Médianapló

Médianapló - Mi történt a népszabisokkal?

2017. október 08. 09:24 - Zöldi László

Ma egy éve puccsolták meg a patinás napilapot. Amikor e jegyzetet befejezem, elsétálok néhai Bächer Iván közelben lévő fájához, ahol a volt munkatársak csöndes megemlékezésre gyülekeznek. Addig is eltűnődnék, vajon mi történt azokkal, akik 2016. október 8-át a Népszabadság szerkesztőségében élték meg. Kapósnak bizonyultak, mert a legtöbbjük elhelyezkedett a sajtóban. Van, aki egyéni utat választott, mégis inkább csoportokban igazoltak át különböző redakciókba. Lapjuk megszűnt ugyan létezni, szakmai igényessége azonban nem enyészett el.

A talpon maradt Népszava megújított külseje hasonlít a Népszabadságéhoz, elvégre ugyanaz a dizájner tervezte. Ráadásul onnan érkezett a főszerkesztő is, aki jobban csinálja a lapot, mint az elődje. A tudósítói hálózatból szintén többen csatlakoztak a törzsgárdához. A legnagyobb eredmény, hogy a szociáldemokrata múltú újságot sikerült kimozdítani a közép-magyarországi bezárkózásból. A példányszám csaknem a duplájára növekedett, és nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy a tartalmilag is megújított napilapot a fővárostól távolabb megyékben immár többen vásárolják.

A Népszabadság másik védjegye a valóságfeltárás, ennek nyomait kevésbé látom az utódjában. Talán mert egyelőre hiányzik belőle az MSZP-től való távolságtartás. Értem persze, hogy a választás közeledtével a kormánypártok korrupciós ügyeire vetül a fény. De ha a harcedzett gazdasági riporterek feltárhatták volna a négyes metró körüli disznóságokat is, már túl lehetnénk azon, hogy a Gyurcsány-kormánynak volt-e köze a túlárazáshoz, és akkor a Fidesz nem tartalékolhatná a bombát 2018 első negyedévére.

A 24.hu-ba is jutott néhány népszabadságos újságíró, ám a fiatalabb évjáratból. Épp a belpolitikai vonalvezetést frissítették föl, ezért az ellenzék többi pártja sokkal inkább jelen van a digitális felületen, mint a Népszava hasábjain. A megszüntetett újság vezető publicistái és riporterei pedig megosztják írásaikat az ellenzéki sajtó hetilapjai között. Felváltva dolgoznak a Vasárnapi Híreknek, a Szabad Földnek, a HVG-nek, az ÉS-nek és a 168 Órának. Joggal firtathatja az olvasó, vajon a legutóbbi hetilapot miért nem sorolom ama szerkesztőségek közé, amelyek csapatostul vették át a Népszabadság egykori munkatársait.

Hát csak azért, mert hónapokkal a tavaly októberi puccs előtt igazoltak át. A kezük nyoma meglátszik a 168 Órán, távozásuk azonban nem az Orbán-kormány médiapolitikájával magyarázható. Történetük szakmailag tanulságos, alkalomadtán sort is kerítenék rá.

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr2912939131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2017.10.08. 11:43:35

Érdekes, többnyire jó tollú újságírók dolgoztak a Népszabadságnál, még a Szamosi Károlyi időkben is. Főszerkesztőket abból az időből nem említek, mert közük nem volt az újságírói szakmához. Árkus József mindenképp említésre méltó éppúgy, mint a hetente rendszeresen vendégként író Tabi László. Fotóriportereik is kiválóan értették szakmájukat, sport és irodalmi rovatuk szerzői is magas színvonalon dolgoztak.

Éhesló 2017.10.08. 13:20:55

Nem kár a szabad népért és azokért sem, akiknek ez a szellemi, kulturális, ideológiai múlt, közeg megfelelt.
A szent piacuk mondott felettük ítéletet, az a piac, amit emberek százezrei mnunkahelyeinek megsemmisítésekor is rendületlenül dicsért.
A zemberek nem voltak többé vevők se rájuk, se a gazdáikra.

