Médianapló

Médianapló - Hányan tüntettek országszerte?

2017. május 22. 10:13 - Zöldi László

Ilyenkor mindig fellángol a vita. A kormányzat lefelé kerekít, az ellenzék fölfelé. Az ellenzékinek aligha nevezhető Magyar Idők azt írta, hogy „bohózatba fulladtak” a fővárosi tömegdemonstrációt támogató vidéki megmozdulások. Juhász Péter, az ellenzéki Együtt elnöke tagadta ezt egy ma reggeli tévéműsorban. Ahhoz, hogy a számháborúban legalább megközelítsük az igazságot, a Nem maradunk csendben nevű Facebook-csoportosulás budapesti rendezvényéből indulnék ki.

Bernáth László, az egyik szervező a félhivatalos 10 ezer tüntető helyett 15-20 ezret helyezett el a Parlament előtti téren. Oké, az összehasonlítás kedvéért cövekeljünk le 17 ezernél, hogy megállapíthassuk: az 1,7 milliós magyar főváros egy százaléka mozdult ki hazulról, hogy CEU-, civil- és Brüsszel-ügyben fölemelje szavát a kormányzati támadások ellen. E bűvös egy százalékból kellene kibontani az egész országra kiterjedő tüntetéshullám arányait. Végigszörföltem a világhálót, és arra jutottam: nem lehet ama kézenfekvő következtetést levonni, hogy a Mészáros Lőrincék által nemrégiben megvásárol 12 megyei napilap szóba sem hozta az ellenzéki megmozdulásokat, a maradék 6 viszont érdemben foglalkozott velük.

A szerkesztők inkább a hírértéket választották. Például a kormányhoz közelebb álló megyei újságok épp azért tudósítottak a tüntetésekről, hogy a résztvevők kétségkívül csekély számával támaszthassák alá a Magyar Idők bohózatba fulladó általánosítását. Amikor feltüntetem a netről megismert adatokat, akkor az első szám a megyeszékhely lélekszámát jelenti, a második a nevezetes egy százalékot (ennyi tiltakozónak kellett volna kimennie a köztérre, hogy kifejezze a kormány elleni hangulatot), a harmadik pedig a tüntetők tudósításban megbecsült számát.  

Debrecen: 200 ezer, 2 ezer, és bár a Hajdú Online nem írt konkrét számot, a két közölt fényképen kéttucatnyi tiltakozó látszik. Szeged: 160 ezer, 1600, a Délmagyarország szerint 15-en tüntettek. Pécs: 145 ezer, 1450, a PécsMa.hu szerint 80-an jöttek össze. Veszprém: 60 ezer, 600, az MTI szerint „alig több, mint kéttucatnyi” tiltakozó. Kaposvár: 60 ezer, 600, a Sonline.hu szerint „mintegy 30”. Békéscsaba: 60 ezer, 600, a Beol.hu szerint „hatan tüntettek”. Juhász Péter a tévéstúdióban megemlítette még Gyöngyöst is, ám a területileg illetékes Heol.hu-ban nem találtam hírt a helyi megmozdulásról. Arról azonban leltem, hogy a mátraalji kisváros főutcáján megjelent egy elefánt.

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr3512531501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ulpius66 2017.05.22. 14:52:33

@MaxVal BircaMan HJCD:

Birka!

te hülye vagy!

2.500-an sem voltak!

De, mint jól tuggyuk a ballibsik kedvenc témája, az összevissza hazudozás!!!
(persze az is lehet, hogy én is túlzok....9

Brix 2017.05.22. 14:54:07

Nagyon kevesen tüntetnek...Közben a kormànypàrt nagyarànyú győzelmet ért el időközi vàlasztàson...

ulpius66 2017.05.22. 14:55:38

A legszebb az egészben, hogy a Botocska által kézivezérelt Délmagyar szerint Szegeden 15, azaz tizenöt fő tüncizett!
(amiből persze 10 firkász volt, .........tudósítani a "hatalmas tömegtünciről".........)

ulpius66 2017.05.22. 14:57:26

@Brix:

Uram, önnek teljesen igaza van!

Magyarországon a ballibsik tüncizni tudnak, a Fidesz-KDNP meg választást nyerni!
(és mindenki boldog.....)

ulpius66 2017.05.22. 14:58:29

Kedves Zöldi uram!

Privát kérdés. (senki más meg ne tuggya....)

Te voltál tüncizni?

DFK 2017.05.22. 15:02:34

Vagyis kifulladt az egész, elmarad a "magyar" Majdan.

ulpius66 2017.05.22. 15:22:55

@DFK:

Uram, önnek teljesen igaza van!

Nyilvánvalóan kifulladt az egész SoroSS-elvtárs kitervelte "giga-tüntetés-sorozat"....

