Médianapló

Médianapló - A végzetes vonatcsere

2018. november 26. 10:17 - Zöldi László

Tegnap este adta hírül Gábor György vallástörténész, hogy 96. évében meghalt Randolph L. Braham történész. Az angolos név anagramma. Ábrahám Adolf, az erdélyi Désből Amerikába elszármazott fiatalember farigcsálta. Voltaképpen a saját nevén lett világhírű holokauszt-kutató.   

1984 májusában találkoztunk New York-ban. Egyetemi dolgozószobájában Avar Jánossal, a Magyar Nemzet washingtoni tudósítójával együtt látogattam meg. Interjúnk az Élet és Irodalom június 15-i számában látott napvilágot. Egyik részletéről tűnődve búcsúzom a legtekintélyesebb holokauszt-kutatótól. Szóba hoztam, hogy a Privát történelem című dokumentumfilmben, amelyet Bódy Gábor még 1978-ban készített a negyvenes évek hangulatáról, láttam egy menetet. 1944 nyarán épp deportálják a győri gettóban összegyűjtött zsidókat. Ekkor pattant föl a vendéglátó, és azt kérte, hogy várjuk meg.

Másfél óra múlva tért vissza, és újságolta, hogy mit talált a dokumentációjában: Eichmann emberei hibáztak. Most azt írom le, amit akkor hallottam Braham-től. A Budapesten tartózkodó SS-tiszt, Adolf Eichmann elmondta Joel Brand cionista vezetőnek, hogy a magyar zsidókért 10 ezer áruval megrakott teherautót kér. Az „üzlet” záloga 30 ezer túsz lett volna, akiket Bécs közelében mezőgazdasági munkára fognának. A magyar csendőrök be is vagonírozták a legközelebbi gettó lakóit. A győri pályaudvarról indult a szerelvény, és kerekei már Kassánál csattogtak, amidőn a „szórakozott” (Braham jelzője) német vonatparancsnok kézbe vette a menetlevelet.

Rémülten vette észre, hogy a végállomás nem a szokásos. Északkelet felé haladnak, holott nyugat lett volna a cél. Fölhívta Eichmannt, aki lehordta ugyan, de utasította, hogy ha már így alakult, vigye tovább a vonatot Auschwitz-ba. Ma már tudjuk, hogy a megsemmisítésbe. Helyettük a debreceni és a szegedi gettóban összegyűjtött zsidókat vitette répaszedésre és egyéb munkákra. 1984 óta sok minden kiderült. Például az, hogy tévedtem. New York-ban nem ugrott be, hogy a győri menetben korántsem nyári öltözéket, hanem téli ruhát viseltek a sárga, hatágú csillaggal jelölt emberek. Az amatőr felvétel tehát nem 1944 nyarán készülhetett róluk, hanem az októberi nyilas puccs után.

Egy szegedi egyetemista, Berkes Tímea 1995-ös diplomamunkájában olvasható, hogy a vegyes házasságban élő zsidókat a nyilasok 1945 februárjában gettóba zárták. Majd március 26-án a győri Duna-partra terelték és a folyóba lőtték őket. A szovjet csapatok két nap múlva érték el a várost.

 

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr4014393660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

funivia 2018.11.26. 15:29:40

Ez nagyon érdekes volt a számomra. Szóval, ha Joel Brand közvetítőként megállapodást tudott volna tető alá hozni Eichmann és a szövetségesek között / Gondolom Nagy-Britanniával, vagy az USA-val/ akkor a teljes magyar zsidóság megmenekült volna a deportálástól.
Mint a történelmi tényekből tudjuk: ebből nem lett semmi. Kérdés az, hogy egyáltalán lehetett volna belőle megállapodás, vagy ez csak egy német trükk volt a szövetségesek megosztására?
A történtek fényében inkább az utóbbit tartom valószínűnek.

Zöldi László 2018.11.26. 15:46:00

@funivia: Azt írtam meg, amit 1984-ben tudott róla Braham professzor. Azóta sokat írtak róla, ez azonban már nem tartozott a bejegyzés témájához. De ha a vitában előjönnek a részletek, annak csak örülök.

Jakab.gipsz 2018.11.28. 02:24:44

A végzetes vonatcsere ? Van e mögött még más is , olyan sajátos tények, amiről nem ártana többet tudnunk.

