Médianapló

Médianapló - Az Indexből miért szorultak ki a közéleti bloggerek?

2019. augusztus 25. 09:26 - Zöldi László

Erről lappang egy vita a világhálón. Búvópatakként tört elő, ha írt róla a 24.hu, a hvg.hu, a Mérce.hu, egy-két blogger és néhány értelmes kommentelő. Augusztus 22-én Kabai Domokos Lajos kavicsot dobott a csordogáló vízbe. A Bekiáltás blog alapítója szerint a hatalmon lévők „Háttérbe szorítják a pártokhoz nem kötődő bloggereket.”

Az információmorzsákból annyit kapartam össze, hogy a Blog.hu mintegy 700 digitális naplót tárol. S mert a közös portfólióba tartozó Indexnek a Blog.hu-t működtető Indamédia Zrt munkatársai továbbítják a figyelemre méltó megnyilvánulásokat, az imént idézett állítás kimondója úgy véli, hogy a napi 650 ezer kattintást elkönyvelő portál főoldaláról eltűntek a közéleti tartalmú blogok. Július 20. óta az Indexen „csupán csacskaságokra” telik. Nyomatékul hozzáfűzte: „Csak a saját írásaim kattintás száma tízenezerrel csökkent egyik napról a másikra.” Az interneten is harcol a Fidesz című írását 1344-en olvasták. Korábbi bejegyzéseit július 12. és június 6. között még 17740-en, 23548-an, 17393-an, 12829-en és 13557-en kísérték figyelemmel. Ha a 85097-et elosztjuk öttel, 17019-nyi indexes átlag jön ki.

17 ezer aránylik tehát a jelenlegi 1344-hez. Ha ez nem elég bizonyíték arra, hogy az Indexet csakugyan sarokba szorították az Indamédia kormány közeli tulajdonosai, hadd adjam közre, hogy az utolsó teljes hónapban, júniusban 146 ezren olvasták a Médianapló című rovatomat. Napi átlagban 4867-en. Augusztusban, az Index utánközlése nélkül napi 724 olvasónál tartok. Hátrányban az előny, hogy már nem kell magyarázkodni a kommentelők előtt. A legtöbbjük szerint lényegtelen kérdésekkel foglalkozom, holott a Médianaplót nem nekik írom, hanem a kommunikáció szakos diákoknak arról, amit a szemináriumon nem sikerült megbeszélnünk. A sors iróniája, hogy az Indamédia „jóvoltából” visszatértem a 2011-es kiindulóponthoz.

Ami igazán meghökkentő Kabai Domokos Lajos elgondolkoztató okfejtésében, hogy az Indamédia munkatársai azért engedik át a szűrőn az ellenzéki politikusokat, mert a kormánypárti cáfolatokhoz ők kölcsönzik a szellemi gyúanyagot. A nyilvánosságban így bontható ki a jó és a rossz ütközése. Ezt a képet zavarják a pártoktól független bloggerek, akik nemcsak a kormányzat tevékenységét értelmezik, hanem az ellenzékét is. Ha eme állítás megfelel a valóságnak, akkor azért szorultunk ki az Index főoldaláról, mert azt is bemutatjuk, hogy az ellenzéki politikusok jó pénzért érzik rosszul magukat.               

 

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr7015023476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2019.08.25. 10:18:01

Szerintem a téma sokkal fontosabb annál, mint azt ma a nemzeti NEM együttműködés rendszerébe lassan egzisztenciális okok miatt betagozódó magyar középrétegek érzékelik. Már ha egyáltalán gondolkodnak arról, hosszú távon hova vezet, ha egy társadalom nagy része csupán saját fogyasztói szempontjai alapján ítéli meg a viszonyokat, és negligálja a szellemi, a lelki, az erkölcsi megközelítéséket. Amikor „Az interneten is harcol a Fidesz” című, itt hivatkozott írásomat közzétettem, mindenekelőtt az foglalkoztatott, hogy a társadalom szellemi erejének növelésében, s bizonyos mértékig a lelkiismereti kérdések felszínen tartásában szerepet játszó média háttérbe szorításának folyamata ér lassan véget azzal, hogy az Index2 szerinti „népi internet legjavát”, annak is közéleti kérdésekkel foglalkozó posztjait száműzték az Index, pontosabban a hozzá szervesen kapcsolódó Index2 főoldaláról. Ezért örültem annak, hogy Zöldi László továbbgondolta a témát. Egy kisebb pontosítást azonban tennék. Bizonyára megindokolható kollégámnak az az állítása, hogy „az Indamédia munkatársai azért engedik át a szűrőn az ellenzéki politikusokat, mert a kormánypárti cáfolatokhoz ők kölcsönzik a szellemi gyúanyagot”. Megjegyzem ugyanakkor, hogy saját cikkemben a Mandiner.hu-t hozom fel erre példának, méghozzá táblázattal, névsorokkal igazolva, hogy szerintem tudatosan így jelölik ki a hatalom propagandistái „kik és mely médiumok tartoznak az ellenfélhez (az ellenséghez), illetve a kormányzó erőkhöz. Ha ugyanis valaki rendszeresen átfutja a Mandiner.hu ajánló hasábját, előbb-utóbb rögzül benne, ki az, akit ütni-vágni kell, de legalábbis kitől, milyen nézetektől kell elhatárolódni, s ki az, aki az Orbáni világ embere, véleményvezére, s mint ilyen, az éppen mérvadó politikai álláspontot közvetíti. Vagyis az általa hangoztatott nézetekhez kell igazodni, s azokat továbbadni”.bekialtas.blog.hu/2019/08/22/az_interneten_is_harcol_a_fidesz#more15020524 #

