Médianapló

Médianapló - Alkalmas-e pártelnöknek Kunhalmi?

2018. május 10. 10:16 - Zöldi László

Tegnap vita bontakozott ki a Facebook-on. Székely Ferenc, a tapasztalt tévémenedzser azt firtatta, miként vélekedünk Kunhalmi Ágnes ama kijelentéséről, hogy „A bajor állampárt körbehordozza Orbánt.” (Hír TV, 2018.05.08.)

Sokan fejtették ki az álláspontjukat, és a legtöbben úgy találták, hogy a szocialista politikus tájékozatlan. Pedig bizonyos értelemben csakugyan állampártnak nevezhető a CSU, elvégre a Bajor Szabadállamban 1950 óta csupán kétszer volt szociáldemokrata miniszterelnök, akkor is rövid időre. A jelenlegi kormányban például kizárólag keresztényszociális politikusok ülnek. Abban viszont igazuk van a bírálóknak, hogy az állampárthoz rosszalló jelentéstartalom is fűződik, bár diktatórikus hajlamot csupán Franz Josef Strauss tartományi miniszterelnök árult el 1978 és ’88 között. Azért zavarnak az elmarasztaló vélemények, mert Kunhalmi Ágnes a politikai mezőny egyik legígéretesebb tagja. Épp most pályázik az MSZP elnöki székére, mert úgy véli, olyan vezetőre van szükség, aki hibátlanul játssza a „kifelé szóló kommunikációs szerepet”. (ATV, 2018.04.25.)

Íme, némi ízelítő a megszólalásaiból. Az úgynevezett migránsválság idején mondta: „Hideg vizet tudunk biztosítani a civileknek.” (ATV, 2015.07.15.) Ezt is mondta a Pedagógiai Önértékelési Csoport jelentéseiről: „Minden PÖCS-értékelés a miniszterelnök úr asztalán fog kikötni.” (ATV, 2015.09.29.) Sőt, ez is az ő száját hagyta el: „A CEU magyar hungarikum.” (ATV, 2017.04.12.) Ezt pedig a világ 33. leggazdagabb emberéről, Soros Györgyről állította: „Egy szegény öregemberrel kiplakátolják az országot.” (ATV, 2017.07.12.) Szerinte „Hadházy Ákos bicskája beletört a saját pártjába. (ATV, 2018.04.05.) S hogy teljesebb legyen a szókép, ezt is mondta: „Az önvezető autók előszobájában vagyunk. (hvg.hu, 2018.05.01.) A példamondatok azt sejtetik, hogy nemcsak azzal van tisztában, amit beszél, hanem azzal is, miként lehet visszhangzó hasonlatokat rögtönözni.

De visszatérve a kiindulási ponthoz, miközben kiejtette a bajor állampárt nevét, hibátlanul mondta cé esz u-nak. Bezzeg a rendszerváltó Vörös Vince, az 1990-es országgyűlés alelnöke furcsán üdvözölte a karzaton helyet foglaló bajor politikusokat. Hajdani kisgazda képviselőtársát, Ómolnár Miklóst idézem: „Senki se merte megmondani neki, hogy a bajor Keresztényszociális Unió rövidítését nem ’csu’-nak kell ejteni.” (hvg.hu, 2015.06.25.)      

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr8213903722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felső határ nincs 2018.05.11. 09:18:15

Teljesen mind1 kivel sorvad tovabb a allampart.

Gergely Molnar 2018.05.11. 09:37:05

Ez most ugye egy vicc akar lenni...

Kivlov 2018.05.11. 09:39:14

Alkalmas hát. 2/3hoz asszisztálni ő is tud, többre meg más se képes. :D

Sir Galahad 2018.05.11. 09:56:09

Ő az, aki tavaly szilveszterkor részegen vihorászott a sajtótájékoztatón? Alkalmas, persze.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2018.05.11. 10:05:07

Alkalmas-e pártelnöknek Kunhalmi?
.
vagy bármi másnak...