Ezért aztán azt találták ki, hogy ez az egész nem is tüncizés, hanem egy bulika... zenélgetünk, óbégatunk, jól berúgunk, jót hőzöngünk... aztán hazamegyünk és jól kialusszuk magunkat... és megvolt a hétvégére rendelt ballibsi tüncike.....

ulpius66 2017.05.22. 16:10:19

@Vidéki László:

Fogadjunk, hogy te egy ballibsi propagandista vagy!
(abból is a rosszabbik fajtábólllllll......ha nem tudnád, Magyarországon DEMOKRÁCIA VAN, SAJTÓSZABADSÁG!!!!
MINDENKI AZT ÍR, AMIT AKAR..... és senki sem kért fel téged, hogy bárki mondandóját, irandóját cenzuráld.......ja, hogy az igazság a ballibsi propagandistáknál van...bocsika!)

Ő ennyinek látta, és kész!

Te meg és a másik ballibsi propagandista 100.000-nek, az is kész!!!

Bravehearth 2017.05.22. 16:24:08

Budapesten kint volt 8-10-12 ezer ember. Kár vitatkozni azon, hogy 5 vagy 10 ezer. Legyen 10-12. A lényeges kérdés a jövő szempontjából úgy hangzik: 'na és akkor mi van...?'

Tényleg: mi van, ha 12 ezer ember most kint volt tüntetni? Semmi gond ezzel, elmondták, kinyilvánították a véleményüket és ez jól is van így. Szerencsére nem püfölte el, nem kergette el őket senki és ez jól is van így. A szegedi 15 embert sem kergette el senki. Jól is van ez így.

Jövő tavasszal nyilván ez a 10-12 ezer ember is elmegy szavazni és a véleményének, meggyőződésének megfelelően szavaz majd. Ahogy a többi pármillió is. Jól van ez így.
És a leadott pármillió szavazatot megszámolják és azok arányában áll majd fel az új parlament és az új kormány. Ezt hívják demokráciának és jól is van ez így.

Az a döntő mindebben, hogy a demonstrációk által képviselt nézetek milyen arányban lesznek majd képviselve a döntéshozatal során! Ezen kell elgondolkodnia a szervezőknek és a kormánynak, ezek mentén kell politizálniuk. Ahogy látom, a kormány ezt teszi. Az ellenzéke pedig keresi az irányt és a pontot, hogy vajon hol vesztette el a fonalat...!
Sokan fordítva ülnek itt a lovon! Nem demokrácia nincs itt, hanem valódi ellenzék! Az Orbánt nem a választói tartják a hatalomban, hanem az ellenzéke! Amíg ez a tüntetés szervezőinek nem esik le, addig nekik marad a romkocsma és a szervezés, a kormánynak pedig a parlament és a hatalom!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.05.22. 16:42:14

@Bravehearth: Egy demokráciában igazad lenne. Csak hát ugye egy demokráciában nem ez lenne a helyzet:

tldr.444.hu/2017/05/18/fideszmedia

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.05.22. 16:43:01

@MaxVal BircaMan HJCD: Ja, persze. És az a 3-4 ezer ember megtöltötte a Kossuth teret.

sas70 2017.05.22. 16:50:11

@Fedor: A Kossuth téren és a környező utcákban elfér kétmillió fideszes.
Ballibsi sosorbérences migráncssimogatóból akiket soros hozott repülővel, azokból csak ezer.
Mit nem lehet ezen érteni?

Comte de Gippaud 2017.05.22. 16:54:50

:))) "Tömeg" tüntetés. Orbánék már vagy 100-adszor buknak meg. :)))

ZX 2017.05.22. 16:57:03

@sas70: Megelőztél :D

@Bravehearth: Az a probléma, hogy a sok ostoba azon rugózik, hogy jajjj, nincs ellenzék nincs kire szavazni. Az igazság az, hogy mindig van választás. Most már azon a szinten vagyok, hogyha a fidesz ellenében egy csatornapatkányt indítanának, akkor a patkányra szavaznék mert annak több a gerince mint a fideszes férgeknek. Valaha Fideszes szavazó voltam (2000-ig), szomórú, hogy még arra csótányra is előbb szavaznék akit eddig legszívesebben lehánytam volna. De inkább ő mint ezek a tolvaj gecik.

Comte de Gippaud 2017.05.22. 16:57:45

Vegye már észre az idióta ellenzék.
Nem az embereknek kell "felnőni" hozzájuk, hiszen az emberek 12 évet adtak nekik kormányzásra.
Hanem nekik kell felnőni ahhoz, hogy az embereket meggyőzzék. De azzal, hogy valótlan baromságokkal jönnek, (diktatúra, szar gazdasági helyzet stb.) ez nagyon nem fog menni.

