Médianapló

Médianapló - Az olimpia kísérlet-e a nemzetközi elszigetelődés feloldására?

2018. november 12. 10:44 - Zöldi László

A momentumos népszavazás után kormányunk már nem látványosan készül az olimpiára, hanem apránként. Tavaly irdatlan pénzért sikerült tető alá hozni az Arénát, az úszó világbajnokság színhelyét. Ennél is többért készül a Puskás-stadion, amelyben nem lesz futópálya. Ez nem is olyan nagy baj, mert 4,7 milliárd forintért elkészültek egy tizenötezer nézők befogadó stadion tervei, talán 2023-ban a Rákóczi-híd pesti hídfőjénél sikerül megrendezni benne az atlétikai világbajnokságot. Épp most jelentették be, hogy lesz egy húszezres kézilabda-stadion is, hátha sikerül 2022-ben megrendezni az Európa-bajnokság döntőjét.

Kormányunk hamarosan úgy pályázhat az olimpiára, hogy nem a szándékkal kell házalnia, hanem a lassacskán létrehozott infrastruktúrával. Mindez Föld S. Péter tegnapi jegyzetéről jutott az eszembe. A publicista ezt írta a Soros György elleni kampányról: „Bár a hivatalos cél nem az volt, hogy Soros zsidó voltát hangoztassák, ’mellékszálként’ ez is jól funkcionált.” Utalt arra, hogy tavaly, az úszó világbajnokság idején a fővárosi utcákról eltűntek az amerikai milliárdost megbélyegző óriásplakátok. Az egyikről fényképet közölt a FüHü.hu, a Magyarországról elszármazott üzletember homlokára valaki filctollal fölírta, hogy „Büdös zsidó”. Amidőn a magyar úszók kimagasló szereplésével befejeződött a vébé, a kormány besöpörte a nemzetközi dicséreteket, és visszarakatta a Soros-plakátokat.

A nemzetközi közvélemény ellenszenvvel fogadta Hitler hatalomra jutását, és Németország vezetése a közelgő olimpiától várta az elszigetelődés feloldását. Csakhogy Avery Brundage, az amerikai olimpiai bizottság vezetője olyan Berlinbe látogatott, megszemlélendő az olimpia előkészületeit, amelynek utcáit zsidóellenes plakáterdő borította. Közölte a vendéglátókkal, hogy sportolói kihagyják a világ legjelentősebb versenyét, ha Hitlerék nem takarítják el az uszító plakátokat. A német kormány számára fontos volt a nemzetközi elismerés, ezért a fővárost úgy megtisztította a heccelő óriásplakátoktól, mintha sosem léteztek volna.

Olvasgatom Goebbels naplójából az 1936-os bejegyzéseket. A birodalmi propagandaminiszter augusztus 2-án írta az olimpia egy nappal korábbi megnyitójáról: „Nagy nap, a német ügy győzelme.” Bejegyzés augusztus 7-én: „Aranyérmet nyertünk öttusában, drámai küzdelem után gerelyhajításban és súlyemelésben.” Még egy augusztus 8-án: „Ha vége lesz az olimpiának, durvábbak leszünk.”     

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr2114367615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.11.12. 12:12:05

Buta felülés a liberálispk által propagált antiszemita-vonatra. Sorossal nem az a baj, hogy zsidó. Ez csak egy terelés. Azért mert zsidó, még nem tehet meg bármit, mint pl. az ország háromnegyede által ellenzett migránsbetelepítés elősegítése, propagálása. Ez egy olyan kérdés, amiben egy népszavazás után született egyértelmű akaratot nem írhat felül valaki, csak mert zsidó. Amúgy a Soros-ellenességgel amerikában választást lehet nyerni, de a demokratikus országokban is sokan utálják a nemzeti demokráciákat romboló tevékenysége miatt. Ilyen ország Izrael is. Gondolom róluk a poszternek nem az új náci birodalom jutna az eszébe.
Magyarország egyszer már elnyerte az olimpia megrendezésének a jogát. A lakossághoz mérten kiemelkedően sok az olimpiai bajnokaink száma. Van egy régi vágy a lakosságban az olimpia megrendezésére. Ha értelmesen csinálják, akkor el lehet kerülni a görög drámát. Most van 20 évük felkészíteni a fővárost, nem kell majd egyszerre irreális összegeket előteremteni. És persze az olimpia után nem fogjuk kirobbantani a 3. világháborút.

Flankerr 2018.11.12. 15:31:18

@megamovieboy: "Van egy régi vágy a lakosságban az olimpia megrendezésére"
Ha ez igaz lenne, a Fidesz simán vállalhatta volna a népszavazást. És mégse..

" nem kell majd egyszerre irreális összegeket előteremteni" Ehelyett kisebb tételekben költjük el az irtózatos összeget, olyan beruházásokra amire semmi szükség, és az év 95%-ában ott fog állni kihasználatlanul, méregdrága és veszteséges lesz üzemeltetni. Mit mondjak, nagy ötlet..

leponex 2018.11.12. 19:42:05

Logikus.
Zöldi Úr útálja Orbánt.
Orbán magyar.
Zöldi Úr tehát antimagyar, látens magyargyűlölő.