Panaszra pedig ahhoz az mszp-hez kell menni, amelyik ledobta magáról ezt az örökséget és az őt szolgálókat:
nepszava.hu/cikk/1059129-eladta-nepszabadsag-pakettjet-az-mszp

Még ma is hazudhatnának reggel-délben-este ha a tartóik fizetnék a számláikat.
De nem fizették.
Sem ők, sem a vásárlók.

DIODORO 2017.10.09. 09:27:32

" De ha a harcedzett gazdasági riporterek feltárhatták volna a négyes metró körüli disznóságokat is, "

Hmm.. a harcedzett "gazdasági riporterek" azt nem tudták feltárni hogy a népszabóság majd 10 éve veszteséget veszteségre halmoz... És ezt sem vették észre, hogy ehhez nem találnak szponzort.

Ezek a "gazdasági" újságírók azt sem vették észre, hogy egy megyei napilap példányszámot eladni tudó újságnak még mindig akkora szerkesztősége van, mint egy 100 ezres példányszámú országos napilapnak....

Pedig ehhez elég lett volna áttekinteniük a neten elérhető nyilvános adatokat...

Hát hogy tudtak volna ezek bármilyen metrokorrupciós vagy hasonló ügyeket feltárni???????

Behajtó70 2017.10.09. 10:02:19

Ezek voltak a magyar völkischer beobachter. Ezek örömmel üdvözölték az 56-os szovjet bevonulást, és bármit, ami Magyarország ellen felmerült. Kritikusak voltak, de csak azzal szemben akik az ő rendszerüket kritizálta. Tényféeltártak, de csak azzal szemben, aki őket izélgette. Szánalmas kommunista csorda. Már 90-ben be kellett volna szántani az egészet.

jolka40 2017.10.09. 10:16:21

Hogy gazdasági vagy politikai oka volt-e a Népszabadság leállításának, nem tudjuk. De az, ahogy tették, mindenképpen gyalázatos és undorító volt. Azokat jellemzi, akik elkövették.

laci_52 2017.10.09. 10:22:01

"Ma egy éve puccsolták meg a patinás napilapot"

Eddig olvastam el a posztot! Hogy miért? Mert ez egy ordas nagy hazugság! A Népszabadságot nem puccsolták meg: már régóta veszteséges volt, nem voltak hajlandók a tulajdonosok a veszteséget tovább finanszírozni. Mindeközben az újságírók jól kerestek. Ha fontos lett volna a lap, néhány ballibes érzelmű oligarcha a zsebébe nyúlhatott volna, hogy megmentse, nem tették.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2017.10.09. 10:32:47

Az egykori Nolbloggerek egy része itt érhető el:
exnolbloggerek.uw.hu/
:)

Nemfajtalan srác 2017.10.09. 10:39:35

Ha készül egy mauzóleum a hazai komenizmusnak, a Népszabit se felejtsék ki belőle, mert oda való

midnight coder 2017.10.09. 10:58:55

Káder nem vész el, csak lapot vált. Amúgy sem értettem már akkor sem a picsogást a népszabó körül: mi akadályozta meg bármelyik balos milliárdost hogy 10 perccel a népszabó bezárása után alapítsanak egy másikat ?

DunábaLövetésiMiniszter 2017.10.09. 10:59:48

"Ma egy éve puccsolták meg a patinás napilapot. Amikor e jegyzetet befejezem, elsétálok néhai Bächer Iván közelben lévő fájához, ahol a volt munkatársak csöndes megemlékezésre gyülekeznek. "

Vegtelen UNDORITO cinizmus, hogy egyeseknek van pofajuk a kommunista diktatura partlapjart siratni. UNNEPNAP-nak kene lennie, hogy a diktatura utolso mocskat is eltakaritottak.