ételizésítő 2018.11.28. 02:44:39

"a sárga, hatágú csillaggal jelölt emberek"
Ezek szerint (nem tudjuk, milyen színű) hatágú csillaggal megjelölt kínaiakat vittek a győri menetben?

Mert ha zsidók lettek volna, akkor sárga hatágú csillaggal lettek volna megjelölve.

Ahogy a nyilas puccsot is nyíllal felszerelt valakik hajthatták végre, nem a nyilasok, mert azok nyilaspuccsot csináltak volna.
Ahogy az sem mindegy, hogy valaki náci vadász vagy hogy nácivadász.

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2018.11.28. 07:31:19

Németország azután őrült meg, miután a gátlástalan, őrült franciák Trianonban megrabolták és kilátástalan helyzetbe, gazdasági nyomorba juttatták, mint ahogyan Magyarországot is. - Magyarország német megszállása nélkül a zsidó származású magyarok döntő többsége túlélte volna a háborút, ugyanis a Kormányzó egyetlen magyar állampolgárt sem engedett át Hitlernek, pedig az folyamatosan követelte. - A német megszállást, mely 10 német hadosztályt, 100 000 német katonát vont el a frontokról, az angolszász hadvezetés szándékosan provokálta ki, hogy a június 6-án meginduló Normandiai Partraszállásnál kisebb ellenállást kelljen majd leküzdeniük. - Erről bővebben Borhi László - Nagyhatalmi érdekek hálójában - című művében. - Amikor a magyar diplomácia a német megszállás várható borzalmas következményeire figyelmeztette a nyugatiakat, Dulles azt válaszolta - Könyökünkig véresek vagyunk, néhány százezer ember élete ide vagy oda már nem számít...

Netuddki. 2018.11.28. 07:50:23

„Mindez már megtörtént, és újra megtörténik majd.”

Európai téridő 2018.11.28. 09:20:12

Brahamnál is előfordulhatott, hogy a sztori legyőzte a history-t és egyre terebélyesedett az így keletkezett tévedéshez kapcsolódó tendenciózus magyarázathalmaz, netán rizsa, netán városi legenda. De hát ebből élnek a médiamunkások (is).

Hegge Balázs 2018.11.28. 09:37:03

Én győri vagyok a történelmet is elég jól ismerem, különösen a 2. világháborút, de nem tudok semmiféle "győri zsidók Dunába lövése" című történetről. Budapesten volt ilyen, de tudtommal Győrben nem.

ember100 2018.11.28. 10:05:29

@ételizésítő:
Helló !

Hát öcsém megfogtad a LÉNYEGET !
GRATULÁLOK :)

Plumper_ 2018.11.28. 10:47:12

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: A kormányzó először is Hitlernek átadta a 2. magyar hadsereget 1942 végén, amelyben a Don-folyónál történt szovjet ellentámadás miatt 150.000 magyar katona és kb 30.000 magyar zsidó munkaszolgálatos veszett oda. Aztán a kormányzó hagyta a kormányát és két államtitkárát (Baky és Endre), hogy a teljes magyar közigazgatást igénybe véve 3,5 hónap alatt deportálják majdnem a teljes vidéki zsidóságot, 437.000 embert. Többségüket Auschwitzban ölték meg. Német részről csak Eichmann és 400 fős stábja volt jelen, amelyik ezzel foglalkozott. A haláltábor parancsnoka külön kérte a magyar hatóságokat, hogy lassítsák a deportálást, mert nem bírnak ennyi embert ilyen tempóban megölni. A kormányzó csak 1944 júliusában szüneteltette a deportálásokat, főleg nemzetközi nyomásra. Mire a nyilasok 1944. október 16-án hatalomra kerültek (a kormányzót csak ekkor állították félre), mindennek vége volt.

eloi 2018.11.28. 10:54:40

Érdekes lenne tudni - gondolom, majd száz év múlva -, hogy valójában akkor ki, mit tudott arról, hogy hová viszik a zsidókat? Répát szedni, vagy megsemmisíteni? Mert nagy ebben a bizonytalanság és a vita is.
Hiszen nem mindegy. Nem mindegy, hogy mit tudott a magyar hatóság, a Szövetségesek, a német nép, a magyar nép, a Vatikán..., stb. Mert e nélkül állandó a vádaskodás is, meg a védekezés is a vádak ellen. Jó lenne tisztán látni.
Sajnos ma még csak érzelmi alapon megy az "emlékezés"/"értelmezés". Vagy még inkább politikai/világnézeti alapon. :-(