És Goebbelset olvas, mi mást, 20 18-ban.

PS:Zöldi Úr, tényleg, ide kell jutnia egy szépkorú, évtizedek óta a médiatudományban alkotó magyar értelmiséginek?
Tényleg így lehet tenni valamit a közélet militarizálódása ellen?

Vagy ez a posztja is inkább a további militarizálásra tesz kísérletet?
Kár.
Nem fog menni, higgye el ...

Tiktak58 2018.11.13. 07:07:26

Majd ha az egyszerű embereknek is jut megfelelő oktatás,kórházi ellátás ,ennivaló rendesen, nem 28ezer nyugdíj havonta akkor majd érdemes elgondolkodni az olimpián. Első számnak javaslom az összes politikus bűzöző és haverok futási számát a két hete éhező oroszlánok előtt.Élvonalban orbán,fidesz,stb….

Európai téridő 2018.11.13. 07:08:59

Zöldi úr! Kellett magának Hercegovina? Kellett magának Bosznia?

Nincs közöttünk csicska 2018.11.13. 08:00:14

Igy van lippsik elszigetelodtek a hatalomtol, maradt nekik a nyuszites a nyirkos sikatorban es a remenykedes, hatha vmi kulfoldi kamposorru atveszi a hatalmat s beengedi oket az Uri szalonokba.

flashgordon. 2018.11.13. 08:26:46

@megamovieboy: Főleg, hogy a népszavazás érvénytelen lett.

Netuddki. 2018.11.13. 08:47:41

A libsizés (liberális + bibsi) az zsidózás? Vagy csak alja, tolvaj népek szalonqrvaanyázása?

nu pagagyí 2018.11.13. 10:02:05

Szerintem egy úszó VB szintű rendezvény pont elég lenne. Kisebb tényleges költség mellett, ugyanannyi közpénzt ki lehet lopni abból is. A rendezvény jelentőségének felnagyítása propagandaeszközökkel pedig kiválóan megoldható, lásd a gigászi méretű gumicsontokat a magyar közbeszédben. A nemzetközi pozitív visszhang is megoldható a külföldön üzemeltetett (egyelőre Szlovénia) Habony média segítségével. Összegezve, kockázatosnak tarom, hogy a magyar korrupciós lenyúlási százalékok (80-90%) mellett, egy eleve költséges rendezvénybe belevágjon az ország, persze csak akkor, ha egy görög típusú válság nem riasztja el torkos borzékat.

sas70 2018.11.13. 10:35:22

@megamovieboy:
Soros nem ok, hanem ürügy.
Nincs "nemzeti demokrácia".
Soros emlegetése egyes országokban, valóban burkolt zsidózás.
Valóban, az ország méretéhez képest sok olimpiai bajnokunk van. Hol következik ebből, hogy olimpiát kell rendeznünk?
Demagóg lenne, ha elkezdeném sorolni a megoldatlan problémákat, szemben az olimpia rendezéssel, csak a rögvalóság az, hogy a közmunkás bérből se jön ki, a tengerparti nyaralás. Az álmoknak és a vágyaknak nem árt szinkronban lennie a lehetőségekkel.

leponex 2018.11.13. 10:37:04

@nu pagagyí: Zöldi Úr professzionalista módon felépített posztja természetesen nem a korrupcióról szól.
A négy bekezdés pompásan tagolja a mondanivalót, ahogy a magyar népdalok szokása is elvezetni a hallgatóját a lényeghez ...
Föld S. Péter meghivatkozása után egy ugrás hitler, hogy a záró poén goebbels olvasásával 'sugallja' a lényeget: 'ezek' , ha olimpiát rendezhetnének, mit várhatnánk csak tőlük:
„Ha vége lesz az olimpiának, durvábbak leszünk.”

Hogy ehhez miért kellene várniuk egy olimpiára, azt föl nem foghatom ...

sas70 2018.11.13. 10:39:23

@leponex:
"Logikus.
Zöldi Úr útálja Orbánt.
Orbán magyar.
Zöldi Úr tehát antimagyar, látens magyargyűlölő."

Erről a régi vicc jut eszembe: Van akváriumod? -Nincs. -Akkor buzi vagy!

Nem értettem egyet Gyurcsánnyal. Akkor hazafi voltam. Most nem értek egyet Orbánnal, most magyargyűlölő vagyok. Deszépez!

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.11.13. 10:41:13

@sas70: Hat ha ugy tetszik akkor burkolt zsidozas, akkor is maradtok a sikatorban budoslippsik.

leponex 2018.11.13. 10:50:53

@sas70: :)
ugye hogy mennyire nincs értelme?

Soros úrral semmi baja nem volt O.nak a 'kisátkos' idején, pedig ugyanaz volt a származása, mint most.
Soros úr mostani politikai/világnézeti/társadalom-víziói miatt lett kevésbé kedvelt, nem a származása miatt.

Az pedig tényleg nonszensz, hogy egy amerikai milliárdos az Eu vezetőivel hivatalosan tárgyalgat arról, mi lenne kívánatos és hasznos az európai polgároknak.