2018.05.11. 10:21:35

Hát nem tudom.... alkalmas vezetői pozícióra az, aki BKV bérletet hamisít?
Rátok bízom a döntést... :-)

Cycmen 2018.05.11. 10:21:51

Az MSZP-nek egy alkalmas elnöke volt, Horn Gyula.

2018.05.11. 10:23:47

@Cycmen: képességei alapján igen, a múltja alapján ő sem.

szepipiktor 2018.05.11. 10:38:48

Érdekes, amikor nincs valódi érv valakinek a támadásáre, ezért gyártunk egyet.
Egyrész a bajorok világának megismeréséhez ismerni kellene a történelmet és nem a mai szemüvegen kersztül, az internetes oldalakból kellene kiindulni.
Strauss kiemelkedő politikus volt és nem diktátor, ezt a komminista világ akasztotta rá, érhettő, hogy a baloldali alapú neoliberális megmondóhalmaz is ezt az utat követi. Staruss hasonlóan Reaganhoz, Thatcherhez valódi polgári és antikommunista vezető volt!
A bajorokról még annyit, könnyen pofont kaphat az, aki egy kiskopcsmában lenémetezi őket.
És ugye elég sok közünk van hozzájuk, ha már a történelem előkerült.
.
Kunhalmi nem azért jó vagy rosz, mert egy történelmi dolgot ki hogyan értelmez! Én mondjuk megasról szarok mind a csaj, mind a blogger álláspontjára, egyik sem mérvadó, egyik sem "öreg katona"...
Kunhalmi ideális elnöke lehet egy ilyen pártnak. Amire valójában semmi szükség és gyakorlatilag nem is lenne szabad létezniük. Egy ócsak komcsi utódpárt, attól hogy kit pakolnak a elnöki székbe, az mszp ugyanaz marad, mert sem a sok vén mszmp-stől, sem a sok rohadék besúgótól nem szabadultak meg, ha ezt a bűzös szerelvény kunhalmi vezeti, még bűzös marad.
.
A másik meg a csaj sítlusa... Egy mondat és már szinte üvöltve önti magából a sok ostoba demagóg párpropagandát. Nem is tud más, hiszen ő is egy ifjúkommunista, egy függetlenített KISZ vezető csupán, az életben nem dolgozott, kizárólag a politkáBÓL élt.
.
Ezek fontosabbak, mint mit gondol a CSU-ról...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.05.11. 10:39:47

Kicsit néha becsiccsent, de nem annyira mint szanyikapitány :D

#szájbergyerek# 2018.05.11. 10:43:28

A nő Lendvai Ildikó újratöltve...
Így szinte biztos, hogy a FIDESZ behúzza 2022-t is.

morph on deer 2018.05.11. 10:47:20

@felső határ nincs:
Ha esetleg az ”a allampart” kitétel magyar nyelvű megfelelője “az állampárt” lenne, akkor te nyilvánvalóan a fideszről beszélsz, mivel az az állampárt már vagy nyolc éve, és lesz is még egy darabig.

Tehát akkor arról van szó, hogy mindegy, hogy ki sorvasztja a fideszt, csak sorvadjon? Érdekes gondolat.

Alternatívaként esetleg merengj el a lehetőségen, hogy elkezdesz magyarul tanilni! Tudod, a “migránsoknál” a nyelvismeret alapkövetelménye az integrációnak, szóval jobb, ha elkezded minél hamarabb, könnyebb lesz beilleszkedned, meglátod!

nagykerek 2018.05.11. 10:49:09

Persze hogy alkalmas pártelnöknek. Aki figyel a részletekre már rég észrevette, hogy konkrétumot csak elvétve mond, a frázisok viszont folyamatosan dőlnek a szájából. Tiszta Lendvai Ildikó 2.
Persze későn jött hős. 20-30 évvel ezelőtt még egy működő párt elnöke lehetett volna, most már csak egy kimúlófélben lévőé lehet.

