Médianapló

Médianapló - Kik hamisították meg ama karácsonyi Orbán-interjút?

2018. május 04. 10:28 - Zöldi László

Még nem tudni. De a munkaügyi bíróság már több millió forintot fizettetne Mészáros Lőrinc cégével, mert indokolatlanul bocsátotta el a Fejér Megyei Hírlap két munkatársát. A nem jogerős döntés alkalmat teremt arra, hogy fölelevenítsük a magyar sajtótörténet furcsa mozzanatát.

A székesfehérvári újság ugyanazt az interjút közölte 2016. december 24-én, mint a Mediaworks többi napilapja is, négy ponton azonban belejavított valaki. Orbán Viktor szerint „Magyarország azért stabil sziget a forrongó nyugati világban, mert mi kikértük az emberek véleményét.” Csakhogy a módosító hozzáfűzte: ’bár nem érdekel minket’. Ezt is mondta a miniszterelnök: „A korrupciós vád mint politikai lejárató eszköz teljes mértékben megszokottá vált.” Ám így módosult a szöveg: ’mi is használjuk’. Majd a kormányfő kifejtette, hogy „az orvosok és ápolónők bérét 2017-ben és 2018-ban is folyamatosan emeljük”. A szövegmódosító ezzel toldotta meg: ’A kórházi hullák száma is emelkedik.’ Ami utalás arra, hogy a győri kórház vécéjében napokig hevert egy holttest.

A bíróság elfogadta az érvelést, hogy a két fehérvári újságírónak tilos volt belenyúlni a veszprémi központból küldött interjúba. Az egyik, Klecska Ernő tegnap a 24.hu-n így jellemezte a helyzetet: „A per során az is bebizonyosodott, hogy a megyei lapok megszerzése annyira fontos volt, hogy szakmailag nem készültek fel rá.” Azt már én fűzöm hozzá, hogy a karácsonyi interjút bevásárlás előzte meg. A felcsúti polgármester két céget vett meg: a Pannon Lapok Társasága öt napilapját és a nyolc volt Springer-újságot (később a salgótarjánit is). A különböző adminisztrációkat akkor még nem sikerült egybehangolni, e magyar igét a németek történelmileg beszédesen fejezik ki: gleichschalten.

 A másfél évvel ezelőtti botrány utáni felelősségre vonásnak áldozatul esett a központi főszerkesztő is, akinek viszont észre kellett volna vennie a szokatlan módosításokat. Az illető, Németh F. Bernadett Debrecenben helyezkedett el, a Russmedia nevű laphálózat központi főszerkesztőjeként. Oda is utána ment azonban a kormány, a három újságot a miniszterelnök másik bizalmi embere, Heinrich Pecina vásárolta meg. A jegyzeteket egy bizonyos Forgács Bernadett engedélyezi, és annyira szigorú, hogy az utolsó március 31-én jelent meg épp az ő tollából, nagy ívben kerülve az országos politikát. A sors iróniája, hogy a módosított Orbán-interjúért elbocsátott veszprémi főszerkesztő nevében ő volt az F.      

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr9613889180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.05.04. 14:11:26

Nana hogy kirugtak mi a kerdes?

Amugy a trollkodas jo poen, legkozelebb majd vesznek hozza sajat ujsagot a trollok.

Ballib vagyok rettegek 2018.05.04. 14:50:54

Nem a kik a lényeg, hanem a miért.

Azért mert a ballib hírhamisítók tudják és hiszik, hogy bármit megtehetnek.

Hogy komplett interjút hamisíthatnak meg, ahogy szoktak.

De nem.

Lebuktak, és kirugták őket.
Skandallum.

A lebukások folytatódnak:
nepszava.hu/cikk/1159049-helyreigazitas

Etniez 2018.05.04. 15:53:13

@Ballib vagyok rettegek: Egy olyan ember, aki Origót olvas, az ne papoljon a hírek igazságértékéről, mert elég szánalmas ;)

Etniez 2018.05.04. 15:53:57

Egyébként nagyon elégedett vagyok az ügyészség munkájával, ismét remek munkát végeztek, ott fogták meg a bűnök elkövetőjét, ahol nagyon fontos volt.

Elios-al hogy állunk? Kimosdatták már az ország vejét vagy még folyamatban van?

Hortenz 2018.05.04. 19:39:20

1. Az interjú nem lett meghamisitva. A kiegészítésekkel vált igazzá.
2. A kirúgott újságíróknak szivességet tettek. Vagy ők örömmel írták az orbánnyaló cikkeket?

Netuddki. 2018.05.05. 08:24:15

Tekintve, hogy mindenki tudja milyen híreket és milyen formában kell ezeknek a megyei lapoknak közölni, nincs semmi csodálkozni való azon, hogy valakinél elszakadt a cérna.

Mindennek tetejébe, tegnapi hír: "A Fidesz EP-képviselői nem szavazták meg a szabad sajtó védelméről szóló uniós állásfoglalást, mert az szerintük nyomásgyakorlás eszköze lehetne"

A sajtó és a média az ország immunrendszere. Ha nem működik jól, és az állampolgárok ellen fordul, akkor az az ország lassú halálra van ítélve.

Netuddki. 2018.05.05. 08:26:58

@Etniez: Pityu már a halakkal alszik.

Vagy nem? Miért nem?

Mindeközben: "Már hivatalosan is „Mészáros Lőrinc és családja” a leggazdagabb az országban"
Nem ők lopják a legtöbbet, hanem a strómanjuk.