EZ a valódi probléma.

De mivel ezzel szembe kellene nézni az európai liberálisoknak, helyette inkább az antiszemitázós fegyvert húzzák elő.

Amivel a valódi antiszemitizmust támogatják -tán még nem is véletlenül.

nu pagagyí 2018.11.13. 10:53:05

@megamovieboy: Szépen összefoglaltad az összes hazugságot tényként tálalva, például Sorossal kapcsolatban, de azt hiszem, az egész mondanivalód a NER virtuális világának esszenciája. Semmi nem igaz az egészből és hát a valóság már olyan, hogy nem vesz tudomást milyen téveszméket süketelnek össze-vissza. A valóságot úgy kell érteni, hogy a hozzánk hasonló országok versenyében a béka segge alá kerültünk minden tényleges mutatóban, de a NER virtuális világában sikert-sikerre halmozunk. Sorossal kapcsolatban is megjegyezném, hogy csupa olyan dolgot támogat, amit a jelenlegi illiberális rendszer liberális alaptörvénye támogatandónak ismer el, a NER virtuális világában viszont szimpla bűnözőnek próbálják beállítani.

A valóságot azonban nem lehet betiltani, A hazugságra épülő rendszerek elkerülhetetlenül szembesülni fognak vele. Persze majd a szembesülésről is lehet hazudozni az újabbig, ahogy nálunk ez dívik, csak közben az ország tropára megy, ha ez még érdekli azokat, akik foggal-körömmel kapaszkodnak a hatalomba és cinikus hazafiaskodás mellett szarják le nemzetük jövőjét. Persze nemzet szó sem azt jelenti ennek a bűnözői körnek, ahogy a világban értik. Ők magukat (az általuk üzemeltetett maffiaszerű képződményt) tekintik csak nemzetnek, mindenki más kipiszkálható belőle, legyen akár magyar állampolgár, vagy külföldi, de magát magyarnak valló. Az ő nemzetükhöz senki sem tartozhat, akit nem lehet megzsarolni, vagy ha nincs mivel, nem reagál a burkolt, vagy az általuk fizetett csőcselék nagyon is valós fenyegetésére, vagy az utóbbi időkben már a hatósági zaklatásokra. Biztosan nagyszerű az a rendszer amit építenek, hiszen papíron rengeteg támogatója van, kár hogy a tömeg nagy része még nem jött rá, hogy a rendszer áldozata, de majd csak felébred. A felsőbb pozíciók már le vannak osztva, a szellemileg deformált, vagy némi pénzért lelkesedők tulajdonképpen szolgának jelentkeznek be, bár még nem tudják. A rendszer megszilárdulása után elmaradnak majd a baksisok, aztán beolvadhatnak a jogfosztott tömegbe, aminek jogfosztását mos tele szájjal követelik.

A mai bűnök, a pillanatnyi haszonért kiherélt oktatás, holnap fog visszapofázni, az államosított, vagy monopolizált közszolgáltatásokból kilopott pénz dettó, a versenyképtelen, jövőkép és innováció nélküli stróman-gazdaság is megtermi mérgezett gyümölcsit.

sas70 2018.11.13. 11:15:03

@leponex: Tényleg micsoda bűn az, ha Soros nyíltan tárgyalgat politikusokkal arról, hogy mi lenne hasznos a polgároknak, miközben más milliárdosok arról tárgyalgatnak titokban, mi lenne hasznos nekik!
Az sokkal faszább amikor Mészáros, Garancsi... stb tárgyalgat Orbánnal, aztán egyszer csak elnyernek egy pályázat nélküli, kiemelt közbeszerzést.

sas70 2018.11.13. 11:30:07

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
Ez echte náci duma!
Persze lehet kommunista is, mert a felmenőim között volt kulák, kapitalisták szekértolója és ellenforradalmár!
Csak a kulák az istállóban aludt, ha ellett a tehén, a kereskedő, karácsonyra csomagot készített a szegényeknek, az ellenforradalmár meg éppen kiment tüntetni az egyetemről.

Jakab.gipsz 2018.11.13. 12:08:44

1, Senki sem kérte fel ezt a sátánfajzat ateista-zsidót: Sorost, hogy társadalom mérnökösdit, (kisistent ) játsszon, az emberiséggel.

2. Továbbá, a globalista=totalista multikulturális nyitott társadalom, teóriát senki sem ellenőrizte le és senki sem hagyta jóvá, tehát antidemokratikus.

Zoltán Lukács 2018.11.13. 12:30:11

Sztem kár ilyenszofisztikált diskurzusokba bonyolódni arról, hogy Orbán mit miért csinál. Orbán szeret lopni és szereti a sportot nézni. Azért kell neki olimpia, amiért kellett neki egy stadion a ház végibe.

MACISAJT1 2018.11.13. 12:55:23

"A momentumos népszavazás után "

A micsoda után?:P Miféle "népszavazás" volt? :P

A valóságban az szdsz-es új degeneráció, élén kohncsíta wurst magyar hangjával, meghirdetett egy aláírásgyűjtést egy budapesti népszavazás kiírása céljából.
A budapesti népszavazás kiírásához szükséges lett volna 138 ezer aláírás, ehhez képest a momentum&co. az állította/hazudta( pontos, hivatalos adatot hogy a leadott íveken hány hiteles aláírás szerepelt máig nem láttunk a Fővárosi Választási Bizottságtól) hogy pontosan 266 151 aláírást gyűjtöttek össze .