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.08.25. 10:24:22

Árnyalnám a képet! A medianaplo.blog.hu és Kabai Domonkos blogja volt a két független, értelmes blog, meg talán az ideo-logic.blog.hu, bár ott globalista alapról vannak értelmezve az események. Ezek közül Kabai blogja sajnos a legutóbbi parlamenti választás után már szinte kizárólag Fidesz ellenes bloggá módosult, mindenért bennük látja a hibát, elveszítette objektivitását. A többi blogketreces politikai blog, élükön a b1.blog.hu szörmedvényeivel, utánuk besorolva az elmúlt két éven belül saját egyedi nézőpontjukat elveszítő és azóta a globalista baloldal központi derektíváit tökéletesen lekommunikáló egyéb ellenzéki blogok mind kormányellenesek. Pl. orulunkvincent.blog.hu. vagy hafr.blog.hu. Jellemző, hogy a globalista központosítás után ki is tiltottak róluk, pedig addig semmi baj nem volt a hozzászólásaimmal.
Én megértem, hogy megy a sirám az elveszített kattintásokért, de mit mondjak én, vagy a deansdale.blog.hu, melyek ünnepnapokon sem kerültek főoldalra! Sőt, jobboldali blogok legalább egy éve egyáltalán nincsenek a blogketrecben. Ezt egy független, magát objektívnek mondó médiafelület nem engedhetné meg magának.
Egy erős példa az egyértelmű pártosságra a kvótaszavazás utáni blogketrec, melyben egyetlen kvótaellenes nézőpont sem kapott helyet, pedig 14 ott szereplő blogbejegyzés érintette a témát. Emlékeztetőül, 38% ment el és szavazott ellene, miközben a népszavazásokra jellemzően 50% alatt mennek el, azaz még az érvénytelenül szavazók, a kvóta mellett szavazók és a feltételezett otthon maradó szavazók beszámításával is jelentős fölényben voltak a kvótaellenesek. Ennek ellenére, őket a blogketrecben egyetlen bejegyzés sem képviselte. europeanphalanx.blog.hu/2016/10/03/ultraliberalis_objektivitas
Összességében az, hogy egy ennyire pártosan tájékoztató felületből inkább kiveszik a politikát alapvetően üdvözlendő, bár a személyes véleményem szerint inkább egyenlő mértékben kellene a két eltérő oldal számára lehetőséget adni. Tehát volt egy rossz gyakorlat, ami most megszünt, de jónak ez az állapot sem nevezhető. Most az, hogy Kabai Domonkos ebben is a Fidesz ármányát látja, csak a blogjáról fentebb leírtakat erősíti.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.08.25. 10:26:22

A hozzászólásom írása közben még nem láttam Kabai Domonkos hozzászólásait, tehát nem rájuk reagáltam. :)

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.08.25. 10:36:42

Még egy hozzászólás, elnézést az átkeresztelésért! :D

Zöldi László 2019.08.25. 10:44:23

@Kabai Domokos Lajos: Köszönöm a pontosítást, bizonyára félreérthetően fogalmaztam. Szándékom szerint általánosítani szerettem volna az Index példájából kiindulva. De ha már a Mandiner is belekeveredett a vitába, ha tudatosságot feltételezünk a Fidesz médiapolitikájában, akkor a cél az ugyebár, hogy az Index veszítsen kritikus hangvételéből. Amennyiben az Indamédia kiszűri a pártoktól független bloggereket, akkor csökken az Index iránti érdeklődés. Abban különbözik az álláspontunk, hogy szerintem a kormányhoz közelebb álló Mandiner módjával ugyan, de közölgeti azokat, akiket az Index nem közölhet. Ebben az esetben nemcsak az olvasók áramlanak át hozzá, hanem ama kommentelők is, akik a múlt hónap közepéig az Index felületén köszörülhették nyelvüket a politikától sem idegenkedő bloggereken.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2019.08.25. 11:08:49