2018.05.11. 10:53:55

@morph on deer: Én úgy tudtam, hogy az "állampárt" azt jelenti, hogy egyetlen legálisan engedélyezett párt működhet és működik az adott országban és az az egyetlen párt is irányítja. A neve is beszédes: az állam = A Párttal.

Ez a Fideszre ugyebár közel sem igaz.

Cycmen 2018.05.11. 11:08:41

@abcdefghijklmm: A múltjáról semmi konkrét bűnt nem tudtak felhozni.
Egy igazi Big Boss volt, én nagyon bírtam, dacára hogy egyébként komcsiellenes vagyok teljes mértékben.

2018.05.11. 11:12:19

@Cycmen: Én úgy tudtam, hogy saját értelmezése szerint 1956-ban ő "védte a törvényes" rendet.... :-)

Kék Zöld 2018.05.11. 11:18:10

Az ilyen blogokon csak fizetett trollok vannak?
Hát így aztán tényleg nem lehet eszmét cserélni....
A nő viszont értelmes, vannak érzései is, ráadásul szép...
Ez nem mondható el az ellenfeleiről...
Szóval kis trollok, kalandra fel, támadjátok, egy értelmes ember került a látóteretekbe.....

Grand Prix 1801 2018.05.11. 11:24:26

A süllyedő hajón másodtiszt helyettesnek jó lesz.

Mérnork 2018.05.11. 11:25:01

"Alkalmas-e pártelnöknek Kunhalmi?"
Olyan primitív tapló stílusban beszél, hogy az alapján igen. ;-))))

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.05.11. 11:30:00

K. egy tökéletesen műveletlen, tehetségtelen, ráadásul kifejezetten irritáló H.P. AZAZ a jelenlegi maszop vezetésére keresve sem lehetne alkalmasabbat találni.

Cycmen 2018.05.11. 11:51:37

@abcdefghijklmm: Tudom, de vonatkoztass már el! Itt a rátermettség a kérdés.
Gyilkos nem volt tudtommal, az akkori helyzet pedig komplexebb annál hogy békeidőkbeli nézőpontból ítéljük meg.

konrada 2018.05.11. 11:53:34

Attól függ, honnan nézzük:
...ha maszop oldalról: akkor arra biztosan nem alkalmas, hogy visszhozza a régi dicsőséget, de arra más sem.
...ha más oldalról - s az nem is ftyeszes oldal, hanem konkurensek az oldalukon - akkor igen, mert ő még biztosabban viszi tovább azt a pártot a jelentéktelenedés felé...

(A fidesznek nem feltétlenül jó ez a forgatókönyv, mert az MSZP a mai erejével garantálja azt, hogy az ellenzék megosztott legyen, egy még ennél is jelentéktelenebb MSZP már nem érdekük...)

Berelhetoreklamfelulet 2018.05.11. 12:16:30

Egy nő sem alkalmas vezetésre, így ez nem kérdéses...

Ad Dio 2018.05.11. 12:33:08

Ha tényleg ő a legalkalmasabb, akkor azt hiszem ez a legjobb pillanat arra, hogy becsukják a boltot.

0dzsud0 2018.05.11. 12:37:27

Kunhalmi, akit jogerősen pénzbüntetésre ítéltek közokirat-hamisításért, aki nem elég, hogy józanul is egy tapló, még alkalmasint részegen sem átall hülyeségeket nyilatkozni. Kunhalmi, aki alig bírt magából kiszenvedni egy középfokú angol nyelvvizsgát, hogy át tudja végre valahára venni a politológus (lol), valamint a kommunikáció (LOL) szakos diplomáját. Szóval a kérdésre válaszolva: igen. Az MSZP pártelnökének minden további nélkül alkalmas.

felső határ nincs 2018.05.11. 13:05:52

@0dzsud0: 8 altalanossal Sulc majdnem kancellar lett Nemetorszagban szoval Kunnnnhalmi elvtarsno erosen tulkepzett mar lippsinek.