Ennyi. Meghekkeltek egy nemzeti álmot, ez volt életük csúcspontja.

igazi hős 2018.11.13. 13:01:41

Orbánék nem készülődnek az olimpiára. Egy ekkora rendezvény óriási problémahalmaz, aminek a kezeléséhez nem értenek. Építeni viszont nagyon szeretnek, lehetőleg egyedi építményeket, állami vagy EU-s pénzből. A szépérzéküket a Duna Arénán lehet lemérni, de nem az esztétikum a lényeg, hanem a lopás. Ahhoz nagyon értenek. Olimpia = sok építkezés = sok lopás. Mire befejezik, már nem csak Mészáros lesz papíron dollármilliárdos, hanem Garancsi is.

MACISAJT1 2018.11.13. 13:18:58

@leponex:

Ántiszemétizmus:P Adok egy friss( sic!) példát, a Népszagából:

nepszava.hu/3014608_europa-elhulyul

Kezdődött azzal hogy még 2015-ben Sir Roger Scruton angol filozófus, esztéta korábbi megjegyezte: „a budapesti értelmiségben sok a zsidó, aki a Soros-birodalom körüli kiterjedt hálózathoz tartozik.” Eredetiben: 'Many of the Budapest intelligentsia are Jewish, and form part of the extensive networks around the Soros Empire.'

Na, ebből a tökön rúgásból a ballibák azóta sem bírnak helyre állni. Küzdenek mint malac a jégen, óbégatnak
a Guardiantól a Népszagáig hogy ántiszemitizmus, meg hülyeség meg ....
de egy valamit képtelenek leírni: hogy nem igaz amit Scruton mondott.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.11.13. 13:34:01

@sas70: Es ha nacizol, akkor is maradnak a budoslippsik ott, ahova valok.

csentecsa 2018.11.13. 13:52:48

Ez a stadionépítési és stadionrekonstrukciósprogram benne volt a Gyárfás-féle EB pályázatban 2010 előtt.De akkoriban valamiért a mai dühöngők nem vicsorogtak.Az EB ellen sem gyűjtött senki aáírásokat,holott.gazdasági válság volt.Különös..

m.t. 2018.11.13. 14:01:13

@leponex:
"Soros úr mostani politikai/világnézeti/társadalom-víziói miatt lett kevésbé kedvelt, nem a származása miatt."

A vilagnezete kb annyit valtozott Sorosnak a rendszervaltas ota mint a szarmazasa, csak Viktor es a haverjai gondoltak meg magukat amiota nem ok kapjak tole a penzt.

m.t. 2018.11.13. 14:06:49

@MACISAJT1:
Ha annyira kamu az alairasok mennyisege, es a kormany az egesz orszag tamogatasat elvezte, akkor miert hajolt meg egy csapat taknyos hekker akarata elott?

nu pagagyí 2018.11.13. 14:17:58

@Jakab.gipsz:
"Senki sem kérte fel ezt a sátánfajzat ateista-zsidót: Sorost..."
Fasiszta rendszer építésére Orbánt sem kérte fel senki. 2010-ben volt utoljára programja a Fidesznek, akkor nagyobb demokráciát és még több szabadságjogot ígértek.

Azt, aki a saját pénzét költi egy szerinte jobb világ megteremtésére, azt nem kell jóváhagynia senkinek. BTK-ba meg nem ütközik, hogy valaki a hobbijára költi a pénzét. Akik részt vesznek a pályázatain, nyilván egyetértenek a programjával. Te is tanulmányozhatnád, van-e benne valami, ahelyett, hogy visszaböfögöd a hatalom vádjait (jujj, nem mindenki az ő pórázukon csüng). Utóbbival kapcsolatban kérdezd meg talán Orbánt, hasznos volt-e neki, hogy nem az akkori állampárt fizetett civiljeként próbált politizálni, hanem igénybe vette Soros pályázatát. Te is elnyerheted egyébként, nem titkos, világos követelmények vannak, stb. Sőt, akár a CEU-ra is jelentkezhetsz, ha nem vagy sík hülye, még fel is vesznek.

citrix 2018.11.13. 14:23:19

"Ennél is többért készül a Puskás-stadion, amelyben nem lesz futópálya"
Minek kellene a stadionba futópálya amikor minden hétvégén a belváros le van zárva a forgalom elől futóverseny miatt. Minden hétvégén gyakorlatilag ez a felállás. Akkor mi a jó fenének kellene még a stadionba is futópálya?

