennék ugyanezt.
Mielőtt nagyon belemelegedsz te is a bizonygatásba, tisztázzuk, hogy nem vagyok a maszk ellen. De akkora orbitális baromságot, hogy a szájmaszk, meg a kesztyű megvéd, sőt megállítja a járványt egy káros, emberi életeket is követelő hitvallásnak tartom. Véd, igen a megfelelő maszk, a megfelelő viselési mód és a magatartás mellett.De itt nem erről van szó, hanem ócska terelésről.
Nap, mint nap látok olyan szájmaszkokat, olyan viselési módokat, melyeken normál esetben csak röhögnék. Ez a gondolkodásmód megint nélkülözi a megfelelő komplexitást.
Nem, a szájmaszk és a latex gumikesztyű (nem az obis, tescos kerti félszövet, amit időnként a kabátzsebbe gyömöszölünk) nem véd meg. Eláshatjuk magunkat, ha erre alapozzuk a védelmünket, miközben hangsúlyosabb területeken nincs megfelelő aktivitás. A szájmaszk és a kesztyű egy része a védelemnek.

Reding Roli 2020.03.25. 19:26:07

@BiG74 Bodri: Nem, a szájmaszk és a latex gumikesztyű (nem az obis, tescos kerti félszövet, amit időnként a kabátzsebbe gyömöszölünk) nem véd meg."
Soha nem tudhatod hogy " what makes the difference " Lehet , hogy èppen a maszk\ kesztyű kombó akadályoz meg egy szuperterjesztőt , hogy 100 másik embert megfertőzzön...vagy úgy menekülsz meg , hogy egy egyszerű nylon zacskót húzol kezedre, amikor a posta kilincsèt megfogod...
Èppen ez , a sok összetett emberi cselekvès az egyèn szintèn , hozza meg az eredmènyt !
A sebèszeti maszknak lehet előnye pl: sokkal könnyebben lèlegzik benne az ember , nem "szívja- hápogja " az ember a levegőt ,mint egy nem jó minősègű FFP3 maszkban...

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 19:29:01

@rallus:

orbán gazdád megint megcsinálta a magyarok soros lejárátását az EU-ban, megszokhattad már, ezért nem kell mindig zokogásban kitörnöd. Egyébként ti illeberáltak miért nem léptek ki az EU-ból, hiszen a demokrácia, alkotmányosság, emberi jogok ez mid olyan dolgok amit ti utáltok. Tulajdonképpen elhúzhatnátok az imádott Oroszországotokban, ott kiválóan müködiuk a ti kedvelt illibbant diktatórius rendszeretek, tényleg, meddig akartok még az EU-ban szenvedeni és a magyar népet átlag két hónaponként a sárga földog lejáratni?

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 19:36:16

@Nancsibacsi: ""a járvány elleni védekezés kormány és nem polgármesteri hatáskör"
Ez így van - ezért kéne karigerinek befogni a pofáját."

Ezt majd mondd meg a fideSS-es troll kollegádnak, ő hisztizett azon, hogy Karigeri miért nem vásárol milliónyi maszkot?

deckard_r 2020.03.25. 19:40:21

@BiG74 Bodri: "A valószínűség számítás szépségét tehát hagyjuk, mert ha egy darab virusocska bejut hozzád akkor már fertőzött vagy, potenciális tovább fertőző és helyzetfüggően hullajelölt." ez nagyon nagy baromság...

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 19:41:37

@BiG74 Bodri:

az az igazi idióta, aki szájmaszk és gumikesztyü nélkül rohangál, mert az a rögeszméje, hogy a védöfelszerelések se adnak 100% védelmet és ezért az értékük kereken nulla. Az ilyeneken már tényleg nem lehet segíteni, ezek fejest ugranak a vírus medencébe.

deckard_r 2020.03.25. 19:44:06

@BiG74 Bodri: operálni sima műtősmaszkkal is lehet, az ugyanis a beteget védi az orvos szájflórájától

BiG74 Bodri 2020.03.25. 19:47:10

@Reding Roli:
Az FFP3 az általános maszkok között a legmagasabb védelmű.
Lehet, bár ez inkább népmesei szint, mérnökként máshogyan gondolkodom.
De szerintem hagyjuk ezt a kérdést, mert a poszt sem erről szól.

