Médianapló

Médianapló - Az ellenzéki sajtó családban marad?

2019. április 14. 10:53 - Zöldi László

 Gyurcsány Ferenc szokatlan, első pillantásra meghökkentő bejegyzést osztott meg a közösségi oldalán: „Enyém a Népszabi, Klárié a Népszava.” (Facebook.com, 2011. október 20.) A reggeli újságolvasásról számolt be, az összefüggéseiből kiragadott mondat mégis azt sejteti, hogy amiről a volt miniszterelnök akkoriban viccelődött, mintha kezdene tulajdonná válni. Immár a Demokratikus Koalícióhoz kötődik néhány portál, amelyek most, az uniós kampányban aligha tartóztatják meg magukat, ha a DK-listát vezető Dobrev Klára megnyilvánulásairól számolnak majd be.

Gyurcsány civilben milliárdos, és nem lepne meg, ha kiderülne, hogy anyagilag is támogatja az említett portálokat. Az a benyomásom, hogy ami 2011-ben még csak mulatságos szójáték volt, az manapság az ellenzék egyik nyilvánosságteremtési lehetősége. Pillanatnyilag leginkább Ungár Péternél érhető tetten. A művelt,  tájékozott és slágfertig fiatalember nem tehet arról, hogy milliárdos családjába született. Arról sem, hogy üzletember édesapja halála után a miniszterelnöknek tanácsokat adó anyja, Schmidt Mária kezeli a tetemes vagyont. Ebből jutott neki is néhány milliárd.

A pénzből támogat szerkesztőséget Szombathelyen, Szentgotthárdon, Pécsett és talán Komlón, de látták már feltűnni helyi médiumnál Egerben és Debrecenben is. Nem vonom kétségbe csípős megjegyzéseit a kormányról, de ha egyetlen mondatban kéne összefoglalni a nyilvánosságpolitikáját, akkor bizony ama ellentmondás rajzolódik ki, hogy a kormányzati főideológus pénzéből támogatja egy ellenzéki párt, az LMP sajtóját. Ő sem jár rosszul persze azzal, hogy akkor szólal meg ezekben az orgánumokban, amikor kedve szottyan hozzá.

Tegnapi glosszám vitája percekkel ezelőtt fejeződött be. Néhány kommentelő megemlítette az MSZP-ben politizáló Tüttő Kata nevét, aki a Népszavát frissiben megvásárló Leisztinger Tamás élettársa. Kétségkívül utaltam az Európa-parlamenti képviselőjelöltre és Budapest V. kerületi polgármesterjelöltre, de a nevét szóba se hoztam, mert a jelenséget fontosabbnak tartom. Ám ha a hozzászólók követelik, nem tagadható, hogy tünetértékűnek vélem a családi szál megjelenését a médiapiacon. A Gyurcsány-Dobrev és a Schmidt-Ungár kettős után a beszűkült ellenzéki térfélen jelentkezett egy harmadik milliárdos família is, amely épp választási kampány előtt lát befektetési lehetőséget a sajtóban.

Ami tehát 2011-ben még viccnek hatott, azon 2019-ben legalábbis töprenghetünk.   

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr5614763228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luis5 2019.04.14. 15:25:32

Leisztinger igen bonyolult viszonyban áll a kormánnyal amolyan se veled se nélküled. Szerintem nem tehet bármit. A Nepszava így megmarad egy harcias torpekutyanak. De tulel.

morph on deer 2019.04.14. 16:33:33

“A Gyurcsány-Dobrev és a Schmidt-Ungár kettős után a beszűkült ellenzéki térfélen...”

Akkor hogy is van ez?
Gyurcsány 2011-es (be)megjegyzése alapján ma tehát nyilvánvaló, hogy ugyanabban a helyzetben-, okból- és lehetőségek között tevékenykednek az ellenzéki térfélen, mint a Schmidtmária & Son “ellenzéki” duó, mert “Népszava - Népszabi..”?

