Médianapló

Médianapló - MIért óvatoskodik az MSZP?

2018. szeptember 14. 09:15 - Zöldi László

Kunhalmi Ágnes kifejtette az ATV-ben, hogy hétfőn reggel Szakács László elnökségi tag miért tért ki egy kérdés elől. (A műsorvezető azt firtatta, hogy az Európai Parlament strasbourgi ülésén a szocialista képviselők megszavazzák-e a Sargentini-jelentést.) A választmányi elnök politikusnő szerint a párt parlamentje szombaton igenre buzdította az uniós képviselőket, ám javaslatára pecsétet várt a hétfő délután ülésező elnökségtől. Mi rejlik az óvatoskodás mögött?

2017 júniusában ama kérdés körül tornyosultak az események, vajon a Fidesz képes-e levakartatni a fél ország hirdetőtábláiról a „Ti dolgoztok, ők lopnak” feliratú óriásplakátokat. (Rajtuk Mészáros Lőrinc és Orbán Viktor.) Az MSZP fölfedezte a két jobboldali párt konfliktusában rejlő lehetőséget. Parlamenti frakcióvezetője, Tóth Bertalan arról beszélt, hogy törvényjavaslatuk megakadályozná a plakáthely-tulajdonos Simicska és a hirdető Jobbik együttműködését. Néhány órával később az Országos Választási Bizottság, kampány idején a szocialisták legfőbb döntéshozó szervének vezetője, Botka László miniszterelnök-jelölt megvétózta a saját törvényjavaslatukat. Másnap az MSZP sajtófőnöke, Nyakó István kizárással fenyegette azokat, akik együttműködnének a Fidesszel.

Sem a Fidesz, sem az MSZP nem örült volna a Jobbik térhódításának, abban azonban különböztek, hogy a kormánypárt a hatalom megtartásáért harcolt, a szocialista képviselők pedig azért, hogy 2018-tól az országgyűlés legnagyobb ellenzéki pártját adhassák. Botka László viszont a Fidesz legyőzését tűzte ki célul. A szocialista honatyák ismerték a pártjuk állapotát, ám hitelesnek hatott Botka álláspontja is, aki 2018-ban miniszterelnök akart lenni. Két stratégia ütközött, és a szegedi polgármester néhány hét múlva kilépett az országos politikából.

Az MSZP úgy módosította a stratégiáját, hogy ha a két jobboldali párt meggyöngíti egymást a kampányban, akkor az általa vezetett ellenzék besétál a hatalomba. Már azt sem sikerült elérnie, hogy a nála kisebb ellenzéki pártok elfogadják a vezető szerepét. A választmányának ezzel kellett volna szembenéznie múlt szombaton, öt hónappal az országgyűlési választás után. Lehet, hogy ez megtörtént, de a következtetéseket a pártparlament elnöke, Kunhalmi Ágnes nem kötötte az orrunkra. Inkább arról számolt be, hogy a Sargentini-jelentés megítélésére egy nappal a strasbourgi vita előtt üttettek pecsétet a pártelnökséggel.

Ezt az állásfoglalást sem siették el. A másikat azonban, a választási vereség elemzését vagy elmulasztották, vagy elhallgatják a nyilvánosság elől.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr1414239627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meheszborz 2018.09.14. 12:21:24

Ezek egy másik bolygón élnek.

Netuddki. 2018.09.14. 12:21:28

Az, hogy mit tart az MSZP a választási veresége okának, lényegtelen. Mert egyértelmű, mi volt az. Valószínűleg ezért sem iparkodnak elemezni magukat.
A 2014-es választások után, amelyik pártnak nem volt világos, hogy a fidesz gyakorlatilag 2 pártra írta át a magyar választási rendszert - amelyikből az egyik párt a fidesz - annak nincs helye a politikában. De, ha lehetne választani, a megélhetési politikusok ellátását se akarnám tovább finanszírozni...

dare 2018.09.14. 18:01:15

Az Mszp mióta a Jobbik megalakult, szinte azóta nem tud elképzelni más stratégiát.
Itt megáll a tudomány, ebből a lövészárokból nem hajlandóak kimászni.
A Dk is beugrott ebbe az árokba, igaz retorikailag egészen mást képviselnek ( az ördöggel is össze kell fogni), mint a valóságban.
A Párbeszéd kompromisszumkészebb, de hát ilyenek mellett mindegy mit beszél, ha mászna kifelé az árokból ezek gyorsan visszarántják, szorítottak nekik is helyet maguk mellett.

