Médianapló

Médianapló - Tegnap hányan tüntettek Szegeden?

2019. január 04. 10:21 - Zöldi László

Szüleim a Dugonics téren laktak. Ha kinéztem az ablakon, a szegedi író, Dugonics András szobra tárult elém. Mögötte a szökőkút, a kilátást az egyetemi könyvtár épülettömbje zárta le. Ide tegnap délután aligha fért el kétezer ember, ahogy több forrás is hírül adta. Mégse vonom kétségbe a becslés hitelességét.

A kormánypárti Szegedma.hu portál arról írt tegnap este 20.18-kor, hogy „több mint ezren” voltak. Ha a tüntetők innen átvonultak az ötpercnyi sétára lévő Rákóczi térre, a megyei kormányhivatal épületéhez, akkor az út közben hozzájuk csatlakozókkal együtt akár kétszer többen is lehettek. Egyébként a rendszerváltás előtt itt székelt a megyei tanács, a téren pedig egy Lenin-szobor álldogált. Néha megtörtént, hogy tréfás kedvű fiatalok éjszakánként zsíros kenyeret helyeztek a lefelé csüngő kezébe. Ők nem voltak sem ezren, sem kétezren.

Korrekt volt a korántsem ellenzéki napilap, a szegedi Délmagyarország tudósítása. Az online változat 19.25-kor került föl a világhálóra, és az 1910 óta működő újság összefoglalta a szónokok mondandóját. Kár, hogy nem idézte őket szó szerint, mint a Botka-féle polgármesteri hivatal kiadásában megjelenő portál, a Szeged.hu. A tüntetők számára sem tért ki, csupán annyit írt, hogy „csaknem megtelt a Dugonics tér”. A hangvétele meglepően tárgyilagosnak hatott. Vajon mivel magyarázható ez? Azzal talán, hogy a központosított kormányzati kommunikáció irányítói taktikát változtattak?

A kormányellenes tüntetések elhallgatása helyett elviselik, hogy a vonzáskörükben lévő szerkesztőségek kezdenek áttérni a tudósításra? Ennek jelentőségét nem becsülném túl, mert a megváltoztatott taktika jegyében a tudósításokat övező cikkekből az ellenzéki pártok által megtévesztett emberek felvonulásai bontakoznak ki. Vagy azzal magyarázható a figyelemre méltó fejlemény, hogy hivatalosan még nem fejeződött be a megyei napilapok egyesítése a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványba? A Délmagyar.hu impresszumában ma reggel is azt olvastam, hogy a Lapcom adja ki, Andy Vajna magántulajdona. Állítólag az baj vele, hogy fontosabb neki az üzleti bevétel, mint a kormányzati szándék.

Szegednek 161 ezer lakosa van. Ha tegnap ezernél többen és kétezernél kevesebben tüntettek a kormányzás ellen, akkor a helybéliek körülbelül egy százaléka nyilvánította ki az érzelmeit. Vajon mi, pestiek belegondoltunk-e, hogy a fővárosnak 1,7 millió lakosa van, és a szegedi tüntetés megfelel 17-20 ezer budapesti ember tiltakozásának?      

113 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr6014534512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

törppicur 2019.01.05. 13:57:22

@ráró: ugyan mondj már 3 olyan munkahelyet, ahonnan kirugnak mert szombat delután politikai tuntetesen voltal!

Comte de Gippaud 2019.01.05. 14:01:12

2000 tüntiző ?

Hú b.meg mekkora tömeg.

"Ezzel újabb csapást mértünk az imperialistákra. (Nem szeretnék a helyükben lenni Pelikán elvtárs)"

Jakab.gipsz 2019.01.05. 14:01:50

SS1G azaz a sátánfajzat Soros 1G, ötödik hadoszlopa mozgolódik, ágyútöltelékeket toboroz, lehetőleg romlatlan és tapasztalatlan fiatalokból.

Nézzétek meg mit csinált az egykor tisztelt mára korhelyé vált, Simicskából, vagy a az NOlimpia kis genyóiból és tudni fogjátok.

nemecsekerno_007 2019.01.05. 14:06:33

@gomorra: GYP-s vagy? Olyan befektetőre gondoltam mint a BMW. A Szegeden tüntető szakszervezetek, egy kivételével mind a közszférában vannak, ott ez divat. Mások meg próbálnak megélni valahogy mert cégek nem nagyon vannak. A legnagyobb foglalkoztató az egyetem ami szintén közszféra, meg van 17 önkormányzati cég. Biztos így kell erős regionális gazdaságot építeni. Ja nem! Muhahaha!!! Botka csak Barta 4 éve miatt tudott ilyen sokáig polgi maradni, amúgy a lassú hanyatlás van, díszburkolattal, meg "európai értékekkel" 15 éve eteti a nyuggereit Botka, ők választják meg újra és újra, no meg a közszféra mert a fiatalok elhúznak...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.05. 14:08:27

@gomorra:
@ráró:
Egy fideszbirkának ilyet írhattok!
Szerinte nem viki a gond,hanem hogy Szegeden Botka a főpolgi!

nemecsekerno_007 2019.01.05. 14:10:46

@ráró: Nyílván az Airbus, BMW, Mercedes mind idióták gyülekezete, csak te vagy helikopter. Szeged olyan mint egy szociális foglalkoztató, 60%-ban közalkalmazott, ha nem lenne egyetem, akkor egy putri lenne, szépen leburkolva díszburkolattal...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.05. 14:13:16

Némá fideszgeci trollok hogy ideértek!
Mi van gyerekek ma is túlórában nyomjátok?!:))
nektek nem elég a 400 óra úgy látszik!
Még vállaltok rá vagy 100-at ingyen csak a gazdi kedvéért!:))

nemecsekerno_007 2019.01.05. 14:16:38

@Ekrü: Botka egy lufi, a mentalitása miatt hanyatlik Szeged, közben meg tolja a "szabad európai város" mantrát. Ha nem lenne egyetem akkor egy putri lenne, de ezek "ballib" agyhalottak csak az egyik ügyeletes messiást látják benne. Félreértés ne essék ha ugyanilyen Fideszes polgi lenne, arról is ugyanezt mondanám.

nemecsekerno_007 2019.01.05. 14:18:06

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Buktok mind mindig, csak azt nem értem miért mentek mindig házhoz a lóf@szért már 9 éve...