Celtic 2017.05.22. 16:58:22

@ulpius66: Te tenyleg hulye vagy, bar eg ypillanatig azt hitttem, csak viccelsz.
A szamok eleg egyertelmuek, nehez ezt odlaltol fuggoen nezni.
20e korul volt a Kossuth-teren kintlevok szama. Ami lehet 15e es 25e is, de nem egy nagysagrenddel tobb vagy kevesebb, oldaltol fuggoen....

Nezd ezt a kepet. Ha szted ennyi ezer ember, akkor vak vagy

kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1701/17015/170159/17015982_e78adc92a98236bb4b43cc7b34677205_wm.jpg

Bravehearth 2017.05.22. 17:03:44

@Fedor: Demokrácia van. A sajtó helyzetét lehet vitatni és lehet benne kifogásokat keresni. Szerintem már az önmagában értelmezhetetlen, amikor az rtl klub prominense akarja definiálni a sajtót, illetve az etikát!
De ismét hangsúlyozom: ha a kormány valóban mindent olyan szörnyen ostobán, szakmaiatlanul, széles rétegek számára hátrányosan és nemzetáruló módon tesz, akkor a sajtó és a médiakampány ellenére is teret kaphat egy értelmes és világos politikai nézetrendszerek mentén alakult politikai erő. Ha máshol nem, akkor a neten, az atv-n, a hír tv-n, de akár idézhetnénk egy 'klasszikus demokratát' is ('akinek sajtóra van szüksége, az vegyen magának')! Én inkább azt látom, hogy a jelenlegi ellenzék (a momentumékat is beleértve) a rendelkezésére álló médiát sem tudja felhasználni arra, hogy értelmes és elfogadható alternatívát kínáljon, illetve azt propagálja! Csak egy példa: a kormányzati túlsúly ellenére a botka is és a momentum is elég komoly publicitást kapott, amit nem nagyon tudnak politikai tőkére váltani.
Lehet okolni a sajtót és a médiát azért, mert az ellenzék annyit sem ér, mint egy vödör langyos takony, de talán hasznosabb lenne (számukra), ha nem a hangszóróval bíbelődnének, hanem a mondandót gondolnék végig!

Ekrü 2017.05.22. 17:05:52

@Fedor: Nézd az ki melyik médiát tartja igaznak ,és ki mit tart demokráciának az egyéntől függ.Szerinted nincs itt demokrácia,szerintem meg sokkal inkább van,mint akkor volt amikor egy üres tojástartóért elvitettek a rendőrökkel.De legyen nektek igazatok ,10-12 ezer ember tüntizett.Attól még Braveheart-nak igaza van.Ez egy kb 2 milliós városban édeskevés.Ideje lenne az ellenzéknek elgondolkodni,hogy hogyan tovább,mert nagyot fognak bukni,azt majd lehet megint ráfogni Orbánra, a választókra meg a szomszéd kutyájára...

ZX 2017.05.22. 17:12:16

@Ekrü: Attól, hogy valaki nem megy ki tüntetni, még utálhatja az Orbánékat. Jelenleg az ilyen emberek vannak többségben, hiába nagyobb a pofája a Zorbánhíveknek.

Ekrü 2017.05.22. 17:16:16

@ZX: Ezt bizonyítja gondolom az is ,hogy a mostani időközit is nagy fölénnyel nyerte a Fidesz.De nem vitatkozom,ha te így látod a te dolgod.Csak 2018 után miközben a választókat okolod jusson eszedbe ,hogy én szóltam.

Bravehearth 2017.05.22. 17:17:26

@ZX: Üdv! Jól látod, mindig van választás. Most is. Te úgy gondolod, hogy bárkit, csak ezeket ne. Nincs ezzel baj, jogod van ezt gondolni. Mások viszont úgy gondolják, hogy mutassanak valakit, akinek a programjában valóban lehet látni a célt, a víziót, az értelmet és a politikai erőt! És nem utolsó sorban: hiteles lehet! Amíg ez nincs, addig inkább maradjon a fidesz. Ezt vagy támogatja a szavazatával, vagy el sem megy szavazni. Amíg ezekből lesz több annál, mint azokból, akik veled együtt választanak, addig a Viktor marad hatalmon. Ezért írtam azt, hogy őt nem a szavazói tartják a hatalomban, hanem az ellenzéke!

