Médianapló

Médianapló - Egymásra találnak-e a momentumosok és az Orbánból kiábrándultak?

2017. február 21. 10:23 - Zöldi László

Arra ébredtem, hogy pittyeg az okostelefon. A falióra hajnali 3 óra 40-et mutatott. Úgy látszik, lefekvés előtt nem halkítottam le a digitális szerkentyűt. Átbotorkáltam a dolgozószobába, és legyöngítettem az okostelefon hangját. Aztán visszafeküdtem, és azon tűnődtem, vajon ki küldhetett ímélt. Felötlött, hogy késő este az utánközlő portál ügyeletes szerkesztője talán föltette a tegnapi bejegyzést, és valaki épp hozzászólt.

Azzal a kérdéssel aludtam el, hogy a kommentelő miért az éjszaka kellős közepén üzent. Talán álmatlanságban szenved? Vagy nincs munkája? Most viszont már átrágtam magam az éjszakai íméleken. A Momentum 266 ezres akciójáról írt bejegyzés csakugyan fölkerült az Index fórumára, és azóta többen is hozzászóltak. Aki azonban fölébresztett, álneve és kulturált fogalmazásmódja alapján valószínűleg hölgy. Nem is 3.40-kor ült a számítógéphez, hanem 03.40.59-kor, tehát majdnem 41-kor, és nem is velem vitatkozik. Egy véres szájú kommentelő „mocsadéknak” nevezte a huszonéves aláírás-gyűjtőket, és hozzászólásából csak úgy sistergett a gyűlölet. A hölgy ezt írta neki: „Tévedsz! Sokan vagyunk kiábrándult jobboldaliak.”

Hozzáfűzte, hogy unja már „Döbrögi uraságot”, aki lám, megkapta az első verést. A folytatásból pedig kiderült, hogy a miniszterelnökre céloz. Ekkor már nem azokra gondoltam, akik nem tudtak aludni, vagy éjjeliőrködés közben kommentek írásával múlatták az időt. Kiderült, hogy reggel nyolcig tízen szóltak hozzá, és akadt köztük még egy, aki azt fejtegette, hogy ő is aláírta volna a népszavazási kezdeményezést, bár ha most volna országgyűlési választás, megint a "kisebbik rosszat" választaná, a Fideszt, de értse meg az anyázó troll, szegény ország vagyunk, nem bírnánk az olimpiai költségeket. Tízből kettő annyi, mint húsz százalék.

Mindazonáltal nem általánosítanék, mert ahhoz sokkal nagyobb számokkal kéne dolgozni. Maradnék inkább annál, amit a szakírók nélkülem is pedzegetnek, hogy a huszonévesek Momentum mozgalma nem föltétlenül a hagyományos ellenzéki pártok szavazóbázisára áhítozik. Esetleg épp azokat találta meg, akik kiábrándultak Orbánék országvezetési gyakorlatából, ettől azonban még nem szavaznának át a másik oldalra. A bizonytalanok milliós táborából jutottak arra a következtetésre, hogy végre itt(hon) vannak ama fiatalok, akiket talán mégsem az a fránya Soros György küldött haza a külföldi egyetemekről és munkahelyekről.

34 komment
süti beállítások módosítása