Médianapló

Médianapló - Lehet-e rehabilitálni Horthy Miklóst?

2018. szeptember 03. 10:37 - Zöldi László

Sem a születése, sem a halála nem esett szeptember második napjára. Szülőhelye talán mégis azért emlékezett meg róla tegnap, mert az őszi politikai szezon az ő említésével kezdődhetett. A megyei újság Horthy emléknapot tartottak Kenderesen címmel számolt be a fejleményekről.

A temetőben Kovács Sándor beszélt, ő az illetékes országgyűlési képviselő. Alkalmas lehet a kormánypárti álláspont kifejtésére, mert civilben rehabilitációs szakember. A kétezres évek elején a nyíregyházi főiskolán is tanult, és talán tanítottam. Ebben az esetben elnézést kérek tőle; mentségemre szóljon, hogy túl átlagos a neve. A tudósító ezt a gondolatát emelte ki: „Ne feledjük, hogy a Trianon utáni csonka Magyarország fennmaradása Horthy Miklósnak, Bethlen Istvánnak, Klebelsberg Kúnónak és társainak köszönhető.” (Betűhív idézet.) Kovács képviselő úr nem lépett túl a számára megszabott kereteken. Orbán Viktor ugyanis a Miniszterelnök.hu tanúsága szerint ezt mondta tavaly, június 21-én: „Hogy mégsem temetett bennünket maga alá a történelem, azt néhány kivételes államférfinek köszönhetjük. Horthy Miklós kormányzónak, Bethlen István miniszterelnöknek és Klebelsberg Kunó miniszternek.”

A szolnoki újságíró egyébként megfeledkezett a délutáni eseményekről. Holott a művelődési házban megrendezett tudományos konferencia 14.30-kor kezdődött, az ő tudósítását pedig 15.25-kor hozta nyilvánosságra az Új Néplap online változata, a Szoljon.hu. Kíváncsi lettem volna legalább az első előadó, Prof. Dr. Habil Szakály Sándor álláspontjára. Vajon a Veritas Történetkutató Intézet főigazgatója miként vélekedik a kutatási témájáról? A fővárosban szerkesztett portálok digitális felületén olvastam ugyan, hogy szerinte Horthyt nem kell rehabilitálni, mert akit a bíróságok nem ítéltek el a második világháború után, azt fölösleges fölmenteni. Ez azonban csupán tömörítés. Többet értenénk az Orbán-rendszer Horthy-kultuszából, ha a habilitált főtörténész hitelesített mondandóját összevethetnénk a rehabilitációs szakember véleményével.  

A szolnoki újságíró hiányos tudósítását némi változtatással közölte a többi Mediaworks-lap (a Zalai Hírlap, a Vas Népe, a veszprémi Napló, a tatabányai 24 Óra, a Fejér Megyei Hírlap, a Dunaújvárosi Hírlap, a Tolnai Népújság, a pécsi Dunántúli Napló, a Somogyi Hírlap, a kecskeméti Petőfi Népe, a Békés Megyei Hírlap, a Heves Megyei Hírlap és a Nógrád Megyei Hírlap) is. Azzal a különbséggel, hogy Horthy és az emléknap közé kötőjelet tettek.  

216 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr814219059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wantirna 2018.09.04. 13:23:57

@fonaktamas75:
Csak a teljesség kedvéért folytatom a könyvlistámat. Esetleg találsz közöttük érdekeset. Az angolszászok körében nem kétséges, hogy ami 1989-91-ben Európában összeomlott az a kommunizmus volt.

Richard Pipes: Communism, a Brief History (A kommunizmus története tömören), Weidenfeld and Nicolson, 2001

Teresa Rakowska-Harmstone ed.: Communism in Eastern Europe (Kommunizmus Kelet-Európában), Indiana University Press, 1984

Francois Furet and Ernst Nolte: Fascism and Communism, University of Nebraska Press, 2001

Robert Service: Comrades, Communism: a World History (Elvtársak, a kommunizmus világtörténete), Macmillan, 2007

David Priestland: The Red Flag, a History of Communism (A vörös zászló, a kommunizmus története), Grove Press, 2009

Robert V. Daniels: A Documentary History of Communism and the World, from Revolution to Collapse (Egy dokumentumokon alapuló története a kommunizmusnak a világon, a forradalomtól az összeomlásig), University of Vermont, 1994

The Theses and Statutes of the Communist International (A Kommunista Internacionálé tézisei és rendelkezései), Second World Congress, July 17 to August 7, 1920, Moscow, Human Events, 1946

Charles Byrne: Communism and Us (A kommunizmus és mi), The Hawthorn Press, 1964

Archie Brown: The Rise and Fall of Communism (A kommunizmus felemelkedése és bukása), Harper Collins, 2009

John Barron and Anthony Paul: Peace with Horror, the Untold Story of Communist Genocide in Cambodia (Béke szörnyűséggel, a kambodzsai kommunista népírtás ismeretlen története), Hodder and Stoughton, 1977

Robert Gellately: Stalin’s Curse, Battling for Communism in War and Cold War (Sztálin átka, harc a kommunizmusért háborúban és hidegháborúban), Alfred A. Knopf, 2013

Helga Beauty Salon 2018.09.04. 13:27:32

@wolves84lb:
" Szerintem egy hím hangya nemi szervnyire sem érdekel senkit, neked mi tetszik, és mi nem."

A jelek szerint téged annál azért jobban érdekel. Itt a poszt, egy kurva betűt nem írtál rá. Itt van több mint száz komment, az sem váltott ki belőled semmi hatást, pedig vannak köztük érdekesek.
Egyedül nekem írtál, annak ellenére hogy azt állítod, hangyafasznyit sem érdekellek! Minek köszönhetem ezt kicsi farkinca? :D Két kommented van itt, azt is nekem írtad.
(tudom amúgy hogy másik nicken is tolod itt a pofádat)

chrisred 2018.09.04. 13:28:01

@wantirna: Az ötszáz év óta tartó terjeszkedési tendenciának 1914-ben üzentünk hadat.1941-ben az orosz birodalmi érdekek nem különböztek annyira a magyar érdekektől.

wolves84lb 2018.09.04. 13:35:04

@Helga Beauty Salon: te kis faszmajom...attól, hogy lecsapok egy szúnyogot, te azt szűröd le, hogy érdekel a szúnyog? Nem csodálom, hogy neked orbán az isten :)

Te már azt is jobban tudod, melyik komment az érdekes számomra? Na, mesélj még...melyik a másik nickem, te agyalágyult fideszzombi?

laci_52 2018.09.04. 13:44:56

Horthy Miklós 25 évig vezette az országot, nem volt ügyes politikus, de nem volt hazaáruló és nem követett el háborús bűnöket.

Kádár János ennél hosszabb ideig vezette az országot, ügyes politikus volt, de hazaáruló volt és súlyos népellenes bűnöket követett el.

Akkor melyikükről kellene inkább megemlékeznünk?

Occam beretvája 2018.09.04. 13:45:10

@Helga Beauty Salon: Már hogyne lenne! Kritikátlanul visszaböfizi a szucilizmusban az Ormosmárianéni és egyébb maaakcista "történészek " által a töritanárokra kényszerített féligazságokat. :-))

MEDVE1978 2018.09.04. 13:48:49

El kell még telnie legalább 50 évnek, amíg a XX századi történelmet úgy meg lehet ítélni, hogy már senki nem él, akinek a személyes beállítottsága / emléke / bűne befolyásolja azt. Ha aztán lesz egy kicsit tárgyilagosabb kormányzat, ami nem akarja az egészet politikai célokra használni, akkor lehetne esetleg megítélni "objektíven" a Horthy és a Kádár korszakot. Addig csak az egyes emberek prekoncepciói, a saját / családi emlékek fognak dominálni.