Csak egy példa:
Ma egy ellenzéki párt (Jobbik nélkül) kétségtelenül ellensége a korrupciónak (retorikájában legalábbis), kétségtelenül liberális, kétségtelenül européer és elítél bármit, ami nemzeti! Kétségtelenül támogat bármit, amit az unió csak elböffent és tagad bármit, ami az elmúlt 7 évben itt alakult és még értelme is volna! És kétségtelenül migrációpárti (de legalábbis elfogadja az unió ezirányú politikáját)! Kétségtelenül elutasítja a sportpolitikát, energiapolitikája zöld és oroszellenes.
Nos, azokat a választókat ők eleve elriasztják maguktól, akik:
- nem támogatják a mai értelemben vett liberális gondolkodást és nyitott társadalmat
- nem támogatják a migrációt és az unió migrációs politikáját
- támogatják a családpolitikát és a családi adózást
- támogathatónak tartanak kormány által meghatározott célokat
- elutasítják a nemzetellenes retorikát (hozzátéve, hogy a mostani nemzetieskedés is zömmel csak felszín és retorika a politikai szinten, egyéni és közösségi szinteken van valós tartalma)
- nem tartják szerencsésnek a csak egy irányba fejlődő gazdasági kapcsolatokat
- kritikusak az unió és az USA külpolitikájával szemben (és akár Oroszország politikájával szemben is)
- polgári gondolkodásúak

Alapvető hiba, hogy a nem szavazók vagy bizonytalanok tömegeit azonnal az ellenzékiek közé soroljuk! Ezt a baloldal nem egyszer elkövette már!

nemecsekerno_007 2017.05.22. 17:19:56

@Bravehearth:

Előbb valami épkézláb elképzelés kéne, hogy mit csinálnának másként, mert addig az összes sajtótermék az övék lehetne, akkor se érne sokat :)

Kéne egy alakulat aki megmondja, hogy a kormány ezen és ezen elképzeléseivel egyetértünk, mi is így csinálnánk, más intézkedéseket meg így és így csinálnánk.

De ez így tényleg egy vödör langyos taknyot se ér, de hát ők tudják. Az ő életük.

Bravehearth 2017.05.22. 17:23:22

@ZX: "Attól, hogy valaki nem megy ki tüntetni, még utálhatja az Orbánékat."

Teljesen igazad van! De aki utálja az Orbánékat, nem biztos, hogy leszavaz az ellenzék bármely pártjára! És ez a kulcs!

"Jelenleg az ilyen emberek vannak többségben, hiába nagyobb a pofája a Zorbánhíveknek."

Úgy érted, akik rühellik a kormányt, de nem szavaznának az ellenzékre sem? Azt hiszem, ebben is igazad van. Ezért volna dolga bőven az ellenzéknek!
Ami viszont a 'nagyobb pofákat' illeti, azt hiszem, ott holtverseny van... :-/

ZX 2017.05.22. 17:29:43

@Ekrü: 14-gyel kevesebben szavaztak a Fideszre, az ellenzékre 150-nél is többen mint legutóbb. A nagyobb arány annak köszönhető, hogy kevesebben mentek el szavazni. A szavazók kevesebb, mint 24,3%-a szavazott a fideszre. Tudom, most jössz azzal, hogy az ellenzékre még kevesebben, de azért inkább megvárom mi lesz 1 év múlva ha nem gond, mert érdekel, hogy a szavazók 62,9%-a vajon hova áll majd.

Bravehearth 2017.05.22. 17:30:27

@nemecsekerno_007: Így igaz. Én is ezt gondolom. Egy ellenzéki erő sincs, aki kijelentené, hogy elég volt a stadionokból, a korrupcióból és a lopásokból! Elég volt a hülységből!
És ugyanakkor kijelentené, hogy elég volt az uniós ostobaságok feltétlen imádatából és végrehajtásából, elég volt a szakmaiatlan hülyeségekből és elég volt a nemzetellenességből is! És kijelentené, hogy egy migrit SEM enged be, kijelenti, hogy értelmes cél a hazai ipar támogatása (megrendelésekkel is), kijelenti, hogy valós cél a fenntartható gazdasági fejlődés és egy ÉRTELMES adópolitika! És mindezek mellett hitelesen képviselhetné, hogy:
- nemzetben gondolkodik
- korrekt nemzetközi kapcsolatokban gondolkodik (ugyanolyan kritikus és korrekt a Merkellel, mint Putyinnal)
- nem szitokszó számára a 'magyar'
- az adózás szempontjából nem az a gazdag, aki átlagbért vagy annak másfélszeresét viszi haza a lakótelepi lakásba
- értékelhető és értelmes védelempolitikát képvisel
- a nemzet érdekének megfelelő népesedéspolitikát képvisel
- EMBERI társadalmat képzel el és nem 'nyitott' társadalmat
- van annyi esze, hogy fenntartja, üzemelteti és akár fejleszti a határzárat
- fontosabb számára a magyarságnak megfelelő politika, mint az uniónak megfelelő politika

Nem látok ilyen erőt jelenleg.

nemecsekerno_007 2017.05.22. 17:30:47

@Bravehearth:

Szépen összefoglaltad. Én nem tudom elképzelni, hogy az ellenzéki pártokban ezek a kérdések nem merültek fel, teljesen irreális, hogy nincsenek olyan szakembereik akik ezekre rájönnének amiket te leírtál.

