Médianapló

Médianapló - Karácsony Gergely kínos esete az elipszilonnal

2019. február 22. 10:43 - Zöldi László

E rovat egyik olvasója kajánul kérdi, miként vélekedem a Párbeszéd-politikus furcsa kalandjáról. Azt is hozzáfűzte, hogy ha már írtam Bangóné Borbély Ildikó és Kunhalmi Ágnes csüggesztő megnyilvánulásáról, akkor Karácsony Gergely esetében kíváncsi arra, vállalom-e az ellenzéki politikusok totális elmarasztalását. A helyesírással vívott harcban kétségkívül vesztésre áll néhány ellenzéki politikus. Magam is tűnődöm, vajon elírásaikból szabad-e általánosítani.

Az a benyomásom, hogy nem állnak rosszabbul, mint a kormánypárti politikusok. A különbség az, hogy az utóbbiak eltitkolhatják a helyesíráshoz fűződő sajátos viszonyukat. Telik apparátusra az országgyűlési képviselőket megillető állami támogatásból. Stábjuk tagjai ellenőrizhetik a nyilvános megszólalásaikat. Épp ezért különböztetném meg a két ellenzéki honanya és a pillanatnyilag parlamenten kívüli, szintén ellenzéki Párbeszéd-politikus nyelvi kultúráját. Bangóné és Kunhalmi országgyűlési képviselőként ugyanis foglalkoztathat szakértőket (segítőket).

Ha a képviselőház folyosóján olyan papírlapot lobogtatnak, amelyen azt firtatják, hogy „Képviselőkbe folytani a szót illendő?”, ezzel azt bizonyítják, hogy rosszul választották meg a stábjukat. Karácsony Gergely jelenleg nem tagja az országgyűlésnek, és bár zuglói polgármesterként bizonyára van pénzügyi kerete egy-két szakértőre, ezúttal épp abban maradt magára, ami létkérdés számára: a gyors reagálásban. Erre valók a közösségi oldalak. Fel is rótta a miniszterelnöknek, hogy amióta a budai Várba költözött, még inkább elkülönült az embereket gyötrő gondhalmaztól: „Persze Orbán Viktor dolgozószobályából ez már nem látszik.” (Facebook.com, 2019. február 19.)

Szarvashiba ez is, ráadásul egy nappal a két honanya tragikomikus megnyilvánulása után. Még akkor is kínos, ha Karácsony Gergely mindjárt észrevette az elírást. Kijavította, pechjére újabb hibával, majd ezt is észrevette, és a második javítás már pontos j-t eredményezett. Mindez azonban már csak azt jelenti, hogy ellenőrző stáb híján egy ellenzéki politikus kiszolgáltatott helyzetbe hozhatja magát, ha azonnal akar reagálni valamire. Kiderül például róla, hogy az általános iskola felső tagozatában olyan magyartanárt fogott ki, aki elbliccelte a nyelvtant. Ugyanezt a kormánypárti politikusokról csak akkor tudhatjuk meg, ha majd a parlamenten kívül majszolják az ellenzék keserű kenyerét.         

177 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr2214642734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felső határ nincs 2019.02.23. 08:00:23

buta szar ellenzeki bagazs, kutyakajanak valok

Ekrü 2019.02.23. 08:04:57

@na__most__akkor: MI köze a magyartanárnak ahhoz,hogy teszel szóközt a vessző után avagy sem?Ti számítógépen/írógépen tanultatok írni?Mert amikor én tanultam számítógép még nem létezett.Írógépet is csak a titkárnők használtak.Amúgy meg magyartanárra fogni azt ,hogy tudatlan vagy helyesírásból szánalmas dolog.Az meg,hogy teszek szóközt a vessző után az én dolgom,viszont én nem szeretnék se miniszterelnök,sem pedig főpolgármester lenni. :)))

0dzsud0 2019.02.23. 08:35:39

@Attilajukkaja: Nem sikerült megérteni, amire itt válaszoltál. ahogy Ellenzéki Tüntető írta: "ezekre", ahogy te vélhetően értetted: "ezeket", vagy pedig az "ezekre" szót úgy értetted, hogy "ezekre az emberekre".

Measurer 2019.02.23. 08:47:27

Brrr... már megint ez a papagály-kommandó!

G.Tibor 2019.02.23. 08:56:09

@ételizésítő:

Szerintem a helyesírás inkább érzék vagy készség. Mint a hangszer esetében. Gyakorlással lehet fejleszteni egy bizonyos szintig, de alapvetően valamiféle adottság. Mondom, nagyon sok, nálam sokkal intelligensebb embert ismerek, akik nevetségesen pocsékul írnak.

KG-nél az a gáz, hogy nincs igénye az ellenőrzésre. És ez alapján bizony megítélhető az egész munkássága. Hogy stílszerű legyek: leírta magát. :-)

DegerFaCan 2019.02.23. 09:02:58

Mindjárt megsajnalom bzdmeg... Szeeegeeeny hát nem telik neki csicskasra :( oooooh vegyünk neki vagy kettőt. Attól függetlenül H 5. Pártja meg elvtelen 7ev alatt ellentettjere fordult bármire jelentkezik mert mindenhez is ért közben egy önálló gondolata nincs. Persze védjük meg attól leszünk előrébb.

felső határ nincs 2019.02.23. 09:07:43

@G.Tibor: "Szerintem a helyesírás inkább érzék vagy készség. Mint a hangszer esetében. Gyakorlással lehet fejleszteni egy bizonyos szintig,"

Keszseg? Aki szokott olvasni, az tud helyesen irni, ez a titok. Kiveve, ja Indexet olvas mert ott az ujsagirok se erosek ebben. Meg a tobbi szemetben se, de hat ki a tokom megy ujsagironak, csak a selejt.

vergyula 2019.02.23. 09:14:17

Nos, ha lehet rangsorolni a helyesírási hibákat, akkor a "szobálya" durvább, mint a "folytani". Toldaléknál sosincs "ly", viszont a "fojtani"-nál bezavar a "folytatni", ami szerintem egy gyakoribb szó, és esetleg egyesek megszokták, hogy a hozzávetőlegesen ismerős betűhalmazban "ly"-t látnak. Ugyanakkor a lányok kiálltak a "tömegek" elé a táblájukkal (vagy táblán lyukkal), és ott mutogatták, ettől viszont ez a súlyosabb (lesújtóan). Persze lehet, hogy Geri posztját többen látták a Facebookon, de ő legalább javított. Na jó, mittomén.
A jó helyesírás összefügg az intelligenciával? Össze. Vagy érzék kell hozzá? Az is. Többet kéne olvasni? Bizony. Újságot, dógokat a neten? Nem, könyveket.
Van értelme a "j" és "ly" megkülönböztetésének írásban? Nincs. Szeretném eltöröltetni? Szívem szerint nem. Viszont ha az agyamra hallgatok, el kéne. Nehéz döntés lenne, és jómagam már sohasem szoknék hozzá. Már a muszáLY is nagyon zavar, pedig előbb-utóbb szabályos lesz. Nincsenek észérvek az "ly" megtartása mellett, és legalább a muszáj muszáj maradna. Meg persze aszáj, apáj, dagáj. :(

vergyula 2019.02.23. 09:24:16

@Attilajukkaja: Szerintem nem szép dolog emberek nevéből viccet csinálni, bár én is szoktam. Igen, képmutató vagyok. Szégyen vagy nem, pl. a Semmilyen Zsolt, esetleg Tömjén Zsolt, vagy a Schmitt Pálgium nekem tényleg mosolyogtató. Sőt, a Fenyőünnep Geri is, ami nyilván az illető "pogány" mivoltára céloz. Ellenpéldának ott az Orbán-Orsós, ami egy erőltetett és rasszista ökörség.