@megamovieboy: Ha ez a kép alakult ki a Bekiáltás blogról, azzal nem lehet vitatkozni. Statisztikát nem készítettem. Azért megjegyzem, hogy még a Bekiáltás blog jobb oldali hasábjában ebben a pillanatban szem előtt lévő ajánlások között is számos olyan témakör szerepel, amelyekben igencsak bírálom a rendszerváltó, magát baloldalinak nevező, valójában neoliberális ellenzéket, és értelmiséget, nem beszélve az ellenzéki médiáról. (Kálmán Olga kétes szerepben, Előbb a feladat, aztán a polgármester, Lengyel ma dühösebb, Várszegi óvatosabb, Bosszúsan néz le ránk Kádár, Kádár hamis utódai, Ne erőlködj, Bolgár úr!) Korábban talán valóban többször marasztaltam el az ellenzéki pártokat, de ahogy befolyásuk csökkent, mert vezetőik egzisztenciális ügyeire koncentráltak - azt követően, hogy ezt néhányszor szóvá tettem -, már nem volt értelme ugyanazt újból és újból leírni, miközben a társadalomra való befolyásuk is csökkent, illetve idővel elveszett annak reménye, hogy érdemi ellensúlyt képezhetnek a mindent maga alá gyűrő Orbáni Fidesszel szemben. Így értelemszerűen arra az erőre irányítottam a figyelmemet, amely immár tíz éve folyamatosan uralja a magyarországi folyamatokat. Márpedig, ha ezekben súlyos vétségeket érzékelek, akkor azért nem a szomszéd nénit kárhoztathatom, hanem azokat, akik erről, szerintem, elsősorban tehetnek. Hiszen ők vannak túlhatalmi-kormányzó pozícióban, amivel rendesen vissza is élnek. Lehetne ugyan Gyurcsányozni, Sorosozni - amint ezt a Fidesz még most is teszi; megjegyzem, anno elemeztem én Soros tevékenységét is, szerintem igencsak kritikusan -, de ezzel csak elterelném a lényegi ellentmondásokról a figyelmet. Hozzáteszem: többször hangsúlyoztam cikkeimben, hogy a mai parlamenti ellenzék inkább ahhoz járul hozzá, hogy fennmaradjon Orbán rendszere, s eszében sincs rendszerkritikus bírálatot megfogalmazni róla, amint arra, szándékaim szerint, én törekszem. #

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.08.25. 11:12:53

@Kabai Domokos Lajos:

Te minek akarnál címlapon lenni, mikor tiltod a kommentelést? Kettős mérce.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2019.08.25. 13:32:21

@MAXVAL bircaman közíró: Én nem akarok címlapon lenni. Mint az e témával foglalkozó írásaimban mindig leszögeztem: sem anyagi érdekek nem fűznek ehhez, és presztízs okok sem vezetnek. Aki ebben személyes kérdést lát, az nem érti, hogy nem összevethetők a névtelen szerzők, gyakran ocsmányságokkal, uszítással tűzdelt megnyilatkozásai - amit itt sokan kommentelésnek neveznek - a médiaszabadság kormánypolitika rangjára emelt korlátozásával. Amíg megadtam a lehetőséget a jegyzeteim utáni kommentelésre, ezt többször kifejtettem, sőt cikkeket is szenteltem a témának azzal a megjegyzéssel, hogy ki-ki indítson saját blogot, ne pedig másokéba rondítson bele. Egyébként egy ilyen gyakorlott közíró nyilvánvalóan pontosan tudja, hogy esetemben nyilvánosan és nem nyilvánosan hogyan lehet hozzászólni a cikkeimhez. De úgy érzékelem, csupán az itt a gond, hogy sokan csak akkor szeretnek fröcsögni, ha az több ezres, esetleg tízezres közönséghez jut el. A személyes, vagy csupán a néhány tucat követőhöz eljutó véleménykifejtés korántsem vonzó számukra. #