Cuhavidéki 2020.03.25. 19:49:28

A német Eterna inggyár Szlovákiában állt át arcmaszk gyártására.
Gondolom ebből a szlovákoknak is jut.
www.pnp.de/lokales/stadt-und-landkreis-passau/passau-stadt/Hemdenhersteller-Eterna-produziert-Gesichtsmasken-3642682.html
Schanda államtitkárhelyettesnek ha jól emlékszem, ma senki sem tett fel kérdést, kivel gyártat a magyar kormány.

Ma beszéltünk egy XI.kerületi idős barátnőnkkel, az Önkormányzat nem vette fel a telefont. A 65 (70?) éven felüliek bevásárlásához az önkormányzati segitség ezek szerint nem működik.

BiG74 Bodri 2020.03.25. 19:51:14

@2018 Obánék Moszkva fele menekülnek!:
Nem idióta aki szájmaszk és kesztyű nélkül van éppen, de a rögesztmések nagyon veszélyesek, én is erről beszéltem.

rallus 2020.03.25. 19:52:53

@2018 Obánék Moszkva fele menekülnek!: Ha megnézed, már a fasorban sincsenek azok az EU vezetők, akik hörögve támadták Orbánt, hazaszerető ellenzékünk orgazmusát kiváltva ezzel és megszolgálva Gyuri bátyánk e célra elkülönített dollárjait.
Már nem járnak a mélységesen humánus nyugatiak saját autóval, hogy gyorsítsák a migráns importot, hanem lövik őket a görög határon.
Kerítés és kemény határőrizet is van már mindenhol szinte, ahol nincs, ott kapu van szárnyakkal..
Az meg a demokrácia durva vadhajtása, hogy ti még ordibálhattok, az ördög tudja, (de mindenki sejti..) hogy kinek az érdekében...

arty1977 2020.03.25. 19:58:40

@rallus: amugy rajtad kivül nem mindenki lucskos álma ám egy örökös fideszdiktatúra :)

nem baj az, ha a viktátorhoz néha eljut egy egy ejnyebejnye... aztán ha majd fehéroroszország leszünk, már ez se lesz többé para, nyugi

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 20:00:47

@laci hegyaljáról: " Az adalék receptúrába illesztése és a termelés beindítása hónapokat vesz igénybe. DE még mindig csak a PP granulátumnál tartunk."

Ehhez képesz Ausztriában pár textilipari cég összehajolt és megalkották a koncepciót, hogy FFP2 és FFP3 maszkokat gyártanak kooperációban, az egyikük a többrétegü filter részeket adja, a másik a nedváteresztés megakadolyázási munkalátait végzi el, a harmadik a tartógumikat adja, a negyedik a müanyag légzörészt szállítja, az ötödik meg összevarrja az egészet.

A termelést már indítják is, napi 8 ezer maszk készítésére van kapacitásuk.

Persze hihetö, hogy mindez Magyarországon tényleg hónapokba, évekbe kerül, mire az itteni cégek ezt mind összehoznák, hiszen végülis ilyen lassan megy a legtöbb dolog az orsagban.

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 20:07:48

@rallus: "Ha megnézed, már a fasorban sincsenek azok az EU vezetők, akik hörögve támadták Orbánt,"

Ja kérem, ahol müködik a demokrácia, ott elöbb utóbb van váltás, egyeseknél annyira utóbb, hogy Merkel még mindig a pozíciójában van és röhög orbán mindennapi szenvedésein.