Ezért van az a sejtésem, hogy az ellenzék igazából nem erölteti azt, hogy kormányra kerüljön mert valahol tisztában van azzal, hogy amit a kormány csinált az elmúlt 7 évben az nagyjából jó, főleg gazdasági értelemben. Nyílván tisztában vannak az eredményekkel és azt is tudják, hogy ez a 7 év lófing volt komolyabb reformok véghezvitelére anélkül, hogy a társadalom nagyrésze fellázad volna. Ezért a nagy rinyálás közepette azért hagyják, hogy Varga Mihály meg a többi józanabb politikus szépen csinálják amit nagyjából kell. Ezt persze lehetne széles társadalmi konszenzus mentén is csinálni, de arra se 7 éve, se most nincs esély. Marad ez a magyar módszer: csinnadratta, gumicsontszórás, hőbörgés a háttérben meg szépen mennek a reformok, átalakítások amennyire lehet.

Szerintem nagyjából ez van és jelen állás szerint jó lenne ha a mostani kormány tudná folytatni 2018 után, hogy annyira átalakuljon az ország, hogy ne lehessen visszacsinálni a társadalom többségének ellenállása miatt.

Fábián István 2017.05.22. 17:31:48

@Bravehearth: ez nagyon szupi volt ...!!
"Orbán takarodj , gazdakok fizessenek , engedjük be a fekákat , lagyen a marihuána legalizálva stb."
ez nem politika , hanem a nihil.

ZX 2017.05.22. 17:32:29

@Bravehearth: Na ja. Mert a fidesz programban lehet látni a célt, a víziót, az értelmet és a politikai erőt, és persze hiteles is ugye? Na ezen jót röhögtem.

Én meg azt mondom, hogy eljutottunk arra a pontra, hogy aki ma fidesz szavazó az nyiltan hazaáruló, aki meg nem megy el szavazni az meg burkoltan támogatja a fideszt.

nemecsekerno_007 2017.05.22. 17:34:28

@Bravehearth:

Részben témába vág azzal kapcsolatban, hogy alakult ki az értelmiségben az, hogy mi már felülemelkedtünk a nemzeten meg a hasonló elavult dolgokon :)

Bereznay András - Kibulizott ország (kétrészes dokumentumfilm)

Itt az első része. Én ezt kötelezővé tenném az iskolában és lenyomnám fő műsoridőben az összes létező csatornán:

www.youtube.com/watch?v=9fLbxIhIbvQ

Bravehearth 2017.05.22. 17:42:12

@ZX: Írtam olyat, hogy a fidesz programja hiteles? Egy szóval sem!

Azt írtam, hogy a fidesznek van 'víziója', van értelmezhető prioritása. Hogy ezt hogyan kívánja elérni, na ott már nem kis bajok vannak!

Azzal, hogy a szavazóit hazaárulózod, csak azt mutatja, hogy elképzelésed sincs arról, hogy az a két és félmillió szavazó talán nem a habonymédia ostobaságaira és az ostoba kampány kijelentéseire hallgatva támogatja őket tovább! Eszedbe juthatna, hogy van olyan intézkedése a kormánynak nem egy, ami közösségek számára hasznos és jó, célját tekintve támogatható és talán pozitív hatása is volt az életükre. Lehet őket simán árulózni, de ettől még ők ugyanúgy szavazni fognak és ha ők lesznek többen, akkor megy tovább a szekér. Egy értelmes és jól kommunikált politika ezerszer hatékonyabb volna, mint bármilyen hangos hazaárulózás! Nem múlt el nyomtalanul az 'elmúltnyolcév', bármennyire is szeretnék ezt hinni a baloldalon!

@Fábián István: Üdv! A 'nihil'! Igen, ez a jó szó erre! Semmi fantáziát és meggyőződést nem látok a túloldal mondandójában. És ez rossz, mert egy értelmes ellenzék nélkül sosem lesz normális belpolitika!

Ekrü 2017.05.22. 17:42:53

@ZX: Ez mind csak játék a számokkal.A valóság pedig ez:
index.hu/belfold/2017/05/21/gyulai_idokozin_fideszes_gyozelem/
De persze lehet homokba dugni a fejeket,és nem csinálni semmit....