G.Tibor 2019.02.23. 09:41:44

@vergyula:

Persze, összefügg az intelligenciával, de inkább annak hiányával.

Az 'ly' kérdése hasonlít kicsit a német 'ß' problémájához. A németek is elkezdték leépíteni a használatát. Nem mondom, hogy követendő példa. :-)

kunzoo 2019.02.23. 09:51:42

@felső határ nincs:
Jó lenne egy testület ami szemlézi a cikkeket ebből a szempontból. 100 ezer bünti hibánként. Szerintem egy darabig önnfentartó lenne. Geri jobban járt volna a hiba után ha kitesz egy kacsintós szmájlit. A lába elé borult volna mindenki.

Pál Szaka 2019.02.23. 09:55:32

Azért én azt egy jó jelnek vélem, hogy a bulvárhírírók a helyesírásban találták meg Karácsony G. hibáját. Ebből kiindulva pedig nekem úgy tűnik, hogy minden mást pedig helyesen és tisztességesen csinál a Gergő! :-)

felső határ nincs 2019.02.23. 10:13:10

@kunzoo: igy is tulszabalyozott az eletunk, nem tetszik

a szocializmusban a partallam adott vmi szinvonalat az ujsagirasnak (nem osszekeverendo az igazsagtartalommal), ami ma mar csak halvanyan el

a masik vilagtendencia - az online sajtoban a hirsebesseg a lenyeg, nem a minoseg. Raadasul minden ingyen van, nem fizetsz az ujsagert, igy a minoseg is olyan.

De nem kotelezo olvasni a marhasagokat.

kunzoo 2019.02.23. 10:20:39

@felső határ nincs:
Az újságíró munlaeszköze a nyelv. Az orvos is fertőtleníti az eszközeit. Sajnos nyomtatott újságban is gyakran találni hibákat, pongyola fogalmazást. A tömegbeszéd, írás formálódik általuk, ez nagy felelősség lenne.

Az Ellenálló 2019.02.23. 10:21:34

1 perc rákeresni az interneten, nem kell hozzá szakértő stáb.

lac1 2019.02.23. 11:02:33

Érdekes történet.
Az is, hogy a blogoló finoman sugallja, hogy a kormánypárti embereknek nagyobb a sleppje, ezért nekik könnyű ilyen baromságokat nem véteni...

A magyar nyelv nehéz, nyelvtanját tanulni problémás. Amikor az ember fogalmaz, tuti nem úgy teszi, miképpen az egyik előttem megszólaló teszi - amúgy JÓT mondva, vagyis írva a véleményében, hogy

""Itt ugyanis a j egy birtokos személyjel .Márpedig ,ahogy ez köztudott,toldalékok esetében mindig j-t használunk. "" By Ekrü.
A meglátásom ezzel együtt kicsit sarkosabb, mert az ember fogalmazás közben szerintem SOHA nem a nyelvtani tanulmányait használja, hanem CSAK és KIZÁRÓLAG az olvasás útján berögződöttek alapján teszi azt.
A fogalmazás szabatossága és helyessége egyenes arányban, lineárisan függ össze annak (olvasás) mennyiségével.
Tehát ha a tolvaj állibsik rosszul fogalmaznak, akkor:
- vagy nem esetleg keveset olvastak,
- hozzájuk hasonlóan hibásan íróktól olvastak és szerintem még azoktól is keveset.

Persze egy külön témát megérne azoknak a politikusoknak az esete, akik olvassák a saját gondolataikat, mert még arra is képtelenek, hogy fejben megfogalmazva, azt felépítve mondják el amit szeretnének.

lac1 2019.02.23. 11:04:05

@Pál Szaka:

Amúgy aki nem tud helyesen írni, az szerinted tud helyesen számolni?
Lehet, de azok az emberek mondjuk mérnökök lesznek és nem megélhetési "politikusok".

lac1 2019.02.23. 11:06:18

@felső határ nincs:

Ó de kár, hogy nem olvastalak előbb, akkor nem strapáltam volna magam az olvasás és a helyesírás közti párhuzammal.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2019.02.23. 11:22:41

@Zöldi László:
1.Tekintettel arra, hogy az ellenzéki képviselőkbe állandó jelleggel és töretlenül, vagyis: FOLYAMATOSAN! fojtja bele a szót a FIDESZ, helyénvaló a folyamatosságot hangsúlyozó: ELIPSZILON használata!
2. Karácsony ELIPSZILON használata is jogos, hisz arra utal, hogy SZABÁLY ellenesen költözött és használja O1G vári dolgozószobát!
Szörnyű, hogy ha talál egy kákát, rögtön keres rajta egy csomót is.
Sokkal nagyobbat tudna meríteni - az ellenzék nyelvtani hibáinak keresése helyett - a FIDESZ droidok NYELVCSAPÁSAINAK és annak irányultságának elemzéséből!

Sir Gombóc 2019.02.23. 11:25:57

@Attilajukkaja: Szerintem épp a helyesírás ellenőrzők használata okozza a gondot. Az, hogy ezt a feladatot egyre inkább ezekre bízzuk, gyakorlatilag leépítve az ezzel kapcsolatos aktiv tudásunkat. Emiatt, ha nincs ilyen ellenőrzés, többet hibázunk, nem vagyunk biztosak a helyes formában.
Azt nem is említem, hogy a helyesírás ellenőrzőkbe te magad is felvehetsz szóalakokat és ha ezt egyszer elrontottad, nem biztos hogy észre veszed később, mert megbízol benne.
Ezek az esetek épp ezért túl vannak lihegve, amennyiben egyedi esetek, s nem tömegével fordulnak elő ugyanattól a személytől.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2019.02.23. 11:26:45

@MAXVAL bircaman közíró:

BIRKA!
Megint itt vagy???
Nem tűrik a narancsszínű bundád a bolgár legelőkön a többiek?

Sir Gombóc 2019.02.23. 11:37:54

@Ellenzéki Tüntető: Orbán orsósozása nem a nevén gúnyolódás, hanem a (vélt) szarmazásán.

Sir Gombóc 2019.02.23. 11:41:39

@jajdehülyevagyok: a tiéd viszont nem működik, le is buktál.

Sir Gombóc 2019.02.23. 11:43:58

@Blogolo Blogi: írod te, aki szintén elkövetett egy amatőr hibát az írásodban.