Harvey Weinstein 2019.01.05. 14:18:21

Ha jol gondolom, akkor ez a tunti is megbukott. Azert gondolom, mert az ATV nem kozvetiti elo egyenesbe, vagyis nincs mit kozvetiteni. Nyilvanvaloan a megjelent par szaz hulyevel nem akarjak egetni magukat, meg az ellenzeket.

Populista Pista 2019.01.05. 14:25:49

Olyanok vagytok, mint kisfiúk, akik a kukijukat méregetik egy vonalzóval. Ez már hasonlít ahhoz, amit a felnőtt újságban láttam?

Sokat kell még fejlődni ...

Populista Pista 2019.01.05. 14:30:46

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Németországban 416 óra van, de nem hiszem hogy tőletek akarják megtudni milyen jó dologtalanul élni

nemecsekerno_007 2019.01.05. 14:34:21

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nyílván a tavalyi 2/3-t is néhány fizetett Fideszes troll szavazta meg. Ja nem, muhahaha

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.05. 14:37:04

@nemecsekerno_007: Én biztos nem tesó.
Mondjuk csak a gazdádnak köszönhetően némi pénzt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.05. 14:40:49

@Populista Pista: Igen persze azok biztos bevállalják.

@nemecsekerno_007: Abban a 40 akárhány %-ban benne van a masszív 1,5 milliós fidióta tábor.
Ha a viki lelövi az anyátokat,közben erőszakolja a lányotokat,ti már húzzátok is az x-et a fideszre az előttetek lévő papíron.
Mert különben deagyurcsány...!

pofán verjük a lipsiket oszt jonapot 2019.01.05. 14:41:04

Nevetsegesen kevesen vannak, ekkora bukast. Egnek mint Rejsztag.

nemecsekerno_007 2019.01.05. 14:45:01

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Eredmények tesó, eredmények. Minden más lelkizés...

morph on deer 2019.01.05. 14:47:13

@arturdent:
“a fidesz vasárnapi boltzárat akart bevezetni, hogy több pihenője legyen a kereskedelmi dolgozóknak”

Lófax, szivi.
A vasárnapi boltzárat a KDMP ájtatos (horog)kereszténydemokratái erőszakolták ki, hogy a lakosság templomba járjon inkább, ne plázába, Tescoba, meg hasonló bűnös helyekre, a teremtő által - akkor még nem orbánnak hívták - pihenőnappá nyilvánított vasárnapon.
Amely napot már évszázadokkal ezelőtt a szorgos egyházfiak az aznap szolgálatban levő* istennek ajánlottak, ezért az imádat kifejezésére kell fordítani. Így nem ütközött a munka gyümölcsét általában bezsebelő földesúr, a “multi”, vagy éppen a klérus érdekeivel.

Itt erről lett volna megint szó, nem másról. Amúgy ez köztudott, szóval felesleges ezzel a falmelléki dumával próbálkozni.

*Igen, mert például szombatonként Jahve a szolgálatos, - azt nem tudom, hogy pl Allah mikor soros, - és még ki tudja, hányan vannak a brigádban, hogy a műszak komplett legyen...

torró 2019.01.05. 15:00:56

@Sir Gombóc:
Ez nem egészen így van, ugyanis a vasárnapi munkavégzést dupla fizetéssel kellene díjazni! Azonkívül kérdezze meg már valaki a tüntetésszervezőket, hogy ha(!) tegyük fel. Csak tegyük fel! Lemond Orbán. Az ellenzék eltörölné e a túlórát azonnali hatállyal. És ha ebből az anomáliából nagyszámú külföldi vállalkozó egyszerűen kimenne. Írásba merné e adni hogy vállalják az összes anyagi terheket? Mert ha nem, márpedig biztos nem merné aláírni, akkor mi a jó anyjáért lázítja fel hazug módon az embereket?!! Amúgy már leírtam egyszer de akkor most még egyszer. Az unoka öcsém vezér igazgató egy gyárban, és megkérdeztem mit szólnak hozzá az emberek ehhez a törvényhez? Azt mondta, nem érti ezt a felhajtást, ugyanis az emberek nagy többsége örült neki, mert csak 250 órát mert nekik engedélyezni! Van olyan akinek a körülményei olyanok, hogy nem tud egyáltalán túlórát vállalni, de ez teljesen normális és ezért nem rúgnak ki senkit. Szóval szerintem is túl van kiabálva, ez csak arra jó, hogy az ellenzék megpróbálja az elvesztett szavazóit visszatéríteni. Mondjuk a fidesz hibás ebben a témában, mert előbb is lehetett volna erről diszkurzust tartani. Kicsit kellene adni a látszatra legalább!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.05. 15:01:38

@nemecsekerno_007: Eredmények egy ilyen tiszta választáson ugye.:))

morph on deer 2019.01.05. 15:02:32

@Ellenzéki Tüntető:
“A befektetőnek az a jó, ami a munkásnak rossz, és vice versa.”

Hát nem.
Azaz: itt a balkánon esetleg, de Európa civilizált részén már nem.

Mégpedig azért nem, mert ott tudják, hogy a tőkés egyértelműen jobban jár akkor, ha a munkásai (is) jól érzik magukat!
Az nem véletlen, hogy azonos munkakörben is szivesebben dolgoznak nyugaton az emberek, és nem kizárólag a bér miatt, - holott az az elsődleges, - hanem pl a bánásmód miatt is.

Az sem véletlen, hogy itt is inkább orbán kezébe adták a korbácsot, ha már hajlandó eldni a választóit, akkor már csapjon is közéjük!
Végül is neki való feladat...

Mielőtt válaszolsz kalkuláld be, hogy cirka harminc évet éltem, dolgoztam, stb. külföldön, szóval van fogalmam arról amiről beszélek.

morph on deer 2019.01.05. 15:10:08

@Jakab.gipsz:
“Nézzétek meg mit csinált az egykor tisztelt mára korhelyé vált, Simicskából, vagy a az NOlimpia kis genyóiból és tudni fogjátok.”

A Nemzeti Főspermát kifelejtetted, Jakab!

Pedig aztán ha valamiből valami más lett, akkor az a legpregánsabb példa!
Bizony!
Igéretes fiatal emberből egy elcseszett, gerinctelen agyrokkant gecit, ami azért nem kis teljesítmény, valljuk be..!

gomorra 2019.01.05. 15:13:12

@nemecsekerno_007: Hádg meg az anyád, azt hiszed megfogtál? Persze vannak itt befektetők, leginkább Németországból, de ez mindegy is, de O1G miatt (a szar szakszervezeti törvény, sztrájktörvény stb. miatt) annyira keveset fizetnek a munkavállalóiknak, hogy maximum a GDP veszi észre, s abból pedig a vidéki ember nem tud megélni, hogy látszólag a dgp (látszólag, bammeg, nem biztos hogy érted?!) magas.

