Médianapló

Médianapló - Ért-e 117 millió forintot a szúrágta szekrény?

2018. július 09. 10:54 - Zöldi László

Nyers Rezsőről a legalaposabb nekrológot Pető Iván írta a Magyar Narancs múlt heti számába. A szerző 1990-ben politikai ellenfele volt az MSZMP utolsó és az MSZP első elnökének, és az egyik mellékmondatban megjegyezte: „Az ő elnöksége idejére esett az MSZMP/MSZP vagyonának részbeni ’eltüntetése’, amelynek csak egyik eleme volt a megyei napilapok eladása.”

E rovatban többször foglalkoztam a témával, hozzájuk szólt Fabriczki András, az MSZP gazdasági hivatalának hajdani vezetője. Zavarta, hogy mintha a Nyers-Fabriczki kettős nyakába akarnák varrni a felelősséget, holott őt csak azzal bízta meg a pártelnök, hogy tegye pénzzé a megyei sajtót, máskülönben nem utalhatják át a fizetést a székházakban és garázsokban megtestesülő pártvagyont működtető munkatársaknak. Hozzáfűzte, hogy a ’90-es választási vereség után lemondott Nyers Rezső, ezért utódja, Horn Gyula és az új pénztárnok, Máté László vitte tovább a megyei sajtó ügyét.

Nekem is az a benyomásom, hogy Nyers Rezső szeme előtt prózai cél rajzolódott ki. Bár a megyei sajtó nagyobbik részét kétségkívül ők ketten adták el a választás előtt, az úgynevezett Springer-lapok „szökése” más körülmények között ment végbe. De átadom a szót Fabriczki Andrásnak, akivel a Magyar Média című sajtótudományi folyóirat 2000/2. számába készítettem interjút. „Háromszor kellett a Debreczeni József vezette országgyűlési bizottság előtt megjelennem. Az akkoriban szintén MDF-es Csurka István állandóan azt kérdezte, hogy hol a pénz, amit a hét lapért kaptunk. Ugyanerről faggatott az SZDSZ-es Haraszti Miklós és az akkor fideszes Molnár Péter is. Nem akarták elhinni, hogy a lapokért egy fityinget sem kaptunk. Mi ’csak’ a megyei kiadóvállalatok ingóságait adtuk el a Springernek. A szúrágta szekrényt, a tintafoltos asztalt, az ormótlan fogast, az özönvíz előtti írógépet és a csálé szemétkosarat. Az ósdi használati tárgyakért 117 millió forintot kaptunk.”

Az újságírók pedig a pécsi Dunántúli Naplótól átigazoltak a pécsi Új Dunántúli Naplóhoz, a tatabányai Dolgozók Lapjától a tatabányai 24 Órához, az egri Heves Megyei Népújságtól az egri Heves Megyei Hírlaphoz, a szolnoki Néplaptól a szolnoki Új Néplaphoz, a békéscsabai Békés Megyei Népújságtól a békéscsabai Békés Megyei Hírlaphoz. Így már kevesebb szó érhette a ház elejét. Egyelőre nem tudom, hogy a trükk kinek jutott az eszébe. A két pártelnöktől már nem kérdezhetjük meg, de a két pénztárnok még igazán elmondhatná.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr5414102077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.