Sir Gombóc 2019.02.23. 11:51:51

@Zed is not dead yet: Viszont, ha azt nézem, hogy pl. az ide kommentelők 90% elkövet legalább egy helyesírási vagy elírás hibát, mindjárt nem lógnak ki nagyon a sorból ezek a dolgok. Inkább arra figyelmeztet, milyen tragikus úgy általában e téren is a helyzet társadalmi szinten.

Sir Gombóc 2019.02.23. 12:00:23

@vergyula: na de képzeld el a folyót, fojóként... Brrr.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2019.02.23. 12:08:56

Nekem sincs sleppem aki kijavítaná a hibákat, de kb. 10 éves korom óta nem keverem össze a pontos jét az elipszilonnal. A síkhülye, felelős vezetőnek meg még ezen felül is alkalmatlan Karácsony iratkozzon be a negyedik osztályba, oda való debil.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2019.02.23. 12:18:08

@lac1:
A libsizmus egy öngerjesztő degeneratív folyamat. Mivel egy beszűkülő kasztról van szó, melynek a tagjai egyre inkább csak egymással kommunikálnak, az egyéni hülyeségek is kumuláltan jelennek meg náluk.

lac1 2019.02.23. 12:24:57

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak:

...ezért ha mindenképpen tolvajként aka megélhetési bérretegőként akarnék megélni, akkor legalább megválogatnám azt a halmazt, aminek elemeként tenném ezt.
Ja, ahhoz elvekkel kéne rendelkeznem, tehát eleve nem ekképpen képzelném el a boldogulásomat? A 22-es csapdája.
Most gondolj bele, ezek után mi lesz azzal a kis mocskos szájú középiskolás ribanccal ezek után? Már most hatalmas kívánnivalót hagy maga után a viselkedése...

lac1 2019.02.23. 12:27:30

@Sir Gombóc:

Ez igaz, de ha az illető anyjának az agyműtétje közben vétene a sebész egy ekkora hibát, hogy csak egy mm-el vág mélyebbre vagy odébb, mi lenne?
Szóval el kell dönteni, mi szerint csoportosítjuk a hibákat. A következményeik szerin? Az elkövetőjük szerint?

midnightcoder2 2019.02.23. 12:32:53

@Pour le Mérite: Akkor felejti el az ember ezeket a dolgokat, ha a középiskola után lényegében soha nem olvas.

midnightcoder2 2019.02.23. 12:36:55

Tán a tudománynak éljek ? / A tudósok mind szegények! / Nem írok, nem olvasok. / Szoci politikus vagyok!

berne 2019.02.23. 12:40:40

Ez mondjuk gyönyörű. Azzal relativizálni valaki balfékségét hogy biztos ilyenek a fideszesek is.
Lehet hogy ilyenek, de egyelőre Karácsony balfékeskedett.

lac1 2019.02.23. 12:42:30

@Pour le Mérite:

Ha ez lenne az egyetlen hibája, nem is szólna szerintem senki.

kunzoo 2019.02.23. 13:09:38

@Sir Gombóc:
Látszik a te írásodon is. Szerintem az "észre veszed" egy szó, észreveszed. Az észre veszed magyartalan, észrevetted? :))

Sir Gombóc 2019.02.23. 13:31:13

@kunzoo: nem írtam, hogy nem hibazom, ezt speciel a prediktív bevitel cserélte ki és nem vettem észre... Pont erről írtam és pont ezért kontraproduktív ezeken a hibákon rugózni, főleg, hogy szép anyanyelvünkön helyesen és szépen írni a többség számára nehéz feladat. Nekem is, pedig nem voltam rossz nyelvtanból, de nem volt a kedvenc tárgyam.

Sir Gombóc 2019.02.23. 13:35:07

@lac1: ez egy erőltetett, rossz hasonlat. Helyesírási hibákon a legritkább esetben múlik valakinek az élete.

kunzoo 2019.02.23. 13:37:21

@Sir Gombóc:
Tudom, sok összetett szót hibának jelez a program, ez a hiba aztán átszivárog a köznyelvbe.

lac1 2019.02.23. 13:44:30

@Sir Gombóc:

Hogyne.
De ez is egy másodpercet, egy mm-t tévedett. Ezért kérdeztem mi alapján hibásabb az egyik, mint a másik?
A hibájának ez eredménye miatt?

enrikokaruszo 2019.02.23. 14:49:12

itt egy simulékony kedves blfsz, nosza, bízzuk rá az országot:)

felucca02 2019.02.23. 14:49:12

Utálom a helyesírási hibákat, de Karácsonynak ez legyen a legnagyobb baja. Kínos, de fel kell állni belőle.
Pláne, hogy nem ellenzék- vagy kormányspecifikus a probléma, hanem inkább ország-.
Senki nem tud helyesen írni.
Most szólok, hogy a Word sem - aki esetleg abban bízna.
Az értő, sokszori átolvasás segít.

lac1 2019.02.23. 15:01:33

@felucca02:

Ilyenben azért nem nagyon hibázik a Word.

Fermentátor · http://fermentator.blog.hu/ 2019.02.23. 15:11:53

"Az a benyomásom, hogy nem állnak rosszabbul, mint a kormánypárti politikusok. A különbség az, hogy az utóbbiak eltitkolhatják a helyesíráshoz fűződő sajátos viszonyukat. Telik apparátusra az országgyűlési képviselőket megillető állami támogatásból."

Az ellenzéki képviselők is kapnak támogatást. Oké, Karácsony Gergely pillanatnyilag nem ogy-i képviselő. De tudtommal pártelnök, polgármester. Nem hiszem, hogy ne lenne apparátusa.
Helyesírási hibát véteni nem valamiféle eredendő bűn. Legfeljebb ciki, amatőrizmus - legalábbis ezen a szinten. Vitatni persze lehet ezt, de nem érdemes. Cikkek tömege említi az inkriminált elírást, többek között ez a poszt is. Legközelebb talán majd jobban odafigyelnek az ilyesmire.

Bangónéék azonban országgyűlési képviselők, az ő esetükben tényleg nem érdemes arra hivatkozni, hogy nem kapnak ogy-i képviselőként támogatást.

felucca02 2019.02.23. 15:19:43

@lac1: Igazad van, ilyenben valóban nem. Másban viszont tök buta. Összetett szavak egybeírásában pl...

felucca02 2019.02.23. 15:22:48

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: Ellentétben a nemzetthykonzervatív megélhetésikeresztény bolsevikokkal, akik folyton tágulnak és egyre okosodnak. Gondolom ez a mondanivalód másik fele, nem?

kocsisj 2019.02.23. 15:57:04

@F. Szabó: Valószínűleg. Azért, mert az angol (minden nap használt) nyelv végtelenül primitív, nem kellene a magyart is erre (béka s.gge - néhány méter) szintre lesüllyeszteni. Elég baj, hogy gyerekeink, unokáink már nem karácsonyt, hanem karit mondanak (bizonyos szinten). Ne menjünk be mi is ebbe az utcába, maradjunk Aranynál.

lac1 2019.02.23. 16:16:29

@felucca02:

Szerintem ott hibázzák el az emberek, hogy nem segítségnek használják a Word hibajavítóját, hanem teljes egészében vele akarják megoldatni a saját hiányosságaikat.
Aki tud helyesen írni, annak nagy segítség, ha valami felett átsiklik a figyelme mondjuk, de egy funkcionális analfabéta helyett nem tudja megoldani a feladatot.
És egy facebookon szocializálódott ember az ilyen.