És ha te megnézed, már a fasorban sincs orbanisztán gazdasági fejlettsége azon országokéhoz képest, ahol müködik a demokrácia és a nép nem segghülye birka táborbóll áll, hogy egy semmihez nem értö diktátort rakjon a hátára akárcsak 4 évig is. Nem hogy egy fél életére!

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2020.03.25. 20:31:38

Miért tesz valamit (bármit) a Teliszart Búvárruhás? Hát ez egészen könnyű kérdés. Nézzük az első törvényt:

"A NER minden intézkedése megmagyarázható a lopás, az öncélú szemétkedés és a dilettantizmus megfelelő kombinációjával. Nincs kivétel. Ha elsőre nem nyilvánvaló egy kormányintézkedés indítéka, akkor lopni akarnak."

Hát ezért.

Illyés Edith 2020.03.25. 20:37:39

2 napja jött Törökországból az első alapanyag-szállítmány. Meg lehet nyugodni, gyártunk szájmaszkot.

24.hu/belfold/2020/03/22/koronavirus-szajmaszk-alapanyag-erkezett-torokorszag/

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2020.03.25. 20:46:19

@ipartelep: Nem raktad oda, hogy ez az illiberálisok által leggyűlöltebb blogger zseniális bon motja. A forrás megjelölés a tisztességes és intelligens nethasználat némely esetben kötelezően írott, és máskor pedig íratlan, de mindig betartandó szabálya.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2020.03.25. 20:54:16

Zöldi úr, garatulálok, ez a bejegyzés szépen hozott az Index/a Blog.hu konyhájára, tele van a kattintáskosár, és ismét visszahozta a magasba a blogját, amelyet oly sokszor száműznek a közéleti válogatás hátsó konyhájába...ám ott valamikor egyszerre hat blogposzttal is jelen van, az igaz. De a blogketrec a blogolás Tölgyfalevekkel Ékesített Aranyfokozatú Becsületrendjének Polgári Tagozatú Gyémántkeresztje, így hát jár az elismerés...a blog.hu szerkesztőinek is.

Éhbérkommentelő 2020.03.25. 21:06:04

@2018 Obánék Moszkva fele menekülnek!:
"napi 8 ezer maszk készítésére van kapacitásuk"

Ez nagyszerű, akkor Ausztriában alig több mint 2 év alatt le tudják gyártani a Karácsonyi által tegnapra igényelt mennyiséget

Még szerencse, hogy itt vagytok nekünk észt osztani

body_andras 2020.03.25. 21:12:22

Lenne elég maszk ha sok balfácán nem vásárolta volna fel mint a budipapírt.
Tudniillik a maszk 2 embernek kell: a betegnek hogy ne fertőzzön és az orvosnak/ápolónak, mert csak.
Nem arra való hogy otthonülés helyett kint ténfergésre használjátok, avagy pazaroljátok.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2020.03.25. 21:24:18

@zord íjász: Jó hogy nem baszol le, hogy egy posztban nem alkalmaztam precíz forrásmegjelölést. Odaraktam az idézőjelet, abból derül ki, hogy az valami idézet, és nem ott azon melegében találtam ki. Láttad az idézőjeleket?

Amúgy meg: Nem egyvalaki bonmotja. A szóban forgó blogposztot, ahol ezt először leírták, nem is az a valaki írta, akire te gondolsz. Akkoriban annak a blognak még több szerzője volt, csak sokkal később vált egyszerzőssé. De abból a blogposztból is kiderül, hogy nincs konkrét szerzője a szövegnek.

Úgyhogy kissé visszább az agarakkal!