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2019.08.25. 14:30:26

@MAXVAL bircaman közíró: Ilyen alapon kidobhatnád a magyar újságírás és irodalom 99 százalékát. De mint fentebb is kifejtettem: te pontosan tudod, hogy a vélemény eljuthat hozzám, több csatornán, köztük nyilvános felületen is. Nosza, rajta! Az öncélú vagdalkozásokkal viszont hadd ne bajlódjak már. Legyen ez az én jogom, hogy kit engedek be abba a házba, amit én építettem fel! És ki vagy te, hogy ex cathedra megszabd, ki és milyen feltételekkel írhat blogot? A szolgáltatónak ilyen kitételei nincsenek. Annál kevésbé, mert az Index hivatásos újságíróinak szövegeit, publicisztikai írásait - s megannyi más hivatásszerűen szerkesztett médium cikkeit - sem lehet kommentelni. Épp az általam fentebb leírtak, a visszaélésszerű kommentelési gyakorlat kényszerítette arra a szerkesztőségek többségét, hogy véget vessenek a korábbi nyitottságnak. Ennyi! Fölösleges ezt a vitát újra kezdeni amíg beteges trollok hada sertepertél az interneten. Itt, a Médianapló felületén például kb. egy hónapja azzal szembesültem, hogy két nicknév alatt feltehetően ugyanaz a személy egyszer vitatta, másszor támogatta az álláspontomat. Ez abból derült ki, hogy ő maga cserélte össze saját két énjét, mikor újból reagált. Nos, hadd ne legyek partner az ilyesfajta játszadozáshoz! #

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.08.25. 14:33:33

@Kabai Domokos Lajos:

Mit szólnál egy olyan színdarabhoz, amit a szerző nem enged másnak megnézni? Na, ilyen a kommenttelen blog.

Zöldi László 2019.08.25. 14:50:37

@MAXVAL bircaman közíró: Egyetértek KDL-lel, ezt a vitát ne nyissuk ki újra. Erről nem akarom Önt meggyőzni, elég, ha tudomásul veszi. De ha nem, akkor se foglalja írásba. Előre is köszönöm.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.08.25. 15:31:06

@Kabai Domokos Lajos: Én magam is tudnék Orbánék viselt dolgairól egy 50 pontos listát készíteni, amikkel nem értek egyet. Viszont, szigorúan végigmenve azt találnánk, hogy a nagyon fejlett demokratikus nyugaton ugyanezeket detto már megcsinálta, vagy most csinálja a politikai elit. Én teljesen értelmetlennek tartom, hogy mindenkit kritizáljak, úgyhogy a legkirívóbb demokráciaellenes törekvéseket támadom, mint az ultraliberalizmus, betelepítések, a globalista média hazugságai, a demokratikus nemzetállamok elleni támadások stb. Azt is látni kell, hogy a Fidesz törekvései ezekben az alapvető demokratikus kérdésekben megegyeznek az enyémmel, azaz megegyezik a demokráciák alapvető érdekeivel, amit képviselni szándékozom.
A szabadságnak két feltétele van: a függetlenség és a demokrácia. A kettő egymás nélkül nem ad valódi szabadságot. A magyarok szabadságszeretőek, mind a függetlenségre, mind a közös jogokra nagyon érzékenyek. Itt van az ellentét, vannak akiknek egyik, vannak akiknek a másik van előrébb. Nálam logikai okokból a függetlenség az első, mivel ha azt elveszítjük, akkor csak látszatdemokrácia lehet, amiben a fontos döntésket a polgárok feje felett idegen hatalmi központból hozzák. A belső elnyomás csak rajtunk múlik, sokkal könnyebb azt megszerezni, mint elnyomottként idegen hatalmak ellen háborúskodni.
A baloldal által annyira gúnyolt orbáni szabadságharc számomra fontosabb, mint a mintaértékű demokrácia, mert függetlenség nélkül csak idegenek szolgái lennénk. Ez meg is történt a baloldali kormányzás alatt. A gazdasági visszaesés, hitelfelvételek haszonélvezőit a határon túl kell keresni. Ehhez a baloldal, a politikusok, a sajtó, a művészek, az "értelmiség" lelkesen aszisztált. Közös bennük, hogy mind a magyarság bukását, szolgasorba kényszerítését, kizsákmányolását akarja.
Ezekhez képest Orbán és a Fidesz csak igen nehezen tudna hasonló romlást hozni az országra. Az egészségügy régebben sem volt sikerágazat, de az oktatás sem. Viszont a baloldalnak sikerült egy akkora gazdasági szakadékba lökni az országot, hogy sok idő kellett a kikecmergéshez. Most jutottunk el oda, hogy létezik magyar tőke és egyre nagyobb mértékben dolgozik az országban. Márpedig a kapitalizmus alapja a tőke. Akinek van jobban él, akinek nincsen az meg mások jólétéért is megdolgozik. Lehet oligarcházni, de nem hallani más módszert amivel ezeket a pénzeket itthon lehetne tartani. Másrészt a pénz nem eltünt, mint Gyurcsány idejében, hanem szemmel láthatóan meg van. Ha a Fidesz elcseszi, akkor vissza lehet venni és más módon hasznosítani. Erre a baloldalnak semmilyen nyilvános ötlete nincsen. Gondolom, az ő elképzelésük ezen pénzek idegen kézbe juttatása.
Nem vagyok szerelmes sem Orbánba, sem a rendszerébe, de semmiféle egyéb racionális alternatíváról nem tudni, avagy semelyik politikai erő sem kínál ilyet. Most tartunk ott, hogy lehet gondolni az építkezésre. Eszem ágában sincsen azokat támogatni, akik ezt a lehetőséget elvennék a magyar emberektől. A Fideszé a felelősség, ha jobban visszaélnek vele, mint a baloldal tette, vagy amennyire most látni, hogy újra megtenné, akkor jogosan bukik. De addig az egyetlen racionális, legalább a polgárok felét képviselő erő az országban a Fidesz. A rájuk való szavazás is kompromisszum kérdése, de értelmesebbek a rájuk szavazó tömegek, mint a nagyon független, önmaga szabadságát mások fölé helyezni akaró baloldali liberálisok, akik összevissza szavaznak legalább négy pártra és egymást szidják közben.
Nagyjából ezek azok az okok, amiért nem tettszik, ha a Fideszt kritizálják, mert ugyanezt teszik a demokráciaellenes és a magyarellenes erők is. Aki elég erős, az egymaga harcol másokért is. Ha veszít, lehülyézik, ha győz, megünneplik. Így mennek a dolgok mióta világ a világ.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2019.08.25. 16:25:19

