Médianapló

Médianapló - Kubatov Gábor mit gondol a nyilvánosságról?

2020. január 07. 09:12 - Zöldi László

Üllői út 129. Ez a Fradi címe. Ha egy hu-t teszünk hozzá, a szurkolók honlapjáé is. Ügyesen markolja össze mindazt, amit időszerűnek vélnek a szerkesztői. Olvastam például arról, hogy vért kérnek egy kórházban fekvő drukkernek. Majd’ mindene megvan, amiről fölismerhető egy sajtótermék, csupán az hiányzik, ami nélkül mégse lehet sajtótermék: sehol se találom a felelős kiadó nevét. Van viszont egy érdekessége: közölte a klubelnök évértékelőjét. A 41. perctől hallottam egy gondolatmenetet szűkebb érdeklődési körömről.

Kubatov Gábor szerint az újságírók „csak isszák a vizünket”, és „Akik kárt okoznak, azokkal nem dolgozunk. De ehhez az kellett, hogy kiépítsük a saját médiarendszerünket.” Szóba hozta a zöld-fehér magazint (6000 példány), a Fradi TV-t (adásonként 150 ezer érdeklődő), a mérkőzéseket, amelyeket olykor „450 ezer ember nézett végig”, ám akik odakapcsoltak, vannak milliónyian is. „Nekünk megvannak a saját csatornáink, mi tudunk kommunikálni a saját szurkolóink felé, és ez nekünk elég.” Az eszmefuttatásból nem felejtette ki, hogy 2019-ben 5800 Fradi-sálat adtak el, és volt olyan nap, amikor a stadionban berendezett boltjuk 10 millió forintos forgalmat csinált.

A klubelnök tehát egy sorba helyezte a saját médiarendszert és a Fradit jelképező holmikat. Szemléletéből kirajzolódik, hogy a portékát (sportolót, mérkőzést, sálat, tányért, kulcstartót) az újságírónak nevezett marketingesek segítségével kell eladni, akik értelemszerűen a klub érdekeit képviselik. Mert „ha nincs érdekképviseletünk, akkor azt csinálnak velünk, amit csak akarnak.” Kubatov úr mindvégig hangsúlyozta, hogy nem politikusként nyilvánul meg, hanem a legnépszerűbb magyar klub vezetőjeként. Igen ám, de nem vonatkoztathatunk el attól, hogy a nagyobbik kormánypárt alelnöke is. A politikai kampányok egyik működtetője, akiről Föld S. Péter, a csípős nyelvű publicista írta, hogy „a keresztneve a politikában jártas emberek körében nem Gábor, hanem Lista”. (HírKlikk.hu, 2020.01.07.)

Más nézőpontból közelítem meg a december 31-én elhangzott beszédet. Közöltem ugyan egy 30 oldalas tanulmányt a Fidesz médiapolitikájáról, beismerem azonban, hogy a kormánypárti politikusok eligazító megszólalásai híján inkább csak feltételezésekbe bocsátkozhattam. Hálás vagyok Kubatov Gábornak, hogy fradis évértékelőjében végre kristálytisztán fogalmazta meg pártja elképzelését a nyilvánosságról.       

2 komment