Netuddki. 2018.05.11. 13:50:42

A lassan eltűnő MSZP-t egy szobai fikusz is elvezetné...

konrada 2018.05.11. 16:22:32

@Netuddki.:
Sőt valószínűleg még jobban is, mint ami várható a többi jelentkezőtöl. ;)

Burgermeister 2018.05.11. 16:28:52

Na ne, Viki szétkapja mint Bodri a koncot. Megeszi reggelire. És amugy is hiteltelen, gondoljunk a nyelvvizsga botrányára. Már rég a süllyesztőben lenne a helye. De itt Abszurdisztánban ez belefér, jóelvtárs, jókomcsi, esetleg az analpápa tesztelhetné. Arra befizetném.

chrisred 2018.05.11. 16:48:08

@abcdefghijklmm: Nem. Szerintem az pártállamra igaz, hogy az állami funkciók és a pártfunkciók lényegében összeolvadnak.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.05.11. 20:11:29

@Kék Zöld: neked mindenki fizetett troll aki nem sunazná ezt a hülye randa picsát? Magadból indulsz-e ki? :)

2018.05.12. 07:10:34

@chrisred:

A hatalom odaítélése 4 évenként, szabad választások formájában történik, amelyen bármilyen párt korlátozás nélkül részt vehet, így szerintem nincs igazad.

chrisred 2018.05.13. 08:26:48

@abcdefghijklmm: És? Akkor beszélünk állampártról, ha függetlenül attól, hogy hány párt indul a választásokon, a közhatalmi funkciók ellátása egy párthoz kötődik.

2018.05.13. 09:46:14

@chrisred: Szerintem meg akkor beszélünk állampártról, ha
1. nincs választás
2. a választáson is csak egy párt indulhat

chrisred 2018.05.13. 11:23:17

@abcdefghijklmm: Nem, akkor diktatúráról beszélünk.

2018.05.13. 15:02:07

@chrisred:

Akkor ezek szerint legalább egyben megegyezhetünk: Magyarországon jelenleg nincsen diktatúra.

chrisred 2018.05.14. 05:19:37

@abcdefghijklmm: Jó lenne négy év múlva is elmondani.

2018.05.14. 12:35:48

@chrisred: nem hinném, hogy az EU közepén attól kellene tartani, hogy ez megváltozik. Attól meg még kevésbé kell tartani, hogy kilépünk...

chrisred 2018.05.15. 05:33:21

@abcdefghijklmm: Túlzás, hogy az EU közepén lennénk, csak egy politikai okokból hozzácsapott periféria vagyunk. A magországok pedig egyre inkább kudarcnak tekintik az Unió keleti bővítését. Azt meg nem lehet tudni, hogy mi lesz a jövőben, Fehéroroszországról se gondolta senki egy negyedszázada, hogy ilyen lesz.

2018.05.15. 13:33:05

@chrisred: politikai és gazdasági okokból. A közepén talán nem vagyunk, de hidd el, hogy jól jön a fejlettebbeknek, hogy itt viszonylag képzett, megbízható és nyugati szemmel nézve olcsó munkaerő áll rendelkezésre. Azknkívül, ha jól tudom, nem is nagyon lehet kirúgni senkit, kilépni meg hülye lenne az Orbán. Szóval én nem aggódom diktatúra miatt.

chrisred 2018.05.16. 18:32:25

@abcdefghijklmm: Jól jönne, ha itt lenne. De már majdnem mind náluk van, már azok is, akik az új generációkat kiképeznék. Elvileg persze nem lehet kirúgni senkit, de pont mi magyarok tudjuk, hogy az elit érdekei mennyire át tudják írni a gránitszilárdságú szabályokat is.

2018.05.16. 22:51:38

@chrisred: nagyon sok még mindig itt van. Nap mint nap tapasztalom. A kirúgás miatt meg nem igazán aggódom.