HaD 2019.02.23. 17:27:22

Ez aztán a nagy probléma....mindeközben arról hogy hogyan játszák le a tetves "rendszerváltók" az ország vagyonának lenyúlását és kéz közön nyilvánvalóan egy stróman kézre adását(simicska/mészáros) az csak természetes. Az hogy ennek a játszmának a végén hol köt ki a vagyon(ide terelve majdan a szintén stróman csányit) azt csak a jó isten tudja...bár nagy valószínűséggel a ruszkik állnak minden mögött mióta kényszerből kiebrudalták őket....ez a helyesírási ügy a legdurvább ami a terelés kategóriában zajlik....az is érdekesebb hír hogy a jobbik nevű képződményt miért és meddig tartják még életben ezek az okos kis legények. Tipp: amíg szükség van egy "hőbörgőket" összeterelő és így könnyedén kontrollálható képződményre(mint volt a torgyán féle kisgazda párt meg a miép...ugyanezzel a szereposztással)....szemét tetves kis játékot nyomnak le itt a nép torkán:(:(

ételizésítő 2019.02.23. 17:38:20

@Ekrü:
Nyuszika, számítógéppel a szóközt is írjuk. Fordítási munkáknál még fizetnek is érte.
"a vesszőhibáért 1 pont levonás jár ,a "szobája" szó ly-vel történő írásáért meg 3 hibapont. "
Hol, te szerencsétlen s.egg?

"hogy teszek szóközt a vessző után az én dolgom"
Az meg, hogy a szobályát ly-nal írja, az ő dolga. Pont ugyanolyan nulla szintű mentegetőzés a nem tudás palástolására, mint a tiéd.

@teéjesenmindegy:
Legalább 3 van, te ostoba, műveletlen, olvasatlan kis se.ggfej.
Ahogy ebben a 6 szóban is sikerült két hibát elkövetned.
De legalább bevallottad, hogy nem túl sok könyvet olvastál, erre utal, hogy sz.ar a helyesírásod.

@Kelly és a szexi dög:
Gondolom, kicsit jobban, mint neked.

@G.Tibor:
Tanulás kérdése, nem érzéké. Ahogy a zene is, a nagyon kevés zsenit kivéve.

@felső határ nincs:
Akkor te se nagyon szoktál olvasni, amint az írásodból kiderül.

@vergyula:
"Nem, könyveket."
Manapság már azt sem, egy csomó olyan jön ki, ami tele van helyesírási hibával, Szukits, Ulpius és egyéb kiadóknál.

"Van értelme a "j" és "ly" megkülönböztetésének írásban?"
Hogyne lenne. Egy csomó esetben jelentésmegkülönböztető szerepe van: foglya - fogja, szabja - szablya, folytatja - fojtatja stb.
Pár s.eggbuta, írni megtanulni képtelen ember miatt nem kéne módosítani a helyesírást.

@Pál Szaka:
"nekem úgy tűnik, hogy minden mást pedig helyesen és tisztességesen csinál a Gergő!"
Ugyanolyan tolvaj, mint a többi.

@lac1:
Írásod alapján te sem vagy valami olvasott ember. A Fidesz-plakátok olvasgatásán láthatóan nem nagyon jutottál túl.

"ha az illető anyjának az agyműtétje közben vétene a sebész egy ekkora hibát, hogy csak egy mm-el vág mélyebbre"
Neked ettől nem kell félned, ha 1 mm-rel arrébb vágna, az már jóval az agyadon kívül lenne, a vákuumot vagdosná a fejedben.

@Sir Gombóc:
Láthatóan nálad nincs mit leépíteni, nem kell aggódnod.

@midnightcoder2:
Nem, valójában te a komcsik (Fidesz) se.ggnyalója vagy.

@felucca02:
A Word sehogy sem tud írni. Aki használja, az ír bele.
Valójában a helyesírás-ellenőrző magyar neve egy lejterjakab, a spell checker csak a szavak helyes betűzését ellenőrzi, a magyar annyival tud többet, hogy ha 6-nál több magánhangzó van egy szóban, akkor azt is megjelöli hibásként - sokszor hibásan.
A helyesírás angolul sem spell(ing), hanem orthography.

@kocsisj:
Hogy lehet használt egy nap? Az új napokkal szemben?
Láthatóan a magyar nyelv helyesírása már megoldhatatlan feladatot okoz neked, turbómagyarnak is.

lac1 2019.02.23. 17:45:19

@ételizésítő:

Ha-ha-ha, ez aztán velős riposzt volt!
Javaslom, fussál még egy kört ezzel, vagy olvassa akkor blanka összest.
Ja, olyan nincs is?

élhetetlen 2019.02.23. 17:45:26

@Ellenzéki Tüntető: Csak egy apróság. Függetlenül attól, hogy Orbán családja volt-e valaha Orsós, mert nem tudom, nem is érdekel, nézzünk másik példát. Gárdonyi Géza (született Ziegler Géza). Ha valamelyik gyerekkori ismerőse Ziegler Gézaként említi, mert úgy ismerte sok éven keresztül, az nem viccelődés a névvel. A „Télinapforduló Geri”, „Fenyőünnep Gergely” az viszont az.

lac1 2019.02.23. 17:50:42

@lac1:

Olvassál, helyesen.

ételizésítő 2019.02.23. 17:59:48

@élhetetlen:
Mondjuk ez szerintem épp nem problémás.

ételizésítő 2019.02.23. 18:00:37

@lac1:
Nyuszika, én nemcsak helyesen olvasok, de helyesen is írok.
Veled ellentétben.

lac1 2019.02.23. 18:06:29

@ételizésítő:

Mellé, esetleg tesókám, mellé.
És ráadásul feleslegesen is, semmi érdemlegeset nem tudsz.
De a tény ettől függetlenül tény marad, az összes, magát baloldalinak nevező tolvaj egyben egy hülye, írástudatlan marad, mert még arra is hülye, hogy amihez nem ért, azt legalább mással ellenőriztesse. Még ha a patás tényleg inkubátorokat is lopkodna el.

élhetetlen 2019.02.23. 18:11:01

@G.Tibor: Ez igen! Te vagy a Tökéletes Ember, aki soha nem hibázott, még ekkorát sem? Sőt, olyan tökéletes vagy, hogy azt is tudod, hogy „KG-nél az a gáz, hogy nincs igénye az ellenőrzésre”. Mert te tudod! „És ez alapján bizony megítélhető az egész munkássága. Hogy stílszerű legyek: leírta magát. :-)”. Ez most komoly, vagy viccelsz? Elő szokott fordulni, hogy, bár átnézem a szöveget, mikor elküldtem, akkor látom, hogy rontottam. Elképzelem, hogy ez alapján ítélik meg az egész munkásságomat, visszavonják a nyugdíjamat is, mert hibáztam. Brrr…

lac1 2019.02.23. 18:17:15

@élhetetlen:

Az lenne a lényeg - szerintem - hogy aki írásban akarja kifejezni magát tömegek előtt, az az átlagnál is jobban, vagyis az átlagnál SOKKAL jobban kéne figyelnie a helyesírásra.
Egy autószerelőtől is elvárható lenne legalább a 8 osztályos tudásanyag elsajátítása és helyes használata, hát még egy magát politikusnak gondoló egyéntől. De az autószerelőt legalább nem röhögik ki.