Bravehearth 2017.05.22. 17:51:44

@nemecsekerno_007: Simán lehet, hogy így van. Vess rám követ, de ezesetben akkor még nagyobb a baj! Legyünk őszinték: ez olyasmi sunnyogás volna, mint amit a fidesz csinált 2006 és 2010 között!

nemecsekerno_007 2017.05.22. 18:08:48

@Bravehearth:

Nem teljesen, mert most azért sok tekintetben jó irányba mennek a dolgok és viszonylag kevés az olyan téma amiben a mostani kormány teljesen balfasz módjára cselekszik (azért írtam cselekvést, mert a duma nem számít :)

A kormány folytatja azt amit korábban elkezdett és szépen kezeli azokat a kérdéseket amikben eddig is jó volt. Ha az általuk nem igazán kezelhető témák elérnek egy kritikus tömeget akkor vagy:

1. Bevonják az ellenzéket, civileket, szakértői csoportokat és mondjuk konszenzusosabb megoldások születnek. (ez azért jobb mert kevésbbé hisztérikus közhangulatot eredményez és a felelősség is megoszlik és a gazdasági környezet is kiszámíthatóbbá válik)

2. Ugyanúgy töketlenkednek mint az MSZP-SZDSZ kormány, de addigra már megjelenik egy épkézláb ellenzék akivel mondjuk kénytelenek koalícióra lépni a 2022-es választásokon, így megvalósulhat az 1. pont.

3. Totális balfaszságba fullad a kormányzás és valami elmebeteg populista párt kerül hatalomra v. akár több. De ekkor már remélhetőleg annyira sikerült átalakítani a rendszert, hogy nem lehet visszacsinálni annyira, hogy az a többségnek ne legyen jól.

Nagyjából ennyi amit így ki tudok hámozni az egészből.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.22. 18:21:59

@Fedor:

Látható: nem töltötték be, nagyon szélesen álltak.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.22. 18:29:01

@ZX:

A Fidesz programja, hogy nemet mond az elnyomásra, a gyarmatosító nyugatra, a liberalizmusra. S ez pont elég is.

Mi lenne, ha holnap a mai ellenzék kerülne hatalomra?
- felemelnék az SZJA-t 45 %-ra a “gazdagok”, értsd az átlafizetés felett keresők számára, közben a tőkéseket terhelő adókat csökkentenék,
- lebontanák a határkerítést, s az ország iszlamista gettóvá válna, a bűnözés hatalmas méreteket öltene, megjelenne a terrorizmus is,
- minden brüsszeli felvetésre gondolkodás nélkül igent mondanának,
- mindenben kiállnának a NATO mellett, magyar katonákat küldenének harcba idegen érdekekért,
- leállítanák Paks fejlesztését, helyette lenne méregdrága zöld energia,
- bevezetnék az egyneműek “házasságát”,
- további adómentességet kapna minden nyugati befektető,
- összevesznének Oroszországgal,
- csökkkentenék a magyar béreket, a nagyobb “versenyképesség” kedvéért,
- választható iskolai hittan lenne kötelező szexuális oktatás, homokosok, pedofilek, stb. értékrendje alapján,
- totális liberális médiauralmat vezetnének be,
- az egyházak állami támogatását lecsökkentenék, ezt a pénzt homokos, pedofil, iszlamista, népellenes, stb. szervezeteknek adnák.

Ki akarna ilyet az országban? Orbánnak van egy rakás hülyesége, de amíg az ellenzéke 10-szer annyi hülyeséget akar, ő a kisemberek választása. Ennyi az egész.

1ghost 2017.05.22. 20:48:26

@MaxVal BircaMan HJCD:

Oszt ki faszt érdekel amit írsz? Hiszen te egy ócska orbánista fidesztroll vagy.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.23. 06:00:33

@1ghost:

Magadból indulsz ki. Attól, hogy te Soros gazda bérkommentelője vagy, még nem biztos, hogy mindenki más is ilyen, Meg fogsz lepődni, de sok ember képes saját maga is gondolkozni...

1ghost 2017.05.23. 08:00:12

@MaxVal BircaMan HJCD:

Hogy micsoda? Kövér elvtárs is soros ügynök? Meg Bástya elvtárs? És Orbán elvtárs is?

Beee! Beee! Fidesztroll! Beeee

ZX 2017.05.23. 11:53:21

@MaxVal BircaMan HJCD:

"- felemelnék az SZJA-t 45 %-ra a “gazdagok”, értsd az átlafizetés felett keresők számára, közben a tőkéseket terhelő adókat csökkentenék,"

Tudod te mi az a progresszív adózás és hogy mire jó? Fingod sincs. Az sem mindegy mekkora bértől gazdag a gazdag. Ezen lehet vitázni, de a prgresszív adózás igenis igazságos.