@megamovieboy: Idézet a hozzászólásából: "A szabadságnak két feltétele van: a függetlenség és a demokrácia." Ennek tükrében azért van miről gondolkodni.. Lehet, hogy a fogalmak tisztázásával kellene kezdeni, ahogy már Konfuciusz is ajánlotta? #

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.08.25. 16:56:58

@Zöldi László:

Persze, hogy tudomásul veszem, mi mást tehetnék? Ami nem azonos a komolyan vétellel.

sakkosfx 2019.08.25. 22:42:27

A Magyar kormány fűggetlen, csak egy a baj, hogy a Magyar néptől is!

BiG74 Bodri 2019.08.26. 04:42:35

@megamovieboy:
Most viccel ugye? Függetlenség és demokrácia fityiszes módon? Nem árt néha nézőpontot váltani, mert egy pozícióból nehéz az alma kukacos részére is rálátni. Nevetséges önigazolás mindaz amit összevakart, kedves uram!

BiG74 Bodri 2019.08.26. 05:05:45

Az az érzésem, hogy az indexnek már nincs szüksége az olvasói támogatásra!

Manna5 2019.08.26. 08:18:18

@BiG74 Bodri: Miért eddig volt? ( nagyon vigyorgok ) Ennyi ingyenes, nagyon jó tartalom akár el is tudná tartani, ha nem az indamédia kezelné... Persze, reális főállású jövedelmek mellett.... de ilyen csak Álomországban létezik... ( ... na tessék! Már megint milyen gonosz vagyok szegény újságírókhoz...)

Netuddki. 2019.08.26. 08:19:46

@megamovieboy: Szépen, kulturáltan felmondtad a fidesz propaganda alapelemeit. Ha el is hiszed, akkor valóban elmentek neked otthonról. Ha csak érdekből nyomatod, akkor ugyanolyan aljas vagy mint a tolvaj bűnöző gazdáid.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.08.26. 12:23:15

@BiG74 Bodri: Amit a démosz megszavaz, az a demokrácia. Vannak akiknek ezt nehéz megemészteni, de ez a valóság. Van akiknek az elit diktatúrája szimpatikusabb, csak az nem demokrácia.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.08.26. 12:27:17

@Netuddki.: Nem mondtam fel, mert ők ezeket nem mondják, mert a baloldaliak szerint hülye emberek ezt alapból értik, csak a balliberálisoknak kell magyarázni a demokrácia alapjainak mibenlétét.

Könyveslány 2019.08.26. 15:17:29

A B1 blogcsalád és elvtársainak egyszólamú, fröcsögő gyűlölete, a trágár kommenterek nem segítenek megszeretni az Orbánt leváltani kívánó oldalt. Ha valaki mindig csak sír, másokat okol és elég sokat téved, az beárazza magát tehetetlen lúzernek. Ráadásul egy értelmes terv, cselekvési alternatíva nem hangzott el ezekben a blogokban.
Kár, hogy kiszorultak, mert amúgy érdekes olvasmányok (főleg a mérsékelt jobboldal kisegítő kommentjeivel), de akkora tömegben és kizárólagosan, ahogy eddig szerepeltek, sok volt már.