De most komolyan, muszáj ezt?

enrikokaruszo 2019.04.14. 18:09:30

fölnéztem a DK facebook oldalra, elég jó képet ad a rajongótáborról...azokat az újságokat sem az olvasók tartják el:)

Egy igazabb ember 2019.04.14. 18:33:38

DE@enrikokaruszo: De annyira szórakoztatóak :-) Ne legyünk irigyek inkább nevessünk egy jót! Most megy a DK kampánya az ATV-n. Egyszerűen zseniálisak! Pl. nagyon tetszett, amikor Fletó kifejtette, hogy 67-ből 49 az 28 és a felesége meg az egészségügyet emlegette. Szinte a könnyen is kicsordult a röhögéstől.

eloi 2019.04.14. 20:02:18

@Egy igazabb ember: Főleg "mókás", amikor olyanok osztják az észt, demokráciáról, szegénységről, egyenlőségről, stb. akik már az előző rendszerben is kegyeltek voltak, előjogokkal, magas párt állásokkal, és utána meg hirtelen milliárdosok is lettek. De nekik persze nagyon fontosak a "kisemberek"...
Irtó hiteles!

eloi 2019.04.14. 20:12:09

Az megszokott mindenütt a világon, hogy nagyobb tőkéseknek van saját média-érdekeltségük. Kinek lenne, ha nem nekik? A média sokba kerül. Főleg, ha nem rentábilis egy kisebb piacon (vagy érdeklődés hiányában).
Ez nem gond. Csak annyi kell hozzá, hogy az emberek is tisztában legyenek ezzel, hogy mi mögött, kik vannak, hogy bekalkulálhassák az esetleges és szinte ki sem zárható "torzításokat"!
A rutinos média-fogyasztó eleve minden médiumnál bekalkulálja, hogy hol és miért vannak a torzítások - úgy a közszolgálatiaknál, mint a magán sajtónál - ehhez jó tudni, hogy "ki kivel van".

Nincs közöttünk csicska 2019.04.14. 20:24:06

Zoldi te is hozzajarulsz az Orban rezsim orokossegehez azzal, hogy Ferit es Klarat, ezeket a selejteket promozod itten

ha ha ha

Mickey Pearce 2019.04.14. 20:49:59

@morph on deer:
A kettős mérce kibaszta a biztosítékot??
A független sajtó nem azt jelenti hogy ellenzéki féligazságokat sulykol, hanem hogy minden oldaltól függetlenül megírja az igazságokat, elemez és feltárja a visszázs helyzeteket.
Jó estét kívánok

Európai téridő 2019.04.14. 21:18:24

@Nincs közöttünk csicska: Miért, ez egy nagyon hasznos infó arról, hogy balfékéknél merre is van az amarra. Ők sem különbek a Deákné váasznánál. Csak eddig titkolni próbálták az "összefonódásaikat".
@Mickey Pearce: Ez egy jámbor óhajtás, amelynek sajnos nincs valós alapja.

Mickey Pearce 2019.04.14. 21:38:07

@Európai téridő: Ez nem jámbor óhajtás hanem definíció. Ez alapján Magyarországon kb nincsen független sajtó. De ez a helyzet Nyugaton is. Mindenhol úgy "válogatják" és esetleg torzítják a híreket, hogy az megfeleljen valakik elvárásainak.

Európai téridő 2019.04.14. 21:59:29

@Mickey Pearce: Miféle "feltörekvő" tudomány, diszciplina terminolóiájában, belterjes zsargonjában?

morph on deer 2019.04.14. 23:14:32

@Mickey Pearce:
”A kettős mérce kibaszta a biztosítékot??”

Milyen mérce is az, kis kedves?

Azaz: milyen média is van Klári és Feri birtokában?
Mennyiben is hasonlítható az ő médiabefolyásuk az orbánfaßszopó Schmidtmari és cérnahangú - ámbár slagfertig, azaz “ütőképes” (ütésre kész) - fiacskájának tevékenységéhez?

Nekik - de facto - van saját nyomtatott média a kezükben, Gyurcsány viszont nyilvánvalóan csak viccelt.

Erre fel Zöldi úrnak sikerült kinyilvánítania abbéli véleményét, hogy igazából ez ugyanannak az ellenzéki (!!!) plattformnak egy-egy szelete, és ebbe lépett be(le) egy további szereplő..!

Azaz, ha nem vennéd as intended, ők egyenértékűek Zöldi úr szerint!

Hát mit mondjak...
Én valóban tiszteltem Zöldi urat, az egyértelmű emeszpés szimpátiájával együtt, mert kiváló szakembernek tartom. (Nem, nem vagyok újságíró, de a minőséget tufom értékelni.)
Viszont ezt a posztot nem tudom tényszerűnek és pártatlannak ítélni, mivel nem az!