eloi 2018.11.28. 11:01:40

@Plumper_: Nem. Először Hitler adta vissza a Felvidéket és Észak-Erdélyt!!! (Bécsi döntések!)
Maradjunk a tényeknél, a helyes sorrendnél! Mert nem mindegy.
És ezek után adtuk mi, amit kértek. Vagyis a katonai támogatást.
És nem adtuk pl. a zsidókat, amíg megtehettük.
És az előbb kérdeztem, hogy amikor adtuk őket - sajnos -, akkor vajon mit tudtunk arról valójában, hogy mire viszik el őket? Hadimunkákra/munkaszolgálatra/kitelepítésre vagy megsemmisítésre? Mert nagyon nem mindegy ez sem.

Mindenesetre alapvető hiba a történetet a 2. Magyar Hadsereggel, Donnal, meg Holokauszttal kezdeni, és nem Trianonnal, Bécsi Döntésekkel...

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.11.28. 11:47:48

@AZ IGAZI HUNGAROFIL:

"a Kormányzó egyetlen magyar állampolgárt sem engedett át Hitlernek"

De igem, kb. 450 ezret. 1944 április-július között.

Zöldi László 2018.11.28. 11:51:17

@Hegge Balázs: Javaslom, olvassa el az említett diplomamunkát. A világhálón hozzáférhető. Üdvözlöm.

Tenkes Kapitánya 2018.11.28. 12:34:35

@Zöldi László: A diplomamunkában nem olvasható a következő: "Majd március 26-án a győri Duna-partra terelték és a folyóba lőtték őket."

A diplomamunka egy népbírósági iratra hivatkozik (ezek hitelessége közismert), miszerint a "medvei Duna-hídról a Dunába lőtték"; Nem értem, hogy a Győrtől 20 kilométerre lévő Medvére miért vitték volna el bárkit is, ez oda-vissza legalább egy napos gyalogút lett volna.

Nincs közöttünk csicska 2018.11.28. 12:34:37

"Fölhívta Eichmannt, aki lehordta ugyan, de utasította, hogy ha már így alakult, vigye tovább a vonatot Auschwitz-ba. Ma már tudjuk, hogy a megsemmisítésbe. "

Tudjuk? Elobb talan nem artana ki holo-kutatni, nem?

Zöldi László 2018.11.28. 12:42:36

@Tenkes Kapitánya: Nézze meg figyelmesebben, hogy az említett résznél van-e idézőjel! Ha nincs, akkor pedig ne kérje számon rajtam, hogy a saját szavaimmal foglaltam össze a sokkal terjedelmesebb kifejtést. Legföljebb azt kérhetné számon, hogy pontatlanul foglaltam össze.

Zöldi László 2018.11.28. 12:43:53

@Nincs közöttünk csicska: Végre itt is felbukkant egy holokauszt-tagadó. Már hiányoltam.

Zöldi László 2018.11.28. 12:48:02

@Nincs közöttünk csicska: Ne haragudjon, de a vitának ez a szintje, ahová nem követem.

Jakab.gipsz 2018.11.28. 12:51:24

@eloi: Felmerül egy érdekes kérdés, azon sajnálatos események kapcsán, amit a zsidók német országba küldése kapcsán nem igazán szoktunk firtatni.

Éspedig azt, hogy a bibliai léptékű értelmetlenül elpusztított zsidók, papjai sem tudtak semmit, a közelgő veszélyről?

Ők a zsidó papok, akkor miért hallgattak.

Egy vidéki csendőr vagy a hivatalnokot számon kérni, könnyű utólag, egy olyan országba ahol még telefon sem igen volt, se villany, se telex, se, se, se, se, ütőképes hadserege.
Ami pedig a Don-kanyari tragédiát illeti, a nehéz fegyvereket és az ellátmány Németország, megígérte, hogy a sereg rendelkezésére bocsájtsa, (nem kaptuk meg)

Ugyanis a Magyar iparnak a Trianonin diktátum értelemében tilos volt fegyverek előállítására alkalmas gépeket működtetni, (nem tudtunk sebesség váltót gyárzeni), stb.

Tenkes Kapitánya 2018.11.28. 13:05:23

A szakdolgozatban egy mondat foglalkozik a kérdéssel (meg a lábjegyzet, amely annyi, hogy a forrás népbírósági irat). Ezt foglalta össze Ön egy másik egy mondatban úgy, hogy a helyszínt a Győrtől 20 kilométerre lévő Medvéről Győrbe helyezte.