Tom66 2017.10.09. 11:10:11

@Drizari: Tudomásom szerint, Szamos Károly Biszku kegyeltje volt.

nemecsekerno_007 2017.10.09. 11:44:02

A Népszabit maximum a társadalom, Kádár által megvásárolt része és azok szellemi utódai siratják. Vicces.

szdan 2017.10.09. 11:54:58

Elmentek "menekültnek" németbe' :D ... Épp egy integrációs tanfolyamon vesznek részt, kecsketoló haverjaikkal :D:D Ha sikeres az integráció, mehetnek a pc-s propagandagyárba csicskásnak.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.09. 11:59:12

@Frady Endre:

Igen, tedd hozzá: hogy a most sopánkodó szerkesztőség volt az, mely kivégezte a NolBlog-ot. Azt mondtak: ők a főnökök, meg a szent tulajdon, és kuss. Szóval megérdemelték, hogy kevesebb mint 1 éven belül az ő főnökük mondta nekik: ő a főnök, meg a szent tulajdon, és kuss.

Ezért krokodilkönnyek halmaza a népszabisok panaszkodása: egyék meg, amit főztek! Szemét, gerinctelen banda!

Libsik visítanak de az ország a miénk ! 2017.10.09. 15:06:37

"Mi történt a népszabisokkal?"

Gazdasagilag osszeomlott a kommunista diktatura, ok meg egesszen addig itt maradtak, amig ok is ossze nem omlottak gazdasagilag. Kitartoak voltak, de hat egyszeruen nevetseges hogy a diktatura partlapja 27 evvel kesobb meg mukodik, a demokraciaban.

Magyarország Europa jövője. 2017.10.09. 16:12:55

Ismerjuk a liberalis mantrat a "A PIAC MINDENT MEGOLD, NEM KELL SZABALYOZAS !"
Hat megoldotta.
Meg az mszp sem akarta tovabb finanszirozni a sajat partlapjat.
Persze ertheto a vircsaft, ha mar ugyis beegtek, akkor megprobaljak kihozni belole a legtobbet, es jatszni az aldozatot. Ahelyett, hogy bevallanak, hogy nem szavaznak rajuk, es az ujsagjukat sem veszik, inkabb mubalhet rendeznek az elnyomasrol.

Magyarország Europa jövője. 2017.10.09. 16:17:07

Allitolag mindenki kormanyvaltast akar. Miert nem kertek meg a sok millio hivuket, hogy vegyenek legalabb havonta egy nepszabit ? ? ?
Csak nem azert, mert mar nincsennek hiveik, es mszp alulrol kozeliti az 5 %-ot ?

krepler 2017.10.09. 18:28:15

ke@laci_52: kedves Laci! erősen tévedsz! a Népszabadság utolsó fél éve már nyereséges volt. és messze hatékonyabban működött, mint bármelyik kormánypárti lap. nem volt benne egy mákszemnyi állami (vagy államhoz köthető intézmény) hirdetése sem, márpedig ezek nélkül a magyar lappiacon szinte lehetetlen nyereségesen működni.
a balos oligarchák pedig azon kívül, hogy önzőek voltak, épp a kivéreztetés alatt állnak - nem nagyon volt pénzük és kedvük sajtóba invesztálni.

Éhesló 2017.10.09. 18:58:55

@krepler: tévedsz, vagy hazudsz.
index.hu/belfold/2016/10/09/sulyos_logikai_buktatok_a_nepszabadsag_megszuntetese_korul/

"...A Népszabadság valóban veszteséges volt az elmúlt években. 2012-ben 513 milliós, 2013-ban 1,4 milliárdos, 2014-ben pedig 481 milliós veszteséget könyvelhettek el. A Céginfó szerint azonban 2015-ben 134 milliós mérleg szerinti eredményt ért el a Népszabadság Zrt.