élhetetlen 2019.02.23. 18:36:44

@lac1: Éppen neked kezdtem írni. Nem akarok itt zsenikkel vitatkozni, de az olvasásnak, és a helyesírásnak nem sok köze van egymáshoz, hacsak nem ott tartasz, hogy a betűket figyelve, szótagolva olvasol. Normális esetben már egész mondatokat látsz, nem szavakat, és ha nem hibát keresel, és érthető a mondat, akár észre sem veszed a hibát, mert az agyad korrigál. Ezért van az, hogy, ha publikálsz, érdemes mással elolvastatni a szöveget, mert, ha te olvasod el, akkor azt olvasod, amit írni akartál. Azt „látja” az agyad. És, ha a mondandódra koncentrálsz, nem látja a hibát. Az más kérdés, hogy éppen van-e kéznél valaki, aki átfutja a szöveget. És K.G. nem egy tanulmányt publikált, csak írt valamit. Kár felfújni az ügyet.

Willkommenskultur 2019.02.23. 18:45:32

Karacsony needs to get GRAMMARLY.

lac1 2019.02.23. 18:46:28

@élhetetlen:

csak éppen nem ugyanarról beszélünk.
Abban van valami amit írsz, csakhogy te fordítva ülsz a lovon. Vagy nem is a lovon ülsz.
Azért szükséges és a fontos a sok olvasás, hogy a helyesírásnak nevezett helyes írás az agyadba égjen. Nyilván olvashatsz rosszat is, de általában a médiákban megjelenő írás - és itt következik a baj is - azért több kézen, és legfőképpen értő kézen átmegy, tehát az ELEMI hibákat kiiktatják.
A blog, habár médiában jelenik meg, a facebook meg különösképpen igen rossz felé viszi az istenadtát.
Klasszikusokat kell olvasni, akkor nem lesz baj.
Ha csak genderszakon végzett barmokat, akkor akár egész nap olvashatsz, nemhogy hasznodra válik, hanem hozzájuk hülyülsz. És nem kell Tolsztojt olvasni, legyen az Rejtő Jenő, avagy Stanislaw Lem...

Willkommenskultur 2019.02.23. 18:50:36

@élhetetlen: Valoban nem lenyeges hogy nem tud irni a zugloi ifju szoci polgi. Ki lepodik meg ilyeneken?

Ez a legkevesebb. Nagyobb problema hogy ez a libbantak legokosabb embere, aki miniszterelnoknek is jo, meg mindennek ugy altalaban.

baldoc 2019.02.23. 18:58:50

@Willkommenskultur:
Tényleg, lopni nem tud mint O1G.
Hogy a legokosabb azt vitatnám, Gyurcsány a legokosabb.

élhetetlen 2019.02.23. 19:04:32

@Willkommenskultur: Valamint az is probléma, hogy nem tudsz különbséget tenni a „nem tud írni” és a „vétett egy helyesírási hibát” között. Ez utóbbiból levonod a következtetést, hogy gondolkodni sem tud, mindenre alkalmatlan. Van egy rossz hírem, te sem vagy alkalmas semmire, mert a „Valoban nem lenyeges hogy nem tud irni a zugloi ifju szoci polgi” helyesen így lenne: „Valoban nem lenyeges, hogy nem tud irni a zugloi ifju szoci polgi”. Most jól érzed magad? Arról már ne is beszéljünk, hogy az álamfő jó volt államfőnek.

Attilajukkaja 2019.02.23. 19:12:45

@vergyula:
""pl. a Semmilyen Zsolt, esetleg Tömjén Zsolt, vagy a Schmitt Pálgium nekem tényleg mosolyogtató. Sőt, a Fenyőünnep Geri is, ami nyilván az illető "pogány" mivoltára céloz"
Szerintem is megmosolyogtató, de én ezt óvodáskorom óta nem használom. Mert anyukám azt mondta, hogy ez nem ildomos. Persze mióta Orbán 2015-ben meghirdette a "vége a pc kommunikációnak" c. programját, azóta bárkit lehet gyalázni, pocskondiázni, és ha elég durván csinálod, még Lovagkeresztet is kapsz érte!

"Ellenpéldának ott az Orbán-Orsós, ami egy erőltetett és rasszista ökörség."
Egyetértek, viszont az O1G egy telitalálat!!!

@Sir Gombóc:
"Szerintem épp a helyesírás ellenőrzők használata okozza a gondot. Az, hogy ezt a feladatot egyre inkább ezekre bízzuk, gyakorlatilag leépítve az ezzel kapcsolatos aktiv tudásunkat."
Van benne igazság, de nálam például pont fordítva működik. Soha nem jártam magyar iskolába, ezért autodidakta módon tanultam meg írni magyarul. Ez nem egy olyan egyszerű dolog, ezért sokat tanultam a szövegjavító programokból, ... és nem csak a magyar helyesírásról, hanem más nyelvek helyesírásáról is. Persze azóta is sokszor hibázom. :o)

A kérdés inkább az, hogy prominens személyek, politikusok miért hozzák magukat kínos helyzetekbe, amikor egy egyszerű klikkelés kisegítené őket. Ez számomra is riasztó!

Attilajukkaja 2019.02.23. 19:16:34

@ételizésítő:
"Te vagy Kálmán László nagy ventilátora?"
Mi van?????????

"Ja, orsósozás kisbetű, mert igéből képzett főnév."
Még szerencse, hogy én sehol nem orsósoztam!

élhetetlen 2019.02.23. 19:22:04

@lac1: Ilyenben, milyenben?
Vennék egy túrórudit a boltban, vennék egy túrórudat a piacon, vennék egy fél kilós túrórudit. Mindegyiket helyesnek találja. Hogy tesz különbséget a bojt, azaz pl. a függöny elhúzó végén levő izé, vagy ha azt mondom, hogy láttam egy csomó hangyát, és felrúgtam a bolyt között? He? A blogkeret meg aláhúzza pirossal a túrórudit, mert olyan szó nincs.

Willkommenskultur 2019.02.23. 19:29:20

@élhetetlen: Nem, az allamfo nem volt jo allamfonek, ezert lemondott. Bar, egy elsportolotol kevesbe elvarhato, hogy tudjon irni, mint egy ifju szocitol, szerintem.

lac1 2019.02.23. 19:31:18

@élhetetlen:

Jövevényszó. Persze ezt idegen nyelvből jöttekre érti a nyelvtan, de a mai világban a reklám világa szinte az, ez egyetemleges nyelv. Épp mint a plusz - plussz. A pezsgőtabletta sokat rontott ezen a világon.
De ha mára létjogosultságot is nyert kényszeredve a hanyagság, nekem azért, de amúgy senkinek nem kellene önként beállnia a zászlaja alá.
A magára adó ember megpróbálja teljes mértékben a helyes megnyilvánulást elsajátítani, még akkor is, ha amúgy is menne tovább a világ. Aki lesajnálja a helyesírást, az tornacipőt húz fel az öltönyhöz is.