" - lebontanák a határkerítést, s az ország iszlamista gettóvá válna, a bűnözés hatalmas méreteket öltene, megjelenne a terrorizmus is,"

Nemrég voltam Berlinben. A te gondolatmeneted szerint ma már egész N.o. egy nagy iszlamista gettó lenne. Ehhez képest a félmilliónál is több menekültből hánnyal is találkoztam? Ötvennel? Ja és leültem közéjük. ATYAÚRISTEN te már összefostad volna magad attól is ha meglátsz egyet.

" - minden brüsszeli felvetésre gondolkodás nélkül igent mondanának,"

Ezt ugye te sem hiszed el?

" - mindenben kiállnának a NATO mellett, magyar katonákat küldenének harcba idegen érdekekért,"
Ha van egy szövetségesed célszerű nem az ellenséggel lepaktálni. A szövetségesek egymás érdekeit védik ha eddig nem tűnt volna még fel.

"- leállítanák Paks fejlesztését, helyette lenne méregdrága zöld energia,"

Helyette lesz még drágább atomenergia hitelből. Nézz utána mostanság mennyire rentábilis dolog atomerőművet építeni.

"- bevezetnék az egyneműek “házasságát”,"

És akkor mi van? Ki nem szarja le? Ha bevezetik akkor hozzá kell menned a pistához kötelező jelleggel? :D

"- további adómentességet kapna minden nyugati befektető,"

Ezt ki mondta? A másik meg ha idehozza a tőkét és munkahelyeketteremt akkor mi ebben a rossz?

" - összevesznének Oroszországgal,"

Nagyon helyes, elég volt az oroszokból egy életre.

" - csökkkentenék a magyar béreket, a nagyobb “versenyképesség” kedvéért,"

Ez megint egy baromság. Valamit vagy félrehallottál vagy hazudsz.

" - választható iskolai hittan lenne kötelező szexuális oktatás, homokosok, pedofilek, stb. értékrendje alapján,"

Most kötelező hittan van és választhatsz a pedofil papok közül :D

" - totális liberális médiauralmat vezetnének be,"

Ezt értelmezni sem tudom akkora hülyeség.

"- az egyházak állami támogatását lecsökkentenék, ezt a pénzt homokos, pedofil, iszlamista, népellenes, stb. szervezeteknek adnák."

Ezt ki mondta? A homokos pedofil papok kevcesebbet kapnak ezt támogatom. A többi része ökörség.

Zsoltbacsi 2017.05.23. 12:06:30

@ZX:

"Az sem mindegy mekkora bértől gazdag a gazdag. Ezen lehet vitázni, de a prgresszív adózás igenis igazságos."

En inkabb ugy mondanam, hogy a progressziv adozas IS lehet igazsagos. Mindenesetre a szocik es csatolt reszeik mar tobbszor bemutattak, hogy szerintuk ki a gazdag (10 evvel ezelotti adozas vagy epp a bokros csomag).

ZX 2017.05.23. 12:14:30

@Zsoltbacsi: Mondjuk a szocikat pont telibeszarom, nem róluk beszéltem. A lényeg az, hogy lehet igazságosan adóztatni, a mérték ami mindig kérdés.

Zsoltbacsi 2017.05.23. 12:28:59

@ZX: Ebben nincs vita kozottunk. Viszont szerintem nem veletlen az, hogy eddig egyetlen ellenzeki part se allt elo konkret javaslatokkal. Egyedul az mszpnek van valami javaslatszerusege, viszont arrol mar tobb kozgazdasz is bebizonyitotta hogy kivitelezhetetlen. Szoval megint ott tartunk, hogy van a mostani rendszer, es nagy valoszinuseggel egy meg sokkal szarabbra cserelnek le, ezert is megy a sumakolas

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.23. 12:43:18

@ZX:

"Tudod te mi az a progresszív adózás és hogy mire jó? Fingod sincs. Az sem mindegy mekkora bértől gazdag a gazdag. Ezen lehet vitázni, de a prgresszív adózás igenis igazságos."

Semmmi gond vele, ha nem magyar ballib módon csinálják, azaz mindenki gazdag, aki átlag felett keres.

Mo-ra az egysávos adózás az ideális. Esetleg a kétsávos, egy második nullás kulcs a minimálbér alatt.

Minden más abszurdum.

"A te gondolatmeneted szerint ma már egész N.o. egy nagy iszlamista gettó lenne."

Igen, ma már az.

"Ha van egy szövetségesed célszerű nem az ellenséggel lepaktálni. A szövetségesek egymás érdekeit védik ha eddig nem tűnt volna még fel."

Ez eleve egy kényszerszövetség. Nem más, mint a Varsói Szerződés Kádár alatt. Időben ki kell ugrani, tanulva Horthy rossz példájából.