nu pagagyí 2018.11.13. 14:43:11

@MACISAJT1: Miért ne lenne igaz, amit Scruton mondott. Magyarország egy olyan hely, ahol a mindenkori diktatúra igyekszik gátolni a polgárosodást. Csak a zsidók azok, akik meg tudnak maradni polgárnak még a cuclizmusban is. és számodra sajnálatos módon, a polgári családok gyerekeiből lesz majd az értelmiség, mert otthon is könyvek veszik körül, a szülők sem vadbarmok, az iskolát is jól választják meg, stb. A nem zsidó származásúakat viszont könnyebb ide-oda nevelgetni, felemelni-leejteni, nincs szilárd értékrendjük. Te például kommunista családból jöttél, majd liberális voltál, most meg fasiszta. így, bár kívánatos lenne, hogy bárkiből lehessen értelmiségi, de mit kezdjen veled szeretett kormányod? Gazdag lehetsz ugyan, de hülye maradsz és ezt a mintát adod utódodnak is. Változás akkor lesz, ha az országban békén hagyják végre az embereket, hagyják hogy tehetségük alapján boldogulhassanak, a teljesítménynek legyen meg a jutalma, de a mérce ne legyen torz, maga a piac legyen az. Aztán előző szakasz tartson legalább két generáción keresztül. Akkor majd lesznek polgárok, nem csak zsidó származásúak. Egyébként a magyarországi zsidók közt nem sok pofaszakállas bigott zsidó található, aki Izraelt vallja hazájának, mert szerintem csak utóbbiak különíthetők el a magyarságtól, saját választásuk miatt. A nálunk honos zsidózás szerintem méltánytalan és undorító, az volt a Horthy-korszakban és az most is.. Előbbi alapon akár tótozhatnánk, németezhetnénk, románozhatnánk is, persze nincs kizárva, hogy arra is lesz igény.

MACISAJT1 2018.11.13. 14:47:30

@m.t.:

Elmondom. Illetve részben felidézem.

Fővárosi Közgyűlés: Budapest pályázik a 2024-es olimpia megrendezésére
2015. június 23.

​Több mint nyolcvan napirendi pontot tárgyalt meg 2015. június 23-i ülésén a Fővárosi Közgyűlés. Elfogadták azt a szándéknyilatkozatot, hogy Budapest pályázza meg a 2024-es nyári olimpiai játékok rendezési jogát. Pályázatot írnak ki négy fővárosi színház vezetésére, jóváhagyták a 2017-es vizes vb-hez kiadandó fővárosi garancialevelet, főpolgármesteri hatáskörbe kerültek a 3-as metró felújításával kapcsolatos ügyek.

Budapest pályázik a 2024-es nyári olimpiai és paralimpiai játékok megrendezésére – erről fogadott el szándéknyilatkozatot 25 igen, 1 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett a Fővárosi Közgyűlés.

Tarlós István főpolgármester a napirend vitájában elmondta: vannak olyan pillanatok, amikor egy nemzetnek meg kell mutatnia, hogy kész az összefogásra. Úgy fogalmazott: korábban ő is szkeptikus volt az olimpiarendezéssel kapcsolatban, de a Nemzetközi Olimpiai Bizottság által tavaly decemberben elfogadott Agenda 2020 lezárta azt a korszakot, amikor csak „gigavárosoknak” volt lehetőségük a rendezésre, és megteremtette annak lehetőségét, hogy kisebb országok, városok is sikeresen pályázzanak. – Legyünk óvatosan optimisták, senki sem érzi még a zsebében a rendezési jogot, akkor van esélyünk, ha összefogunk – hangsúlyozta a főpolgármester.

Kitért rá, hogy a 2017-es budapesti vizes világbajnokság kiváló lehetőséget jelent, hogy a pályázatról szóló döntést pozitívan befolyásoljuk. Az olimpia révén felgyorsulhatnak a fővárosi fejlesztések, „ami felépül, az itt is marad”. Tarlós István kijelentette: Budapest csak nyertese lehet az ügynek, a város világszerte hirdetheti magát, a világverseny idegenforgalmi fellendülést is hozhat. Hozzátette: a magyar sportolók is megérdemlik, hogy Budapesten legyen olimpia. Magyar sportolók eddig 167 olimpiai aranyérmet nyertek, a több mint száz aranyérmet szerző országuk közül egyedül Magyarország nem rendezett eddig olimpiát – emlékeztetett.

Fürjes Balázs, a kiemelt fővárosi beruházásokért felelős kormánybiztos a MOB megrendelésére készült megvalósíthatósági tanulmányról szólva elmondta: a teljes, 1300 oldalas dokumentum kitér a kockázatokra, a kritikus feltételekre is. Hozzátette: a tanulmány hamarosan szerkesztett formában is elkészül, és azt az interneten is nyilvánosságra fogják hozni. (A tanulmány vezetői összefoglalója itt olvasható.)