Ez azonban nem a lap kiadásából származott. A Népszabadság kiadását ugyanis 2015. áprilisában üzletág átruházás keretében átadták a cégcsoporthoz tartozó Mworks Print Zrt.-nek, majd ezt követően a mintegy 60 Mediaworkas-kiadvány kiadását egy cégbe, a Mediaworks Zrt.-be vonták össze. Az átruházás után a Népszabadság Zrt. főtevékenysége a Bécsi úti saját tulajdonú irodaépület bérbeadása lett. Ez módosította a 2015-ös mérleget, amit így nem is lehet összevetni a korábbi évek (negatív) eredményeivel. ..."

hvg.hu/itthon/20161008_Felfuggesztik_a_Nepszabadsag_kiadasat
"....A Népszabadság példányszáma az elmúlt tíz évben 74 százalékkal, azaz 100 ezer példányt meghaladó mértékben csökkent, aminek következtében a lap 2007 óta több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt, és idén is jelentős veszteséget halmozott fel - közölték. ..."

A szocik és kommunista elődeik loptak eleget a 71 év alatt, de nekik sem kellett saját szabadnépes szaruk.
Hozzájuk menjetek panaszra!

krepler 2017.10.10. 16:00:03

@Éhesló: akkor már inkább tévedek :)
mivel az utolsó évben egyben volt más lapokkal az üzleti elszámolás - tehát pontos adataink nincsenek. tudomásom szerint az utolsó egy évben ténylegesen csökkentették a veszteségüket és növelték a példányszámot (ha nem is szignifikánsan)
azért ugye látod az általad linkelt anyagban, hogy a magyar időknek a döbbenetes mértékű állami hirdetésállomány mellett is közel 350 millió forint vesztesége volt - miközben a nyomda- és terjesztési költsége minimális (a példányszáma konkrétan a tizede volt a népszabinak). ez (is) azért arra utal, hogy a népszabi megszüntetése nem üzleti dolog volt.

Éhesló 2017.10.10. 18:20:24

@krepler: olvasd el még egyszer.
A HVG nem vádolható népszabó ellenes elfogultsággal, ennek ellenére világosan leírja, hogy a veszteség a lapnál továbbra is folyamatos volt, az könyv szerinti eredmény változását ingatlan bérbeadás okozta, nem a lap sikere.

Nem értem miként maszatolod ide a magyar időket?
Van tulajdonosa és vannak hirdetői is, kicsengetik a veszteséget, úgy, ahogy az MSZP, vagy helyette valami baller milliárdos képtelen volt erre.

Tegyétek ti is ezt, vegyétek meg a jogokat, embereket és toljátok bele a lét. Fizessetek elő, támogassátok, fedezzétek a veszteségeiket. Harcoljatok, fizessetek, amint a jobberek is harcoltak rosenfeld, csermanek, pufajkás, d209, elqró, libás idején.

Drizari 2017.10.10. 18:42:45

@Behajtó70:

Ma is vannak "besúgók", nélkülük nem tudna létezni egyetlen titkosszolgálat sem. A hírszerzők olyanok, mint a vadászkutyák, ha más is lesz a gazdájuk, a feladatukat akkor is eltudják végezni. Ezért maradt állományban sok hivatásos és fedett hírszerző 1990 után is. Nélkülük összeomlott volna a magyar hírszerzés. Tekintsd őket olyan jó képességű szakembereknek, mint volt Wernher von Braun az amerikaiaknak, nélküle az amcsik nem jutottak volna a Holdra.

krepler 2017.10.10. 22:24:43

@Éhesló: részben egyet értek veled, azt azért el kell ismerned, hogy a pálya nem egyformán lejtett. a ballib kormányok alatt az állami cégek a tényleges elérést messze meghaladó módon hirdettek a jobboldali médiában, a ner alatt meg egy fillér állami vagy állam közeli pénzt se adtak, elég következetesen. szóval azért nem egyforma volt a két hozzáállás. az egyik egy "pusztuljon el" a másik egy "élni és élni hagyni".
nekem az utóbbi egyértelműen szimpatikusabb - neked nyilván nem.
a magyaridőket azért húzom ide, mert piaci körülmények között hidegvízre valót se keresné meg (a magyar hírlappal együtt). a magyar nemzet életképesebb volt önmagában is.
az se egy piaci eset, amikor befektetőnek látszó ember megvesz egy újságot, és megszűnteti, még ha piaci logika alapján igazolható a döntése - bár ha tényleg piaci logika állt volna mögötte, akkor nem így, egyik napról a másikra történt volna a dolog.
én egy olyan országban szeretnék élni, ahol jobb-, bal- és liberális, nemzeti, keresztény és mindenféle lap elfér - te pedig nem. javíts ki, ha tévedek.