"Helyette lesz még drágább atomenergia hitelből. Nézz utána mostanság mennyire rentábilis dolog atomerőművet építeni."

Utánaznéztem, egy rakás atomerőmű van mind Észak-Amerikában, mint Nyugat-Európában. Biztos direkt vesztenk pénzt, nem?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.23. 12:48:32

@ZX:

""- bevezetnék az egyneműek “házasságát”,"
És akkor mi van? Ki nem szarja le?"

A nép, a kisemberek, akik nem szeretnébnek perverz értékrendű orszáűgban élni, ahol a perverzek állami támogatással viháncolnak, miközben a családokat szétzúzzák.

"A másik meg ha idehozza a tőkét és munkahelyeketteremt akkor mi ebben a rossz?"

Ha mérsékelt mértékű, akkor ezzzel nincs gond. De az sehogy sincs rendben, hogy a magyar emberek verejtékén zsírosodnak a "befektetők", magyarul: rablók.

"Nagyon helyes, elég volt az oroszokból egy életre."

Neked igen, de a nép nagy része elismeréssel nézi az új Oroszországot.

"" - csökkkentenék a magyar béreket, a nagyobb “versenyképesség” kedvéért,"
Ez megint egy baromság. Valamit vagy félrehallottál vagy hazudsz."

Versenyképesség, meg nem hatékonyan a dolgozók - ezek a ballib szövegek. Lefordítva ez bércsökkentést jelent.

"Most kötelező hittan van és választhatsz a pedofil papok közül"

Nincs kötelező hittan.
A pedofil papok meg a liberálisok nedves álmainak mesebeli lényei.

ZX 2017.05.23. 13:39:35

@MaxVal BircaMan HJCD: Az adózást illetően bár nem teljesen értünk egyet, de azért nem is állunk annyira távol egymástól.

Miután te nem voltál N.o-ban, így ne akarj megmagyarázni olyat amit én a saját szememmel láttam.

Milyen kényszerszövetség? Amúgy meg amíg az USA birtokolja a világ legerősebb hadseregét addig nem akarok máshova tertozni. Ennyi.

A svájciak épp most szavaztak az atomerőmű építes ellen. De mint tudjuk ők tök hülyék, a gazdaságuk a béka segge alatt... ja nem is, azok az oroszok :D
Amúgy meg az atomenergiaipar épp haldoklik.
index.hu/gazdasag/2017/04/27/toshiba_westinghouse_csod_atomipar_paksi_bovites_atomenergia_csod/

Ha mondjuk a szomszédodban két buzi kefél az miért dúlja szét a családod? Netán leskelődsz és közéjük kívánkozol? :D

"az sehogy sincs rendben, hogy a magyar emberek verejtékén zsírosodnak a "befektetők", magyarul: rablók."

Egyetértünk. Pénztáros Lőrinc és társai adják vissza amit elloptak.

"de a nép nagy része elismeréssel nézi az új Oroszországot."

Úgy gondolom elég kicsi része. Mindenkinek elege van az újkommunistákból.

Gyere be a munkahelyemre azt nézd meg hatékonyak vagyunk-e? Szerintem elsírnád magad.

"A pedofil papok meg a liberálisok nedves álmainak mesebeli lényei."

Ahhhhahaha. Te eddig melyik barlanban éltél?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.23. 14:05:04

@ZX:

"Amúgy meg amíg az USA birtokolja a világ legerősebb hadseregét addig nem akarok máshova tertozni. Ennyi."

Igen, Horthy is ezért lett Hitler szövetségese,,,

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.23. 14:05:43

@ZX:

Az atomenergetika nem haldoklik, sőt megkerülhetetlen.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.23. 14:07:39

@ZX:

Oroszország nem kommunista.

A belföldi korrupt milliárdosok okozta kár minimális a Brüsszel okozta kárhoz képest.

ZX 2017.05.23. 14:37:09

@MaxVal BircaMan HJCD: N.o. 1:1-ben bárkit megvert volna, de egy szövetség ellen tehetetlen volt. Most viszont az USA serege egyedül vagy 2-3x nagyobb mint az ellenfelek 3 legerősebb serei összesen + technikai fölény, és ehhez jönnek még a nem gyenge szövetségesek.

"Az atomenergetika nem haldoklik, sőt megkerülhetetlen." Legfeljebb álmodban.

"Oroszország nem kommunista." Azért vannak ott szovjet zászlós békamenetek és lenin szobor állítások.

"A belföldi korrupt milliárdosok okozta kár minimális a Brüsszel okozta kárhoz képest."

Komolyan mondom, nagyon vicces vagy, a showder klubban a helyed.