Az én személyes véleményem szerint Kádár és Horthy is sodródott, végig kényszerpályán volt. Ez a kényszerpálya persze széles volt, így volt lehetőségük saját maguknak és a haveroknak az előtérbe helyezésére, kedvezményezésére, de mégsem úgy kell rájuk gondolni, mint akik egy könnyű kora esti Duna parti séta közben fütyörészve hozták meg a döntéseket.
Horthy egy darabokra esett országot örökölt, egy meghiúsult forradalommal, romokkal, menekültekkel, gazdasági összeomlással és ellenségekkel körbe véve. Csinált rá egy fehér terrort, egy revansista rendszert, személyi kultuszt stb. A világháborús manőverezéséért is lehet hibáztatni, de aki azt gondolja, hogy nagy mozgástere volt az nettó hülye. Román, szlovák, szerb barátaink már akkor is csak arra vártak, hogy hol tehetnek nekünk keresztbe. Ha ugye megnézzük a második világháborús részvételt megelőző idilli helyzetet, akkor nyugati határunkon kopogtatott a III. Birodalom, északról kellemes Szlovák bábállam és a kommunista diktatúra Szovjetúnió, keletről a németbarát ANtonescu marshall, délről pedig a szétesésközeli Jugoszlávia vett minket körbe. Konkrétan ha nem megyünk a németekkel, a Führernek nem került volna túl nagy erőfeszítésébe a Tiszáig kitolni Románia határait.

Horthy ettől függetlenül nem pozitív személyiség vagy nem kiemelkedő államférfi, hanem sodródó. Próbálta kihasználni a helyzetet, nem sikerült. Közben puha diktatúrát tartott fenn. Ezért kell-e rehabilitálni? Szerintem nem, de nem kell sem a nácikkal azonosítani, sem ördögnek kikiáltani.

Helga Beauty Salon 2018.09.04. 13:52:26

@wolves84lb: Biztos vagyok benne hogy van itt másik nicked, a balliba kommenter módszertan ismert már a számomra. Hogy melyik lehetsz pontosan, azt stilisztikai elemzéssel kideríthetném, csak nem éri meg az időt mert nincs nagy jelentősége. Egy szimpla ballib szájtépő lúzer vagy akiből tizenkettő egy tucat!

chrisred 2018.09.04. 13:54:30

@MEDVE1978: Horthy egy érdekcsoport foglya volt, ami tolta őt maga előtt, mint valami zászlót. Kádár meg birodalmi helytartóként elsősorban idegen érdekek kiszolgálójaként funkcionált.

wolves84lb 2018.09.04. 14:01:46

@Helga Beauty Salon: pffff....ennyire tellett? Kurva gyenge vagy ma is.

Wildhunt 2018.09.04. 14:16:35

@Zöldi László: kevered valamelyik nicklopóval. Birca ugyan nem teljesen normális, de soha nem káromkodik vagy fenyegetőzik.

flamer 2018.09.04. 14:17:31

@pina noir: "Az Magyarország területén volt?"

Igen, Magyarországról deportálták őket a magyar hatóságok, magyar minisztertanácsi határozat alapján.

"Egyébként butaságnak tartom ,amikor egyesek összefüggést látnak a '44 előtti zsidótörvények, és a későbbi deportálások között."

Mert az egy tök másik antiszemitizmusnak volt a megnyilvánulása vagy hogy jött ez ki neked?

flamer 2018.09.04. 14:24:23

Egyébként engem mindig megdöbbent, hogy blog.hu-s kommentelést nagyjából pár gyakorló elmebeteg milyen sikeresen einstandolta. Van itt a birka, az éhesló, a rettegő meg pár elvtársuk, akik elég gyorsan lehetetlenné tesznek tulajdonképpen bármilyen értelmes párbeszédet azzal, hogy nekiállnak a maguk baromságát nyomni.

Boar. 2018.09.04. 14:24:52

@wantirna: Kezdesz szánalmasan demagóg lenni.
Egy olyan országban ami a gdp zömét mezőgazdasági termeléssel állítja elő, a gazdaságosan megművelhető földterületek meg vannak művelve. A róluk lehozható hozam "állandó", nem függ attól, hogy a szomszéd faluban mennyien laknak. (Mivel az uradalmak olcsó zsellérekkel dolgoztattak akik vándoroltak, még munkaerő szempontjából sem függ). Mivel te nem a gdp-t hanem az EGY FŐRE JUTÓ gdp-t vetetted össze az osztrákokéval, igenis számít a "népsűrűség", hogy a standard mennyiségű össztermékből mennyi jut egy-egy főre.

Zöldi László 2018.09.04. 14:26:11

@maxval balcán bircaman: Nem emlékszem, hogy elmagyarázta volna. Ha így volt, sajnálom, hogy kihagytam az elemzését. Bár a témakörről írtam néhány könyvet, bizonyára sokat okultam volna a kommentjéből.

jános515 2018.09.04. 14:27:15

Ha rehabilitálni akarnak valakit, akkor talán a Prónay féle " Rongyos Gárdával" lehetne kezdeni . Ők legalább becsülettel és tisztességgel harcoltak a hazáért, még akkor is amikor a hős lovastengerész, mutogatta magát,--fehér lovon--a mint hadvezér. Mert a rongyosok között volt szerb, horvát, osztrák, német és csehszlovák, lengyel is. Ha valaki, akkor ők megérdemlik a tiszteletet.

Való igaz, Kádárt a szovjet hadsereg tette a hatalom birtokosává, de semmivel nem különbözik Horthy tőle. Mert a hős lovastengerészt pedig az Kisantant ---- Csehszlovákia, a Szerb–Horvát–Szlovén Királyság (1929-től Jugoszlávia) és Románia 1920-ban létrehozott Franciaország támogatását is élvező politikai és katonai szövetsége tette meg és tartotta hatalmon.

Horthy pedig csak azért maradt életben, mert " sztalinjóska "--ahogyan a régi öregek nevezték,-- nem bal lábbal kelt fel, azon a reggelen, amikor a II.vh- lezárását tárgyalták. Igy csak száműzték örökre és nem lógott a kötélen mint sokan mások.. De nem kell hőst csinálni belőle, mert Teleki Pál, Miniszterelnök, halála előtt megirta a lovasvitéznek, búcsúlevelében hogy : " Főméltóságú Úr! Szószegők lettünk – gyávaságból – a mohácsi beszéden alapuló örökbéke szerződéssel szemben. A nemzet érzi, és mi odadobtuk becsületét.
A gazemberek oldalára álltunk – mert a mondvacsinált atrocitásokból egy szó sem igaz! Sem a magyarok ellen, de még a németek ellen sem! Hullarablók leszünk! a legpocsékabb nemzet.
Nem tartottalak vissza. Bűnös vagyok.
Teleki Pál.
Azt hiszem ennél hitelesebb ember nem írt még le tényeket.

Hogy Szakály Sándor mit ír, már bocs, de erre egy lyukas garast sem adnék. Hiszen ő ebből él, ez a dolga. Mosogat és próbál meggyőzni embereket. Csak sajnos a tények azok makacs dolgok ám. De talán a rehabilitálásról, azokat kellene megkérdezni, akik ott maradtak, ott fagytak meg a fronton,a munkatáborokban, a hadifogságban vagy , ott haltak hősi halált a Don kanyarban vagy netán valahol Oroszországban, valahol Oroszországban "--mint énekelte egykor Karády Katalin !!!