élhetetlen 2019.02.23. 19:47:51

@lac1: „Vagy nem is a lovon ülsz”. Újra. Ha nem betűket bogarászva olvasol, akkor nem égnek az agyadba szavak. Ezek szerint te úgy olvasol. Szó se róla, vannak maradandó mondatok, „és mártixá rendeznélek, gyönyörű, végtelen halmaz”, Murányi Beatrix nagyot alkotott, de egyik szó megfelelő írását sem ebből tanultam meg. Klasszikusok, maiak? Tennessee Williams Macska a forró tetőn drámáját olvasni azért kaland, mert a könyvből kiderül, hogy Amerikának másik befejezést írt, és ez érdekes, de egyetlen szó leírása sem maradt meg, ahhoz túl izgalmas volt a sztori. Szerintem te nézd meg, hogy a lovon, ahol ülsz, a fejét, vagy a tomporát látod.

élhetetlen 2019.02.23. 19:55:17

@Willkommenskultur: Júj, egy sportolótól nem várható el? Akkor sem, ha dr. álamfő? Maradt volna a sportberkekben. És nem a helyesírási hiba miatt bukott, hanem a plagizált doktorija miatt. De, hogy vele milyen megértő vagy! Ez megható.

Attilajukkaja 2019.02.23. 20:01:29

@Willkommenskultur:
"egy elsportolotol kevesbe elvarhato, hogy tudjon irni, mint egy ifju szocitol, szerintem."
Még akkor is, ha ez az élsportoló egy komoly tudományos munka megírásával (plagizálásával) szerzett magának doktori címet és még komolyabb pozíciókat is?? Egy államelnöknél normális, hogy alapfokon sem tud írni magyarul, de egy "szocinál" már nemi? :o)))))

lac1 2019.02.23. 20:06:32

@élhetetlen:

Én nem cáfolom azt amit írsz, csak rosszul közelíted meg a problémát.
Általában mindenki ugyanúgy kezdi az olvasást amikor tanulja. Aztán az olvasás mennyiségétől függően ki így, ki úgy finomítja azt tovább.
Azt elárulom, és vagy elhiszed vagy sem, én rengeteget olvasok. A munkám szinte olvasásból áll, mondjuk hivatalos iratok legfőképpen, de gyerekkoromban volt év, amikor a megyei könyvtárban (megyeszékhely) én voltam a legtöbbet olvasó gyerek, ezt megfelelően honorálták is. De ez mindegy is.
Nyilván ebből fakadóan én olyant is evidensnek érzek, ami ezek szerint nem is, és ezért másképpen látom a problémát. De a probléma ettől függetlenül probléma marad.
Tartom tovább azt, hogy az olvasás mennyisége a legjobb helyesírás tanár, de sajnos újfent ki kell jelentenem, hogy a mai médiák olvasása erre nem vonatkozik. De egyszerűen meg lehet győződni az állításom igazságáról, egyszerűen a jól írók olvasásmenyiségét párhuzamba kell állítani, van-e a kettő között összefüggés.
Én biztos vagyok abban, hogy igen, de szerintem te sem vitatod el ezt, ha jobban végiggondolod.
Van erre egy - igaz eléggé kifacsart módon - mondás is: az ismétlés a tudás anyja.
Az, hogy azt hiszed, egy szó sem maradt meg egy izgalmas írásból, nem jelenti azt, hogy a tudatalattid nem raktározta el azt.
Ugye a mű címe mégis????

élhetetlen 2019.02.23. 20:15:52

@lac1: Te most miről beszélsz? Jövevényszó. A helyesírás ellenőrzőről beszéltünk, melyik az idegen szó? A bojt, vagy a bolyt? Írtam én neked, hogy valahova be kellene állnod? Miről beszélsz? Nem sajnáltam le a helyesírást, csak azt mondtam, hogy nem a te tanulási módszered az igazi. A reklámokkal kapcsolatban igazad van, nekem lábam van azon belül bal lábam, és jobb lábam, nem lábaim, de itt csak a reklámszöveg fordítóknak kéne kicsit odacsapni.

lac1 2019.02.23. 20:22:31

@élhetetlen:

Melyik helyes? A szövegkörnyezet dönti el.
De abban igazad van, kicsit elkanyarodtunk. A dolgoszószobáLYa és a foLYtani szó olyan alapeset, hogy attól csak elkanyarodni lehet.
Én azért látok itt hasonlatosságot a szintén zenész, tolvaj, állibsi, szrtájk feliratot fújó, állítólagosan egyetemi hallgató/tanársegéd nő között.

Blogolo Blogi 2019.02.23. 20:29:32

@Sir Gombóc: Drága Barátom! Meglehet, hogy hibáztam, csakhogy velük ellentétben én ezt megengedhetem magamnak.

lac1 2019.02.23. 20:32:18

@lac1:

És még el is rontottam ráadásul.

:-)

élhetetlen 2019.02.23. 20:56:01

@lac1: Ez kezd kínos lenni. „Ugye a mű címe mégis????” Hogy hozod ki ebből, hogy a mű címéből tanultam helyesírást? Vagy akár a darabból, regényből? Te most azt próbálod bedumálni, hogy a tudatalattid minden szó leírását is tárolja. Próbáld ki, menj el egy hipnotizőrhöz, és, ha bármelyik általad olvasott regényt szó szerint felmondod, akkor higgy magadnak. Mert az ugye megvan, hogy, ha nem tudnám, hogy hogy kell leírni a forró szót, akkor a darab elolvasása után sem biztos hogy tudnám. Te persze igen, mert neked beégne az agyadba.
Azta! „A szövegkörnyezet dönti el.”. Kösz, hogy felvilágosítottál. Eddig ezt nem is tudtam. Nagy okosság. Nem zavar, hogy ezt arra a szövegedre szedtem össze, hogy „Ilyenben azért nem nagyon hibázik a Word.”? Pedig de, pont azért, mert nem tudja értelmezni a szövegkörnyezetet. Na, ebből elég, egyre zavarosabb dolgokat írsz (pl. Ugye a mű címe mégis????), ezt nem szándékozom folytatni.

lac1 2019.02.23. 21:22:50

@élhetetlen:

Na.
A forró-t ne hasonlítsd össze a másikkal. A probléma csak a ly-j betűs szavaknál van, mert a kiejtésük ugyanaz, vannak esetekben szabály rájuk, de nem véletlenül van szójegyzék, hogy mit-mivel.
Ezt pedig csak megjegyezni lehet, bemagolni nehéz, de az olvasással a leggyakrabban használt szavakat igen. Ez nem lehet vita tárgya.

segits.be/j-ly

Megint megpróbálod elterelni a valót. A magyarban az egyértelműen írandó és értelmezendő szavak döntően nagy túlsúlyban vannak. A dolgozószobáLYA ilyen. A bojt-bolyt valóban nem, de te a ritka kivételek miatt megpróbálod erre alapozva a Word helyesírás javítójának hasznosságát megkérdőjelezni.