Éhesló 2017.10.11. 18:52:37

@krepler: a pálya nem egyformán lejtett, amikor az állampárt által közpénzen kistafírozott szabad nép utódot nem zavarták szét az állampárt jogutódjával - tulajdonosával - együtt, amikor a diktatúrájuk megbukott.

A jobboldali médiát kivéreztették: sajtoszabadsag.mediakutato.hu/publikaciok/files/medgyessy-gyurcsany-mediapolitikaja.doc.

Szó sem volt semmiféle élni - élni hagyni nem volt. Gyilkolás volt és a d209 cinikusan ezt nyilatkozta: "akinek tévé kell, vegyen magának".
www.origo.hu/itthon/20020830orban.html

Médiaháború van, amit a 45 évnyi diktatúrából szabad néppel és az állampárt teljes vagyonával a hóna alatt távozó mszp és társai kezdtek, a gengszterváltás nulladik pillanatától.
A háború sokadik csatáját vívják ma is, háborús eszközökkel, tekintet nélkül adott esetben még az alkotmányra is, amire patkány hozott példát - pont sólyom állapította meg a többszörös alkotmánysértését:
www.jogiforum.hu/hirek/23664

Az ellenség pusztulása ebben a háborúban mindig is örömhír volt a lövészárkok mindkét oldalán.
Most sincs másként.
A szabad nép tellerlevélhamisítói ellenségei voltak és ma is az ellenségei az igazságnak, a sajtó és a szólás szabadságának.

krepler 2017.10.11. 23:49:54

@Éhesló: azért engedd meg, hogy szomorúnak érezzem, ha valaki csak háborúként tudja felfogni a világot, és nem max versenynek. és még szomorúbbnak, hogy ebben a másik megsemmisítése legyen a cél.
mint kereszténynek ez különösen szomorú.
azért gondolkodj el, hogy mennyi hirdetés volt mondjuk 2002-10 a jobboldali és 2010 után a bal oldali médiában. pedig a népszabi jóval nagyobb olvasóközönséget ért el, mint a hírlap és a nemzet. azt gondolom, hogy a bal oldali kormányokra - ha nem is a támogató magatartás (azért ez nem rovod fel nekik elvszerűen te se) - de nem a kiirtás szándéka volt jellemző. a mostani kormányzat kimondott-kinemmondott célja a teljesen egyszínű média. számomra ez fura és ellenszenves. sajnálom. bízom benne, hogy nem vagyok egyedül

Éhesló 2017.10.12. 13:45:31

@krepler: szabad ember vagy és azt írsz, amit akarsz, amit az itteni blogot működtető blogger megenged.
Vice versa.

Azért engedd meg, hogy emlékezzek arra, honnan érkezett a médiaháború frontjára a szabad nép tulajdonosi és munkavállalói gárdája:
mult-kor.hu/cikk.php?id=12709
Nem kevésbé emlékezek arra, ki miként folytatta ezt a háborút:
index.hu/belfold/2013/12/12/antall_eltitkolt_beszede_utan_kirobbant_a_haboru/

Az pedig természetes, hogy ha a résztvevői háborúként értékelik, nevezik ezt a mai napig, akkor én is annak tartsam és így gondolkodjak róla.

Álszent és képmutató az, aki a magyar történelem eltelt 72 évét ismerve holmi "versenyről" hazudik. Keresztényként, kiírtott/elüldözött papsággal, szerzetesrendekkel, békepaposított, besúgókkal behálózott és a mai napig nem átvilágított egyházakkal még inkább álszent és képmutató ez az álláspontod.