Magyar vállalkozókat kellene helyzetbe hozni, de ez nem megy, mert magyarok közül csak az van helyzetben, aki gerinctelenül behódol O1G-nek, s csak az állam pénzét herdálják, mert szórják rájuk számolatlanul.

Így marad a magyar gazdaság kiszolgáltatottsága a multiknak s ti ezt beszopjátok, inkább szopogatnátok O1G faszát, amíg el nem vékonyodik nullára. Bács-Kiskunban a Mercedes adja a gdp 70 %-át, a vonzataival együtt 90 %-át s ez nektek jó. Vakok vagytok marha O1G hívők.

JFK-alapítótag 2019.01.05. 15:29:31

@Orbán 1 GÉNIUSZ:

Géniusz???

Ja, a Kárpátok Géniusza.

Kívánom, hogy a sorsa is hasonlítson legyen.

Amúgy számolgasd a 300-at!

Ekrü 2019.01.05. 15:31:39

@nemecsekerno_007: Azt hiszem egyetértünk.:))

Ekrü 2019.01.05. 15:36:07

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Az,hogy mi itt vagyunk,az még csak hagyján...De ti mit kerestek itt?Nem a hiper-szuper gigatüntetést kéne erősítenetek? :))) Rögtön meglennétek 2001-en is ha te is oda mennél.:))))

mpapa 2019.01.05. 15:37:55

@Ekrü: Te Fidesz segnyaló
Miért jön ide a BMW? Mert itt kapta a legnagyobb pénzbeli támogatást a gyárépítéshez. Erről nem beszéltek a főnökeid? Kb. 20Mrd Ft-ot kapnak a vezéredtől (kb.1000 munkahelyre azaz 20millió forintba kerül az adófizetőknek egyetlen 1 munkahely) 24.hu/kulfold/2018/09/04/debrecen-bmw-gyar/
Az Airbus is azért épít mert 200MrdFt-ért rendeltünk helikoptert. "Két év múlva minden századik helikopterben, amit az Airbus gyárt, magyar alkatrész is lesz ". Röhögnőm kell ezen az infon. www.portfolio.hu/vallalatok/gyarat-epit-magyarorszagon-az-airbus.308081.html
A jaguár gyárról is hazudsz. Az nem Budapesten épül hanem szlovákiában már el is készült Nyitrában.
www.vg.hu/vallalatok/ipar/beindult-a-szlovak-jaguar-land-rover-1170443/
Budapesten csak egy mérnőkiroda készül, amit itt fejlesztőközpontnak hazudnak. mandiner.hu/cikk/20181102_budapestre_jon_a_jaguar_uj_fejleszto_kozpontja
Látszik, ide csak olyan cég jön külföldről aki a beruházáshoz állami támogatást kap.
3 millió Fidesz szavazó meg csak azért van, mert a nyugdíjasokat 10.000Ft-os Erzsébet utalvánnyal sajnos meg lehet venni. Meg rezsicsökkentéssel (sajna azt már nem vették észre, hogy évek az alatt csökkenő világpiaci energiahordozó árakból náluk semmi sem jelent meg a rezsiben). A Roma szavazokkal is ugyanez a helyzet, őket is meg lehet venni vidéken, meg a közmunkásokat is. Ha másra szavaznak ugrik a közmunka. Ki találta jól a geci vezéred. Ha az emberek függnek valamitől, akkor a félelem vezérli őket.

A sikerpropaganda amit itt elhintetek fidesztrollok bűzlik a szartól csak nem akarjátok észrevenni

Attilajukkaja 2019.01.05. 15:48:04

Hajrá Szeged, hajrá Magyarország! Végre kezdenek ébredezni az emberek. :o)

nemecsekerno_007 2019.01.05. 15:49:45

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nem kell a mellébeszélés. Akkor nincs is értelme szavazni, mert úgyis csalnak?! Öngól ez, olyan mint a "magas részvétel az ellenzéknek kedvez" duma. Az már csak hab a tortán, hogy olyan párt nincs, hogy Ellenzék...

Ekrü 2019.01.05. 15:51:56

@mpapa: Látom sikerült érzékeny pontodra tapintanon .:))))Van egy rossz hírem.Míg világ a világ a befektetők bizony oda mennek ahol megéri nekik gyárat alapítani.Kétlem,hogy a kecskeméti Mercedes gyár dolgozói sajnálnák ,hogy a gyárat oda telepítették.Ahogy gondolom a debreceniek is örülnek az új munkahelynek.Vagy akár a kelet-magyarországiak is.Amúgy szerinted mégis ,a budapesti Jaguárnál milyen mérnökök dolgoznak majd?Elárulom,magyarok.Azzal,hogy Botka nem próbál befektetőket odacsábítani Szegedre,a szegediekkel szúr ki.Tudod ha nincs befektető akkor nincs munkahely sem.

nemecsekerno_007 2019.01.05. 15:58:40

@gomorra: Össze-vissza hadoválsz marhaságokat. Valóban durva torzulást okoz Bács-Kiskunban a Merci, de jobb lenne ha nem lenne?! Jobb lenne ha mondjuk a három legnagyobb cég közüzemi szolgáltató lenne, mint Csongrádban??! Víz, gáz, villany lehetőleg külföldi tulajdonban, nyílván igy épül az erős gazdaság.
Ahogy a BMW bejelentette a gyárépítést Debrecenben, szinte azonnal jött a hír, hogy a Continentál szintén gyárat létesít ott. Milyen sz@r is ez a multifüggőség. Mennyivel jobb ha minden 2. ember közf@szom, mint Szegeden...

nemecsekerno_007 2019.01.05. 16:01:57

@mpapa: Ja, nehogy változzon valami mert abból csak baj lehet. Jobb ha nem jön ide befektető, mer' még lenne pénze a népeknek, oszt nem állnának sorba Botka sátránál az ingyenpöriért...

mpapa 2019.01.05. 16:17:15

@Ekrü:
Nem érzékeny pont. Én rávilágítottam a valóságra rózsaszín ködfelhő nélkül.
Amit a jaguár csinál Bp-n az ugyanaz amit a NNG, vagy a Solvo csinált Szegeden. Az egyetemen, főiskolán végzett friss diplomásokra alapozva létrehoz egy mérnőkirodát, fejlesztőközpontot, kutatóközpontot.
forbes.hu/uzlet/vilagsiker-szegedrol-mennyiert-adtak-el-a-meno-biotech-ceget/