Majd ha a hősi halottak elmondják véleményüket, majd ha a hősi halottakat rehabilitálták, akkor térjünk majd vissza erre a 2-3 évenként felröppenő gumicsontra. De addig csak rágcsáljátok, hiszen ez a dolgotok.

fonaktamas75 2018.09.04. 14:34:24

@wantirna: És közben a rendszere aszisztált 437e magyar zsidó kiirtásában, büszkén vallva, hogy Európában ő korlátozta először jogaikat. Mert a magyar hatóságok hathatós segítsége nélkül nehéz lett volna megoldani pár hét alatt. Idegen földre küldött többszázezer magyart alkalmatlan felszereléssel, hogy sose láthassák a hazájukat többet. Politikája eredménye mutatja rátermettségét. A finnekkel, románokkal ellentétben az utolsó utáni pillanatban sem volt képes egy normális kiugrásra. Szűklatókörű, kicsinyes elvek vezérelte közönséges gyilkos volt. Egyetlen szerencse, úgy döglött meg, sosem láthatta a hazáját. A sok elnyomott, szegénysorsú falusi paraszt utódai meg nosztalgiától könnyes szemmel dicsőíti vérrel, gyilkolással fogant és kimúlt rendszerét. Szót sem lenne érdemes fecsérelni egy ilyen söpredékre.

Zöldi László 2018.09.04. 14:38:24

@Wildhunt: A Fidesznek vannak-e médiái? című bejegyzéshez szólt hozzá az illető úr 2018.08.29. 21 óra 24 perc 29 másodperckor. Kara kán-nak üzente: "Kurca anyádat. Megkereslek és családostul kiirtalak." Szöveghű közlés, betűnyit se változtattam rajta. Remélem, kielégítettem a kíváncsiságát.

Helga Beauty Salon 2018.09.04. 14:38:30

@flamer: . "Van itt a birka, az éhesló, a rettegő meg pár elvtársuk, akik elég gyorsan lehetetlenné tesznek tulajdonképpen bármilyen értelmes párbeszédet azzal, hogy nekiállnak a maguk baromságát nyomni."

Értelmes párbeszéden a belterjes ballib demagógia egymás közti adok-veszekjét érted? :D
Nyomják itt ezt egy páran, te se zavartasd magad, vegyél róluk példát, hiába dörgöljük az orruk alá a tényeket, tudomást sem vesznek róla!

Helga Beauty Salon 2018.09.04. 14:49:27

@Zöldi László
:maxval balcán bircaman
42 bejegyzést írt és 4947 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2008.04.11. óta tag. 2018.08.29. 11:42:35
Már megint ezt a lejárt nyelvi mítoszt terjeszted?

A múltkor részletesen elmagyaráztam:
- médlum - médiumok,
- média - médiák.

S tök mindegy, hogy a "média" szót gyüjtőszóként használod vagy sem

.balcán maxval bircaman
1 bejegyzést írt és 165 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2018.08.21. óta tag.

2018.08.29. 21:24:29
@Κara kán:

Kurca anyádat. Megkereslek és családostul kiírtalak.

Zöldi László 2018.09.04. 14:54:17

@Helga Beauty Salon: Elnézést, hogy csak most reagálok (délután fél kettőig nem voltam gépközelben). Érdekes feltételezés, hogy a kommentelők személyével van bajom. Éppen ellenkezőleg: a személytelenségével. Semmit sem tudok róluk, mert fantomok, számomra nincs személyiségük. Miközben ők persze mindent tudnak magukról, személyiségnek tekintik magukat, és megsértődnek, ha a posztoló levegőnek nézii őket. A nickhagyomány teremtett egy olyan ellentmondást, amelyet nem nekem kell feloldani, hanem a kommentelőknek.

Zöldi László 2018.09.04. 15:01:50

@Helga Beauty Salon: Két eset lehetséges. 1. Van egy harmadik Marinov Iván is, ami azért már sok volna. 2. A második új blogot indított, a tördelés szebb, a tartalom azonban változatlan. Ha nem haragszik, nem megyek bele a mikrofilológiai nyomozásba., arra már csakugyan fölösleges volna energiát pazarolni. A Bircaman-jelenség amúgy sem az én ügyem, hanem a komment-társadalomé. Ahogy látom, az illető nem örvend népszerűségnek.

pepin_nymburk 2018.09.04. 15:07:18

Horthy a hagyományosan (500 éve) lúzer balfasz magyar politikai vezető mintapéldánya, megdöbbentő, hogy itt fidessbalfaszok hogyan próbálják mentegetni.

Helga Beauty Salon 2018.09.04. 15:09:15

@Zöldi László: " A nickhagyomány teremtett egy olyan ellentmondást, amelyet nem nekem kell feloldani, hanem a kommentelőknek."

Nem ellentmondás szerintem, mindössze ezek itt a játékszabályok. A tiltások miatt amúgy sem sokáig kommentelhetne a saját nevén az ember, az én hülye Helga Beautym is emiatt van, az alapnickemet
már rég elfújta a szél, van ahol még működik, van ahol nem, de nem szeretem váltogatni.

Helga Beauty Salon 2018.09.04. 15:13:43

@Zöldi László: A Marinov Ivánig nem jutottam csak a profilt nyitottam meg, az viszont tény hogy a két komment nem ugyanattól a nicktől származik és miután megtévesztően hasonlóak, kizárt hogy ugyanaz a gazdájuk.

Wildhunt 2018.09.04. 15:20:36

@Zöldi László: mondom(juk), beugrottál egy nicktolvajnak. Birca egy ortodox keresztény kommunista, mint ilyen valóban nem normális. De soha nem káromkodik vagy fenyegetőzik.

Scott Tenorman Must Die 2018.09.04. 15:20:38

@flamer: az értelmes párbeszéd kialakulását a libsik teszik lehetetlenné egészen egyszerűen azért, mert genetikusan képtelenek a legprimitívebb értelmes párbeszédre (is)

wantirna 2018.09.04. 15:22:40

@chrisred: Sztálin beszéde 1939. augusztus 19-én (négy nappal a Molotov-Ribbentrop paktum aláírása előtt) a Politbüró és a Komintern vezetői előtt:

„A háború vagy béke kérdése számunkra kritikus fázisba ér. Ha Franciaországgal és Nagy-Britanniával kölcsönös segítségnyújtási szerződést kötünk, Németország lemond Lengyelországról és „modus vivendit” fog keresni a nyugati hatalmakkal. A háború elhárul, de a továbbiakban az események a Szovjetunió számára veszélyes fordulatot vehetnek. Ha elfogadjuk Németország ajánlatát, hogy megnemtámadási egyezményt kössünk vele, Németország természetesen megtámadja Lengyelországot és Franciaország, valamint Anglia beavatkozása e háborúba elkerülhetetlenné válik. Nyugat-Európában mindez komoly elégedetlenséget és forrongást vált majd ki. E feltételek mellett nagy esélyünk lesz arra, hogy kívül maradjunk a konfliktuson és bízhatunk előnyös hadba lépésünkben.

