Médianapló

Médianapló - Andy Vajna mennyiért adta el a lapjait?

2019. november 14. 09:52 - Zöldi László

Sajtószakmai ügyekben a legmegbízhatóbb tájékozódási pont a Média1.hu nevű portál. A kiadó-főszerkesztő Szalay Dániel szorgalmasan gyűjti össze a változásokat. Ezúttal a legnagyobb példányszámú közéleti napilap, a győri Kisalföld főszerkesztőjét leváltották. Talán nem teljesen függetlenül a Borkai-ügy kezelésétől. A 42 ezres példányszámú újság úgy tett, mintha a győri polgármester körüli botrány nem is létezne. Már mindenki az adriai szexvideóról és a mögötte rejlő gazdasági ügyekről beszélt, amikor a patinás újság még hallgatott, mint hal a szatyorban. A hal természetes közege a víz, a sajtóé pedig a tájékoztatás, és egyik sem szeret tátogni. 

Miközben az informatív cikk szerzője a váltás körülményeit ecsetelte, kitért a Kisalföldet kiadó Lapcom fejlődéstörténetére is. Azt írta tegnap, hogy Andy Vajna „milliárdokért” vásárolta meg, „majd tavaly ősszel neki is eszébe jutott, hogy a többiekkel egyszerre odaajándékozza az Orbán Viktor miniszterelnökhöz rendkívül közelinek mondott Liszkay Gábor médiavezető balatoni kertjében létrehozott KESMÁ-nak”. A többiek ama magánszemélyeket jelentik, akik a miniszterelnök megbízásából a külföldi tulajdonosoktól megvásárolták a megyei napilapokat. Andy Vajna például az angoloktól vette át a Lapcomot. Lehet, hogy a többiek hazafiúi buzgalomból cselekedtek, ő viszont üzletemberként viselkedett.

Egyébként ezt feltételezem a többiekről is, ők azonban nem vallották be a nyilvánosság fórumain. Az Amerikából hazatelepült filmproducer azonban cáfolta az „odaajándékozást”. Néhány héttel az idén januárban bekövetkezett halála előtt így fogalmazott: „Én a Mediaworks-től kaptam egy ajánlatot a Lapcomra. Mivel én ezt üzleti vállalkozásnak tekintem, a felkínált összeget néztem, ami megfelelő volt ahhoz, hogy eladjam. (Index.hu, 2018. december 10.) Annak idején sokan és sokat foglalkoztunk a megyei napilapok átirányításával a kormánypárti oldalra. Egy szakmai becslés szerint akkoriban a Lapcom 6,1 milliárd forintot ért. S bár az interjúban Vajna elhárította a kérdést, hogy mennyiért adta tovább a három újságból, köztük a Kisalföldből is álló laphálózatát, annál sokkal jobb üzletember volt, mintsem hogy alább adta volna az említett összegnél.

Izgalmas sajtószakmai feladat volna, ha a Média1 kiderítené, vajon a többi üzletember mennyiért ajánlotta föl „ingyen” a napilapjait a miniszterelnökhöz rendkívül közelinek mondott üzletembernek, Liszkay Gábornak.         

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr1815305716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2019.11.15. 08:45:34

Üzletember vagy stróman (bűnöző)? Mert ennek az egésznek megint nagyon (köz)pénzmosás szaga van.

Még a TV2 kapcsán pletykálták, hogy a vén kecske azt (is) hitelből vásárolta. Pontos számokat nem tudok, de azt is rebesgették, hogy 6 milliárdos adóssága lett utána.

Biztos, hogy neki is piszkosul megérte ez az egész biznic, és jócskán csurgathatott a saját számlájára is, de szerintem ez az egész arra ment ki, hogy a média nagy részét a fidesznek játsszák át (az adófizetők költségén), amivel 2 legyet üthetnek 1 csapásra. Az egyik a propagandagépezet, a másik meg a közpénzmosoda. A másik nagy közpénzmosoda a fodbal, pont aktuális a mai napon. Kíváncsi vagyok lesz-e kifütyülés?