Ha a kis ratyi karácsony a "megbolydul a nép"-et írta volna, ott lehetne vitázni, de még ott is nagyon erősen hunyorítva a szemünkkel, de a dolgozószobáLYa szónál a Word azonnal kékhalálba hajszolta volna a win-t.

elfelejtettszavak.blogspot.com/2014/08/megbolydul.html

Tehát még egyszer: ne a kivételekből vagy a ritkaságokból általánosíts, mert oda jutsz ezáltal mindig mint most: tévedésbe.

élhetetlen 2019.02.23. 22:03:07

@lac1: Kapj már a fejedhez. vagy jegyezd meg, mit írtál, vagy nézd meg utólag. A forró csak arra jött, hogy „Ugye a mű címe mégis????”, aminek semmi értelme nem volt, és semmi köze a helyesíráshoz nem volt. Csak rámutattam (volna, ha értetted volna), hogy hülyeséget beszélsz. Most még tupírozod az általad kreált világképet. „Ezt pedig csak megjegyezni lehet, bemagolni nehéz”. Mit jelent a mondatod? Mert nagyjából két csoportja van a dolgoknak, az egyik, amit érteni lehet, mert logikus, a másik, amit megjegyezni, bemagolni lehet csak. Most ratyi karácsonyozol, mert te nem a ritkaságokból általánosítasz, Karácsony nyilván minden nap ötször elköveti ezt, ez az általános. Én tévedésbe jutottam, te meg biztosan a megvilágosodás állapotába. Na, most már hess! Ehhez a logikátlan katyvazhoz, amit összehordasz, már nincs türelmem.

lac1 2019.02.23. 22:27:19

@élhetetlen:

Aki a karacsony hibajat elkoveti, az akar egy nap otszor is elkoveti, igen.
Amit irtam az az, hogy a karacsony-fele, olvasottsag hianyabol fakado hibakat, ki lehet szurni a Word segitsegevel is, a konkret hibat meg plane. Igaz, ehhez vagy konyveket kell olvasni, vagy a Word hasznalati utmutatojat.
Ez a vilag(kep) pedig nem altalam krealt, a tenyek magukert beszelnek, az olvasottsag csokkenese, a liberalizmusnak nevezett kobunkosag, az anarchia, ide vezet. Masban is, de ebben biztosan.

Sir Gombóc 2019.02.23. 22:43:33

@élhetetlen: @Blogolo Blogi: azzal nincs is baj, ha hibázol, de akkor mire fel az állítólagos szellemi fölény fitogtatása?

élhetetlen 2019.02.23. 23:25:25

@lac1: Nem értetted a hess szót? Sajnálom, nézz utána. De addig is vedd ki a vessződet ebből a mondatból a hibákat után „a karacsony-fele, olvasottsag hianyabol fakado hibakat, ki lehet szurni…”, te agyon olvasott ember. Tényleg kezdesz nagyon ciki lenni. „Aki a karacsony hibajat elkoveti, az akar egy nap otszor is elkoveti, igen.”. Most követtél el egy hibát, és ez szerinted azt jelenti, hogy ezentúl naponta ötször elkövetsz egy ilyen hibát, hiába olvastál sokat? Gondolom, logikával, következtetéssel viszont nem foglalkoztál. Olvastál, fejlődött a helyesírásod, a gondolkodásod meg semmit, mert a szavakra koncentráltál. És képzeld el, liberális nézeteket vallok, nem illiberálisat, és nem vagyok NER függő, sem rajongó. De ettől még nem vagyok kőbunkó, sőt az anarchiát sem gerjesztem és nem támogatom. Megismétlem, hess!

élhetetlen 2019.02.23. 23:28:19

@Sir Gombóc: Nehéz kérdés ez, nem vagyok egyik ellenzéki pártnak sem elkötelezettje, és a NER-nek sem. Az ellenzék szellemi fölényét csak abban látom, hogy nem eszik be az ilyen szövegeket, hogy, ha Mészárosé a fél ország, akkor nem megy külföldre a haszon, amit a NER-es tömeg bevesz. Biztosan szellemi alsóbbrendűségemet bizonyítja, hogy zavar, hogy a fél belvárost, (Klotild paloták, Párizsi udvar), nem bérbe adjuk, mert úgy is megérné a befektetőnek, hanem eladjuk. Biztosan alacsonyabb szinten vagyok, mint az, aki azt szajkózza, hogy a CEU amerikai akkreditációja az egy iroda volt, egy titkárnővel, és hiába írom le sokadszor neki, hogy az akkreditáció az egy jogosítvány, nem egy épület. Nem folytatom, gondolj, amit akarsz. Csak a helyesírás méri a szellemi fölényt. Álamfő, mint államfő.

lac1 2019.02.23. 23:34:44

Mar az agyban vagyok tablettel, a kotojelhez plusz egy gomb kene, vagyis ketto. Ennyit nem er meg nekem.
Amugy te vagy az utolso a foldon, aki engem elkuldhet barhonnet barhova.
Azert van a karacsony fajtaja ott ahol, mert karacsony es a fajtaja pont olyan, amilyen. Szrtajk es a tobbi.
Hiaba probalod, vannak hibak amiket meg lehet magyarazni, de a szobaLYabol es a szrtajkot semmivel.

vergyula 2019.02.24. 06:20:43

@ételizésítő: "Egy csomó esetben jelentésmegkülönböztető szerepe van: foglya - fogja, szabja - szablya, folytatja - fojtatja stb." - Ebben igazad van, de szerintem nem számít. Ugyanúgy kell őket kiejteni, s ahogy szóban, úgy írásban is megkülönböztetné őket a szövegkörnyezet. Eleve tele vagyunk azonos alakú, többjelentésű szavakkal, melyeknél ugyanez a helyzet. Félreértés ne essék, nem kampányolok az LY ellen, csak elmélkedem.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.02.24. 10:47:48

Nem baj geri, majd együtt beiratozunk egy hejjesírás tanfojjamra..:)

ételizésítő 2019.02.24. 23:13:54

@lac1:
Nem tudom, milyen alapon tolvajozod a baloldalt, te Fidesz-f.aszszopó, amikor ti lopjátok szét az országot már 9 éve. Illetve te nem, mert a hozzád hasonló fa.szfejek szemét kiszúrják aprópénzzel. A gazdád, akinek a se.ggét nyalod.
A helyesírásukkal meg megint nem tudom, miért állsz elő, csak annyit mondok, Schmitt Plagi álamfő.
De sem tudsz írni.
Sőt, ahogy látom, magyarul sem, mert ilyeneket írsz: "vannak esetekben szabály rájuk". Ez nem tudom, milyen nyelv, de nem magyar.
Szóval ezt buktad, turbómagyar náci fa.szfej.

@élhetetlen:
Túró Rudi. Tulajdonnév. Még akkor is, ha terméké. Mint a Coca-Cola.
Mellesleg a te helyesírásod sem kevésbé hibás, mint azoké, akiknek tanácsot adsz, szóval erre nem kéne verned magad.
Pl.: mátrixá - helyesen: mártixszá stb.