Ungár Péter persze, hogy nem tehet arról, hogy hová született, ebben nincs vita.
De azóta eltelt már pár év, és Péterkének igenis lett volna ideje negtanulni, hogy néhai apukája milyen aljas módszerekkel is ketf milliárdos, - én legalább is így gondolom.
Aztán, ha van némi jelleme, nyugodtan megtegette volna, hogy elhatárolódik az íly módon szerzett (ill gotten) javaktól, nemde?

De ez nem történt meg, és Zöldi úr ezt természetesnek tartja, ki tudja, miért.

Csak emlékeztetőül: Földes László gyermeke, a Hobó, még jóval a rendszerváltás előtt szakított a hithű rendszerpárti apjával, pedig ez akkor nagyjából egyenlő volt az egzisztenciális öngyilkossággal, de ő megtette, ráadásul mint magánember!
Mert ő nem értett egyet az apja értékrendjével. Van ilyen, csak ez gerincet kíván

Ezzel szemben Ungár Péter használja a családi milliárdokat, - nem milliók, milliárdok! - mégpedig arra, hogy egy jobb sorsa érdemes párt nevét felhasználva anyuka orbán-imádatának kiteljesedéséhez biztosítson teret, míg szemékyes vezetői ambiciói is teret kapnak.

Erről van szó, nem másról, itt semmi megkepő nincs.
Megkepô csak az, hogy ehhez Zöldi úr a nevét adja ..!

Remékem, hogy azért a haja még bem korpásodik...

Mickey Pearce 2019.04.15. 05:52:06

@morph on deer: Köszönöm a hosszú értekezést. Csak valahogy kimaradt (mint általában) hogy Ungár apuka az "aljas módszerekkel" való meggazdagodást mint "SZDSZ közeli vállalkozó" követte el, a sors fintora hogy hova került az összelopott vagyon... Ungár fiú pedig nem biztos hogy fideszes trójai faló, ki tudja mi van a fejében. Fekete Győrékről is volt mindenféle elmélet, mígnem apukát egy szép napon kibaszták a jó kis állásából. Szerencsére az éhhalál már őt sem fenyegeti.

Az összehasonlítás alapja meg nyilvánvalóan az, hogy minden nevezett politikus próbál vele szimpatizáló "nem független" médiumokat szerezni pénze és tehetsége arányában. Ha több pénzük lenne, több az ő igazságaikat mondó médiájuk is lenne.
Nézd meg pl az angol újságpiacot. Ott is megvan hogy melyik újság kinek/minek a szócsöve. 20-25 évvel ezelőtt sokkal függetlenebb és olvashatóbb újságok voltak Nyugaton is. Vagy a németeknél mondj egy függetlenül, objektívan tájékoztató sajtóterméket.

Zöldi László 2019.04.15. 06:29:18

@morph on deer: Köszönöm az elismerést. Ami pedig a kritikát illeti, az a benyomásom, hogy Mickey Pearce ragadta meg a bejegyzés lényegét.

BéLóg 2019.04.15. 08:49:42

Gyurcsány Ferenc elengedhetetlen ahhoz, hogy a Fidesz 2022-ben is minimum kétharmadot szerezzen. Külön köszönet a promózásért Zöldi úrnak.
Remélem El Qúró Feri sokáig él, jó egészségben, erőben és a Dobrev Klára (DK) párt is megmarad.

Duplaxiii 2019.04.15. 10:10:53

"Ám ha a hozzászólók követelik, nem tagadható, hogy tünetértékűnek vélem a családi szál megjelenését a médiapiacon. "
Azért ez magint nem semmi csúsztatás.
TK nevesítése nem a családi kapcsolatok - médiapiac viszonylatában volt fontos, hanem mert Ön azt állította, TK így indulhat el a politikai pályáján! Hogy TK választsi sikereinek támogatását célozza meg LT a Népszava megvásárlásával.
És ez nem volt igaz, hiszen a hölgy jó 20 éve része az aktuálpolitikának.

Duplaxiii 2019.04.15. 10:14:26

Ugyanakkor olvasnék Öntöl egyszar arról is, mit tart elfogadhatónak a médiapiacon?
Mert az eddigiekből az derül ki, hogy sem az üzleti, sem a politikai alapú médiát nem szereti.
Például valami szocialista alapút, ahol minden párt, mozgalom egységesen kap közpénzt az államtól?
A média arányai képviseljék a társadalmi arányokat vagy preferálja a kisebbséget is azonos mértékben?
Önnek lényeges a nézettség/olvasottság? A hirdetésbevétel? Egyáltalán elfogadja a klasszikus piaci alapú médiát?