"Netuddki.: @megamovieboy: Szépen, kulturáltan felmondtad a fidesz propaganda alapelemeit. Ha el is hiszed, akkor valóban elmentek neked otthonról. Ha csak érdekből nyomatod, akkor ugyanolyan aljas vagy mint a tolvaj bűnöző gazdáid. "
Nos, erről van szó és ez még sehol nincs a tényleg elmebetegnek tűnő aktivisták szóhasználatától. Felmerül a kérdés, nem pont ezektől az alakoktól, erőszakosságuktól kell félni az átlagembernek, ha egyszer hatalomra kerülnek?

444 2019.08.26. 16:40:12

@Kabai Domokos Lajos:
a korrekt az lenne, hogy mindenki a saját felületén publikál. ez ugye mindjárt két dolgot jelentene. az egyik, hogy nincs index címlapos kiemelés (mert ugye azzal a publikáció nem saját felületen jelenik meg, hanem (ellenzéki) propaganda céllal) és nincs kommentelés (mások médianaplopásába belerondítás).

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2019.08.26. 20:17:07

@444: Nem, a korrekt az lenne, ha mindenki vállalná a nevét és az arcát legalább azokhoz a megszólalásokhoz, amelyekben minősíthetetlen módon nyilatkozik meg. Ezzel szemben hosszú évek után akkor szüntettem meg a kommentelési lehetőséget saját blogomon, amikor sok-sok figyelmeztetés után még mindig jogszabályba ütköző módon nyilvánultak meg eegyes névtelenek. Egyébként az itteni hozzászõlási szándékomat jeleztem Zöldi Lászlónak, aki kifejezetten hasznosnak tartotta azt, anélkül , hogy a tartalomba beleszólt volna, egyszerűen azért, mert ebben a témában kölcsonösen hivatkoztunk egymás írásaira többször is. Amúgy a címlapos kimelés esetleges, nem rajtunk mūlik. A publikáció sem így, sem úgy nem saját felületen jelenik meg, hiszen a szervert, a programot nem mi finanszírozzuk, amiként ha újságíróként egy újságba írnánk, akkor sem a mi dolgunk lenne a kiadás feltételeinek megteremtése. Az ellenzéki propaganda cél nem értelmezhető az esetemben, mert nem képviselik semmilyen politikai szervezetet, egyáltalan semmilyen szervezetet. Ezt hívják független boogolásnak, újságírásnak, amelynek során az egyéni nézetit fejti ki az ember, hol a kormánnyal, hol az ellenzéki politikai szervezetekkel, médiumokkal szemben. Valóban, nagyon-nagyon ritkán mellettük, mert az értékrendem világnézeti alapon mind a kormányzókétól, mind az ellenzékiekétől különbözik. És azért, mert nem propagandistaként működik az ilyesfajta ember. #

Netuddki. 2019.08.27. 07:58:30

@Könyveslány: Osztánek milyen "kisenberekre" teccett gondolni naccsád, akiknek félni kéne "ezektől az alakoktól"?

Vajon a Hóbor Katinka féle kisenbereknek kell-e félni? Hisz nem tettek semmi rosszat, csak a magyar adófizetők pénzéből eltartott, már régen nem köz médiának gyártják az álriportokat. Amivel gyakorlatilag becsapják azokat a magyar adófizetőket akiknek a pénzéből havonta befizetik a számláikat.
444.hu/2019/08/26/a-partizan-lebuktatta-a-kozmedia-hirmanipulaciojat

Kérdem én naccágodat, kelljen-e nekik félni a becsapottak haragjától, vagy ne kelljen-e félni nekijek?

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2019.08.27. 08:05:43

@MAXVAL bircaman közíró: Sántít a példa. A színdarabomat (a posztomat) meg lehet nézni, el lehet olvasni, és kritikát is lehet róla mondani akár az illető saját blogterében - amit hajdanán, a színdarabokkal kapcsolatban felkészült kritikusok műveltek nem a színházban, hanem különböző újságok kritika rovataiban-, akár az általam erre a Facebookon létrehozott felületen. Csupán a névtelen, néha több álnevet is használó ocsmányságokat gyakran jogszabályokat is sértő, fröcsögő, provokátoroktól irtózom a saját "színházamban". De abba kellene már hagyni ezt a beteges vitát egy másik blogon! #

Zöldi László 2019.08.27. 08:09:11

@Kabai Domokos Lajos: Köszönöm a bejegyzéshez fűzött hozzászólásokat, a vitát befejezettnek nyilvánítom.