Szegeden kb. 30.000 diák jár egyetemre, főiskolára. Ide nem termelő gyár kell (van abból elég), hanem tudásra épülő munkahely. Lásd ELI (amit a fidesz probált hátráltatni)
www.u-szeged.hu/eli-alps

A magasabb végzettségű embereket ráadásul nem is lehet hamis propagandával olyan könnyen félrevezetni, mint a tanulatlanokat.

mpapa 2019.01.05. 16:19:17

És itt nem is került egy munkahely 20millió Ft-ba

mpapa 2019.01.05. 16:26:09

@nemecsekerno_007:
Milyen áron jön ide befektető?
20millió/per munkahely nagy valószínűséggel az ukrán és talán román migráns munkavállalóknak. Mert úgy néz ki, hogy debrecenbe talán a munkaerő fele lesz magyar.
Ha már az igazságnál tartunk, Botka nem szokott ingyenpörit osztani, de a Fidesz volt polgármesterjelöltje Kothencz János anno élt ezzel a lehetőséggel.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.05. 16:31:09

@Ekrü: Én szabadidőben tolom,míg te dolgozol.

@nemecsekerno_007: Hogyan csináljunk két szavazatból hármat.

Ekrü 2019.01.05. 16:31:17

@mpapa:
"Amit a jaguár csinál Bp-n az ugyanaz amit a NNG, vagy a Solvo csinált Szegeden. Az egyetemen, főiskolán végzett friss diplomásokra alapozva létrehoz egy mérnőkirodát, fejlesztőközpontot, kutatóközpontot."-Akkor végképp nem értem mi a baj vele?Nem ez lenne a cél?
"Szegeden kb. 30.000 diák jár egyetemre, főiskolára."-Az ,hogy per pillanat oda jár,még nem azt jelenti,hogy ott is fog lakni.Ők is fontosak,de tán nem kéne elfelejteni a szegedi lakosokat sem,akik ténylegesen szegeden laknak.
" Ide nem termelő gyár kell (van abból elég), hanem tudásra épülő munkahely."-Gondolom ez lenne Botka ,végül is ő a polgármester.

Ekrü 2019.01.05. 16:35:11

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ezek szerint sok szabadidőd van.:)))Nos akkor lenne időd kimenni a tüncikére is. Gondold csak el,növelhetnéd a létszámot. :)))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.05. 16:38:53

@Ekrü: Majd megyek arrafelé.
Gondolom a beszari gazdád már megint kirendelt egy csomó rendőrt!

mpapa 2019.01.05. 16:40:27

Nem biztos, hogy szükség van olyan befektetőkre akik csak azért jönnek ide, hogy kimaxolják a kedvezményeket.(Nem BMW és MB-re gondolok)
Az ilyenek ha a feltételek romlanak, vagy a kedvezmények elfogynak elmennek.
24.hu/fn/gazdasag/2017/04/11/bezar-egy-magyarorszagi-gyar-800-embert-kuldenek-el/
Olcsó munkaerővel dolgozni, tulórázni, adókedvezményt kihasználni, állami támogatást felvenni majd elhúzni ha már mindez elfogyott.

mpapa 2019.01.05. 16:50:55

@Ekrü:
Ne féltsd a Szegedi lakosokat. Jutott eddig is meg maradt eddig is nekik. Akinek meg nem jó az már ugyis elköltözött a diletánsok vezette fővárosba ahol még 11mrd elköltött forint után sem sikerült bevezetni az ejegyrendszert, vagy Kósa (aki nem lehet egy IQ király ha így megvezették a kamu örökség sztorival) városába esetleg általad nagyon preferált Kecskemétre.
Gonolom nem véletlenül választották már 2x újra Botkát. Valamit csak jól csinált eddig. 3 ciklus egymás után nem lehet a véletlen műve.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.05. 16:54:42

@mpapa: Nem érted te a fideszes logikát.Szegeden hülyék az emberek,mert még mindig Botka van.
Az újabb fideszes kétharmad meg ugye jogos.

mpapa 2019.01.05. 16:57:32

Neked igazat adok. :o)

mpapa 2019.01.05. 17:10:37

@Ekrü: "Akkor végképp nem értem mi a baj vele?Nem ez lenne a cél?+
Erre nem is reagáltam.
Arról beszéltél, hogy Szegeden semmi nem történt én meg élből megcáfoltam, csak te nem akarod látni - vagy nem is tudtál róla - hogy Szegeden is létesülnek új munkahelyek. Ráadásul olyan ami nem kerül olyan sok pénzbe és nem arról szól hogy dolgozz reggeltől estig egy marék rizsért. Ha meg nem tetszik akkor így jártál azt kussolhatsz.

Amit te csinálsz azt hívják hazug Fideszes propagandának. Bűzlik ugyanúgy mint az egész Fidesz által felépített NER. A következő válságban majd összeomlik az adófizetők pénzéből majd oltjuk a tűzet.

Szóra kész Szókratész 2019.01.05. 17:39:37

Hát az időjárás most sem kegyes a liberáktakhoz..:))

Rébusz 2019.01.05. 17:43:01

Nos igen. Remélem, hogy a jelenleg is zajló budapesti tüntetésről lesznek majd hivatalos számadatok - mondjuk a rendőrségtől - mégis, hogy tudjuk mennyi az annyi. Meg hogy ne írjanak olyan sületlenségeket egyes momentumos szimpatizánsok, hogy százezrek tüntettek az elmúlt hónapban Magyarországon. A New York Timesban már milliókról lesz szó az ilyen álhír terjesztés miatt. Az összehasonlítás is jó: Bécs lakossága közel akkora, mint Budapesté, ott nyáron 80 ezren tüntettek, pár hete pedig 17 ezren. Ha számosítani akarjuk a tüntetők lelkesedését, akkor ott nagyobb volt az elkötelezettség. Az emberek kivonultak, elmondták, amit akartak és hazamentek. Nálunk más a helyzet, az ellenzék hatalomra akar jutni, toporzékol, úgyhogy még el fog tartani egy darabig.

Ekrü 2019.01.05. 17:50:32

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
"Gondolom a beszari gazdád már megint kirendelt egy csomó rendőrt! " -Egyrész ,ellemtétben veletek ,nekünk nincs gazdánk.Másrészt most komolyan,azért a 2000 tüntikézőért?Ugye te most viccelsz...:)))

nemecsekerno_007 2019.01.05. 18:02:27

@mpapa: "Milyen áron jön ide befektető?"