Zöldi László 2020.03.25. 21:26:52

@zord íjász: Én ezt másként látom, de a részleteket csak telefonon tudnánk megbeszélni. Küldene a messengeremre egy számot?

valaki60 2020.03.25. 21:27:25

Nem most kellene siránkozni miért nincs és nem gyártunk itthon maszkot.
Hetekkel ezelőtt látható volt hogy ebből bizony járvány lesz és kell a védőfelszerelés.
Már akkor különgépeket kellett volna indítani alapanyagért védőfelszerelésért.
De ezért fizetni kellett volna. Ha nem tudtuk fizetni akkor pár verzió és aki akarja továbbgondolja:
Próbáltak a cégekkel egyezkedni de nem vették be őket vagy nem tették le a 40°%-ot zsebbe.
Ez nem elég buli a haveroknak mert nem lehet utólag duplájára emelni az árát mint sok beruházásnál
Nem volt pénz a kasszában mert valakik ellopták vagy kell stadionra cári kastélyra vagy piramisra..led világítással.
Úgygondolták hogy majd a kerítés megállítja a migránsvírust sűrű sorosozással egybekötve
Nekik van védőfelszerelésük saját dugi kórházuk ahol az örökéletet is megkapják....
Lehet tovább gondolni.

Ami biztos hogy időben kellett volna lépni. Ezt egy józan gondolkodású tanulatlan ember is tudja.

2018 Obánék Moszkva fele menekülnek! 2020.03.25. 21:27:46

@Éhbérkommentelő:

na megjöttél te éjszakai müszakos fideSS troll? A problémádat délutá már 14: 51,kor megbeszéltük, a troll kiollégád azóta se dugta vissza a képét, hogy tovább okoskodjon:

@MACISAJT: "Ezek után Karácsony elvtárs máig össze-vissza 35 ezer( harmincöt ezer) maszkot bírt előhajtani."

A te szellemi képességeidről már jó ideje nem kell semmi kórleírást adni, most is elég annyi, hogy a járvány elleni védekezés kormány és nem polgármesteri hatáskör. Ráadásul amikor Budapest költségvetése 2/3-ban központi állami támogatás (amiből egyre csak vonnak el), akkor ne járjon a fideSS-es pofája, hogy miért nincs pénze egy önkormányzatnak állami feladatokat átvenni és saját maga finanszírozni.

Építsetek inkább további újabb 200 stadiont, ha ilyen f.szául kezeli orbán a válságot továbbra is, legalább lesz elég hely odapaterolni a kórházakban ellátni se tudott sok 10 ezer fertőzöttet, a lelátón meg lesz elég hely a sürgősségi várakozásra, hamar eltelik az 12-16 óra a lelátón. Az eredményjelzőn meg folyhat a digitális távoktatás, a nap 24 órájában lehet sugározni orbán hírhedt dühbeszédeit migránsról, Sorosról, Brüsszelről meg az illiberalizmus nagyságáról.

sóhegy049 2020.03.25. 21:37:30

OFF:
Fertőtlenítő...
"kishazánkban" egy olajfinomító van, de van még egy petrolkémiai üzem is, ahol izopropil alkoholt lehet "készíteni", tehát, ha eddig nem volt, akkor miért nem volt?
ON:

ApaJoe 2020.03.25. 21:42:17

Mindezek mellett nekem lenne még egy kérdésem. Miért kellett WizzAir géppel hozatni a kínai "adományt", amikor van a honvédségnek 2 db szép nagy repülőgépe is, amivel mindezt le lehetett volna bonyolítani. (Már amennyi munkája ezeknek a gépeknek van mostanában!)

sóhegy049 2020.03.25. 21:46:36

@ApaJoe:
Itt valami két szál fut, mert azt sem tudom, hogyan repült Kínába a Wizz? :-) OK, valahol tankolt... De egyebek? Az nem úgy van, hogy repülök, azt' kész... (de lehet, hogy kivételt tettek?) Azért annyit még hozzá, hogy a 319 és a 321-es között méretre van egy "kicsi" különbség.
De jött egy 747-es cargo gép is, Szejcsenből, közvetlen!

