Médianapló

Médianapló - Orbán meg a sajtószabadság

2016. október 22. 10:39 - Zöldi László

Médiapolitikát tanítok, ezért próbáltam összegyűjteni a sajtószabadság meghatározásait. Az első Pozsgay Imre államminiszter nyilatkozatából való, még 1989 decemberéből, az utolsó Orbán Viktoréból, bár az utóbbi politikus értelmezése kevéssé viseli magán a definíció jegyeit.

A brüsszeli sajtótájékoztatón a Népszabadság helyzetéről érdeklődött az egyik magyar újságíró. A válaszból azonban nem azt emelném ki, mely általános feltűnést keltett, hogy miniszterelnökünk „nagyon” reméli, a lap szerkesztőség nélkül maradt munkatársai elhelyezkedhetnek a baloldali redakciókban. Inkább az ütötte meg a fülemet, amely így hangzott: „A sajtószabadság kérdése meg a médiapiac kérdése nem tartozik a kormányra.” Az említett újságíró félénk hangon, de bátran kérdezett vissza: kifejtené-e a miniszterelnök úr, miért nem tartozik a kormányra a sajtószabadság kérdése?

Orbán Viktor ritkán szokott zavarba jönni, ezúttal sikerült neki. Némi töprengés után ezt találta mondani: „Nem olyan régen ülünk itt. Mondtam volna ilyet?” Bizony mondott, ezt bárki ellenőrizheti a YouTube-on. Majd összeszedte és kivágta magát. Miközben ügyesen beszélt mellé, azon tűnődtem, vajon hosszú, idestova három évtizedes politikai pályafutása alatt miként is vélekedett a sajtószabadságról. Nos, ama gyűjteményben nyolcvannégy meghatározás lelhető fel. Azt már régebben megfigyeltem, hogy a sajtószabadságot akkor értelmezik a politikusok és az újságírók, ha bajban van. A definíciókból hatvannégy (!) keletkezett 2010 közepe óta. Márpedig ez azt sejteti, hogy a második és a harmadik Orbán-kormány hatévnyi hatalomgyakorlása korántsem nevezhető a sajtószabadság kiteljesedésének.

Egyébként a miniszterelnöktől a brüsszeli előtt egyetlen értelmezést fedeztem föl a gyűjteményben. A Magyar Nemzet 2011. január 22-i számában jelent meg, íme: „Ha valaki az európai sajtószabadságért akar küzdeni, akkor az antikommunista küzdelemből részét kivett magyar kormányra mindig számíthat.” Bizalmat keltő megállapítás, bár nem igazán vonatkozik a hazai médiaviszonyokra. De ha már miniszterelnökünk tegnap a Népszabadság munkatársairól is beszélt, kíváncsiságból beírtam a számítógép keresőjébe, hogy újságíró. 1992. február 7-én ezt fejtegette a pályakezdő (még liberális) ellenzéki politikus: „Amíg a Fidesz a parlamentben van, nem kell félniük az újságíróknak.” A sors iróniája, hogy a továbbgondolásra ingerlő mondat az éppen két hete megszüntetett Népszabadságban látott napvilágot.

100 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr1211828967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.10.23. 13:56:13

Nos friss hír:

444.hu/2016/10/23/a-meszaros-lorinc-kozeli-opimus-press-hetfon-megveheti-a-nepszabadsagot-bezaro-mediaworks-t

Tehát mind a kormány prominensei, mind pedig az alvégen a blogokat kommentelő tetves fidesztrollok hazudtak az elmúlt hetekben. Komolyan nem értem, hogy ennek a hazug tolvaj bandának hogy lehet még mindig másfél millió hívője (aki elég, hogy hatalombantartsa őket).