Az utóbbi húsz év tapasztalata azt mutatja, hogy Európában egy kommunista mozgalom békeidőben nem képes akkora erővel rendelkezni, hogy ott a bolsevik párt hatalomra juthatna. E párt diktatúrája csak egy nagy háború eredményeként lehetséges. Választani fogunk és választásunk kézenfekvő. El kell fogadnunk a német ajánlatot és udvariasan vissza kell küldenünk az angol-francia küldöttséget. Közvetlen hasznunk, amelyre szert teszünk, Lengyelország megsemmisítése lesz – egészen Varsó előteréig, beleértve az ukrán Galíciát.
Németország teljes cselekvési szabadságot biztosít számunkra a balti országokban és nem ellenzi, hogy Besszarábia visszatérjen a Szovjetunióba. Kész arra, hogy befolyási övezetünkbe engedje Romániát, Bulgáriát és Magyarországot. Nyitva marad Jugoszlávia kérdése…

Ha a magyar érdek a szovjet befolyási övezetbe kerülés, akkor igen. De csak akkor.

wantirna 2018.09.04. 15:26:20

@Boar.:
Mi az ördög az a "standard mennyiség"? Ne foglalkozz közgazdaságtannal. Árt a hitelességed maradékának.

wantirna 2018.09.04. 15:28:53

@fonaktamas75:
Miért játszod a bazári cicomát itten? A bolsi brossúrák ideje másnál már lejárt:
London, 1943. október 14.
Mr A. W. G. RANDALL KÜLÜGYI TANÁCSOS FELJEGYZÉSE L. B. NAMIER PROFESSZORRAL FOLYTATOTT BESZÉLGETÉSÉRÕL:

“Namier professzor (Jewish Agency) tegnap közölte velem, munkatársai súlyos aggodalommal gondoltak azokra a lehetséges következményekre, amelyek a Magyarországon viszonylagos biztonságban élő 800 000 zsidót sújtanák, ha a magyar kormány idő előtt szakítana Németországgal...

Namier professzor közölte: a zsidókat illetően az egyetlen remény, hogy a magyarok nem tesznek semmit addig, amíg gyakorlatilag nem látszik valószínűnek, hogy a németek már nem lesznek képesek reagálni.”

(A fenti dokumentumot teljes terjedelmében közölte: Magyar - brit titkos tárgyalások 1943-ban, Kossuth Könyvkiadó, 1978. A Jewish Agency a Cionista Világszövetség vezető szerve, a palesztinai zsidóság
érdekképviseleti szervezete.)

Zöldi László 2018.09.04. 15:29:47

@Wildhunt: A végső szót az Ön által nicktolvajnak nevezett kommentelő mondhatja ki. Ő tudja, hogy azonos-e a látszólag vagy valójában harmadik Marinov Ivánnal. Kár, hogy ha őszinte volna, azt se hinnénk el neki.

chrisred 2018.09.04. 15:31:23

@wantirna: Sztálin elvtárs, aki mindig igazat mondott? Pontosan tudjuk, hogy a paktum titkos záradéka szerint Románia a német befolyási övezetbe került, mert a román kőolaj nélkülözhetetlen volt a Luftwaffe és a német páncélos haderő számára.

wantirna 2018.09.04. 15:36:34

@chrisred:
Viszont néhány nappal a titkos záradék előtt Sztálin még spekulált Romániáról és rólunk is, ahogy idéztem. Kéne már valami újat is hozzáadnod a témához.

fonaktamas75 2018.09.04. 15:44:11

@wantirna: Ettől még 44-ben Horthy hallgatólagos beleegyezésével a Jaross, Endre, Baky trió lelkes intézkedéseinek köszönhetően pár hét alatt elszállítottak és kiirtottak 437e magyar zsidót. Kiváncsi lennék, hogy erre a fent említett forrás vajon mit reagált... Ennyit változott a világ 1év alatt.

chrisred 2018.09.04. 15:49:50

@wantirna: Legalábbis ezt mondta a Komintern képviselőinek, és nem azt, hát elvtársak, odaadtam Közép-Európát Hitlernek. Aki mellesleg az Antikomintern Paktum szellemi vezetője volt.

Zöldi László 2018.09.04. 16:02:16

@pepin_nymburk: A T. kommentelőknek ajánlom megfontolásra a mellékelt idézeteket.

Lesz még ebben a bűnös városban Horthy Miklós-szobor és Wass Albert Színház.
Szilágyi György Jobbik-politikus Budapestről (Józsefváros, 2012. március 13.)

A legnagyobb magyar tengerésznek nem volt köztéri szobra.
Csicsai László, Kereki község alpolgármestere (Sonline, 2012. május 13.)

A történelem során alig volt olyan nagy vezetőnk, mint Horthy Miklós.
Harangozó János, a Vitézi Rend főkapitánya (Sonline, 2012. május 13.)

Horthy Miklós a magyar faj élni akarásának megtestesítője volt.
Pintér Kornél, a Történelmi Vitézi Rend törzskapitánya (Sonline, 2012. május 13.)

Rémes alak, na.
Ungvári Tamás irodalomtörténész (ATV, 2012. május 16.)

A Jobbik ellenzékben és itt, a parlamentben is felvállalta, és majd kormányon is felvállalja, hogy Horthy Miklós a XX. század legnagyobb államférfija volt.
Vona Gábor Jobbik-politikus (YouTube, 2012. május 22.)

Kormányzóvá válása után a nyilvánosság előtt már nem tett antiszemita megjegyzéseket, míg szűk körben igen.
Turbucz Dávid történész (Magyar Nemzet Online, 2012. május 27.)

Nem szívügyem, hogy hazánkban Horthy-szobor álljon, de ettől még el tudom képzelni, hogy másoknak az.
L. Simon László Fidesz-politikus (Heti Válasz, 2012. június 21.)

A legfontosabb különbség az, hogy Horthy és Kádár rendszerével ellentétben az
Orbán-rendszer a magyar nép által leváltható.
Majtényi László alkotmányjogász (Publicity.hu, 2012. június 28.)

A Horthy-rendszer soha nem jutott el Auschwitzig, de addig igen, hogy lelkifurdalás
nélkül vonatra tegye a zsidókat.
Gerő András történész (Galamus.hu, 2012. július 18.)

A Horthy-korszak restaurációjára való törekvés nemcsak a szélsőjobboldal, hanem a kormányzó jobboldal, a Fidesz részéről is megjelenik.
Csapody Tamás történész (Népszabadság, 2013. február 18.)

Az újratemetés történelmi elégtétel volt, de ezzel nem elégedhetünk meg.
Lezsák Sándor Fidesz-politikus, az Országgyűlés alelnöke (Magyar Távirati Iroda, 2013. szeptember 1.)

Horthy Miklós érdeme, hogy miután megszabadított az országot az idegen szívű csőcselék uralmától, hitet és reményt adott nemzetének.
Gyöngyösi Márton Jobbik-politikus (YouTube.com, 2013. november 3.)

Soha életemben nem értettem egyet azzal, hogy Horthy Miklósnak szobra legyen. Se neki, se Kádárnak nem jár.
Rogán Antal Fidesz-politikus, parlamenti frakcióvezető (ATV, 2013. november 3.)

Trianon után az egész nemzetet egyberázta.
Varga László KDNP-politikus (ATV.hu, 2013. november 5.)

A felelőssége az, hogy Magyarország tönkrement.
Mestyán Ádám történész (Mandiner.hu, 2013. november 6.)

A kormány egyelőre se kiköpni, se lenyelni nem tudja a Horthy-kultuszt.
Juhász Attila politológus (ATV, 2013. november 6.)

A jelenlegi viszonyok között nincs alkalmas időpont a Horthy-szobor avatására.
Tóth Gy. László politológus (Echo TV, 2013. november 8.)

A Fidesznek most úgy kellett a Horthy-szobor avatása, mint üveges tótnak a hanyatt esés.
Pesty László dokumentumfilmes (Echo TV, 2013. november 8.)

A kormány nem támogatja olyan politikus szoborállítását, aki kollaborált Magyarország elnyomóival, akármilyen egyéb érdemei is vannak.
Orbán Viktor miniszterelnök (nfft.hu, 2015. december 15.)

Hogy mégsem temetett bennünket maga alá a történelem, azt néhány kivételes államférfinek köszönhetjük. Horthy Miklós kormányzónak, Bethlen István miniszterelnöknek és Klebelsberg Kunó miniszternek. Kormányzó nélkül nincs miniszterelnök, miniszterelnök nélkül nincs miniszter, és ezt a tényt nem vonhatja kétségbe Magyarország második világháborús, gyászos szerepvállalása sem.
Orbán Viktor miniszterelnök (Miniszterelnök.hu, 2017. június 21.)