Adtam rá forrást mi történt 2002 után. Ha van eltérő - minimum ennyire hiteles - forrásod, hozd ide, egyéb esetekben amit idehazudsz indifferens, nem érdekel.
Ezek után egy forintot sem lett volna szabad elköltenie egyetlen nemzetinek/kereszténynek hazudott qrmánytól a ballibbant médiába. Majd a saját hyveik, cégeik, milliárdosaik eltartják őket.
Vagy nem és akkor a szent piac dönt.

A mostani kormányzat kimondott-kinemmondott célja nem tudom mi, de ha neked van ilyen dokumentumod, amiben ezekről nyilatkozik, akkor oszdd meg bátran, érdekelne. Az biztos, hogy a média szabad és az alapít ballibbant szennyet terjesztő médiát, aki csak akar nem csak a jog szerint, hanem ténylegesen is.
Sőt, meglévő média felületeket is szabadon konfigurál újra bármelyik tulajdonos, legyen az soros pénzen tartott alapítványháló, geciző milliárdos, vagy frisse n sült oligarcha.

A média nem egyszínű, nem egy kézben tartott, de a kuruc kivételével mindegyik a PC újbeszél hamis nyelvén szólva harcol a másik oldal ellen, a köztévétől a 444-ig .

Szerencsére törpe kisebbség vagytok.
Ez reménykeltő.
kozvelemenykutatok.hu

krepler 2017.10.12. 18:08:09

@Éhesló: nem hiszem, hogy meg fogjuk egymást győzni, azért két linket én is becsatolok neked, ami mutatja, hogy a mostani kormányzat jobban eltéríti a reklámköltéseket a saját (kevesebb olvasót elérő!) médiájába, mint az előző (szintén korrupt, és nem korrekt - de a mostaninál e szempontból mégiscsak jobb) kormányzat.
index.hu/gazdasag/defacto/2016/07/11/a_jobboldal_jobban_lenyulta_az_allami_hirdetesi_penzeket_mint_a_baloldal/
"Miközben pedig a politikai térfélen baloldalinak sorolt print lapokból (Népszava, Népszabadság, Magyar Narancs, HVG, 168 óra, Magyar Hírlap – tulajdonosváltás miatt 2006-ig) jóval több kiadvány jelent meg, az ezekbe pumpált állami milliók 2008-ban meredeken esni kezdtek, a jobboldaliaké (Magyar Nemzet, Heti Válasz, Magyar Fórum, tulajdonosváltás miatt 2006-tól Magyar Hírlap) pedig a kormányváltás után hirtelen nőni. Olyannyira, hogy utóbbiakba ma már mintegy 1,2 milliárd folyik be az állami szektorból, ami szinte eléri a másik oldal 2005-ös csúcsát. Ugyanakkor a baloldali lapok állami bevételei mélyebbre estek, mint a jobboldaliaké valaha" atlatszo.blog.hu/2013/05/07/kozpenzek_kormanypropagandara_allami_cegek_es_kormanyintezmenyek_mediakoltesei_2003
kis keresgéléssel további, hasonló eredményeket találhatsz te is, ha tényleg a tények érdekelnek.

ami az elmúlt 72 évet illeti, azért bármennyire is utáljuk (azt hiszem ebben egyet értünk) a szabad népet, azért ne feledjük, hogy a népszabadság az 56-os forradalomban fogant (bár utána ezt sikerült durván meggyalázni), és a tavaly bezárt népszabi szerkesztőségének az átlagéletkora 40 év se volt - vagyis jelentős részük nem is élt a rendszerváltáskor. rajtuk számon kérni a szabad nép (ami ráadásul egy másik újság) gazemberségét azért enyhén szólva is túlzás. (ahogy nem érzem korrektnek egy huszonéves mszp-sen recsket számon kérni - ahogy egy mai papon az inkvizíciót se)
a média szabadságát szerintem eléggé sérti, ahogy félüzleti eszközökkel felvásárolnak szinte minden sajtóterméket, amit meg nem lehet, azt kiszorítanak a piacról, majd az állami hirdetésköltéssel a különféle oldalon álló médiák esélyeit az elmúlt 27 évben páratlan módon befolyásolják.
remélem, hogy a békére, együttműködésre, partneri gondolkodásra épülő szemlélet nem törpe kisebbség.
számomra az a reménykeltő, hogy annak ellenére, hogy elég sok mindenben másképp gondolkozunk, mégis emberi módon beszélgetünk - ami pedig manapság nem jellemző. (köszönöm)

Éhesló 2017.10.12. 21:01:05

@krepler: a két forrásod ugyan azt a hamis forrást és összehasonlítást használja, tehát lényegében egy.