midnight coder 2016.10.23. 15:14:00

@Narancsseggű Mandrill: Eleve nem értem, mi a fene ez a para a népszabó miatt. Népszabót akarsz ? Semmi akadálya. Holnap bérelsz egy irodát (tele van velük pest), veszel bele bútort, összeraksz egy 100 körüli gépből álló számítógépes hálózatot, felveszed a népszabó gárdáját, leszerződsz a levilágítókkal, nyomdával, terjesztőkkel, és egy hónapon belül már indíthatod is az Új Népszabót. Persze ez pénzbe kerül, de hosszú távon ebből igazából a népszabó szerkesztőségi gárdájának a fizetése az, ami a nagyobb tétel. De ha az MSZP saját szócsövet akar magának, akkor ezt mellényzsebből kifizetheti - tűnt el anno annyi pénz a kormányzásuk alatt, hogy abból a BBC-t is finanszírozhatnák nem egy nyomorú pártlapot. De azt ne várd el egy magáncégtől, vagy a másik oldaltól, hogy finanszírozzák a balfékek szócsövét.

Persze, az tény hogy a dolog kurvára gazdaságtalan. Ugyanazt a mennyiségű embert a 444.hu-val is el lehet érni, és ennek a költsége töredéke a népszabóénak. Ezért nem kellett az MSZP-nek sem.

És itt igazából nem a sajtószabadság a kérdés. Simán indíthat ma bárki blogot, ha komcsi akkor jó eséllyel még az index címlapjára is felkerül vele, csak elég hangosan kell szidni benne a Patást. Az más kérdés, hogy ezért még nem hozza ki a kaját a pizzafutár, ahhoz pénz is kell. És itt a kérdés: ki fizeti a baloldal értelmiségi holdudvarát ? Mert úgy tűnik, az MSZP nemigen akarja megtenni.

BiG74 Bodri 2016.10.23. 15:24:35

@midnight coder:
Az érvelés majdnem jó. Az alapok ingatagok.
Az újság, ha gazdaságtalan volt, akkor miért kell hirtelen a fidesznyik bagázsnak. Persze pont az újság talán, éppen nem, csak a többi, mert üzlet. Jah, mert az adófizetők zsebéből kitömött újságok, rádiók, tévék azok üzleti alapon mennek jól, mert azt mondják amit a kurmány akar hallani, aki vakargatja fityiszék sötét ügyeit, az meg hát gazdaságtalan.

illaim 2016.10.23. 16:16:51

Már el is lepték a blogot a bolsevik-náci mutáns fideszes tálibok! Hazug zagyvaságaikra meg nem érdemes egy szót sem pazarolni

BiG74 Bodri 2016.10.23. 16:59:42

@illaim:
Nem azért, de veled együtt öten kommenteltünk

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.10.23. 17:00:55

@Sexual Harassment Panda: Miért?
Az m1-re kéne hivatkoznom? A Magyar Időkre, vagy a Lokálra? A Pesti Srácokra? Mégis, szerintem kire kéne hivatkozni?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.10.23. 17:04:42

@midnight coder:

Engem nem a népszabadság érdekel, hanem az, hogy azt a sajtóorgánumot, ami akárcsak a felszínt kapargatja a fideszes lopásokkal kapcsolatban, bezáratják. Nem kizárólag a habonyi fideszpropagandából akarok tájékozódni. Erre azt tudod írni, hogy indítsak másikat? Tényleg? A fideszesek jellemrajzában miért van ilyen előkelő helyen a pökhendi gunyorosság? Így kerek a "konzervatív" értékrend? A suttyóság is ahhoz tartozik?

midnight coder 2016.10.23. 17:21:11

@BiG74 Bodri: Nem a népszabó kellett, hanem a megyei lapok. Azokkal elég sok embert el tudnak érni, vidéken azért még van ezeknek olvasottsága. Ettől, ha a Népszabó nyereséges lenne, a tulaj még vígan megtartaná, sőt ez esetben talán az MSZP is megveszi. Sőt, igazából a Népszabóban ha valami értékes, az nem a neve, nem az előfizetői állomány, hanem a szerkesztőség. Ha holnap valaki elindítaná ugyanezt a lapot másik infrastruktúrával, némileg más néven de ugyanezekkel az emberekkel a háttérben, akkor kb. ugyanaz a kör aki a régi népszabót megvette ezt is megvenné. A netes megjelenés sem akkora cucc: egy NOL szintű dolgot akár opensource alapokon is záros határidőn belül meg lehet csinálni, aztán ha életképes akkor lehet fejleszteni. A gond ott van, hogy nem az. Ahogy a többi nagy pártlap sem az. Illetve akkor az, ha épp az őt támogató kormány van hatalmon. Ma a jobboldali lapoknak megy, a népszabó éhen halt. Az elmúltnyócévben a népszabó élt jól, és a jobbos lapok haltak volna éhen, ha Orbánék így vagy úgy de nem tesznek pénzt a dologba.