Én nagy magyar hazafinak tartom Horthy Miklóst.
Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter (ATV, 2017. június 22.)

Horthy Miklóst beléptették a Fideszbe.
Lendvai Ildikó szocialista politikus (ATV, 2017. június 22.)

Horthy Miklós történelmi, politikai karaktergyilkosság áldozata.
Lezsák Sándor, az országgyűlés alelnöke (Magyar Hírlap Online, 2018. január 30.)

Orbán összemixelte Horthyt és Kádárt, és ízlett az országnak.
Vona Gábor Jobbik-politikus (24.hu, 2018. augusztus 7.)

Horthy Miklós szelektív antiszemita volt.
Ungváry Krisztián történész (Hír TV, 2018. augusztus 6.)

Az Orbán-kormány egyre bátrabban vállalja fel, hogy szellemi-ideológiai gyökereit a Horthy-korszakban találja meg.
Diószegi-Horváth Nóra újságíró (Balmix.hu, 2018. augusztus 29.)

A kormányzó úr bizonyára gazdag, gyarapodó Magyarországról, a caládja körében eltöltött, békés öregkorról álmodott a kenderesi vadgesztenyék alatt. De a sors és a jó isten más feladatot és sorsot szánt neki.
Kovács Sándor Fidesz-politikus a kenderesi Horthy-emléknapon (Szoljon.hu, 2018. szeptember 2.)

David Bowman 2018.09.04. 16:03:15

Nem kell. Sose tudták a disznók sárba rántani.

Ménár Atya 2018.09.04. 16:04:33

Rehabilitálni?
Nem.
Nem követett el semmi olyat ami miatt kellene.
A tárgyalása megvolt a háború után.
Semmilyen büntetést nem kapott.
A dolog le van zárva.
Viszont a magyar államot megmentette az első vh után a pusztulástól.

wantirna 2018.09.04. 16:11:14

@fonaktamas75: Egy mai vélekedés ugyanerről:
„JOBB LETT VOLNA, HA MAGYARORSZÁG NEM UGRIK KI”
Írta: Várnai Pál - 2016-03-08, Szombat
Borhi László Nagyhatalmi érdekek hálójában. Az Egyesült Államok és Magyarország kapcsolata a második világháborútól a rendszerváltásig címmel jelentetett meg új könyvet az Osiris Kiadó gondozásában. Várnai Pál erről kérdezte a történészt.
– Ön részletesen foglalkozik azzal a Magyarország, és elsősorban a magyar zsidóság számára sorsdöntő kérdéssel, hogy miért nem sikerült az országnak kiugrani a második világháborúból. Milyen mértékben múlott ez a magyar politikusokon és mennyire a nagyhatalmak szempontjain, érdekein, netán rossz helyzetfelismerésén?
1944: sorsára hagyott zsidóság?
– Randolph Braham már korábban felvetette, hogy jobb lett volna, ha Magyarország nem próbál kiugrani a háborúból, ugyanis a német megszállás, amely kiváltotta a Holokausztot, legalábbis részben a magyar kiugrás megelőzésére szolgált. Álláspontját alátámasztják az általam végzett kutatások.

Boar. 2018.09.04. 16:19:45

@wantirna: Hülyegyerek, a "standard mennyiség" azt jelenti, hogy X hektár termőföld Y tonna búzát fog teremni akárhányan is lakják az országot.
Látom, kurva nagy bajban vagy amikor nem elég kiguglizni valamit hanem egy picit gondolkozni kellene.

fonaktamas75 2018.09.04. 16:25:52

@wantirna: Nem tett semmit 437e később kiirtott magyar honfitarsunkért, sőt az általa létrhozott rendszer aszisztált hozzá. A halálba küldött magyar honvédekről nem is beszélve. Idézhetsz bárkit, de ezek nem cáfolják a tényeket, milliók halála szárad a lelkén. Szerencsére az a korszak a múlt. De ettől te még azonosulhatsz vele...

Tibor Hárosi 2018.09.04. 16:28:52

Maradjunk a tényeknél: a Szovjetunió megtámadását sem Adolf Hitler, sem a német diplomácia nem kérte sem Horthy Miklóstól, sem a magyar kormánytól. Hitler, mikor kiadta a parancsot a Barbarossa terv elkészítésére, vezérkari tisztjeinek azt az utasítást adta, hogy a terv elkészítésénél csak Finnország és Románia részvételével számoljanak, Magyarországéval ne! Még tábornokainak is megtiltotta, hogy a magyar hadsereg részvételét kérjék.
(Ezt ők úgy értelmezték, hogy kérni tilos, de célozgatni arra, hogy minden önkéntes felajánlást elfogadnak, szabad.)
Hogy ezt miért tette, arra vonatkozólag hiteles információnk nincs, csak feltételezéseink vannak. Mindenesetre a saját szempontjából nézve döntése teljesen logikus és érthető volt, mert: 1. Teljesen tisztában volt azzal, hogy a M. Kir. Honvédség teljesen alkalmatlan egy villámháborúban való részvételre, egyetlen korszerű repülőgépe , egyetlen tankja sincs, egyéb fegyverzete és felszerelése is elavult és hiányos. 2. Magyarországnak területi követelése a Szovjetunióval szemben nincs, annál inkább van a szomszédos országokkal szemben, akik viszont az ő szövetségesei. 3. Mindebből következik, hogy ha ő kérné a magyar hadsereg segítségét a SZU elleni támadásban, akkor a magyar kormány cserébe tankokat , repülőgépeket, korszerű fegyvereket és a szomszédos országok kárára végrehajtott területi revíziót kérne, csupa olyan dolgot amit nem tudna teljesíteni.
A fentiekből következik, hogy az ország esetleges német megszállására való hivatkozás Horthy Miklós utólag kitalált hazugsága, amit a saját katasztrófához vezető döntésének igazolására talált ki.
Katasztrófához vezető döntést elvileg persze minden katonai főparancsnok hozhat, pontosan ennek elkerülése érdekében szabályozták a modern államokban alkotmánnyal, törvényekkel és jogszabályokkal a háború indítás, a hadiállapot kihirdetésének, a hadseregnek az országhatáron kívüli (és belüli) alkalmazásának folyamatát.
Horthy Miklós a SZU megtámadására vonatkozó parancsát az akkor hatályos törvények megszegésével, hatáskörének önkényes túllépésével adta ki, a nemzetgyűlés hatáskörét bitorolta el. (Tulajdonképpen Bárdossyval együttműködve csendes katonai puccsot hajtott végre. A parancs kiadásakor még a Honvédség Szolgálati Szabályzatában foglaltaknak sem tett eleget.)
Tettéért e felelősséget sohasem vállalta, azt mindig másokra próbálta hárítani vagy arról beszélt, hogy az ország úgymond "belesodródott" a háborúba.
Az már az utána következő politikusokat és igazságszolgáltatást minősíti, hogy törvényszegéseiért soha sem akarták felelősségre vonni, csak a parancsait esküjükhöz híven végrehajtó alárendeltjeit üldözték.