Ami viszont nálam most megint kiverte a biztosítékot, az az elmúlt pár nap történése.
Már megint ők osztogatják a kokit meg a sallerokat a Jobbiknak és az Lmp-nek, hogy milyen jellemtelen, hazaáruló (bár ezt lehet a Fidesztől kapják, szinte ugyanaz a tempó), Fideszbérenc senkiháziak gyülekezete mind a két párt.
Na ők aztán a feddhetetlenség mintaszobrai a mostani szituációban, amikor is egy hazánkat elítélő (tényleg jogos, de sok kérdésben elfogult) jelentés miatt nem úgy ugrálnak már megint, ahogy ők fütyülnek.
Hétvégén tünti lesz, nem jösztök?
Mocskos fideszbérencek vagytok.
(Tegnap az egyenes beszédben Kunhalmi kirohanására, miszerint fel kell állni a fotelből minden baloldali, szociáldemokrata, zöld, liberális érzelműnek, szóval erre kérdezett vissza Rónai, hogy azért gondolom másokat is várnak azért.
Válasz: ja igen igen, persze. :D
Ki hiszi ezt el, most komolyan?)

Nagyban csodálkoztak a választás előtti hetekben nagy kikerekedett szemekkel, hogy mi szövetkeznénk a Jobbikkal, de a Jobbik nem akar velünk, mi hajlandóak lennénk, de ők megmondták előre hogy nem, nem rajtunk múlik, ők ezt már korábban leszögezték...stb.
Ugyanez a műsor kicsit fárasztóbban lezajlott persze az Lmp-vel is.

Hol tartunk most?
Ott ahol abbahagytuk 4 éve, vagy 8 éve, csak a választások előtt nyitogatják kicsit az ajtót, amelyen ők beengednék a szövetségeseket(gyertek báránykáim, gyertek csak), de ha be is lép rajta valaki, az hamar kijózanodik azon, ami ott fogadja.
Ez simán elmegy így a választásig megint, ahol megint nyitogatják majd az ajtót, és akkor állnak majd széttárt karokkal a választóik előtt, hogy már megint nem akar bejönni rajta senki, hogy győzzük le így az Orbánt, magunkra maradtunk a küzdelemben (ez a kedvencem :D), és megint a mártírpózban fognak majd tetszelegni a híveik előtt.
A hátam közepére kívánom őket, de hajlandó voltam az ország érdekében elfelejteni mindent amit tettek eddig, csak azért, hogy az Orbán hatalmát legalább valahogy korlátozni lehessen.
Ami sikerült volna, ha normálisan állnak a választókhoz a pártok.
Nagy mellény le, sértettség el, személyes érdekek helyett a választók érdeke.

Ha újra lefussuk ezeket a köröket a most következő 4 évben, akkor engem nincs az az erő ami el tudna vinni innentől kezdve bármilyen szavazásra az országban.
Akár önkormányzati, akár parlamenti, akár EP, mindegy.
Tudom hogy aki nem szavaz, az a Fideszt erősíti, de akkor legalább adjanak valami esélyt arra könyörgöm, hogy ki lehessen menni, lehessen kimenni a parkba, legyen értelme végre.

Van 8 hónap az EP választásig.
Ha ez azzal fog eltelni ki a nagyobb fideszbérenc, akkor én tuti nem fogok szavazni, belefáradtam ebbe a szerencsétlenkedésbe.
A remény hal meg utoljára.
Na a mostani történések a maradék reményt is sikeresen ki fogják ölni belőlem.