Zöldi László 2019.04.15. 10:17:05

@Duplaxiii: Kérdésére többször is válaszoltam. Javaslom, a Médianaplónál írja be a keresőbe, hogy sajtóalap. Üdv.

Rettegek mert ballib vagyok 2019.04.15. 10:28:01

Hát igen..

A Nagy Imre kivégzését levezénylő Apró Antal utódok (Gyurcsány és felesége) dolgoznak, kampányolnak.

Annak idején az ősnek, Antal bácsinak a kommunista párt, az MSZMP egy zsidó családtól elkobzott villát ajándékozott, amiben ma is éldegélnek.

Később Ferenc 2006-ban hűen az Apró Antali hagyatékhoz beazonosíthatatlan karhatalmistákkal verette szét ellenzékiek tízezreit, mert tüntetni merészeltek.

Magát eközben 'demokrata'-nak becézi, ami ma már röhejesebben hat, mint az egykor jobb sorsra érdemes SZDSZ nevű hazaárulók 'liberális' önmegjelölése.

Szóval a Gyurcsányi gyűlöletgyárak beindították a gőzhengert.
Igazán nagy szerencse, hogy minden normális ember csak heveny undort érez az Apró dinasztia örököseinek megjelenésekor. :DDD

Jakab.gipsz 2019.04.15. 11:33:32

@morph on deer:

Hű és ha, gerincesség és a kettős mérce dialektikus egységét, kéred számon, kin és miért ?

Ezt én rafinált kutya uszításnak nevezem, had csaholjanak az összeugrasztott ebek.

Én inkább mentséget keresek, és nem csak Hobónak akinek dalból volt a lelke és mégis leragadt egy elfuserált hippi színvonalán, költő mi végre?

Hanem az Apró klánnak, és persze " orbánfaßszopó Schmidtmari " nak is., keresem a mentséget, miért is ne "hittek volna" tudományosnak hazudott "igazságoknak".

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.04.15. 12:30:07

@luis5: Leisztinger felesége a budapesti főszoci Tüttő Kata.

Cherchez la femme ! :)

eloi 2019.04.15. 13:13:33

@Mickey Pearce: "20-25 évvel ezelőtt sokkal függetlenebb és olvashatóbb újságok voltak Nyugaton is."
Ez úgy pontos, hogy ugyanúgy meg voltak akkor is a tulajok és azok párt-, világnézeti- és ideológiai szimpátiái, csak akkoriban tombolt náluk a jólét, és nem volt TÉT! És nem csak tétje nem volt az újságírásnak, mert nagyjából mindenki lubickolt a jóban, és minek cseszegették volna egymást, hanem kifejezetten jól elvoltak egymással a különböző nézetű pártok, emberek, szervezetek. Ebből jön, hogy mára sokszor csak névleg különböznek, de alapvetően mindegyik párt kb. tök ugyanazt a "liberális-demokrata" és "jóléti-demokrácia" programot fújja pepitában.
Csak mostanában lett érdekes és fontos, hogy kinek milyen médium van a kezében, amikor megjelentek az ideológiai- és eltérő politikát akaró kihívók! (AfD, Orbán, Salvini, Brexit, Trump... vonalak.) Amelyek veszélyeztetni kezdték az évtizedes jóléti békességet és azt a langymeleg, konszenzusos lubickolást, amiben eddig élt a Nyugat. Most vannak kihívók, sőt erősödő ellenfelek, akik akár ki is billenthetik az eddigi eliteket a jóból.
Na ezért lett fontos, hogy ki, milyen csatornákon tudja a maga "igazát" kommunikálni, az érdekeit védeni, és befolyásolni az embereket a maga érdekében. És ezért lettek a régi mérsékelt és talán még nyomokban objektív médiumok is harci fokozatba kapcsolva. Amikor már nem fér bele az ellenfél semmiféle dicsérete vagy eredményeinek elismerése, mert azzal a saját pozíciók romlanának! Háborúban ilyen nincs.