Hangsúlyozta, hogy a dokumentum maximálisan kihasználja az Agenda 2020-ból eredő könnyítéseket, és teljes mértékben igazodik a főváros közép- és hosszú távú fejlesztési terveihez. Az olimpiához kapcsolódóan 2025-30 között 3000 milliárd forint nemzetgazdasági bevétel várható, az éves ráfordítás pedig nem haladja meg a központi költségvetés kiadási főösszegének fél százalékát. A kockázatok között említette a külső gazdasági környezet stabilitását, a csúszás és költségnövekedés, valamint a korrupció veszélyét. Mindez kivédhető, ha időben elkezdik a beruházásokat, megfelelő szabályokat, intézkedéseket hoznak, ha szigorú ellenőrzést és átlátható gazdálkodást folytatnak. Hangsúlyozta: a sikeres pályázat feltétele az összefogás és a valódi egység.
Tarlós István, Budapest főpolgármestere köszönti a 80. születésnapját ünneplő, háromszoros olimpiai bajnok pólós Kárpáti GyörgyötKépgaléria - Döntött a közgyűlés az olimpiai pályázatról

A közgyűlés ülésén több olimpiai és világbajnok sportoló is megjelent, köztük Darnyi Tamás, Nagy Tímea, Polgár Judit, Magyar Zoltán, Jónyer István, Portisch Lajos, az éppen 80. születésnapját ünneplő Kárpáti György és Schmitt Pál. Az ülésen Nagy Tímea olimpiai bajnok vívó beszélt az olimpiarendezést támogató sporttársai nevében arról: minden sportoló álma, hogy olimpikon legyen, és hazai rendezésű világversenyen szerepelhessen. "

----

Hát így.
Aztán 2017-ben hirtelen eszébe jutott az agyonvert ballibáknak, az újszdsz-nek hogy úristen mégis micsoda dolog hogy csak úgy egyetértettek egy nemzeti ügyben...
Így aztán beindult a ballib hazaárulás ismert gépezete.
Ideológia is gyártódott, idézem a számuelik réteglapjából, a hvg.hu-ról:

"Hülyeség is, el is lopják, meg Orbán Viktornak is be lehet mosni egyet vele. Az olimpiai népszavazás lehetősége izgalmas fejlemény. Most alkalom nyílik nemcsak vekengeni azon, hogy nem tetszik a rendszer, nemcsak tüntetni, aztán elfáradni és hazamenni, hanem visszaütni. Önvédelemnek minősül, úgyhogy rajta bátran."

És máris ömlöttek a fajkasháziak, bodnárok,bokrosok etc. megmagyarázni azt amit 1990 óta, a világkiállítás óta is mindig tudtunk: hogy Magyarországnak ballib hazaárulókból is mindig csak a legalja jutott.

Így aztán inkább elengedték Orbánék, semmint milliárdok menjenek el egy kampányra, népszavazásra stb.-miközben Los Angeles és Párizs a térdeit csapkodta a röhögéstől...

lobaszopiatej 2018.11.13. 14:50:34

Az indok prózaibb.
El kell lopni minél több milliárdot.
Ha lassú ütemben, akkor csak lassan és feltűnésmentesen, így sokáig ki lehet tartani a pártot fenntartó oligarchákat.
A zombi szavazók meg majd verik a mellüket, milyen sportos az ország (kár hogy csak az az 1-2 élsportóló sportol, nem pedig az átlagember).

MACISAJT1 2018.11.13. 15:07:18

@nu pagagyí: "Miért ne lenne igaz, amit Scruton mondott. "

Na ugye. Akkor meg minek a hiszti?

A maffiák mindig is etnikai alapon szerveződik.
Mondjuk a zsidóhoz képest a többi etnikai alapon szervezett maffia (olasz, orosz, japán, kínai etc) a fasorban sincs, mert utóbbiak általában csak egy-két országban tevékenykednek.

A mai DK alelnökké avanzsált debreczeni józsef is megírta, idézem:
" Kimondom, amit úgyis tud mindenki: a fővárosi újságíró-társadalom meghatározó többsége zsidó származású. Legtöbbjük nem rokonszenvezik azzal a nemzeti érzelmekkel telített politikai értékrenddel és stílussal, amelyik az MDF sajátja". (Debreczeni József: Miniszterelnök, 278. o.)
Itt a titok nyitja.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.11.13. 15:07:38

@Flankerr: Mire a népszavazást kiírtákvolna és lebonyolítják, addogra a NOB-nak éppen döntést kellett hoznia, amiből a szavazgatással értelemszerűen kiestünk. Akkor lett volna korrekt, ha egy évvel elötte kezdenek el kampányolni és lett volna szavazás. Mert így egyértelműen a szavazás nélkül 200.000 ember döntése miatt bukott az egész. Amúgy szerintem sem baj, hogy még nem rendezünk olimpiát, de a módszer, ahogyan ezt elérték, az nem volt demokratikus.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.11.13. 15:13:06

@flashgordon.: Főleg hogy a 2% igen szavazat nagyon csekély támogatottságot mutatott.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.11.13. 15:21:09

@nu pagagyí: Azért, mert vannak bizonyos elképzeléseid, azok a tényeket még nem írják felül.

lobaszopiatej 2018.11.13. 15:33:40

@megamovieboy: "de a módszer, ahogyan ezt elérték, az nem volt demokratikus. "

Te hülye vadbarom!

Az aláírásokat pontosan azért gyűjtötték, hogy legyen róla szavazás, akarunk-e gigantikus eladósodást, cserébe sok-sok milliárd ellopásáért, vállalva az esetleges görög sorsra jutást (hasonló meglévő államadósság) pár ugribugri doppingoló közvetítéséért!
Mivel 4 évente új olimpia van, nem maradtunk le semmiről, az oligarcháid szép csöndben így is kedvükre dézsmálhatják a közpénzt!