Jobb ha nem jön??!!! Na ez a tipikus Botka mentalitás. Inkább legyen helyette díszburkolatj ami ugye nem kerül pénzbe. Ja, de muhahahaha! Csak EU-s pénzbe...

Aztán lefoshatják a hajléktalanok... Ez aztán a stratégia...

Ekrü 2019.01.05. 18:02:39

@mpapa: "Akkor végképp nem értem mi a baj vele?Nem ez lenne a cél?+
Erre nem is reagáltam. "-Az első hozzám írott válaszodban ( 15 óra 37 perc 55 mp.)te keltél ki a befektetők ellen.Aztán a 16 óra 17perc 15mp hozzászólásodban azt ecsetelgetted,hogy Szegeden is van olyan befektető mint a Jaguár és még több kéne.Akkor most eldönthetnéd ,kell a befektető vagy nem kell ?Ezért írtam,hogy ha mégis kellene akkor mi a bajod velük...
Félreértettél,én nem féltem Szegedet.Csak épp válaszoltam arra a hozzászólásra amely szerint azért nincs befektetés Szegeden mert nem jön ide senki.Egyszerűen szembesítettem a hozzászólót,hogy ez nem igaz,befektető van,ha Szegedre nem mennek akkor vegye elő Botkát,elvégre ő a polgármester.Ha neked erről más a véleményed ajánlom "gomorrát" vitapartnernek.(12óra 17perc 23mp)

Attilajukkaja 2019.01.05. 18:05:59

@Hata Mari..:
"Te miért nem tüntizel?Kicsit többen lennétek."
És te miért nem? Kicsit kevesebben lennétek itt.

nemecsekerno_007 2019.01.05. 18:07:44

@mpapa: Én se azt mondtam, hogy nem történik semmi. Azt mondtam, hogy lassú hanyatlás folyik immár 20-25 éve, szépen csillogó, demokrata mázzal leöntve.

Ja igen igaz, 30 000 hallgató van Szegeden, az egy Makó méretű város. Csak mikor eltűnnek júniusban, akkor gyakorlatilag kiürül a város, éttermek zárnak be nyárra...

Rébusz 2019.01.05. 18:15:19

@nemecsekerno_007: Ha éttermek zárnak be nyárra, akkor arról vagy az étterem tehet vagy mert nincs elegendő turista. Gyerekkoromban jártam utoljára Szegeden, tehát nem tudom, hogy újabban mi van arrafelé. Ha a turisztikával gond van Szegeden, az nagy baj. Magyarország nagyon jól eladható turisztikailag, a belföldi turizmus is jól ki van szolgálva a rengeteg fesztivállal, kultúrális, művészeti, tematikus, szakrális, bulizós, gasztronómiai!, szóval nem tudom, mi lehet a gond.

Comte de Gippaud 2019.01.05. 18:23:58

Hmm. A "tömeg" már fel is oszlott. Az élőadást a zindex fel is függesztette, az utolsó amit hallani lehetett, hogy Orbán a q.va anyád, Szofisztikált ellenzéki programbeszéd, kórusos előadás keretében.

Én nem is tudom. Ezek a balf.szok nem jöttek még rá, hogy nem megy ?

Vagy, arra gondolok, azért erőltetik, és a történet csupán arról szól, hogy a NyújorkSlájmszban meg a nyugateurópai sajtóban azt lehessen majd az uniós választások előtt hazudni, hogy Magyarországon már december óta folyamatos "TÖMEG" tüntetések zajlanak .

nemecsekerno_007 2019.01.05. 18:31:31

@Rébusz: Elég sok baj van Szegeddel, de nem akarom felsorolni... Kell turizmus, nagyobb cégek, kutatás-fejlesztés, innovációs központok és gyárak is. A már meglévő adottságok mellé.

De nem csak Szegednek, hanem a régiónak. Szeged, Makó, Hódmezővásárhely, Arad, Temesvár, Szabadka. Ebben a régióban kb. 3 millió ember van, ami már piac is, de persze ehhez európai infrastruktúra kell, nem elég ha körbefut rajta az autópálya....

Ez egy 10-15 éves projekt lehetne, de ahhoz másfajta gondolkodás kéne, ezt egyelőre senki se képviseli. Eddig a Fidesz se képviselte, de Botka se. Egy Kósához hasonló ember kéne, aki tud és akar távlati stratégiában gondolkodni és megteremti a projektek hátterét is. Nehogy azt hidd, hogy Debrecenben eddig semmi se történt és egyszer csak ott termett a BMW. Hosszú évek munkája kell hozzá....

mpapa 2019.01.05. 18:34:24

@nemecsekerno_007:
A fejedbe van hanyatlás 20-25 éve Szegeden. Látszik közöd sincs a városhoz.
Én azt látom a belváros felújjítva, olyan trolibuszaink vannak (részben saját építésben) ami sehol máshol, fűves villamospálya amire egy pesti ember nyála is kifolyik, kaptunk egy lézerközpontot 85%-ban EU támogatásból, bővítették a klinikai tömböt, amit linkekkel utaltam vannak új munkahelyek is, amik döntően nem az adófizetők pénzéből létesült.
Szeged nem iparváros. Tudásközpont.
Bezárnak az éttermek nyáron? Összekavarodnak a fejedben a dolgok.
"A szállásfoglaló oldal adatai szerint az első három hónapban sorrendben Budapest, Eger és Hajdúszoboszló fogadta a legtöbb vendéget, ezt Szeged és Pécs követte."
szeged.hu/hirek/23385/tovabbra-is-nepszeru-turisztikai-celpont-szeged
A wellneszfürdőbe még télen is járnak szerbek át. Nyáron a szabadtéri játékokra a jegyvásárlók70-75%-a turistaként jön ide. Előadásonként 4000férőhely, és 4x4 azaz 16 előadás van egy nyári szezonban. Bp után a 2. legnagyobb állatkert a Szegedi Vadaspark.
Mindez ellenzéki városként.
Soroljam még?
Akarsz még hazudni. Megcáfolom könnyen.

arturdent 2019.01.05. 18:36:16

@morph on deer: Üdv!
Áruld már el légyszi, ki terelt téged a templomba, engem pl senki. Nagyon mellé ment ez a válasz, nem hinném, hogy a vasárnapi boltzár miatt 1 emberrel is töb ment volna templomba. Mi például jókat kirándultunk. Nem tudom, hol dolgozol de kívánok neked egy jó kis tescos állást jó sok vasárnapi műszakkal. Ezt is köszönjétek a libsi gazdáitoknak.