Drizari 2019.08.28. 17:49:22

Kár szót vesztegetni erre a bolgár trollra. Ignore a megoldás.

BiG74 Bodri 2019.08.29. 15:04:09

@megamovieboy:
Ember tanulj történelmet! Sokat!

Manna5 2019.08.30. 13:28:55

@Drizari:

Édes jó Istenkém! Maga még mindig itt tart? Ignorálni? El vannak egymás között mint a befőtt... Én irkálok valamit, akit kiválasztok az elolvassa 'oszt jól megdicséri - jól van az úgy! Mindenki más meg menjen a véleményével ahova akar... De mondjuk maga is megtehetné - máshol bolgározzon meg trollozzon... Csodálkozom, hogy a bloggazda nem ignorálja a tahó viselkedéséért... :-))))))

(NAGYON RÖHÖGÖK!!!!)

Ha nem vette volna észre éppen a kulturált kommentelésről folyik a vita...

Zöldi László 2019.08.30. 14:05:09

@Manna5: Kedves Anna! Most az egyszer tévedsz. Ama bizonyos bolgár troll a digitális világ hirhedt "személyisége". Ignorálni kéne, de a sokadik álnevén visszajönne. Ahhoz viszont elég provokatív, hogy ne törődjünk vele. 22-es csapdája.

Manna5 2019.08.30. 15:04:50

@Zöldi László:

Lacikám!

A ritka pillanatok egyike, amikor nem értünk egyet. Ad 1: Van neve - Maxval Bircaman. Miért kell címkézni bolgár trollnak? Legalább annyira magyar, mint bárki más, még akkor is, ha Bulgáriában él.

Ad 2. - Lehet, hogy a kérdései provokatívak, de okosak, lényeget érintők - nem közönségeskedik...

Ilyen viták nélkül nincs előre lépés - ha már fáraszt valakit, zárja be a vitát, vegye le a hozzászólások lehetőségét... de ha egyes embereket tilt bárki - az bizony kettős mérce...

A döntés a bloggeré: kell-e neki az ellenvélemény, képes-e megküzdeni vele?

A döntés itt a tiéd - de akkor rakd helyre azokat is, akik a más véleményen lévőket 'asztatják!

Ölellek! (próbálok bájosan mosolyogni... A mosoly megy - a báj meg hát... már (sajna) nem rajtam múlik)

Zöldi László 2019.08.30. 16:42:11

@Manna5: 1. Ha utánanézel, láthatod, hogy nemcsak fölvette egy HVG-munkatárs nevét, hanem hozzá hasonló blogot is ír. 2. Majd' mindig elsőként szól hozzá a bejegyzéseimhez, és röviden pedzeget olyan kérdédt, amellyel eltereli a bejegyzés témájáról a figyelmet. 3. Visszafogottságára jellemző, hogy az egyik kommentelőt családostul kiirtással fenyegette. 4. Már volt bíróság előtt, az sem tudott vele mit kezdeni.

BiG74 Bodri 2019.08.30. 18:28:47

@Manna5:
Azt a taplót sokan ignorálják, pl én is. Aki ilyen jókat ír róla, az vagy roppant naiv, vagy szegény, bizonyos javakban.

vergyula 2019.08.31. 07:34:53

@Manna5: "Miért kell címkézni bolgár trollnak? Legalább annyira magyar, mint bárki más, még akkor is, ha Bulgáriában él. " Egyrészt néha trollként viselkedik, másrészt - tudtommal - félig bolgár, tehát pl. hozzám képest hívhatjuk bolgárnak. Nem mintha ez számítana.
Zöldi úr biztos örül, hogy a bejegyzése alatti kommentek az egyik kommentelőről szólnak. :(

vergyula 2019.08.31. 07:43:29

@Zöldi László: Próbáltam utánanézni, sikertelenül. Melyik az a HVG-munkatárs?
Egyébként Birca egy művelt, tájékozott ember. Ráadásul jót akar, más kérdés, hogy szerinte mi a jó. Ugyanakkor szemellenzős és kirekesztő. Szerinte minden rosszról a liberalizmus tehet, és minden, ami liberális, az rossz. Néha bizony trollnak tűnik, de a szándéka szerintem nem ez, ő meggyőződéses.