Nincs közöttünk csicska 2018.11.28. 13:08:58

@Tenkes Kapitánya: Mit szamit az hiszen tuggyukmitortent mindenhol a vagonban meg azon kivul! Holokauszt tortent.

Zöldi László 2018.11.28. 13:16:06

@Tenkes Kapitánya: Uram, ha győrismeret híján pontatlanul foglaltam össze, akkor ezért megérdemlem a feddést. Ön azonban azt vetette a szememre, hogy a tőlem idézett mondat nem olvasható a szakdolgozatban. Ez azért van, mert a szakdolgozatot nem én írtam. Amúgy kitűnő munka. A szerző például a vonatcserét tagadja. Lehet, hogy igaza is van, Braham professzor halála után néhány órával azonban egy 1984-ben vele készített interjú történetét írtam meg, és akkori tudásunkat próbáltam érzékeltetni.

Plumper_ 2018.11.28. 14:19:49

@eloi: hát úgy, hogy az 1941. augusztus 27-28-i Kamenyeck-Podolszkij-i mészárlásra maguk a magyar honvédség adta át az SS-nek a 28.000 zsidót, akiket korábban kitelepítettek. Ez sem ment titokban, a magyar vezetés tudott róla. Horthy az Auschwitz Jegyzőkönyvet legkésőbb 1944 áprilisban megkapta, de addig is terjedtek a hírek.
Az 1944 március -július közötti deportálások is annak fényében történtek, hogy Baky László és Endre László belügyi államtitkárok pontosan tudták, mi vár a magyar zsidókra és hova viszik őket.

Plumper_ 2018.11.28. 14:53:35

@Nincs közöttünk csicska: mindenre van bizonyíték és minden ki lett kutatva 70 év alatt, és ez nem attól függ, hogy te ezt elfogadod-e vagy sem. ha valaki alapból elutasító, mint te, annak semmilyen bizonyíték nem jó és nem elég, úgyhogy hagyjuk is. gyűlölködj tovább, az a neked való.

Plumper_ 2018.11.28. 14:57:12

@Zöldi László: nem csak holokauszt-tagadók vannak itt, hanem totális műveletlen félanalfabéták, akik nyilas zughonlapokból veszik 5 mondatos "tudásukat".

Nincs közöttünk csicska 2018.11.28. 15:25:18

@Plumper_: Eleve magyarok erintve sem voltak a Kamenyeci meszarlasban se aldozati, se elnyomoi oldalon....szoval feknyuz.

morph on deer 2018.11.28. 16:16:47

@Nincs közöttünk csicska:
Foglalkozz inkább a külföldi modellkariereddel, az biztosan jobban megy...
Az ékezeteidből látszik, hogy nem Magyarországról írsz, a hozzászólásodból pedig az is világos, hogy ennyi ésszel nyilván nagyon sikeres szépfiú lehetsz...
Szóval maradj inkább a “szakmánál”, az biztosan jobban megy.

rallus 2018.11.28. 16:31:05

Van rá esély, hogy mégis a tévedésből elirányított vonat a helyes változat, hiszen talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy az auschwitzi 4 milliós emléktáblát kicserélték a hozzávetőleg másfél milliósra.

Exploiter 2018.11.28. 18:03:22

A tragikus, hogy két nappal később jöttek a ruszkik.
Akkor biztos mindenki nagyon őrült, aki megmenekült. Aztán meg már nem annyira.
Mennyivel összehasonlíthatatlanul más lenne minden, ha a történet úgy zárult volna, hogy aztán másnap Moszkvát egy atombombával visszaküldték a kőkorszakba, a szövetséges csapatok meg elérték az országot.
Bár lehet, hogy ugyanúgy beszopattak volna mindenkit, mint a ww1 után... Sose derül ki.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.11.28. 18:39:09

Egyébként hazánkban kazárok vannak és voltak. Csak a vallásuk felvett ábrahámíta.