mpapa 2019.01.05. 18:43:22

@nemecsekerno_007:
"Ez egy 10-15 éves projekt lehetne, de ahhoz másfajta gondolkodás kéne, ezt egyelőre senki se képviseli. Eddig a Fidesz se képviselte, de Botka se. Egy Kósához hasonló ember kéne, aki tud és akar távlati stratégiában gondolkodni és megteremti a projektek hátterét is. Nehogy azt hidd, hogy Debrecenben eddig semmi se történt és egyszer csak ott termett a BMW. Hosszú évek munkája kell hozzá...."
Kósa úgy hülye ahogy van. Még egy szaros örokséggel is át lehetett verni. 24.hu/kozelet/2018/09/26/csengeri-orokosno-kosa-lajos/
Valahogy azt se olvastam, hogy Botka anyja luxusautót meg motort lízingel, de Kósa anyja kemény mamika lehet ha 82 évesen meglovagol egy K1600-as BMW-t. 24.hu/kozelet/2018/11/06/kosa-lajos-anyja-nem-stroman-bmw-motor-lizing-meker-kft/
A te példaképed olyan ember aki az anyja inkognitója mögé bújva úrizál. Ha meg erről kérdezik, hogy hogy is van ez akkor hebeg-habog.

Debrecenbe nem hosszú évek munkája kellett, hanem 20MrdFt adófizetői pénz.

Rébusz 2019.01.05. 18:48:30

@mpapa: A turizmust én kevertem bele, nem nemecsekerno.

nemecsekerno_007 2019.01.05. 18:49:16

@mpapa: Jaja, én is írtam, hogy lef@sott díszburkolat...

Ezek mind EU-s pénzből épültek és a többség jóléti típusú beruházás, nem termelő/szolgáltató... Ez a gond.
A Szilánk Szatymazon csinált gyárat...

"füves villamospálya" Ez most valami vicc??!!! Fantasztikus innováció.... :)))))))))))))))))) Az Agorában meg nyugdíjas hímzőkör van... Tudásközpont... Ja...

"Szeged nem iparváros. Tudásközpont." Akkor Debrecen mi? Iparváros? Muhahahaha....

mpapa 2019.01.05. 18:50:38

@Rébusz:
Van itt is olyan amikről írsz. El kell jönni. Nem szabad adni az olyan emberek szavára mint nemecsekernő.
Neki ki van adva. Fikázni kell Botkát, támadni mert jövőre választások lesznek.

Írhatók arról mi volta akkor amikor a szegedi közgyülésbe Fidesz többség volt (jobbik segítséggel). Szétlopták a városi cégek többségét, műkődött a Fideszes pénzszivattyú. Most ez nincs, ez fáj a Fidesznek. Nem műkődik az ami más városokban a Fidesz vezetés alatt általános.
Ezért a támadás.

nemecsekerno_007 2019.01.05. 18:50:54

@mpapa: Hát te hülye vagy... Hagyjuk...

nemecsekerno_007 2019.01.05. 18:54:19

@mpapa: A Fideszes pénzszivattyú... :)))))))

Botka nyílván egy földre szállt angyal, a SZEVIÉP-el is csak le akarják járatni.... Nyílván Muhahahahaha!!!! :)))))

@Rébusz:

"Van itt is olyan amikről írsz. El kell jönni. Nem szabad adni az olyan emberek szavára mint nemecsekernő."

Nem elég elmenni, inkább költözz oda @Rébusz:, az még jobb lenne ha befektetnél Szegeden. Nagy szükség van rá, magas az iparűzési adó...

Sir Gombóc 2019.01.05. 18:57:23

@torró: jajj, már megint a gyp-s unokatesóddal jössz. Hát, elég szomorú, hogy ilyen emberek vannak vezető pozícióban.
De akkor még egyszer, hátha megérted ha többször olvasod.
A melós nem túlórával akar jól keresni, hanem rendes munkaidővel, alapbérrel. A túlóra iránti "vágy" a nem megfelelő mértékű alapbérből adódik (persze vannak olyanok, akiknek soha semmi nem elég, de ne belőlük induljunk ki).
A vasárnapi munkavégzés pedig alapvetően a rendes munkaidőkeret része, még akkor is, ha külön díjazás jár utána (+ a vasárnapi munka után is biztosítani kell a heti pihenőidőt).

mpapa 2019.01.05. 19:01:24

@nemecsekerno_007:
Én nem beszéltem díszburkolatról. Az csak körítés. Én az épületekre gondoltam.
Azért ment oda a szilánk, meg egy zöldmezős beruházást húztak fel. Olcsóbb és gyorsabb volt mintha a könzervgyár területén romboltak majd épitettek volna. Szatymazon olcsóbb volt a munkaerő is, csak azóta elfogyot és a szegedi postaládákba bedobott hírdetésen töboroznak most munkaerőt. De oda valahogy nem akarnak kimenni az szegediek. Beszopta a Szilánk. Ilyen az amikor visszanyal a fagyi.
Így kerek a történet.

Leszarom mi van Debrecenbe. Sose jártam ott. Nem is akarok oda menni.
Csak az a 20MrdFt fák, meg a többi pénz amit a Fidesz közeli emberek most ott keresnek. Mert volt ám ott ingatlanmutyi rendesen. Erről miért nem írsz.

mpapa 2019.01.05. 19:02:32

@mpapa:
Bocsánat.
Csak az a 20MrdFt fáj.

Rébusz 2019.01.05. 19:03:36

@mpapa: Demokráciában élünk, a város polgárai döntik el, kit akarnak polgármesternek, ez így van rendjén. Remélem, majd eljutok egyszer Szegedre is, nagyvárosokban Pécsett, Debrecenben, Veszprémben, Győrben, Egerben, Sopronban voltam az utóbbi időben és turistaként úgy látom, hogy nagyon jó dolgok történtek. Gondoljunk csak arra, hogy Győr és Veszprém is versengett Európa fővárosa címért, amit Veszprém megnyert. Veszprém is fejlődésen ment keresztül, gondoljunk az állatkertre, amit kibővítettek, bármely európai állatkerttel felveszi a versenyt. Az, hogy Szegeden is jól mennek a dolgok, bizonyíték viszont arra is, hogy attól még hogy baloldali polgármester van, nincs hátrányban a többi nagyvároshoz képest, mert nem fideszes.

mpapa 2019.01.05. 19:07:09

@nemecsekerno_007:
"Botka nyílván egy földre szállt angyal, a SZEVIÉP-el is csak le akarják járatni.... Nyílván Muhahahahaha!!!! :)))))"
Igen. Itt a kormánylapból lapból a cikk olvasd és értelmezd:
"A város 100 százalékos tulajdonában lévő társaságainak és az intézményeinek kapcsolatát is átnézték a céggel. A felülvizsgálat a 2008 és 2010 közötti időszakban létrejött dokumentumokat érintette, ahogyan azt a közgyűlés kérte. A bizottság megállapította, hogy az említett két év során nem volt közvetlen szerződéses kapcsolat az önkormányzat és a csődbűntettet elkövető cég között – derült ki a bizottsági tagok december 28-ai ülésén.