Reding Roli 2020.03.25. 21:48:38

index.hu/kulfold/2020/03/25/romania_kijarasi_tilalom_bukarest_teszt_koronavirus/

A románok nagyon komolyan veszik a vèdekezèst. Lehet, hogy nekünk is lèpni kellene , mielőtt elszabadul a járvány ...Aggasztó hírek jönnek ..Kisvárdai Kórház...

sóhegy049 2020.03.25. 22:05:17

@Reding Roli:
Igazad lehet, de még innen és ide is van légiforgalom.
Érted? Én sem...

Halibuli 2020.03.25. 22:13:52

Nem igaz, hogy szerepet játszik a sok kínai letelepedési kötvény, nincs ofsor cég nem nyerészkedik rajta senki, még Lölő se. Semmi nem igaz!

Pic 2020.03.25. 22:32:45

@ApaJoe: A honvédség 2 gépe az olyan mint a maszturbálás. Jó, jó, de nem az igazi.

info1: 2 db sima személyszállító, úgy értem utasszállító mindenfajta átalakítás nélkül.

Ha pl katonákat kellene szállítania teljes felszereléssel, akkor nem ülhetne minden széken utas, mert a csomagtérbe nem férne a be a cuccuk, így az utastérbe is jutna rendesen.

info2:
A másik probléma, hogy a katonai alkalmazású gépeket úgy szokták kialakítani, hogy variálhatók legyenek teher vagy utasszállítás témakörben, netalántán jármű is.

info3:
Relative kicsik

info4:
Igazság szerint ezek nem a hadsereg jarci céljaira lettek véve.
Ezek kormánygépnek jók, küldöttségnek.
Amire még jók és ezzel tényleg spórol az ország az a missziós katonaszállítás.
Az afgán és Iraki misszióban folyamatos gond volt, hogy az Antonovok alkalmatlanok a váltás odafuvarozására és a régiek hazahozására. Mivel a váltás felszerelésének a nagy része már kint van, így az élőerő szállítására ezek alkalmasak. Régebben ez az országnak komoly pénzösszegekbe került.

info5:
A Magyar hadseregnek jelen pillanatban nincs működő, érdemi teherszállító kapacitása.
Ez a tank és helikoter tender uán jött volna, mint következő tender.

@sóhegy049:
- A wizzairnek van szabad kapacitása és relatíve nagyobb gépei. Ráadásul Neo-ik vannak és azok hatótávolságban tényleg jók.

- Váradi jóban van a kormányzattal.

- A cucchoz nem kellett nagy teherszállító. Ha sikerült volna rácsapniuk valami nagyon komoly készletre akkor viszont lehet, hogy érdemes lett volna felhívni a Pápát és kérni onnan egy NATO-s gépet.
Egy C17-es már elég sokmindent elvisz és messzire.

Reding Roli 2020.03.25. 22:40:23

@sóhegy049: Nem èrtem....Azt sem hogy mièrt nem volt vilagkarantèn már januárban Kínával szemben...Mi volt a reptèri hőmèrőzès? Szánalmas pótcselekvès...Miért nem tiltották meg a spanyol, francia ès német beutazást, időben...Kötelező karantèn minden külföldről èrkezőre...
Sok dolgot nem èrtek, miközben egyre jobban fèlek , hogy ennek a szánalmas vèdekezèsnek egy olasz- spanyol járványút lehet a vège...
Kèsőbb majd számot kell adni minden vezető politikusnak, akik elkú...ták az európai vèdekezèst...
Most senki sem látja a jövőt, de ez egyre durvábbnak nèz ki, de mèg mindig olyan, mintha sokan nem èrzèkelnèk mekkora szörnyűsègbe lèptünk....Itt a lehető legkemènyebb intèzkedèsek kellenènek , ha eredmènyt akarunk elèrni!

Matyika Ápolója 2020.03.25. 23:59:13

@2018 Obánék Moszkva fele menekülnek!:
ok, tehát összefoglalom:
- Orbán miért nem gyárt,
- de ha gyártana akkor az meg biztos lopás lenne
- de azé miért nem gyárt :D

Lol, igazi tehetetlen keserű frusztrált vinnyogást láthatunk itt a monitoron, gyönyörű amit előadsz, abba ne hagyd :D

Pic 2020.03.26. 00:28:31

@Reding Roli: Van igazság abban amit mondasz.