A Pesten született világhírű írónak, Arthur Koestlernek igaza lehet: új genetikai vizsgálatok alapján a ma élő "zsidóság" 90% csak kis részben közel-keleti. A kelet- és közép-európai "zsidók" inkább kaukázusi népekkel rokoníthatók. A zsidó vallást 740 körül felvett kazár nép leszármazottjai inkább.

erkolcstan.blog.hu/2018/06/27/arthur_koestler_szerint_a_zsidok_tobbsege_inkabb_kazar_szarmazasu

kopasz barmok mindenhol 2018.11.28. 18:39:20

@AZ IGAZI HUNGAROFIL: "Magyarország német megszállása nélkül a zsidó származású magyarok döntő többsége túlélte volna a háborút, ugyanis a Kormányzó egyetlen magyar állampolgárt sem engedett át Hitlernek, pedig az folyamatosan követelte."

Urban legend, de ha magyarul kellene fogalmaznom, akkor azt mondanám, hogy egy ordasat hazudtál, szemrebbenés nélkül.

@eloi: " Először Hitler adta vissza a Felvidéket és Észak-Erdélyt!!! (Bécsi döntések!)
Maradjunk a tényeknél, a helyes sorrendnél! Mert nem mindegy. "

Hazudsz. Nem "adta vissza", hanem odacsatolta, érdekből. Nem lehet "visszaadni" olyat, ami mindig is a másé volt (Erdély eleve soha nem volt magyar föld vagy tulajdon, a bevándorló magyarok csak ideiglenesen bitorolták). Ezek a tények. 1918-ban pedig a román erdélyi küldöttek eldöntötték Erdély Romániával való egyesítését, amihez a magyar lakosoknak egy büdös szavuk nem volt. Jó, Orbán nem volt ott... mert akkor Romániát csatolták volna Erdélyhez.

kopasz barmok mindenhol 2018.11.28. 18:42:40

@TanNé: "Egyébként hazánkban kazárok vannak és voltak. Csak a vallásuk felvett ábrahámíta. "

Fenéket. Pirézek vannak itt, csak magyar katolikusoknak álcázzák magukat.

fhdgy 2018.11.28. 18:44:20

Az én szülőfalumban is voltak zsidók a háború előtt. Eltűntek, soha nem kerültek elő. Hova lettek?

Nos, ezért nem vagyok azok közé tartozó, akik tagadják a zsidók szisztematikus irtását.

Ez az egyik oldal. A másik, hogy én már a háború után születtem, nem zsidóként, apám huszár volt a Donnál.

Tudtommal sem ő, sem én nem működtünk közre ezekben a rémségekben, akkor miért próbálnak egyes körök állandó bűntudatot ébreszteni?

Én sajnálom azt, ami történt, de nem vagyok benne bűnös!

kopasz barmok mindenhol 2018.11.28. 18:52:31

@fhdgy: "Tudtommal sem ő, sem én nem működtünk közre ezekben a rémségekben, akkor miért próbálnak egyes körök állandó bűntudatot ébreszteni?"

Igen, ez ugyanaz, mint a Trianon: belevésni a generációkba, hogy azt "elvették". Nem vették el, hanem a nagy nemzeti politika elvesztette az első világháborúban (de morálisan már korábban). Olyan ez, mint póker: a magyar főúrak rossz lóra tettek és veszítettek. Ezekben a játékokban nem szokták visszaadni a nyereményt. Jó reggelt kívánok!

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.11.28. 18:55:55

@kopasz barmok mindenhol:

Ja, de Sztálin megüzente, ha nem támadjuk meg a Szovjetunót, akkor ő többet ad vissza, mint Hitler.
Talán nem Voronyezsnél kellett volna a HAZÁT védeni. Mennyi is, 1800-2000 km???
erkolcstan.blog.hu/2018/06/22/a_haza_vedelme_a_don-kanyarban

Nincs közöttünk csicska 2018.11.28. 19:14:42

@Exploiter: a Magyarorszagrol deportalt zsidok pont a ruszkik meg a helyi lakossag miatt illegalisbevandoroltak Magyarorszagra

Nincs közöttünk csicska 2018.11.28. 19:17:16

@fhdgy: "Az én szülőfalumban is voltak zsidók a háború előtt. Eltűntek, soha nem kerültek elő. Hova lettek?"

Izrael allam sem volt a haboru elott, a zsido lakossag ott a homokbol lett?

fhdgy 2018.11.28. 19:19:15

@kopasz barmok mindenhol: Hú, erre nehéz mit írnom, mert felkoncoltatnék, mint azok a szegény bakák a Donnál, akiknek se ruhájuk, se kajájuk, se lőszerük nem volt, de "gyáván" "megfutottak" ( Jány parancsára gondolok ).