Csupán az egyes villamos útvonalának felújítása során kapott megbízást a társaság, de a munkát három cégből álló konzorcium részeként végezte el, ennek a vezetője pedig az A-HÍD Zrt. volt. További áttételes szerződéses kapcsolata volt még az önkormányzatnak a Szeviéppel, amikor is a Napfényfürdő Aquapolis fürdőkomplexum létrejött a városban. Ezt szintén konzorcium valósította meg, a Szeviép Zrt. tagságával."
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/felulvizsgaltak_az_onkormanyzat_es_a_szeviep_kapcsolatat/2584129/
Pedig ezt a vizsgálatot azok kérték akiket te képviselsz.
Most savanyú a szölő mi?

nemecsekerno_007 2019.01.05. 19:08:19

@mpapa: Azért költözött Szatymazra mert "zöldmezős" beruházás?!!!! Te aztán zseni vagy.

És megszívta a Szilánk, mert a szegediek nem akarnak kimenni oda dolgozni... Akkor Szeged nem szívta meg, hogy nem itt fizet iparűzési adót.

Hát öcsém ez a tipikus poszt-kádári mentalitás a "lose-lose" szituáció. Gratulálok!!!!!

Egy dolog miatt van ilyen régóta Botka, a balfasz helyi Fidesz, meg Barta 4 éve miatt.
Nincs alternatíva, ugyanaz mint országosan, csak fordított előjellel... Pedig nagy szükség lenne egy másmilyen szemléletre....

mpapa 2019.01.05. 19:08:54

@nemecsekerno_007:

Hülyét csináltam belőled. Észrevetted?
:o)

Sir Gombóc 2019.01.05. 19:14:45

@mpapa: nem szokták észrevenni.

mpapa 2019.01.05. 19:15:57

@nemecsekerno_007:

Barta nem Fideszes volt? Már akkor is a lopás volt a legfontosabb. Erről szól a Fidesz politika. Lopni amennyit csak lehet.

Adóbevétel.
"Szeged költségvetésének csaknem fele a helyi adókból folyik be. 2018-ban 13,4 milliárd forint ilyen bevétellel számol az önkormányzat, melynek 75%-át az iparűzési adó teszi ki. A helyi adóbevételek úgy növekednek évek óta, hogy az adó mértéke közben nem emelkedik. "
szeged.hu/hirek/22438
Nem omlott össze a világ a Szilánk nélkül.
Cégek jönnek, mennek.
A kérdés max az lehet. Megérte-e a Szilánknak, de ez nem a mi dolgunk. Ha igen jól tette, ha nem akkor nem. Ő egy piacból élő cég. Ott épít, oda költözik ott fizet adót ahol akar.

nemecsekerno_007 2019.01.05. 19:27:18

@mpapa: Ezzel hülyítsd a Botka nyuggereket...

Csongrád megye gazdasága: lassú a fejlődés

szeged.hu/hirek/19816/csongrad-megye-gazdasaga-lassu-a-fejlodes

"A két energiaszolgáltató után a Pick Szeged Zrt. érte el tavaly a legnagyobb bevételt."

Két energiaszolgáltató!!! Cégek jönnek, mennek. Hát persze...

Biztos egy katasztrófa lenne ha betelepülne pár olyan cég mint az Airbus Helicopers v. a Tesla...

mpapa 2019.01.05. 19:32:09

@nemecsekerno_007:
"Hát te hülye vagy... Hagyjuk..."

Vitatkoztunk, én állítottam vagy kijelentettem valamit és tettem be erre bizonyítékot. Te csak puffogtatsz a levegőbe, miközben kiderült, hogy minden szavad messze jár a valóságtól.
Erre én vagyok a hülye szerinted.
Ilyen a Fideszes vitapartner. Ha valaki nem az ő "iGAZSÁGÁT" mondja akkor az hülye. Könnyű így lezárni a vitát.

nemecsekerno_007 2019.01.05. 19:36:17

@mpapa: Gyenge lábakon áll Szeged gazdasága... Ez 2015-ös cikk, még nem Andy a tulaj, még mielőtt leírnád...

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/jobbik_gyenge_labakon_all_szeged_gazdasaga/2423179/

mpapa 2019.01.05. 19:43:47

@nemecsekerno_007:
Csongrád megyéről vagy Szegedről beszélünk? Mert Szeged egy város csongrád megyében, van itt még egy másik város ami nagyobb Hmvhely, de a Tramtrain is azért kell Lázárnak, hogy sok vásárhelyi gyorsabban jussson el Szegedre pl. dolgozni, vagy ha orvoshoz akar eljutni. Valamiért mégis átjárnak ebbe az "lassan fejlödő városba". Vajon miért? (nem talán azért mert itt többet vagy jobbat kapnak mint otthon?)
Egy gazdaság sokkal rugalmasabb, ha nem egy óriásvállalat termeli a bevétel nagy részét hanem ha sok kicsi ráadásul különböző szektorokban. Lásd europa motorját Németországot. De ez gazdaság. Szerintem ez neked magas. Nincsen meg hozzá a megfelelő tudásod, különben nem hoztad volna fel ezt példának.

mpapa 2019.01.05. 19:49:26

@nemecsekerno_007:
Jobbik szavára nem adok. (az elöző ciklusban a Fidesz pont a megvásárolt jobbikos politikusal volt többségben a közgyülésben és lopta szét a város cégeit, garázdálkodott itt kiskirály modjára) Politikus véleménye nem érdekel. Politikus azt mond amit a politikai érdekei sugalnak.
Gazdasági szakemberek véleményét szívesebben olvasom.

mpapa 2019.01.05. 19:53:27

@mpapa:
erről beszéltem
"Németül Mittelstand-nak nevezik a családi tulajdonban lévő helyi kkv-kat: nagyjából 3,7 millió cégről beszélünk. Ezek a helyi vállalkozások jelentik a KfW állami tulajdonú kereskedelmi bank szerint a német gazdaság motorját, mivel több mint 31 millió embert foglalkoztatnak, termékeik pedig világszínvonalúak, így nagyban hozzájárulnak Németország globális versenyképességéhez."
www.portfolio.hu/gazdasag/nagyot-fordult-a-vilag-veszelyben-az-eddig-ismert-nemetorszag.280340.html

mpapa 2019.01.05. 19:58:48

@mpapa:
Erre gondoltam. A nagy vezér mondta:
"mi sohasem vetemednénk arra, hogy elhallgattassuk azokat, akik nem értenek egyet velünk "
siklosihirek.hu/orban-sohasem-vetemednenk-arra-hogy-elhallgattassuk-azokat-akik-nem-ertenek-egyet-velunk/

Hát az MTVA ezt keményen megcáfolta többször is decemberben meg a kormánysajtó is.