Viszont én árnyalnám a mondanivalódat. Ez egy komoly járvány az tény, DE....

- Azért nem olyan, mint egy Ebola vagy Lassa láz és más durva dolgok ahol tucatjával hullanak az emberek és gyorsan.

- Ez a vírus alattomos a hosszú lappangási idővel és azzal, hogy erősen szélsőségesen viselkedik vagyis sokaknál minimális tünetet okoz miközben lazán fertőznek mindenkit a környezetükben, míg mások nagyon rosszul reagálnak rá és sajnos belehalnak. "Kicsit" rosszabb, mint egy influenza, DE kis fantáziával mindenki el tudja képzelni, hogy ez lehetne sokkal sokkal rosszabb.

- Ez a vírus most nagyon jó lecke, mert leterheli az ellátórendszert és rendesen feszegeti a kereteket, DE hála istennek nem állnak hegyekben a hullák az utcán.

Ez most itt nem egy katasztrófa HANEM egy lehetőség nekünk embereknek.

Ez egy kellően komoly helyzet, hogy lássa minden ember, kormány szervezet, hogy MOST, jelen tudásunkkal MIRE VAGYUNK képesek.

Én nem vagyok büszke az emberekre és az emberiségre, de ez magánvélemény.

Itt most sokan vizsgáznak és "levizsgáznak". No és remélhetőleg mi is tanulunk belőle.

Ha minden jól megy....... LEGKÖZELEBB, AMIKOR MAJD VALAMI IGAZÁN DURVA fog beütni, akkor a rendszerek, kormányok és az emberek is sokkal felkészültebbek lesznek.

Remélhetőleg.

Pic 2020.03.26. 00:48:12

Ma esti zárásként egy nagyon durva dolgot mondanék és adja isten, hogy ne legyen igazam, de nagyon úgy néz ki, hogy az egy hónappal ezelőtti jóslatom be fog válni.

Azt mondtam, hogy ez itt durva lesz, de Afrika lesz a nagyon durva sztori.

1. Itt nagyon hamarosan nem lesz migráns kérdés.

2. Migránsok nem fognak jönni és ha erőszakoskodnak akkor az EU határon lőni fognak.

Miért?

Mert Afrikában kiba' nagy baj lesz.

- Először jöttek azzal, hogy a meleg idő miatt és amiatt, hogy arrafelé nem mozognak repcsivel akkora tömegek, így náluk nem nagyon lesz fertőzés.

- Well... azóta kiderült, hogy Mindenhol kicsiben indul, aztán ha jó a "táptalaj" és fejletlen az egészségügy akkor ez a vírus igenis jól érzi magát.

- Most meg azt mondják, hogy Afrikában hiába fejletlen az egészségügy olyan nagy baj nem lehet még akkor sem ha az öregek között nagyon durva lesz a mortalitási arány, mert fiatal a népesség.

- Namármost ha azt nézzük, hogy az egészséges, életerős, fiatal, civilizáció áldásaitól nem megrontott, afrikai népesség lazán átvészeli ezt a vírust és 3% a 65 felettiek aránya, akik között mondjuk egy durva 30%-os halálozási arány lesz, akkor az 1 milliárd embernél 30 millió veszélyeztettet jelent, akik közül 10 millió meg fog halni.

- De sajnos EZ SEM IGAZ. Tudjuk, hogy ebben a vírusban az a gáz, hogy nem az van, hogy elkapod, aztán ha peched van akkor egy baci felülfertőzi és lesz egy felsőlégútid és ha még nagyobb peched van akkor egy tüdőgyuszit is begyűjtesz. Ez a vírus nem kerülgeti a témát: Egyből tüdőgyuszira gyúr.