De írok egy meglepőt: én nem vagyok "mély" magyar, aki féltéglával döngeti a mellét, az úri Magyarország mentalitásához sincs sok közöm, de nagyon sok Wass Albert könyvet olvastam. Úgy gondolom, hogy figyelmesen olvastam, mert kerestem bennük a fasiszta, soviniszta írót. Nem találtam. De találtam sok utalást arra, hogy szerinte is, gróf létére, Trianont nem is igazán az I. Vh.-ban ásták meg nekünk mások, hanem a magyar főurak, igazából már az 1600-as évek vége felétől.

Sőt, a II. Vh.-ra is találtam több nagyon meglepőt nála. Pl. amikor a szimpatikusra formált, egyszerű székely ember szájába adja a szavakat, hogy a visszatérő magyar hatalomnál még a románok is jobbak voltak.

Nem folytatom, mert tényleg felkoncoltattatok!

rallus 2018.11.28. 19:28:08

@TanNé: A demokrácia erői már Teheránban többet ígértek Sztálinnak, mint Hitler a sokáig tagadott titkos záradékban, így aztán eldőlt a sorsunk. Jaltában le is pacsizták...Nem csak a miénk, a többi ütköző államé is. A lengyeleknek elévülhetetlen érdemeik voltak a németek háborúba keveredésében, a győztesek közé tartoztak és mégis szovjet megszállás alá kerültek, úgy mint mi. Na vajon miért?

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.11.28. 19:32:11

@rallus:
Két külön téma a szovjet megszállás, meg az hogy mekkora Magyarország lenne.

Tenkes Kapitánya 2018.11.28. 21:29:58

@fhdgy:
Azért történelmet ne Wass Alberttől tanulj.
Trianont az a hungarocídium okozta, amit a törökök követtek el 1400 és 1690 között.

1500-ban még másfélszer annyi magyar volt, mint angol. (3 millió magyar, 2 millió angol)
1700-ban 1,5 millió magyar, 5 millió angol.

BéLóg 2018.11.28. 21:32:14

@Plumper_: Egyetlen kéttonnás bomba tönkretette volna azt a (szintén egyetlen) győri elosztót, amin keresztül a náci megszállók auschwitzba vitték a zsidókat.
De egy ilyen támadásban akár tizenöt-húsz amerikai katona is meghalt volna, három-öt lelőtt gépen.

Az meg, hogy a 400ezres tömegből 500ezret elvittek Auschwitzba, ahol megöltek hatszázezret, így csak százezren tértek haza, már nem elmélkedek.
Az, hogy egy 14 éves suhanc a MEGSEMMISÍTŐTÁBOR kórházában éli túl a szörnyűségeket és ír az élményeiből Nobel díjas regényt, na azt már el sem hiszem!

Plumper_ 2018.11.28. 21:35:37

@BéLóg: az ismerethiányod a gonoszságodat szolgálja. eleve rosszul tudsz dolgokat, kifordítod, amit a másik mond, és a saját butaságodon rágódsz és táplálod a gyűlöletet. miért, amúgy a Gulag sítábor volt? vagy Trianon végre igazságos békeszerződés?

John Brennan 2018.11.28. 21:48:33

@Plumper_: "Német részről csak Eichmann és 400 fős stábja volt jelen, amelyik ezzel foglalkozott."

Az akkoriban éppen Eichmannak segédkező Soros György erre így emlékszik vissza, idézet tőle:
"Ott lehettem volna a másik oldalon, egyike lehettem volna azoknak, akiket elvisznek, de nincs értelme annak, hogy miért ne lettem volna ott, mert... nos, ez olyan, mint a pénzpiacokon: ha én nem lennék ott, akkor én természetesen nem csinálom meg, de elviszi helyettem valaki más. Akár ott voltam, akár nem, csak egy szemlélődő voltam, és a vagyont tőlem függetlenül elvették. Ezért nem volt semmi szerepem abban, hogy a vagyont elvették. Ezért aztán nincs semmi bűntudatom."