ételizésítő 2018.09.04. 16:47:02

@Zöldi László:
Á, csak egy bolgár buzi elmebeteg a csávó, és már agyára ment az AIDS meg a szifilisz.

kiskutyauto 2018.09.04. 16:51:05

@pepin_nymburk: Pont ezért, mert alkalmatlan volt a pozíciójára és hibát hibára halmozott, nem szándékosan, hanem csetlett-botlott lehet mentegetni; és nyilván pont ezért nem ítélték el háborús bűnösként, mert ezt mindenki tudta... egy egybites katonatiszt volt semmi több... De csak jól csetlett botlott hintázott, mert végülis valahogy kihúztuk a háború végéig. Ha nincs Horthy, valószínűleg már az Anschluss kiterjedt volna ránk is mint ex-osztrák területre, és konkrétan bekebelezett volna minket a III Birodalom... mire a háború kitört volna, már nem sok magyar és pláne egyéb nép élt volna itt a betelepített németeken kívül...

ételizésítő 2018.09.04. 16:51:14

@Rettegek mert ballib vagyok:
Horthy egy rohadt tömeggyilkos volt.
Megölt több százezer zsidót és több százezer nem zsidó magyart (a II. világháború összes áldozata, a Don-kanyartól Nemesmedvesig). A háborúba ugyanis ő vitte bele az országot.

kiskutyauto 2018.09.04. 16:57:39

@Tibor Hárosi: Szovjetúnióval szemben nem volt területi követelésünk? Ez érdekes... volna, ha így volna... Kárpátalja, és Csángóföld az neked smafu?

ételizésítő 2018.09.04. 17:27:43

@fonaktamas75:
Az országot NEM a szovjetek bombázták szarrá, hanem az amcsik.
Elhordani meg nem volt sok mindent, ellenben az újjáépítésben a ruszkik nagyon sokat segítettek.

@wantirna:
Ezek légbőlkapott faszságok. Ez alapján az ország 30%-át irtottál volna ki, ezt még a hozzád hasonló náci fasz elmebetegek sem gondolhatják komolyan.

Az ember,majom keresztezési kísérlet egyébként sikerült, te vagy az egyik eredménye, meg a Fidesz-seggnyaló birkák. Agyatok egyikőtöknek sincs, beszélni valahogy megtanítottak benneteket, gondolkodni már nem sikerült. Ahogyan magyarul írni sem, ahogy a többi nagymagyarkodó félmajom faszt sem.

"Kassa és Rahó megbombázására"
Amit magyar gépek hajtottak végre, hogy indok legyen a háborúba lépésre. Ezt valahogy elfelejtetted hozzátenni.

@steery:
"háborús hőstetteiről"
Arra gondolsz, amikor a legénysége minden tizedik tagját agyonlövette?
Tényleg nagy háborús hőstett volt.
Horthy egy rohadék elmebeteg tömeggyilkos volt, semmi egyéb.

@laci_52:
"nem volt hazaáruló és nem követett el háborús bűnöket"
Nem a faszt nem. Háborús bűnös és tömeggyilkos volt. Kádár lelkén ezredannyi ember vére nem szárad, mint Horthyén. Ráadásul Kádár a nép jólétén dolgozott, míg Horthy csak az arisztokráciáén, a nép meg nyomorgott.
Azoknak a faszoknak az ősei is, akik itt Horthyt dicsőítik, ha ő marad, az általános iskolát sem tudták volna elvégezni. Mondjuk a többségük így sem tudta, csak nem a lehetőségeken, hanem a szellemi képességeik miatt nem, a lehetőség meglett volna rá.
A kommunizmusban az átlag munkásember ezerszer jobban élt, mint Horthy alatt, ahol még a gyári munkás is éhbérért dolgozott (kb. mint most, Orbán alatt az ország nagy része, lásd még minimálbér).

ételizésítő 2018.09.04. 17:29:19

@kiskutyauto:
Azért nem ítélték el, mert Sztálin személyesen kérte, gondolom, Magyarországért cserébe.
Egyébként felakasztották volna.

ételizésítő 2018.09.04. 17:30:14

@kiskutyauto:
Kárpátalja akkor nem oda tartozott, Csángóföld meg soha nem volt magyar terület.

chrisred 2018.09.04. 17:31:19

@kiskutyauto: Bármennyire is érdekes, Kárpátalja 1941-ben Magyarországhoz tartozott, míg Moldva soha nem volt a történelmi Magyar Királyság része.

Scott Tenorman Must Die 2018.09.04. 17:35:31

@Tibor Hárosi: maradjunk a tényeknél, ostobaságot írtál. az oroszok németek általi megtámadása és a magyar részvétel között történt egy s más

Helga Beauty Salon 2018.09.04. 17:35:41

@ételizésítő: Azért nem ítélték el, mert Sztálin személyesen kérte, gondolom, Magyarországért cserébe.
Egyébként felakasztották volna.

Az nem is tudod ugye hogy Sztálinnak már megvolt Magyarország, mert 45 áprilisra elfoglalta és nem kellett kérnie ilyesmit? És amúgy sem volt az a kéregetős fajta! :D
Persze ha csak a hülyeséget akarod tolni, nosza!

Éhesló 2018.09.04. 17:40:02

@Boar.: szerintem összekeversz a családoddal, vagy hazudsz, vagy mindkettő.

chrisred 2018.09.04. 17:41:13

@ételizésítő: Ez nekem nem áll össze.

1. Kinek kellett Horthy, hogy Magyarországot adja érte?
2. Ki adhatta volna oda Sztálinnak Magyarországot, amikor ő foglalta el?

Éhesló 2018.09.04. 17:41:44

@flamer: cáfold a tényeket, amiket leírtam.
Olcsó személyeskedés helyett.

fonaktamas75 2018.09.04. 17:46:44

@ételizésítő: Nem is állítottam, hogy a szovjetek voltak. Azok csak a gyárakat vitték

pina noir 2018.09.04. 17:49:50

@flamer: Úgy jött ki, hogy nem lehet oksági összefüggést kimutatni a német bevonulás utáni deportálások és az azt megelőző zsidótörvények között. Ahol nem voltak zsidótörvények ott is deportálták a zsidóságot.

pepin_nymburk 2018.09.04. 17:57:02

@ételizésítő: Tévedsz. A Horthy érában a képesített szakmunkások jobban kerestek. A Rákosi féle erőltetett iparfejlesztés, amikor vidékről az iparba özönlöttek az emberek, jelentős reáljövedelem csökkenéssel járt a régi képzett szakik számára. A tanulatlan, betanított segédmunkásoknak viszont tényleg kánaán volt a kommunizmus, jobban kerestek a mérnököknél is...Ettől eltekintve Horthy Magyarországán tömegek éheztek, és Horthy ritka nagy balfasz volt, aki természetesen a családtagjaival együtt(lásd menye visszaemlékezései) mentegette magát ahol tudta.

Boar. 2018.09.04. 18:12:22

@Éhesló: Oszt miben hazudok, drágavérem?
Guglizd ki a "Don kanyar"-t aztán szégyelld magad. Az ávós apád két liter bor között elmesélhette volna...

Occam beretvája 2018.09.04. 18:18:34

@ételizésítő: "újjáépítésben a ruszkik nagyon sokat segítettek."
Hát a nagyikád szexuális nyomorán bizonyára segítettek.Szegényt addig bottal sem piszkálták meg de egy
kölnivíztől felajzott udmurt hadfi megkönyörült rajta. Hát így lettél nekünk hogy megfejtsd a rahói bombázás titkát.:-))

Éhesló 2018.09.04. 18:21:17

@Boar.: szerencsére nem vagyunk rokonok.
Rólam és a családomról hazudozol.
Monomániásan és bunkó módon.