De pontosan ugyanez zajlott le itthon is!
Azokban az évtizedekben, amikor domináns baloldali médiafölény volt és még sokszor ők is kormányoztak, biztonságban érezték magukat, élvezték a dominanciát, nem volt egzisztenciális félelem, viszonylag tervezhető volt, hogy váltógazdálkodásban kormányoznak is, ha nem akkor is meg volt a 70-30%, stb., akkoriban még a jobboldali, konzi olvasóknak is simán olvashatóak voltak pl. a 168 Óra, a HVG (alig politizált!), és más ballib lapok, médiumok.
Tessék visszanézni, hogyan álltak át ők is MIND harci üzemmódra, amint a dominanciájuk, az egzisztenciájuk, a primátusuk veszélybe került!
Gyorsan kikoptak az "objektív" tartalmak és feldúsultak a politikailag, ideológiailag igen csak motivált, sőt láthatóan irányított ("agit-prop" jellegű) tartalmak.
Most már mindenki kizárólag a saját közönségének, a saját vélemény-, ideológiai- és politikai közösségének ír, olvas, beszél. Mert tíz körömmel kell kapaszkodni mindenbe és mindenkibe, hogy nehogy "átálljon", tovább gyengítve adott tábort.

Ugyanez megy Nyugaton is ma már. Irányítottan céloznak arra, amerre és akire éppen kell. Ott is harci üzemmódban van az egész politika és az égész média.

nemecsekerno_007 2019.04.15. 14:04:04

Az Apró-család többet tesz az újabb 2/3-ért mint a teljes NER :))))

Mickey Pearce 2019.04.15. 17:23:25

@eloi:
Hát igen, ez nagyjából így van.
Ami elképesztő számomra, az az extrém mértékű balliberálfasizmus felé tolódás. A legjobb példa erre a nagy angol elkúró D Cameron, akit amikor kérdeztek hogy mire a legbüszkébb a miniszterelnökségéből, akkor azt mondta hogy a homoszexuális házasság törvényesítésére. És ez a CONSERVATIVE PARTY miniszterelnöke egy olyan országban ahol 50 éve még börtönbe zárták a homoszexuálisokat. Aztán csodálkoznak hogy megerősödnek a fasisztáknak és populistáknak nevezett pártok akik egyszerűen csak a korábban normálisnak tartott jobboldaliságot és konzervativizmust próbálják képviselni. Mire az elbaloldaliasodott jobboldali pártok mégjobban balra húznak, koaliciókat kötnek a közben már elmebeteg/hazaáruló szintre jutott balliberálisokkal aztán csodálkoznak hogy a "fasiszták" még tovább erősödnek. A CDU és EPP is nagyon jól mutatja ezt a jelenséget.

eloi 2019.04.15. 17:52:18

@Mickey Pearce: Minden szóval egyetértek!
Mire Orbánék felfedezték maguknak a nemzetet és a keresztény gyökereket és kultúrát, és hogy védeni kellene, addigra sajnos a nyugati "testvérpártok" már rég elfeledték. Nekik nonszensz, hogy Orbánék a "keresztény Európáról" beszélnek, mert a nyugati "keresztény" pártok is tudják, hogy már sem Európa sem ők nem azok. Na jó, magukról még azt hiszik. Miközben a CDU-CSU alatt is éppolyan "Istentelen", anti-keresztény folyamatok mentek, olyan törvényeket szavaztak meg ők is, stb., mint amiről Cameron példáján beszélsz. Olyanokat, amiket keresztény soha nem szavazhatott volna meg. Abortusszal, homoszexuális jogokkal, -házassággal, harmadik nem bevezetésével..., stb. kapcsolatban.
Mégis simán megtették. Akkor mitől keresztények, ha nyíltan mennek szembe azzal, amit Krisztus és a Biblia tanít???
Ők már sajnos összetévesztik a kereszténységet valamiféle humanizmussal, "felvilágosodott" liberalizmussal, "jóemberkedéssel".
Nem csoda, hogy kipattant az ellentét az EPP-ben is. :-(

Mickey Pearce 2019.04.15. 19:38:13

@eloi: Na végre egy értelmes ember :)

eloi 2019.04.15. 20:04:03

@Mickey Pearce: :-) (De mire megyünk vele?)

Mickey Pearce 2019.04.15. 20:18:29

@eloi: Jó döntéseket hozunk a saját életünket illetően. Ez elég fontos :)

Mickey Pearce 2019.04.15. 20:29:11

@eloi: Tessék

index.hu/kulfold/2019/04/15/kigyulladt_a_parizsi_notre-dame_katedralis/

erre nem volt pénz mert kellett mecsetépítésre :(
Ez egy elég jó jelképe a régi Európa pusztulásának.

eloi 2019.04.16. 23:06:43

@Mickey Pearce: Hátha a feléledésének is az lesz!