Manna5 2019.08.31. 07:49:32

@Zöldi László: Lacikám! 1. Nem vette fel a HVG munkatárs nevét, éppen az az ő neve is. Nem ír hozzá hasonló blogot, az ő témái egészen mások - napi politikai kérdéseket és történelmi összefüggéseket érintenek. Azt tényleg tisztázniuk kellene (mivel azonos területen munkálkodnak), hogy melyikük tegyen megkülönböztető jelzést a neve mellé. 2, Nem vettem észre, hogy mindig kommentelne és főleg azt nem, hogy elsőként. Szerintem nem tereli el a figyelmet, sőt, ahol megjelenik az a blogger biztos lehet benne, hogy figyelemre méltók az írásai. VAGY! Annyira sz@rok és elfogultak amit még egy békegalamb sem bírna megállni szó nélkül... A futottak még kategória nem érdekli... 3. Ez a kiirtás nekem kimaradt, az viszont nem, hogy még a Népszabó idején az egyik futtatott blogger héberül megátkozta, tudván, hogy mélyen vallásos. Na, akkor vadult be igazán az álliberálisokra - akiket valóban ostoroz. Miközben a liberalizmust reálisan elemzi írásaiban. A valódit - ami kis hazánkban még nyomokban sem található meg. Legalább is a látható politikai színpadon bizonyosan.

Az, hogy a bíróság nem tudott vele mit kezdeni, nem lehet, hogy azért mert neki volt igaza a hőbörgőkkel szemben?

Hosszú ideje figyelem a munkásságát, lassan tíz éve, de egyet soha nem tapasztaltam nála: tisztességtelenséget...

Magam részéről kedvelem, és becsülöm, ahogy küzd... Kevesen bírták volna ilyen össztűzben, ilyen sokáig...

Manna5 2019.08.31. 07:52:35

@BiG74 Bodri: Aranykám! Ami a szegénységet illeti bizonyos javakban, mit is mondjak, nem hiszem, hogy eléri a te szintedet, bár kétségtelen még mindig lenne mit behoznom anyagi javakból... Csókollak!

Zöldi László 2019.08.31. 07:56:51

@Manna5: Lefegyvereztél azzal, hogy tíz éve figyeled a munkásságát. Irigyellek.

Zöldi László 2019.08.31. 07:58:39

@vergyula: 1. Kattintson rá bármelyik kommentjére, és megtalálja a blogját. 2. Marinov Iván, aki kitűnő blogot csinál az ún. városi legendákról.

Manna5 2019.08.31. 07:59:48

@vergyula: Pontosan így van! Nem vadult volna így el, ha talál megértő partnereket... Egyébként a HVG munkatárs itt: www.mediapiac.com/ki-kicsoda/Marinov-Ivan/140/ - az Urbanlegends remek blog, kitűnő tollú szerkesztője. Szegényebb lenne a munkái nélkül a világunk. Max írásai pedig itt: bircahang.org/ - neki is remek írásai vannak. Egyébként az ő civil neve is ugyanaz, mint a HVG munkatársé...

Azért linkeltem be mind a kettőt, mert éppen ideje lenne pontos információk alapján ítélni meg embereket, s nem sz álliberális szélfújók pletyka cunamija szerint....

...persze, csak akkor, ha valóban fel szeretnénk építeni egy igazi haladó, konzervatív értékekkel bíró új értelmiséget...

Ha nem, akkor beszélgettünk egy kicsit... az élet meg megy tovább..

Kellemes hétvégét mindenkinek! Neked Lacikám különösen!

Manna5 2019.08.31. 08:01:46

@Zöldi László: Egy hangyányit lemaradtam a kommenttel.... :-)))))

Zöldi László 2019.08.31. 08:05:26

@Manna5: 1. Mielőtt bárki félreértené a lacikámozást, hadd áruljak el annyit Rólad, hogy hölgy vagy, ráadásul kollegina, és évtizedek óta ismerjük egymást. 2. Most már kezd kínossá válni, hogy a bejegyzés témája helyett egy kommentelőről írogatunk. Abba kéne hagyni, ha kérhetem. Előre is köszönöm.

Manna5 2019.08.31. 08:07:17

@Zöldi László: Nem szándékosan figyelem tíz éve a munkásságát, hanem ugyanazokon a felületeken blogoltunk, így nemcsak figyelni tudtam, hanem részese is voltam annak az útnak.... Elég rögös volt - jó nagy köveket görgettek elénk... Kis ízelítő a végjátékból.... Remélem elemzed Lacikám!

bircahang.org/hova-sullyedt-a-nolblog/

Manna5 2019.08.31. 08:11:35

@Zöldi László: Be is fejezem. Csak az előbbi link utolsó mondatát ajánlanám a figyelmedbe: " S kész. Más nincs."

Még ma sem...