@Willkommenskultur:
Nem lemondott, lemondatták. Nem ugyanaz.
Egy államfőtől meg talán jobban elvárható, hogy tudjon írni, mint egy átlag egy a sok százból politikustól. Akik mondjuk nem lopták a doktorijukat (meg minden egyebüket).
Szóval ezt szoptad, menj inkább a gazdád se.ggét nyalni, az megy neked. A gondolkodás nem.

ételizésítő 2019.02.24. 23:17:34

@vergyula:
Hogyne számítana. Tök mást jelent.
Az írás egy csomó mindenben nem követi a kiejtést, szóval ez, hogy ugyanúgy ejtjük, nem érv. Írásban meg nem szerepelnek a szó- és mondathangsúlyok stb. Az írás nem beszéd, a beszéd nem írás. Két teljesen külön dologról van szó. Az írás csak bizonyos mértékig jelöli és rögzíti a beszédet. Szóval miért ne lehetne egy hang rögzítésére két külön betű?
Töröljük el a szóközt is? Beszédben nem ejtjük, szóval tök fölösleges.

lac1 2019.02.25. 16:41:21

@ételizésítő:

„A szocialistákkal az a baj, hogy előbb-utóbb kifogynak a mások pénzéből.”
Margaret Thatcher

Hát ezért tolvaj az összes baloldali. Mert mindig a másé kell.

Attilajukkaja 2019.02.25. 18:33:57

@lac1:
"ezért tolvaj az összes baloldali. Mert mindig a másé kell."
Akárcsak a jobboldaliaknak. Csak ők másnak nem is adnak belőle. :o))))

lac1 2019.02.25. 20:19:03

@Attilajukkaja:

Inkább még többet meg akarnak tartani belőle, én így mondanám.
A baloldali trógerek mindig elvenni, ellopni, újrafelosztani akarják a másét.
És lehetőleg meg is ölnék, aki nem adja, hisz benne van az internacionáléban.

""...hát vesszen el, ki ellenáll!
Pusztuljon ez a rablóbanda,""

élhetetlen 2019.02.25. 20:34:36

@ételizésítő: Nem zavar, hogy G.Tibor ezt írta, „És ez alapján bizony megítélhető az egész munkássága. Hogy stílszerű legyek: leírta magát. :-)”, ami baromság. Aztán jött Lac1 a „Aki a karacsony hibajat elkoveti, az akar egy nap otszor is elkoveti, igen.” szöveggel, ami szintén baromság. Erre írtam, hogy ő is most követett el egy hibát. Ez azt jelenti szerinted, hogy én valamire is verem magam? És ha valaki megengedi magának a dumát, hogy nem kell klasszikusokat olvasni, elég akár Lemet, mert feltételezi, hogy azt sem ismerem, nemhogy a klasszikusokat, és erre egy elkapkodott, hibás szöveggel válaszolok, az nem jelenti azt, hogy nem ismerem a -vá, -vét, és annak a hasonulásait. Elszabtam, hát elszabtam, de nehogy már ettől be kellene látnom, hogy az egész életem értelmetlen, semmitérő volt. És még csak nem is arról volt szó, hogy mi a Túró Rudi, hanem arról, hogy a Lac1 által tökéletesnek vélt Word melyiket vágja ki. Egyiket sem. Ezért írtam ezt a három példát. Erről ennyit. Ha nem érted, engem nem zavar.

élhetetlen 2019.02.25. 20:49:31

@ételizésítő: Töröljük el a szóközt is? Beszédben nem ejtjük, szóval tök fölösleges.”. Ez szép volt. Szerinted a beszédben a tagmondatok közötti levegővétel, hogy érthető legyen a mondat, az nem az írásbeli szóköz megfelelője? Csak kérdezem, mert egy ilyen nyelvzsenivel, mint te vagy, vitatkozni többé nem állok le. (Tudod, mikor akkor is igazad van, mikor igazoltan nincs igazad, de ne menjünk vissza a múltba). Ez csak egy megjegyzés volt részemről.

ételizésítő 2019.02.26. 03:49:32

@élhetetlen:
Amiket javítottam az írásodban, azokat bizony jelzi a Word. Ami közel sem tökéletes, de legalább egy erős mankó.

Ami meg a szóköz eltörlését illeti, talán magyaráztasd el magadnak a hozzászólást valakivel, aki veled ellentétben nem funkcionális analfabéta.

"a beszédben a tagmondatok közötti levegővétel, hogy érthető legyen a mondat, az nem az írásbeli szóköz megfelelője"
Nem, erre a vessző szolgál. A szóköz, mint a neve is mutatja, szavak között van. És senki nem tart szünetet a szavak között, hacsak nem úgy beszél, mint Kádár János, aki a hasonulásokat is betű szerint ejtette, ahogy írva van.
Viszont a vesszőnél SEM mindig tartasz beszédben szüntet. Nem véletlen, hogy nagyon sokan nem tudják, mikor kell vesszőt tenni, mikor nem. Pont azért, mert a beszédben nincs jelzése. De akár a kérdő mellékmondatú kijelentő mondatról is beszélhetnénk, amit itt valami nagyeszű felhánytorgatott, hogy kérdőjel kell a végére - pedig nem, ráadásul kiejteni sem felvitt hangsúllyal ejted. Vagy hogy ejted a 3 pontot? Sehogy, szóval felejtsük el írásban is?
Az olyan nyelvi logikátlanságokról nem is beszélve, mint hogy mennyivel van előrébb a legeslegelső az elsőnél mondjuk egy futóversenyen? Mennyivel az utolsó után ér be a legeslegutolsó?
Biztos van néhány hozzád hasonló hü.lye, aki ezeket a nyilvánvalóan teljesen elmebeteg baromságokat kiirtaná a nyelvből...

élhetetlen 2019.03.01. 18:51:58

@ételizésítő: „tagmondatok közötti levegővétel, hogy érthető legyen a mondat, az nem az írásbeli szóköz megfelelője?”. Nem írtam, hogy csak az, de az is. Viszont egy szóval sem írtam, hogy helyeselném a szóköz eltörlését. De te olyan írástudó vagy aki azt is képes elovasni, amit le sem írtak, mert te nem vagy funkcionális analfabéta. És még írsz egy fél oldalt arról, hogy szerinted én mit írtanék ki. És nyugodtan javítgasd a hibáimat, Jól vagy?
Más. A szándék. Amit írtam, az csak annyi volt, hogy, ha hibázott is K.G., azért nem kell lehúzni a klotyón. Te viszont csak azért írsz, hogy analfabétázz, lehülyézz. Írtam életemben hat diplomamunkát, kettőt magyarul, egyet angolul magamnak, a többit másnak. Elfogadták. Megjelent egy 50 oldalas tanulmányom egy szaklapban. Nem kell, hogy elhidd, ezt én tudom magamról, tehát nem fogok a szövegedtől a kardomba dőlni, nem fogom megtagadni, ami elértem, csak azért, mert valaki szívózik velem. És nem fogom privátban átküldeni a diplomáim fényképét, mert annyit nem érsz. Na, pá…