KissGecihuszár 2018.09.14. 19:58:44

az mszp óvatoskodás helyett inkább nézzem jó mélyen a tükörbe és tartson némi önvizsgálatot, miért is állnak ott , ahol a part szakad, vagy ha így jobban tetszik; miért vannak a bányászbreki ánusza alatt vagy 1000 méterrel. Aztán próbáljanak vmi értékelhető programfélével előállni, hogyan miként lennének képesek SIKERESEN kormányozni, ami a '94'-98, valamint a '02-'10 közti botrányos kormányzásuk fényében számomra momentán a SCI-FI kategória non plus ultrája! Ez a párt -mentségére legyen mondva, a többi ellenzéki párt sem jobb a deákné faszánál- egész egyszerűen képtelen széles társadalmi rétegek számára épkézláb üzenetekkel, programmal előállni, de hogy is lennének erre képesek olyan 100-szor levitézlett ex mszmp-s elvtrsakkal, elvtársnőkkel ,mint kovács laca, lendvai ildi, szekeres imi,stb...

ubu1a 2018.09.14. 22:28:49

Sokan szeretnek a korábbi két MSZP-s (MSZP-SZDSZ-es) kormányzati ciklusra valamilyen elvetemülten rossz példaként hivatkozni. Komolyan kérdezem: Fel tud sorolni valaki ebből a 8 éves időszakból olyan vérlázító dolgokat, mint amikről a Fidesz vált hírhedté után? Gondolok itt (utóbbiakban) például a nyugdíjpénztárakra, a trafikmutyira, a nyerőgépekre, a CEU ügyre, a társadalmi szervezetek tevékenységének kriminalizálására, az ész nélküli migránsozásra és sorosozásra stb.

Nekem hirtelen két dolog jut eszembe, ami említhető, de ez sem fekete-fehér.
Az egyik a devizahitelek ügye, aminek felrovásával a leghatározottabban nem értek egyet. Én, saját akaratomból, a figyelmeztetések tömegének ellenére, a banktisztviselő szeme láttára történő elolvasás után írtam alá a szerződést. Semmilyen kormány sem felelős érte. És amikor borult a bili, akkor sem volt olyan durva (legalábbis nekem) a helyzet, hogy erre így kelljen emlékezni. Sokkal jobban emlékszem arra, hogy a jelenlegi rendszer erővel akart kirángatni ebből engem és minden más érintettet. Nem segíteni akartak, hanem beleszólni az életembe. Az eszébe sem jutott egyik korányon lévő okostojásnak sem, hogy ne izomból intézkedjen, hanem gazdasági intézkedésekkel állítsa helyre a forint értékét.
A másik a Balatonöszödi beszéd kiszivárgása után kialakult helyzet kezelése. Ezt tényleg rosszul csinálták, de tényleges (maradandó) baja szerencsére csak pár embernek lett belőle. Mai szemmel nézve sokkal jobb lett volna, ha leég a tévé székház és vele együtt az egész közszolgálatinak csúfolt (ma narancs) tévé megy a levesbe. Azt a pár embert természetesen sajnálom pártállásuktól függetlenül, de kormányok ennél nagyobbakat is szoktak "hibázni" a hataloméhségüktől fűtve. Én az egész beszéden jót röhögtem és másnapra el is felejtettem volna. De ha egy jelentős tömeg (nem hiszem, hogy valódi többség) véleménye tényleg más volt, akkor inkább hagyni kellett volna, hogy kidühöngjék magukat. Hogy ez pont 1956 ötvenedik évfordulójára esett? Hát, így jártunk, le van szarva.

Ugyanakkor sokkal nagyobb volt a szabadság, több volt a lehetőség. Aki észnél volt, tudott boldogulni. Nem pofáztak bele felülről a mindennapjainkba. Nem akartak megvédeni minket saját magunktól, különösen nem akaratunk ellenére. Nos, mitől is volt olyan botrányos a '02-'10 közti kormányzás?

leponex 2018.09.15. 00:15:49

@ubu1a: " Gondolok itt (utóbbiakban) például a nyugdíjpénztárakra,"

Jól gondolod, az egyik legnagyobb sikkasztás volt, amit végül OV-nak volt bátorsága megszüntetni.