Plumper_ 2018.11.28. 21:55:06

@John Brennan: ezt a mesét még nem hallottam és ki nekem Soros György, hogy megvédjem, ha egyáltalán, viszont az mindenhol megerősített tény - és a legjobb bizonyítékokat maguk a megszálló nácik és a magyar közigazgatás gyártották - hogy Eichmann külön a magyar zsidók megsemmisítésének céljából érkezett Magyarországra, kb 400 fős stábbal. Az itteni német hadseregcsoport nem foglalkozott ezzel. A vidéki zsidóság deportálását a magyar közigazgatás teljes részvételével vitték végbe 3,5 hónap alatt. Semmi nem lett volna, ha hátráltatják. Eichmannék saját maguk a kutatások szerint csak kb 11.000 embert tudtak volna deportálni.

John Brennan 2018.11.28. 21:56:22

@AZ IGAZI HUNGAROFIL:
"Magyarország német megszállása nélkül a zsidó származású magyarok döntő többsége túlélte volna a háborút, ugyanis a Kormányzó egyetlen magyar állampolgárt sem engedett át Hitlernek, pedig az folyamatosan követelte."

Érdekes összehasonlítani, mi történt a szlovákiai, horvátországi, romániai, makedóniai zsidókkal (nem voltak a németek által megszállva).

John Brennan 2018.11.28. 22:05:43

@Plumper_: Milyen mese? Mese az, hogy valaki tud az Eichmann és a vasutas között lezajlott telefonbeszélgetésről.
Igen, voltak Eidhmannak magyarországi segítői, például Soros György. Ezt elmondja maga az érintett Steve Croft 1998-as interjújában, ez könnyen elérhető, megnézhető, mozog a szája Soros Györgynek és ezeket mondja szóról szóra.

morph on deer 2018.11.28. 23:26:07

@John Brennan:
”Az akkoriban éppen Eichmannak segédkező Soros György erre így emlékszik”

Hát hogyne bazzmeg, Eichmann személyesen kérte meg a 14 körüli zsidó gyereket, hogy ugyan “segédkezzen” már neki, mert nélküle nem lenne elég hatásos az ipari szintű népírtás!
Ez csakis így történhetett!

Akkor most szólok, hogy ezt inkább csak olyan helyeken hangoztasd, ahol az agyroggyant fideszes nyájon kívül nincs más jelen, mert ha erre nem figyelsz, és önálló gondolkodásra is képes, nermentes személyek is meghallják, pillanatokon belül rádverik a csúsztatásaidat, hazugságaidat!

Ugyanis az általad idézett részlet arra az időszakra vonatkozott, amelyet apja egyik barátja rokonaként bújtatva töltött!
Az a személy ugyanis közhivatalnok volt, akit a hátrahagyott és lefoglalt zsidó javak leltározásával bíztak meg, és vele járt el a kis Soros “melóba”, hogy szem előtt is legyen.

Amit idéztél az arra vonatkozó kérdésre adott válasza volt, hogy zsidóként hogyan élte meg azt, hogy az elhurcolt zsidók javait segített leltárba venni annak, akire az apja rábízta, és menedéket adott neki.
Így teljes a kép, tudod.

Mondom, ezt csak az agymosott orbánhitű szerencsétleneknek nyomjad, mert aki nem analfabéta, annál ez nem működik.

Billy Hill 2018.11.28. 23:35:14

@TanNé: Mint tudjuk, Sztálin egy úriember volt, mindig megtartotta minden ígéretét...!

morph on deer 2018.11.28. 23:47:49

@Plumper_:
“A vidéki zsidóság deportálását a magyar közigazgatás teljes részvételével vitték végbe”

Ez így van. A néhány fős német csoportok legfeljebb felügyelték a lebonyolítást, amit gyakorlatilag a helyi adminisztráció és a csendőrség hajtott végre.
Ez első kézből származó információ, nem”valahol olvastam” róla: a nagyapám vendéglőjének nagy udvara volt egy gyülekezési pont, ahol meg kellett jelenni “közmunkára”. A német tisztek bent ettek-ittak, a katonák őrt álltak az étterem körül, a csendőrök meg biztosították a logisztikát: előállították a hiányzókat, biztosították a helyszínt, és kísérték a menetet a vagonokhoz...
Akkor már az érintetteken kívül szinte mindenki tudta, hogy mi lesz a sorsuk!
Igen, a csendőrök és a hivatalnokok is.

ételizésítő 2018.11.29. 02:22:15

@ember100:
Bár nem fogod fel, de valóban ez a lényeg, merthogy a cikk szerint nem zsidókat, hanem kínaiakat (sárga, csillagot viselő emberek = csillagot viselő sárga emberek) kísértek a győri menetben.