A "jobboldali" nyomtatott napilapok piaca 2002 után egy, azaz 1 napilapból állt, miközben a "baloldali" napilapok száma több, mint tucatnyi volt, országos és megyei terjesztéssel.
Ezért az ezen egy ellenzékinek juttatott források összevetése a baloldali csoportból kiválasztott egy lappal meglehetős primitív húzás.
Nem mellesleg a gyurcsányi idószhakban baloldali médiumokra kiszórt összegek - az infláció ellenére - messze magasabbak a forrásod szerint is, mint amit orbánék költenek erre.
Ezek általad és a forrásaid által rögzített tények.

Ami az elmúlt 72 évet illeti, ne feledjük, hogy a népszabadság az 56-os csermaneki puccsban fogant és a szellemi utódaik életkora indifferens, mert a fejlécükön (is) büszkén őrizték az eszmét.
gondolom a magadfajták szerint a völkische beobachter jogutódján (már ez is minő blaszfémia a PC kultórmarxizmus korában) nem haboznátok számon kérni a jogelőd (ami ráadásul egy másik újság) gazemberségét, ahogy a kettős mércétekbe máig belefér a verescsillag csegevárával, de nem fér bele a szvasztika és az árpádsávos lobogó. Ez kettős mércéből azért enyhén szólva is túlzás.

A szellemi utódok és az örökösök bizony felelnek azért, aminek az utódai és a rabolt vagyon örökösei se lehetnének egy ép morállal rendelkező társadalomban, ahogy náci rablók sem ülhetnek rablott kincseken, úgy kommunista gyilkosok utóda se kellene ezt tegyék. Gyurcsótány se ülhetne aaz apró által rabolt zsidó vagyonban egy normális társadalomban.
De benne terpeszkedik és a társai is ott terpeszkednek a lopott, rabolt holmiban, mint az mszp és a szabad nép is tette. Ez kettős mércéből azért enyhén szólva is túlzás. A sokadik.

A média szabadságát szerintem nem sérti, ahogy felvásárolnak, alapítanak sajtótermékeket és a piac működését sem kell felfüggeszteni csupán azért, mert nincs sem hirdetője, sem támogatója, sem előfizetője a ballibbant hazugsággyáraknak.

Az állam legális megrendelő minden államban és az állam dolga az, hogy a hatalmat demokratikus úton, választásokon, gyakorlók akaratát közvetítse, végrehajtsa: ez az akarat 2006 óta az, hogy a
remélem, hogy a békére, együttműködésre, partneri gondolkodásra épülő szemlélet nem törpe kisebbség.
számomra az a reménykeltő, hogy annak ellenére, hogy elég sok mindenben másképp gondolkozunk, mégis emberi módon beszélgetünk - ami pedig manapság nem jhazug és kártékony ballibbant oldalt el kell takarítani a hatalom közeléből.

Amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten.
A komment zónában és a médiaháborúban is.
:)

Éhesló 2017.10.12. 21:05:43

@krepler: az utolsó előtti bekezdésem zavaros lett, mert benne maradt a válaszomban a megválaszolandó szöveged.
Bocsi.

Javítom:
Az állam legális megrendelő minden államban és az állam dolga az, hogy a hatalmat demokratikus úton, választásokon, gyakorlók akaratát közvetítse, végrehajtsa: ez az akarat 2006 óta az, hogy a hazug és kártékony ballibbant oldalt és képviselőit el kell takarítani a hatalom közeléből.

Amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten.
A komment zónában és a médiaháborúban is.
:)