Mert ilyen közgazdasági nonszensz kevés volt a világon: államadósságból jórészt külföldi alapkezelők fix jutalékért, befektetés, kockázatvállalás, és nyugdíjfizetési garancia nélkül sikkasztották el a nyugdíjalap egy részét.

- 1997-ben állami nyugdíjrendszer volt, az aktuálisan befizetett járulékból fizetve az aktuális nyugdíjakat. ( Meg egy kicsit kiegészítve, mert a nyugdíjasok döntik el a választásokat :( )

- a manyup bevezetésével a járulék negyedét átirányították ide, ( abszolút demokratikusan volt akinek kötelező volt, volt aki nem is léphetett be, és volt aki eldönthette ), azzal az ígérvénnyel, hogy majd annak felhalmozásából fizetik a nyugdíj negyedét.

A pénzt nem a tag, hanem a pénztár, illetve a megbízott alapkezelő kezelgette.
Mindenféle hozamgarancia, tőkegarancia nélkül, fix jutalékért, de még a jövőbeni nyugdíjra sem vállalt garanciát, egy esetleges csőd esetén az állam vállalta ezt végül.

Eddig vágod?

Zéró befektetés, zéró kockázatvállalás, zéró nyugdíjfizetési garancia, járulékbeszedés állami költségen, fix jutalék.

Kockázatok, költségek társadalmasítása, nyereség magánosítása.

Cserébe az állam ezen alrendszere elvesztette forrásainak negyedét, aminek pótlására állampapírt kellett kibocsátani.

Mert ugye az aktuális nyugdíjakat nem csökkentették az elsikkasztott járulékok arányában.

Szerencsére ott voltak az alapkezelgetők, akik (az átirányított járulékokból) kamatfelár fejében megvették az állam papírjait. Azért, hogy megkaphassák azt a járulékot ...

Ez így összeáll benned?

Röviden és tömören: az állam eladósodik, hogy majd valamikor garanciát vállalhasson a nyugdíjkifizetésre, ha az alapokkal baj történne.-)

A rendszer teljes felfutása cirka 40 évig tartott volna, ezalatt 10 000 Mrd Huf-nál nagyobb állami járulékot vontak volna ki a költségvetésből, ezzel együtt ugyanennyi kamatos kamattal, cds felárral növelték volna az államadósságot.
Természetesen az idők végezetéig, hiszen az adósságot soha nem lehet visszafizetni (legfeljebb egy újabb hitelből), de a kamatait folyamatosan kell...

No, ezt jelentette a manyup.

Ez a privatizáció összehasonlíthatatlanul nagyobb biznisz lett volna az addigi állami vagyon egyszeri privatizációjával.

Természetesen nem Magyarországnak.
Szívesen.-)

leponex 2018.09.15. 00:18:50

@ubu1a: "Nem akartak megvédeni minket saját magunktól, különösen nem akaratunk ellenére. "
:)
Ezt most nyilván Sargentini asszonynak címezted, ő akarja manapság megvédeni a zembereket a saját maguk által választott kormánytól ...

leponex 2018.09.15. 00:25:18

@ubu1a: "Nos, mitől is volt olyan botrányos a '02-'10 közti kormányzás? "
Hát ha csak a lefutását nézed: Medgyessy száznapos programjával, béremelésekkel kezdődött, ( van pénz, a gazdaság jól teljesít, a zemberek többet érdemelnek) aztán a Feri megpuccsolta a D209-et, aztán nem lett pénz, és a de facto államcsőddel eljutott 2008-ig.
Aztán jöttek a fideszes kétharmadok sora.

leponex 2018.09.15. 00:46:07

@ubu1a: A CEU ügy meg roppant egyszerű.
Van egy magyar magánegyetem (Közép-európai Egyetem, ánglisul CEU, székhely: Budapest Nádor utca 9.), meg van egy amerikai CEU, Central European University, aki New Yorkban bejegyzett szervezet (székhely: 10019 New York, West 57th street 224). Semmiféle egyetemi képzést nem végez, hanem az amerikai akkreditáció alapján a magyarországi KEE ( Közép-európai egyetem, ánglisul CEU) mintegy bérmunkában végzi ezt el, és így adhat amerikai diplomát is.
Ha jól tudom, sehol a világon ilyen nincs: egyetem, akinek nincs is egyeteme, nincs kampusza oszt diplomát oszt.