ételizésítő 2018.11.29. 02:23:48

@AZ IGAZI HUNGAROFIL:
Igen, a hozzád hasonló hazai fasiszta nácik mindig ezzel mentegetik a tömeggyilkos Horthyt.

ételizésítő 2018.11.29. 02:26:01

@Zöldi László:
Igen.
És diplomamunkában még sosem hazudtak.
Főleg kárpótlási pénzekben érintett zsidók nem.
Aha.

ételizésítő 2018.11.29. 02:28:36

@Zöldi László:
Maradjunk annyiban, hogy mindkét oldal hazudik, mert az az érdeke.
Holokauszt valóban volt, csak a számok marhára nem stimmelnek. Az eltérés több forrás szerint több milliós. És ezek nem náci források. Igaz, nem is zsidó források.

ételizésítő 2018.11.29. 02:30:20

@Jakab.gipsz:
"nem tudtunk sebesség váltót gyárzeni"
Hát gyárzeni biztosan nem, de gyártani igen, mivel volt magyar autóipar és traktorgyártás is.

ételizésítő 2018.11.29. 02:47:03

@TanNé:
Akiket ugyanúgy kiirtottak a tatárok, mint a nem zsidó vallású nem kazárokat.
Már ha egyáltalán van fikarcnyi alapja is ennek a kazár zsidó magyarságról szóló mesének.

@John Brennan:
Sőt, igazából Soros tervelte ki, csak kurva nehezen tudta rávenni Hitlert, hogy irtsa a zsidókat, meg építsen koncentrációs táborokat, a nevet is ő találta ki, elhitette Hitlerrel, hogy ott majd megtanítják koncentrálni a zsidókat.
Te idióta faszkalap, 1944-ben Soros György 14 (TIZENNÉGY) éves volt.
Te akkora tudatlan, ostoba faszfej vagy, hogy a fal adja a másikat.
Még Fidesz-náci trollban is ritka sötét seggfej vagy, pedig ott aztán van választék agyatlan barmok közt, akik ide írogattok bérmunkában.

@Billy Hill:
Ez így igaz. Akinek azt mondta, gondoskodik róla, arról gondoskodott is.
Kiről így, kiről úgy, de mindről.

John Brennan 2018.11.29. 05:01:36

@ételizésítő: @morph on deer:
Ezzel felmentettetek minden deportálásban résztvevőt az erkölcsi felelősség alól.

ételizésítő 2018.11.30. 01:38:55

@John Brennan:
Mivel, azzal, hogy te egy koromsötét ostoba faszkalap vagy?

John Brennan 2018.11.30. 10:01:34

Ezzel felmentettetek minden deportálásban résztvevőt az erkölcsi felelősség alól.

BéLóg 2018.11.30. 15:58:55

@Plumper_: Halló! Halló! Attól hogy hülye vagy, még nem lesz igazad.
A győri vasút NEM bombázása ténykérdés. NEM volt érdek, nem volt haszon, nem volt értelme. A Nyugat régóta tudott a KONCENTRÁCIÓS táborokról, magasról szartak rája. Aztán ment utólag a "hááááánemtuttttam".

A "megsemmisítőtábort" TÁBORI KÓRHÁZBAN túlélő tizennégy éves gyerek Nobel díjas regényt írt az emlékeiről.

A nevetséges véralgebra meg a vicces számok, amiket írtam, azok is tények. A legtöbb abból fakad, hogy MINDEN ország ami VALAHA magyar volt, a MAGYAR adatokhoz adta hozzá a maga veszteségeit, na persze azokat külön is feltüntették. Így aztán kényszerűségből KORRIGÁLNI kellett pl. a leghírhedtebb tábor falán lévő EMLÉKTÁBLÁT.

A Gulágról meg Trianonról egy büdös szót nem írtam, de a hülyéket mint te ez láthatólag nem zavarja.

ember100 2018.11.30. 23:23:03

@ételizésítő:
Helló !

Hát nem tudom menny kínai , sárga lehetett 1844-45 ben Magyarországon , de hogy egy vonatnyi nem az biztos .
Te nem érted egyszerű nyelvtani , hejesírási hiba volt .
Lásd fényképek :)

vitur 2018.12.10. 17:07:05

@fhdgy: Olvastam a határátkelőn a hozzászólásod. Egy kérdésem van. Te tényleg nem szégyenled, hogy ennyire sötét vagy?