De ahogy nézem ez a stílus a védjegyed, mindenkivel ilyen bunkó vagy.

steery 2018.09.04. 18:30:59

@ételizésítő: Horthy katona volt és az adott körülmények között megtette, amit tudott. Ennek köszönhető, hogy hős lett és olyan népszerű a korabeli magyar közvélemény előtt, hogy amikor beütött a káosz, őt kérték fel a rendcsinálásra. Nem érdemtelenül lett a Habsburg igából frissen szabadult, ezer sebtől vérző, megcsonkított ország első vezetője a legnehezebb időkben. És sikeresen vezette az országot egészen az utolsó pillanatokig. Ő volt a XX. századi magyar történelem legnagyobb jelentőségű katonai vezetője és politikusa. Ehhez képest a hálátlan utókor csak anyázni tud rá és köpködni, a történészek pedig egymással versenyezve próbálják minél rosszabb színben feltüntetni és kisebbíteni érdemeit. Gyalázatos, amit az utókor művel vele. Szégyelje magát ezért az egész ország.

pepin_nymburk 2018.09.04. 18:38:37

@steery: Te mit szívtál, hogy hazudozol itt össze-vissza. Sikeresen vezette az országot? Röhögnöm kell. 1944 áprilisában Horthy hadparancsot adott ki, melyben a bajtárs szövetséges németekkel történő kemény harcra buzdítja a magyar katonákat a Kárpátok előterében felbukkanó ruszkikkal szemben. Majd októberben ennek szöges ellentétére kéri őket, beszarian, félreérthetően nyilatkozva. Megjegyzem, 1944 áprilisában a németek 1 éve hátráltak a Vörös Hadsereg elől, és Olaszországban már amerikai csapatok voltak.

ételizésítő 2018.09.04. 19:53:09

@pepin_nymburk:
Konkrétan: Lófaszt.
Gondolom, te vagy vagy 15 éves, azért adod ennyire a jól tájékozottat.
Kár, hogy a valóságban nem így volt. Sem Horthy, sem Kádár alatt.

@Occam beretvája:
Ja, a kurva anyás biztos azt mesélte, hogy azért lett kurva, mert az oroszok megerőszakolták, de nem, már szétnyitott lábbal fogadta a hadsereget a határnál. Azért szar neked azóta, hogy az oroszok kivonultak, mert addig legalább a napi fél adag bablevest hazavitte, amennyiért a teljes orosz laktanya kúrta le, meg még a lovak is.
A taníttatásodat ugyan ingyen megoldotta volna az állam, csak hát az első osztályból kerültél ki 18 évesen, mert annyira buta segg vagy.

ételizésítő 2018.09.04. 19:56:39

@steery:
Katona a faszt, egy tehetségtelen matróz.
És tönkretette az országot. Utálta mindenki még a Horthy-korszakban is, csak a hozzád hasonló ostoba, tanulatlan fiatal faszkalapok rajonganak érte.
Az volt a gyalázatos, amit ő művelt az országgal.
És te meg a hozzád hasonló faszfejek szégyelljétek magatokat amiatt, hogy ajnározzátok azt a tömeggyilkos tetűt.
Ha ő maradt volna hatalmon, írni-olvasni sem tudnál, mert már 4 évesen trágyázni kellett volna segíteni a zsellér szüleidnek, te szerencsétlen pöcs.

wantirna 2018.09.04. 19:58:09

@Boar.:
A termőföld csak akkor terem ha művelik, és annyit amennyit. Sohasem tudod a végeredményét.
Most jövök Ausztráliából, hullanak az állatok mint a pelyva. Szárazság van. Nincs takarmány. Szóval szerinted ez tervezett "standard". Vagy fogyatékos vagy legfelül.

ételizésítő 2018.09.04. 19:58:18

@pepin_nymburk:
Ez egyébként megvan:
"A vasárnapi Horthy-emléknap sztárja a kormányzó muszlim hitre áttért unokája, az Egyesült Királyságban élő Sharif Horthy volt."
Leánykori nevén ifjabb Horthy István.

wantirna 2018.09.04. 20:01:37

@ételizésítő:
A hisztéria kétéves korban kezdődik és nem ér véget csak a hullaházban. Rólad tehát annyit tudunk, hogy elmúltál kétéves.

wantirna 2018.09.04. 20:05:09

@kiskutyauto:
Nem volt, kis kutyaütőkém. Kárpátalja sohasem volt szovjet, a Csángóföld meg sohasem volt Magyarországé.

wantirna 2018.09.04. 20:08:59

Kassa bombázásának volt egy pandantja, amit a kommunisták megintcsak nem tanítottak:

"1941. június 25-én jelentette a szovjet Északi Front: A front és az alárendelt hadseregek légiereje 6 óra 20 perces kezdettel, bombázó formációk bevetésével, kivitelezte az ellenség légierejének megsemmisítését a repülőtereken. A bombázott repülőterek Finnország déli részén fekszenek.

A németek, akik három nappal korábban kezdték meg támadásukat, nem szerepelnek a jelentésben. Ez azt jelenti, hogy a Szovjetunió, hadüzenet nélkül és megszegve az alig egy évvel korábban kötött békeszerződését Finnországgal, egy ki nem provokált agressziót hajtott végre szomszédja ellen."

(Forrás: Viktor Suvorov: The Chief Culprit, Stalin’s Grand design to Start World War II (A fő csínytevő, Sztálin nagy terve a második világháború elkezdésére), Naval Institute Press, 2008, 254.old.)

wantirna 2018.09.04. 20:14:28

@fonaktamas75:
Forrás: Randolph L. Braham: A magyar holocaust, első kötet, Gondolat, 1988, 88-89.old.

“A legelső (zsidó) menekültek (Magyarországra) Németországból érkeztek, nem sokkal azután, hogy a nürnbergi törvényeket 1935-ben elfogadták. Őket követték már jóval nagyobb számban osztrák zsidók az 1938-as Anschlusst követően, amely a Harmadik Birodalmat Magyarország tőszomszédjává tette. Egy évvel később a Németországhoz csatolt Cseh-Morva Protektorátusból menekültek a zsidók, majd Csehszlovákia feldarabolását követően a függetlennek nyilvánított szlovák bábállamból.

Ezek a német, osztrák és protektorátusbeli menekültek viszonylag jómódú emberek voltak, és vagy rokonaik éltek Magyarországon, vagy üzleti kapcsolatok fűzték őket Magyarországhoz. Így azután nemigen igényeltek anyagi támogatást a magyarországi zsidó szervezetektől.”

„Kisszámú lengyel zsidó menekült még a második világháború kitörése előtt Magyarországra. Főként Galíciából jöttek, hogy egyrészt jobb gazdasági körülmények közé kerüljenek, mint aminők közepette odahaza éltek, másrészt megelégelték a lengyelországi egyre elviselhetetlenebb antiszemita légkört. Nagyobb tömegben akkor érkeztek, amikor 1939 szeptemberében a nácik (és a szovjetek) szétzúzták Lengyelországot. Elsősorban náciellenes beállítottságú értelmiségiek érkeztek, azután a szétvert lengyel hadsereg Magyarországra menekülő katonái között is voltak zsidók. Körülbelül 140-150,000 lengyel katona keresett menedéket Magyarországon az összeomlás után, soraikban 5-15,000-en lehettek zsidók. ...

Occam beretvája 2018.09.04. 20:31:43

@ételizésítő: Nem szégyen ez ma már kicsicsíra. Főleg a fajtádnál. Tudod az idegen szép.
Nem kell idegeskedni különben sem szeretem ha a cselédség bizalmas. :-))

Helga Beauty Salon 2018.09.04. 21:00:40

Horthy az országunk történelmének egy igen sorsdöntő időszakának volt a meghatározó alakja!
Aki ezt a személyt és ezt az időszakot csak és kizárólag a holokauszt és a zsidókhoz való viszonyán keresztül hajlandó megközelíteni, annak a véleményére szarok!

