Médianapló

Médianapló - Mi történt a legkelendőbb portékákkal Vajna és Puch urak médiabirodalmából?

2018. december 11. 11:08 - Zöldi László

Andy Vajnával interjút készített az Index egyik munkatársa, a figyelemre méltó beszélgetés tegnap jelent meg a portál digitális felületén. A filmipari kormánybiztos és kaszinótulajdonos egy titokról is föllebbentette a fátylat. Eddig úgy tudtuk, hogy „önként” ajánlotta fel laphálózatát a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnak. Ő cáfolta ezt, és mintha még azon is csodálkozott volna, hogy az olvasó társadalomba beágyazott újságjai végül is a kormány közeli nonprofit alapítványnál kötöttek ki.

Kifejtette, hogy ő ajánlatot kapott a Mediaworkstől, és üzletemberként adta el a portékáit. Hogy mennyiért, az persze üzleti titok, de más forrásból tudható, hogy a Lapcom nevű cég piaci értéke 6,16 milliárd forint. Megkockáztatható tehát, hogy eme szám közelében lévő összeget utaltak a számlájára. Arról pedig igazán nem tehet, hogy a vevő Mészáros Lőrinc a korábban felvásárolt megyei lapokkal együtt az ő újságjait is bevitte a nonprofit alapítványba. A tv2-t viszont nem adta el. Vagy azért, mert nem kapott rá ajánlatot, vagy mert arra is kapott, de még vannak vele tervei.

Ám ha már tudomást szereztünk a hazai médiavilágot kétségbe ejtő, lázba hozó, megbotránkoztató ügylet homályos részletéről, akkor egy másik „önkéntes” felajánlkozás is más színben tűnik fel. Amennyiben az ügyes magyar-amerikai üzletembernek sikerült eladnia a legkelendőbb portékáit: a jelentős példányszámú bulvárújságot (a Borsot), a legnagyobb példányszámú vidéki napilapot (a győri Kisalföldet), és a legrégebbi vidéki újságot (a Szegeden 1910 óta megjelenő Délmagyarországot), ugyanezt az ügyességet miért ne feltételezhetnők Puch Lászlóról is? Aki esetleg nem is mondott le legkelendőbb portékájáról, a 60-80 ezres Szabad Földről, jó pénzért eladta inkább, mondjuk, a Mediaworksnek, hogy az meglepetésszerűen továbbadja a KESMA rövidítésű állami alapítványnak.

Úgy is értelmezhető a titokzatos akció, hogy Andy Vajna médiabirodalmából a közvetítőnek nem kellett a veszteséges tv2, és nem tartott igényt a Puch-féle médiabirodalomból a veszteséges Vasárnapi Hírekre meg a sokáig veszteséges, de az állami hirdetések miatt épp szolidan nyereséges Népszavára. Az így szerzett pénzt Vajna és Puch úr akár zsebre is vághatta, de arra is fordíthatja persze, hogy életben tartsa pillanatnyilag veszteséges médiavállalkozásait. Egyszer talán az is kiderül, hogy a két üzletember melyik megoldást választotta.           

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr6414471366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.