Tételesen cáfoltam az idióta hazudozásaidat!

Flankerr 2018.11.13. 15:39:48

@megamovieboy: lófaszt. Februárban már megvolt az aláírás, legkésőbb júniusra már megvan a népszavazás, a döntés pedig szeptemberben volt.

A nem demokratikus dologért a kormánynál tessék kopogni, ők hozták a döntést a visszalépésről, népszavazás nélkül.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.11.13. 16:28:25

@Flankerr: Mert nyáron aztán biztos tódultak volna szavazni, mi? Egy évvel előtte kellett volna az egészet kezdeményezni, aminek semmi akadálya nem volt, de ezt így időzítették szvsz szándékosan.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.11.13. 16:32:10

@lobaszopiatej: A népszavazáshoz az aláírásokat azért gyűjtötték akkor és nem egy évvel korábban, mert így már nem lett volna értelme a népszavazásnak, mert a nemek győzelme esetén is már elbuktuk bolna az olimpiát.
Ezt nem kötelező felfognod, de a személyeskedésedre nem vagyok kiváncsi!

csentecsa 2018.11.13. 16:45:46

Fú tényleg nagyon el van szigetelődve szegény. Kivel is tárgyalt az utóbbi időszakban? Merkel , Putyin, Salvini..

m.t. 2018.11.13. 17:01:19

@MACISAJT1:
Bemasolsz egy oldalnyi idezetet en meg bogarasszam hogy hatha benne van a kerdesemre a valasz? Hat elolvastam es nem volt benne.

"Így aztán inkább elengedték Orbánék, semmint milliárdok menjenek el egy kampányra, népszavazásra stb."

A lenyeg itt van. Vannak emberek akik szerint jo otlet az olimpia. Masok szerint nem. Nem tudjuk pontosan, hogy melyik oldalon mennyien vannak. A Fidesznek esze agaban nem volt megkerdezni az embereket hogy akarjak-e ezt, illetve azt kommunikaltak hogy mindenki veluk ert egyet, nehany hazaarulot leszamitva.

Ezek utan eleg gyenge magyarazat hogy bar tudjuk hogy a nepszavazasra nem lett volna eleg alairas hiszen a nep 99%-a velunk ert egyet, a hazaarulok eredmenytelen maganakcioja tonkretette az almunkat igy mar nincs is kedvunk az egeszhez, meg amugy draga egy nepszavazas.

Nekem inkabb ugy tunik, hogy Viktorek egyaltalan nem biztosak abban hogy akkora a tamogattsaguk mint amekkoranak mondjak, igy a bukas kockazata miatt visszakoztak.

Szerinted elvakitja az ideologia (balliberalis hazaarulas) azt aki nem tamogatja az olimpiat.
Szerintem elvakitja az ideologia (fideszes hazaarulas) azt aki szerint az embereket nem kell megkerdezni hogy legyen-e olimpia.
Az egesz lehetne egy politikailag semleges vita is. Meg vagyunk osztva, na.

lobaszopiatej 2018.11.13. 18:16:57

@megamovieboy: " A népszavazáshoz az aláírásokat azért gyűjtötték akkor és nem egy évvel korábban, mert így már nem lett volna értelme a népszavazásnak, "

A népszavazáshoz az aláírásokat azért gyűjtötték akkor és nem egy évvel korábban, mert akkor indult be az olimpiai kampány.
Nyilván, kellett némi idő a felháborodáshoz és önszervezéshez.
Az összeesküvéselméleted bukta.

flashgordon. 2018.11.13. 20:20:27

@megamovieboy: teljesen mindegy mit mutatott a részvétel nem érte el az 50%-ot

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.11.14. 06:32:52

@flashgordon.: Ez meg a másik fele, hogy ez egy igenes szavazás volt, tehát nem csak, hogy mindösszesen 2% volt az igenek aránya, hanem még el sem érte az 50%-ot, tehát ez dupla vereség volt az ultraliberálisoknak.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.11.14. 06:35:46

@lobaszopiatej: Mert nyilván elötte titok volt... Meg nem közfelháborodás volt, hanem egy profin levezényelt és a sajtóban megtámogatott aláírásgyűjtés, amire a pesti 200.000 poszt SzDSz-es, gyurcsanyista, szoci polgár aláírt.

leponex 2018.11.14. 09:58:20

@m.t.: Soros úr mostani társadalom-vízióiról a rendszerváltás környékén nem sokat hallhattál, akkoriban a szocializmus 'megdöntése' érdekében, az akkor ismert liberális demokráciaminta ( szabad választáson elnyerhető politikai hatalomgyakorlás) meghonosítása érdekében támogatott magyar értelmiségieket, többek közt O.-t is, és az akkori maoistákból lett antikommunista liberálisok vezetői közül számosat. Nagyon helyesen egyébként.