Namármost Afrika lakossága lehet, hogy fiatal és életerős és nem elkényelmesedett, mint mi, DE

- Van olyan ország ahol a lakosság 20%-a AIDS-es

- Van olyan ország ahol a TBC hódít

És van ahol mindkettő.

Ez a vírus ezt imádni fogja.

Ez már laza 100-200 millió komolyan veszélyeztetett ember.

30%-al számolva az 60 millió halott.

Nos.

Ha baj van az európai ember ugye megy Afrikába segíteni.

De nekünk most lesz egy nagyon durva Áprilisunk és kb Májusban fogunk elkezdeni kikeveredni ebből.

Orvos és segítség nem elmenni fog innen, hanem hiány lesz.

Afrikába most senki nem fog menni.

Mi ezt itt túléljük, de Afrikában hegyekben fognak állni a halottak, mire a segítség odaér.

Adja a jóisten, hogy ne legyen igazam.

Arcade Macho 2020.03.26. 00:48:42

kell nemzeti kapacitast tartani
nem tudom igaz-e de regen ugy mondtak hogy a dohanygyar azert jo mert haborus idokben azon lehet gyartani lovedekeket is, lehet hogy ez csak urban legend...

Bunkóné Barom Ildikó 2020.03.26. 00:57:50

@Matyika Ápolója: Így is ellopja, hogy nem gyárt. Sőt azért nem gyárt, mert már előre ellopta az egészet és stadionokra költötte már előre. De ha gyártott volna , akkor is ellopta volna. Lopik a zorbány. Ez a lényeg..

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2020.03.26. 02:27:31

@Nancsibacsi: Muhahaha. Mit nem szavazott meg az ellenzek? Olvasd mar el ujra a hireket. Ugy ertem a valos hireket.

lomposfarkas 2020.03.26. 03:09:04

@Arcade Macho: Ennek az ostoba legendának csak annyit az alapja, hogy a kopasz észrevette, hogy a fegyverének a lövedéke olyan átmérőjű, mint a cigaretta (1/3 coll) és a konzervet be lehet dugni az ágyúcsőbe. Brilliáns elmék erre kitalálták, hogy háború esetén a vékony papírral és levéltörmelékkel dolgozó gépsorokat pár mozdulattal át lehet állítani a húzott, sajtolt lemezekkel és egyéb megmunkálandó fémdarabokkal operáló gyárrá. Ugyanez az elmélet konzervgyárakkal. De ez a gépsor átállás olyan titkos volt, hogy azóta sem került elő olyan cigigyári gépkezelő, aki erre kapott volna kiképzést :)

lomposfarkas 2020.03.26. 03:15:27

@Pic: "de Afrikában hegyekben fognak állni a halottak"
Bár a próféta szólna belőled... a fehér ember lassan 100 éve gyógyítja az afrikai népséget és növeli a számukat.
(ez egy ún. nem polkorrekt hsz. volt)

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2020.03.26. 06:30:04

@ipartelep: :-))) Ejnye, de felkapatad a vizet, hát nem akartalak én lebaszni, és jókat is szoktál írni, csak valahogy hiányérzetem volt az idézőjeles szöveg végén. Ilyen esetben, ha a szerző bizonytalan, elég a blog nevét odaírni: jár ennyi tisztelet az uraknak, gondoltam én, jószándékúan, de talán félreérthető voltam. Nem azért írtam neked, mert én vagyok a fogadatlan marketingesük -egészen konkrétan, hosszú idő után, kitiltottak onnan, és elég szánalmas körülmények között, miután konkrétan idézni tudtam a saját szavaikat, hogy hazudik a főblogger egyik puszipajtás kommentelőtársa, de nincs harag, mert ettől még a blog.hu 3 legzseniálisabb politikai/közéleti blogjának egyikét viszik, márpedig én liberáliskönt könnyedén elengedem az emberi gyarlóságot, ha ellensúlyozza azt valami. Mivel te rendszeresen kommentelsz rajta, azt hittem, hogy ez a minimum, ami elvárható egy törzstagtól. Tudom, hogy annak idején még többen írták, -kezdettől fogva olvasom a blogot, a mai napig- de a blog mostanra annyira összefort a nevével, hogy azzal se téved nagyot, aki hozzátársítja. Ők maguk egyébként így írnak erről, és akkor lehetne ez közöttünk a

kettes

számú vitakérdés. :-)