Tristee 2018.09.04. 21:10:42

@wantirna: " A bolsi brossúrák ideje másnál már lejárt"

Ehhez képest ez a vadul bolsizó tökfej honnan is idéz? "Magyar - brit titkos tárgyalások 1943-ban, Kossuth Könyvkiadó, 1978."

Tehát ama bizonyos "bolsi" időkben megjelent "bolsi" kiadványból.

De ezek a wantirna féle agyalágyultak már csak ilyenek.

Boar. 2018.09.04. 22:21:49

@wantirna: Mellébeszélsz. Szándékosan nem veszed észre az idézőjeleket. Szándékosan figyelmen kívül hagyod amit írtam.
A termőföldet attól függetlenül megművelik, hogy sokan vagy kevesen laknak a környéken. A termés abszolút nem a lakosság létszámától függ. Mint írtam, az uradalmak kezében lévő földet még csak nem is helyiek művelték. Mivel a citált időszakban magyarország elsősorban mezőgazdasági termékeket állított elő, nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a gdp nem fügött a lakosság létszámától. Az egy főre jutó gdp viszont igen.
De ezt már leírtam többször, szórakozz a fideszes kurva anyáddal te gyökér.

Boar. 2018.09.04. 22:25:19

@Helga Beauty Salon: Hogy egy ilyen retkes fidesztroll kinek a véleményével mit csinál, az a lőtéri kutyát nem érdekli. Horthy a saját népét küldte vágóhídra aztán gyáván kibújt a felelősség alól. Egy utolsó mocskos féreg volt, nem államférfi. Orbánotok ugyanilyen hitvány szarember, nem véletlenül szeretitek annyira.

pina noir 2018.09.04. 22:29:14

@Helga Beauty Salon: A háború után gazdag zsidó ismerősei apanázsából élt. Ennyit arról, hogy milyen volt a viszonya a zsidósághoz. Ha annyira gyűlölte volna őket, akkor miért nem kezdte el deportálni a hazai zsidóságot '44 márciusa előtt, ahogy azt Hitler többször követelte?

wantirna 2018.09.05. 09:21:12

@Tristee:
Te milyen eredeti forrásokat idéztél ebben a témában?

wantirna 2018.09.05. 09:25:53

@Boar.:
A hisztéria kétéves korban kezdődik és sohase ér véget. Ebből és hozzászólásaidból látszik a kétéves kort elérted. Többet nem. Kár, mert a szegény magyar GDP többet érdemelne.

Boar. 2018.09.05. 10:27:43

@wantirna: Említettem már, hogy a fideszes kurva anyáddal szórakozz? Ja, igen. De azért mondom mégegyszer, látom, igen nehéz a felfogásod.

Helga Beauty Salon 2018.09.05. 10:40:41

@Boar.: Azt gondolod, hogy elérsz valamit ezzel az őrjöngéssel, szerencsétlen lumpenproli? :DDDDDDDDDD

Boar. 2018.09.05. 10:48:35

@Helga Beauty Salon: És te azt gondolod, hogy elérsz valamit azzal, ahogy egész nap a blog.hu-t bámulod és mindenhová beböfögöd a gazdáidtól kapott hazugságaidat, agyatlan fidesztroll?
Ja, tényleg, elérsz valamit. Minden józanul gondolkodó ember egy szerencsétlen szardarabként tekint rád...micsoda eredmény...ezért már megéri reggelente felkelni... :-)

steery 2018.09.05. 11:24:56

@ételizésítő: Ez így, ebben a formában egyáltalán nem igaz. Tessék kicsit tanulmányozni a történelmet.

wantirna 2018.09.05. 12:35:18

@Boar.:
Amit említettél az sorozatban marhaság. Csak egy bolsevik hülye gondolhatja hogy két vagy több marhaságából majd egyszer igazság lesz.

wantirna 2018.09.05. 12:37:07

@ételizésítő:
Ami nálad feltúnő, az a forrásművek hiánya. Az ujját mindenki tudja szopni.

Boar. 2018.09.05. 13:13:15

@wantirna: Semmit nem tudsz megcáfolni belőle, fideszmajom. Egyrészt azért, mert amit leírtam, az úgy van, másrészt mert gondolkodni kellene hozzá és arra nem vagy képes... Attól, hogy hogy százszor is marhaságnak titulálod amit nem értesz, még nem lesz az...csak a saját korlátoltságodat bizonyítod...

wantirna 2018.09.05. 13:24:57

Nem kéne tovább kínlódni, mert nevetséges. Majd ha te is tagja leszel az Ausztrál Vezetéstudományi Kamarának akkor tovább beszélhetünk GDP-ről. Addig fölösleges. A fejlődésed alapfeltétele felismerni azt, hogy mit nem tudsz.

Boar. 2018.09.05. 15:02:31

@wantirna: Te nem vagy tagja semminek. Még egy nyomorult magyar kamarának sem pedig itthon kötelező a tagság ha az ember vállalkozói létre adja a fejét.
Te egy szerencsétlen kis hülye vagy aki úgy akar tájékozottnak tűnni, hogy becopyzgat mindent a netről amit a gugli kiad neki. Betetted azt a statisztikát is, amit szemmel láthatóan nem tudsz értelmezni ezért folyamatosan mellébeszélsz.
Ha lenne egy pirinyó agyad akkor már rég rájöttél volna, hogy az a statisztika a vita szempontjából csak egymás mellé biggyesztett számok halmaza, semmi köze nincs ahhoz, mennyire volt "sikeres" a horthy féle állam. Sok tényező befolyásolta a kapott értékeket és ezek a tényezők javarészt függetlenek voltak horthyék működésétől.
Oké, tudom, ez most tömény volt. Kezd talán az Ablakzsiráffal...

ételizésítő 2018.09.05. 18:52:33

@wantirna:
Rólad meg annyit, hogy egy ostoba, fasiszta, hazudozó faszkalap vagy.

ételizésítő 2018.09.05. 18:55:22

@Occam beretvája:
Persze, elhiszem, hogy nálatok cigányoknál nem szégyen, hogy kurva az anyád meg minden nőrokonod, mivel mást sem láttál életedben a nyírségi cigánysoron. Hisz valamiből neked is élned kell, hogy a tetvek éhen ne vesszenek rajtad.

ételizésítő 2018.09.05. 18:56:18

@Helga Beauty Salon:
Mindenki más meg a tiedre, te kis náci majom, aki egy tömeggyilkost éltet.

ételizésítő 2018.09.05. 18:58:41

@wantirna:
Ja, azt mindenki. De te a faszomat is. Bár kicsit még fogazol, anyád jobb volt.

ételizésítő 2018.09.05. 19:01:29

@Helga Beauty Salon:
Hogy mit üzent a kurva anyád a Thököly-Gizella sarkáról?
Ma nem lesz meleg kajád, csak ha a szádba hányja, amit szopott, mert még a bablevest is drágállották az anyád áporodott szaga miatt?

Zöldi László 2018.09.05. 19:02:23

@ételizésítő: Ahogy látom, egyre tartalmasabb a vita. Ha nem haragszanak, berekesztem.

ételizésítő 2018.09.05. 23:26:56

@Zöldi László:
Agyatlan Fidesz-seggnyalókkal nem lehet máshogy beszélni, ahogy nácikkal és fasisztákkal sem.

Mickey Pearce 2018.09.09. 16:52:59

@ételizésítő: Te mint szuperintelligens européer demokrata értelmiségi azt nem vagy képes felfogni, hogy a hozzád hasonló liberálfasiszta hulladék létezése a legfontosabb támasza az Orbán-rendszernek. Nem tudnak annyit lopni hogy egy normális ember rátok szavazzon... Olyan vagy te is mint a Gulyás által "megénekelt" Heller Ágnes, jól egyben tartod a fidesz tábort :-)