(Egészen addig, amíg nem a liberálisok nyertek az első demokratikus választáson, hiszen másfél év múlva már a kommunisták együtt harcoltak a liberálisokkal a demokratikus választásokon hatalomra jutott 'antiszemita- fasiszta-neohorthista'-.... barna veszély ellen a Demokratikus Karate égisze alatt. )

Ma már viszont:
Még egyszer: amerikai magánmilliárdos az európai polgárok szabad döntése, demokratikus választása helyett a számos kétes pénzügyi spekulációiból szerzett vagyonát használja nyiltan befolyásolva az európai polgárok által demokratikus választáson felhatalmazott EP mérsékelten demokratikusan kijelölt csúcsvezetőit az ő saját társadalom-vízióinak megvalósítása érdekében.

Nyilván elkerülhette a figyelmedet: Európa kívánatos jövőjére egy AMERIKAI MAGÁNMILLIÁRDOS óhajt vagyona felhasználásával politikai korrupcióval nyomást gyakorolni.

EZ szerinted rendjén való?

ENNÉL nyilvánvalóbb politikai korrupció, politikai prostitúció még nem volt az EU történelme során.

A liberálisoknak kellene a leghangosabban tiltakozniuk ez ellen a végtelenül antidemokratikus, fasiszta jellegű befolyásolás ellen. De ahogyan Attilánk már rég tudta: "Tőke és fasizmus jegyesek".

Soros Úr tehát nem a zsidóságáért, hanem a tettei miatt lett nemkívánatos - és nem csak nálunk.

PS: szerintem az antiszemitizmus tendenciózusos, hamis vádja legalább akkora bűncselekmény, mint a tényleges antiszemitizmus.
De természetesen az antiszemitizmus bunkója sosem lesz letéve a bal-liberális véleményközlők kezéből, csak már a lőtéri kutyát sem tudják vele megfenyegetni...

A valódi antiszemitizmus viszont ténylegesen virul a liberális demokráciákban manapság.
És ezt nem én állítom, olvass néhány kompetens zsidó értelmiségi nyilatkozatát.

leponex 2018.11.14. 10:40:08

@m.t.: "Az egész lehetne egy politikailag semleges vita is. Meg vagyunk osztva, na. "

Abszolút egyetértésem.
Hogy valóban népszavazást kellene tartani minden komolyabb döntés előtt, az erősen vitatható, minek akkor a parlamenti választások, ha nem hatalmazza fel a képviselőket komolyabb döntésekre?

Az olimpiára történő jelentkezést ritka nagy támogatottság mellett fogadta el a fővárosi közgyűlés.
AKKOR nem volt semmiféle komolyabb tiltakozás ellene.

És ami akkor szintén alig volt: az egykori szdsz-ből szinte semmi.
A Momentum meg bejelentkezett a helyükre.

Ingyenes (pontosabban az állam által finanszírozandó) politikai kampányra tökéletesen megfelelt az olimpiaellenesség, hiszen azt a gonosz orbánkormány akarta.
Lehetett ellene hergelni a legótvarosabb demagóg populista szövegekkel.

2016-2017-ben a média tálalásában már érett a kormányváltás, az EGÉSZ ország el akarta zavarni a kormányt, szakértők a kétharmados győzelmet is belelátták.
OV. egyszer már megélte, hogy banális, ki nem kényszerített kisebb 'hibák' miatt a csúcsra járatott populista demagógia minimális különbséggel 2002-ben megakasztotta a polgárosodó Magyarország fejlődését - és mint azt 2008-ban meg is élhettük: az államcsődbe juttatta.
MÉG EGYSZER ezt a hibát nem fogja elkövetni.

Nem is tette. A pályázatot visszavonták.
ÉS pontosan ezután jött elő a momentum álságossága, amikor nem annak örvendezett, hogy sikerült a kitűzött céljukat elérni (ti: a budapesti olimpia megakadályozása), hanem a háborgás: miért futamodott meg Orbán, miért nem engedi a népszavazást??
Hát azért.
Ostoba lett volna teret adni és az állammal finanszíroztatni egy nyilvánvaló politikai választási előkampányt.

Ahogyan gyorsan visszavonta az emlékezetes hahás tüntik után a felsőoktatás finanszírozásának eddigi legjobb koncepcióját, amit amúgy maga Ferenc testvérünk vázolt fel a szociknak még 2006-ban.
OV nem fogja még egyszer kockáztatni, hogy feleslegesen támadási felületet adjon politikai ellenfeleinek.
Akik kormányzásaik alatt épp 3x vitték de facto államcsődbe az országot, imf 'segítségre' kárhoztatva.
OV világosan megfogalmazta a vízióit 2009-ben a kötcsei beszédben vázolva: az elkövetkezendő tíz-húsz évben miben látja az ország számára üdvös politikai-hatalmi konstellációt.
És lőn.

Mert természetesen a végén a választók fognak dönteni: ki milyen alternatívát ajánl.

Jelenleg azért nem lehet 'választani', mert csak ez az egy tényleges, értelmes, hiteles alternatíva van.
A választók, a választási eredmények szerint szerint mindenképp.

PS: a diktatórikus autokratikus izét, lejtőspályát, szavazókörök átrajzolását, esőt, hideg szelet szíveskedjél mellőzni :)