Dr. Kix 2019.01.05. 20:09:26

@nemecsekerno_007: Mondj már 1-2 éttermet, ami bezár nyárra Szegeden!

Measurer 2019.01.05. 20:28:09

@morph on deer:
Mohamedán vallású honfitársaink imanapja a péntek (délben).
Németországban a lakosság összetételének megfelelően az Áldozati ünnepet és Ramadán végén a Cukorünnep ezévtől lesz általános országos ünnepnap.
Innenminister Thomas de Maizière hat in der heutigen Bundestagssitzung bekannt gegeben, dass die bundesweiten Feiertagsregelungen ab dem 1.1.2019 durch muslimische Feiertage ergänzt werden sollen. Demnach bekämen alle Bundesbürger ungeachtet ihrer Religion sowohl am Opferfest, als auch zum Zuckerfest am Ende des Ramadans frei.
noktara.de/muslimische-feiertage/

torró 2019.01.05. 20:36:43

@Sir Gombóc:
Nem rád bízzák kit neveznek ki vezérnek ráadásul még két gyár van a keze alatt a régióban. A másik kettő nem nálunk. Ja! És német tulajdonosok választották több jelentkező közül! Ennek a srácnak a kis ujjában több van mint a te okos fejedben öcsém!Ja és képzeld a melósok még kedvelik is! Mellesleg én már 75-n saját vállalkozásba kezdtem, tudom mit lehet és mit nem! Nem vitatkozom veled tovább.

mpapa 2019.01.05. 20:49:50

@Measurer:
Fake news
Ezek a német ünnepnapok 2019-ben és nincs köztük muszlim ünnep
www.ferienwiki.de/feiertage/2019/de

mpapa 2019.01.05. 20:55:09

@torró:
Komolytalan az a vitapartner aki egy vitát úgy akar lezárni, hogy kijelent valamit amit nem lehet ellenőrizni (75-n vállakozásba kezdtem), majd közli, hogy ő tudja mi a frankó.

anyadmajma 2019.01.05. 21:23:27

@mpapa: ne vitatkozz olyan gyökerekkel, akik ragaszkodnak a saját hazugságaikhoz.

aasddsaa 2019.01.06. 09:48:53

Ezen a héten is bukik a Zorbán?

horvathviteztamas 2019.01.06. 10:02:17

Pontosan ennyit jelent, hogy ti vagytok a többség...pár százalék. Tessék méltósággal elviselni a demokráciát!

Comte de Gippaud 2019.01.06. 11:34:10

Szép csendben elhaltak a tegnapi "tömeg" (Muhahaha!!!) tünti hullámai.

Már epedve várom, hogy a nyújorkslájmsz benyom megint egy cikket, hogy "óriási tömegtüntetés a fasiszta kormány ellen Budapesten."

Edebedebácsi 2019.01.06. 13:17:41

@Comte de Gippaud: már megint? December 13-a óta folyamatosan elhalnak, újra és újra :) Remélem én is így halok el majd :D Hát még a békementesek hogy remélik...

Edebedebácsi 2019.01.06. 13:19:27

@nemecsekerno_007: akkor olyan mint magyarország gazdasága? Az is gyenge lábakon áll: EU segély, autó összeszerés, és... -

Szóra kész Szókratész 2019.01.06. 13:50:06

@morph on deer: Ostobaság. Azért találták ki, hogy vasárnap együtt lehessenek a családok. A "bal"oldal pedig végleg elárulta azt a politikai eszmerendszert, amit eredetileg baloldaliságnak neveztek, vagyis a munkavállalók érdekeinek védelmét..

Szóra kész Szókratész 2019.01.06. 13:52:02

@Attilajukkaja: Sztem nem engem zavar a túlóra törvény, hanem titeket. Én majd akkor megyek, ha a saját politikai oldalam szervez demonstrációt.. Te is kimehettél volna..Ebből sose lesz így forradalom..;)

Szóra kész Szókratész 2019.01.06. 13:54:14

@Edebedebácsi:

Olvasd, és sírj :

novekedes.hu/patai-mihaly-ennel-jobb-allapotban-meg-soha-nem-volt-a-magyar-gazdasag/

"A mostani növekedési ciklus a magyar gazdaságtörténetbe óriási sikertörténetként fog bevonulni. Nem csak azért, mert hosszú ideje, már 7 éve növekedési szakaszban van az ország. Azért különleges ez a mostani helyzet, mert most fordul elő először, hogy van egy tartós növekedési ciklusunk, 7-10 év minimum, és a legfontosabb makro mérlegek rendben vannak. Az államháztartást fegyelmezetten menedzselik, a fizetési mérleg és a külkereskedelmi mérleg pozitív. Ez a három mérleg soha nem volt így kézben tartva az elmúlt száz évben. Ebből az következik, hogy a következő leszálló ágba a magyar gazdaság úgy fog belemenni, hogy nincsenek egyensúlyi problémái. Vagyis a következő válságot sokkal kisebb problémákkal fogjuk átvészelni, mint eddig bármikor az elmúlt száz évben. Még azt is prognosztizálni vélem, hogy gazdasági visszaesés nélkül tudjuk a következő ciklust végigmanőverezni, egy nagyon alacsony növekedéssel, de visszaesés nélkül. Korábban minden válságba úgy mentünk bele, hogy fizetési mérleg és államháztartási deficitproblémákkal küszködött az ország, a külkereskedelmi mérlegünk pedig tradicionálisan deficites volt. Most teljesen más a helyzet, és ez Trianon óta nem fordult elő. Ennél jobb állapotban még soha nem volt a magyar gazdaság."

:)