A CEU (na melyik ??) remekül bánik a médiájával, érdekei szerint pompásan keverve, melyik CEU-ról is van szó.
Mert a magyar CEU oktatási programja semmiféle 'veszélyben' nem forgott, senki nem akarta bezárni.
Magyra magánegyetem, magyar diplomát adhat ki.
Az amerikai CEU az, akinek először egyetemként kéne működnie, hogy diplomát adhasson ki.
Amerikait.
Ígérvény van már rá, most már csak a valóságban is látni kellene azt a valóságos egyetemi oktatást valahol Amerikában.
Ennyi.

rockjano 2018.09.15. 01:27:01

@leponex: baszki de ráérsz erre apám.. Neked fizetnek ezért?????

Mi akiket ezért nem fizetnek pontosan tudjuk hogy ennél rohadtabb tolvaj, geci kormányzata nem volt még ennek a szerencsétlen országnak...

Ellenzéki Tüntető 2018.09.15. 03:00:26

@rockjano: Hát ezt szarrá érvelted :D

De mondok még valamit, ami szintén pofátlan volt, ez pedig a 2004-es állampolgáros szavazás. Az MSZP nettó a külhoni magyarokkal ment szembe, ami a csodás "23 millió román"-ban csúcsosodott ki.

Ez különösen pikáns a mai migrációpártiságuk mellett: Ahmed jöhet, Jóska meg román.

De mondok még valamit. Megy most a sápítozás, hogy a régiós vetélytársak így meg úgy leelőztek. Ez kurvára nem igaz, mert nem most előztek le, hanem 2004-2008 közt. Azóta azzal az akkor összeszedett hátránnyal szopunk. Meg az akkor 50-ről 80 százalékosra emelt adóssággal, remek 10%-os államháztartási hiányokkal. És most cikkezik az index, hogy jaj a rendszerváltáskor még mennyivel előrébb voltunk, amiből a magadfajta hülyegyerek annyit ért meg hogy orbááááán elbasztaaaa.

commando 2018.09.15. 09:13:24

@dare: Teljes mértékben egyetértek! Minden szava realitás!

commando 2018.09.15. 09:17:43

@leponex: Elgondolkodtató sorok! Kösz az elemzést!

Buchhalter 2018.09.15. 10:30:46

Az MSZP hogy megszavazta a Sargentini jelentést elárulta a magyar népet és a saját szavazó bázisát is. A Fidesz meg rendbe tehetné az egészségügyet ,mert így ,hogy sok mindennel már jobb ha maszek dokihoz megyek értelmetlenek találom a TB befizetést.

- duplagondol 2018.09.15. 10:43:00

@Ellenzéki Tüntető: 2004 és 2008 között... Meddig akar visszamenni a Fidesz, a mohácsi csatáig? Értelmes, gondolkodó ember előtt nem tudott mentegetni a Fidesz rombolását azzal, hogy előtte az MSZP ténylegesen és valóban szintén tönkrevágta az országot.

Jakab.gipsz 2018.09.15. 13:49:53

@leponex: Igen ez az a CEU-ügy amitől félteni kell a tanuló ifjúságot, se itt se ott, nem véletlenül nincs "A nyitott társadalom és ellenségei" című ateista-zsidó agyrém, alapos, tudomány-filozófiai vizsgálat tárgyává téve. És ezzel az agyrémmel kufárkodik a sátánfajzat Soros !

A MSZP-nek pedig csak egy valamit kell eldöntenie, és észrevennie, éspedig azt, hogy az urbánus liberális értelmiség folyamatosan szívatja őket, a modern demokráciára irányuló tanácsaival, ezek a szocik, pedig elhiszik a süket dumát.