"... Előszó. Hat és fél éves lett a....törvényei. Visszatekintve a NER elmúlt két ciklusára, elmondhatjuk, hogy szépen öregedett a szöveg, de most már ráfér egy kis frissítés. A „Törvények” továbbra is a...blog szerzőinek és törzskommentelőinek kollektív bölcsességén alapulnak. Mi sokat tanultunk, miközben az Orbán által átvert bel- és külföldi politikusok, diplomaták, bankárok, vállalkozók, tudósok, művészek, egyházi méltóságok és szakszervezeti vezetők listája egyre csak nő. Ne legyetek olyanok, mint ők, tanuljatok a Törvényekből. :-)..."

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2020.03.26. 07:39:07

@Zöldi László: A telefonban kimondott szavak, mint lepkeszárnyak csattogása a tornádó közepén, mint patakba rajzolt jelek, észrevétlenek, eltűnnek és súlytalanok, Zöldi úr, én az írásban hiszek, és a blogom oldalán kezdettől fogva ott található gmail.com e-mail címen/elérhetőségen megtalál, ha valóban időt és energiát szánna rá egyszer, hogy kifejtse a gondolatait a témában.

Zöldi László 2020.03.26. 07:43:24

@zord íjász: Ebbéli mondandóm nem annyira fontos, hogy írásban is rögzítsem. De egy telefont megért volna. Sajnálom, üdv.

csulla 2020.03.26. 10:05:21

@Reding Roli: Sajnos ezt megtapasztaltuk!Kétszer is vérmérgezést kapott a párom lánya az infuziótól!A kórházi fertőzések sem a higénia híbájából,hanem a sporólásból jöhettek létre,mert fontosabb a látszat,mint a valóságos élet!

Bunkóné Barom Ildikó 2020.03.26. 11:11:40

@csulla: Nem, a kórházi fertőzések a darwini evolúcióból következnek, és minten ostoba tévhittel ellentétben a fejlett nyugazon is megjelentek.

BiG74 Bodri 2020.03.26. 12:23:18

@Bunkóné Barom Ildikó:
Na, hogyan keveredik ide az evolúció?

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2020.03.26. 14:01:49

@zord íjász: Régen írtam oda rendszeresen. Már több éve ki vagyok tiltva végleg.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2020.03.26. 17:02:39

@ipartelep: Nebassz. Te is kihúztad valamivel a gyufát?
Valahogy úgy rémlett aktív vagy...bár néha ide-oda csapongok a posztjai és kommentek között (okkal) és talán ezért nem figyeltem fel a régi dátumokra. Bocsánat.

Bunkóné Barom Ildikó 2020.03.26. 18:15:49

@BiG74 Bodri: A rengeteg antibiotikummal , antibakteriális izékkel evolúciós nyomás alá helyeztük a baktériumokat, és ellenálló példányok jöttek létre. Van például olyan antibiotikum rezisztens baktérium, amely olyan anyagot termel, amely lebontja az antibiotikus anyagot. De más módjait is kifejlesztették a védekezésnek..

István Tamasi 2020.03.27. 06:59:55

@Nancsibacsi: Bezony, és ha Karácsony néma marad akkor jön az a duma, hogy nem törődik a főváros lakosaival, ugye?

for 2020.04.04. 09:53:06

@ipartelep: No, ez érdekel. Nem igazán tudom hova tenni a vincentet, sokszor jokat írnak, aztán meg átmennek konzerv agyhalottba. Miért repültél, leírtad, hogy a hívők/konzervek nem okosak, vagy volt valami valódi oka?