Ismétlem: itt nem a sajtószabadság a tét. Az akkor lenne probléma, ha valaki cenzúrázni akarná a netet mint Pl. Kínában. Ilyet azonban senki nem akar - és nem is fog akarni, mert az azért technikailag és politikailag is eléggé macerás. Itt arról van szó, hogy ki fizeti a baloldali értelmiséget. Mert úgy tűnik, hogy az MSZP-ben nemigen van erre meg a hajlandóság. Az osztrák tulajban meg pláne nem. Orbánékról nem is beszélve.

Aztán, ha szerencséjük van és elég hangos a picsogás, akkor talán a jó Soros bácsi vet majd némi pénzmagot is csinál egy alapítványt az elvtársaknak, és akkor nem kell végleg a Fedél Nélkülbe költöztetniük a szerkesztőséget. Bár ami azt illeti, a baloldal szociális érzékenységének lehet hogy jót tenne a dolog.

Szerintem amúgy ez az egész hajcihő leginkább erre megy ki. Ha elég hangosan kiabálják hogy a szemétgonosznácikommunistatolvajcigánypatásorbán ellopta a népszabadságot és ezzel oda a sajtószabadság, akkor a jó Soros bácsi megmenti őket egy szép zsíros alapítvánnyal.

Netuddki. 2016.10.23. 17:25:13

„A sajtószabadság kérdése meg a médiapiac kérdése nem tartozik a kormányra.”

Hát, ez megint olyan "tudjuk, hogy tudjátok, de nem beszélünk róla, akkor meg nincs is ha nem beszélünk róla" elszólás.

Ha már a média megint előkerült.
Ha a magyar média nem a kormányközeli emberek disznóságainak a leleplezésével, hanem inkább a leplezésével foglalkozik, akkor mégis milyen médiáról beszélhetünk? A sajtó jómunkásemberei hogyan tudnak a tükörbe nézni minden reggel? Szerintem a hivatásuk megcsúfolása amit csinálnak. Ez olyan mintha az orvos gyógyítás helyett szántszándékkal kinyírná a betegeit. Egyáltalán van "ezekben" szégyenérzet? He Laci Te?

midnight coder 2016.10.23. 17:28:02

@Narancsseggű Mandrill: Ha nem te, akkor az akinek a FIDESZ szarral való dobálása anyagilag az érdekében áll. Ott van mindjárt a jó MSZP. De azt azért mégsem várhatod, hogy a FIDESZ saját magát dobálja szarral, vagy hogy egy osztrák laptulajdonos finanszírozza ezt felebaráti szeretetből.

Amire célozni akartam, de úgy tűnik nem ment át az az, hogy a csúnya gonosz Orbán bezárta a szegény Népszabit bizony egy nagy büdös bullshit, amivel a hiszékenyebb ballibákat etetik. Egy ilyen lapot - ha van valaki aki finanszírozza - nem lehet bezárni, mert egy hónap alatt újranyitja bárki aki meg tudja fizetni. Fletó Pl. mellényzsebből meg tudná oldani, de akár még akár a szerkesztőség és a szimpatizánsok is összedobhatják a pénzt, vagy össze lehet kalapozni egy alapítvánnyal. A gond az, hogy hosszú távon miből lehet fenntartani egy ilyet. És ez a Népszabó igazi problémája.

Netuddki. 2016.10.23. 17:32:13

@midnight coder: Bla, bala, bla. Ostoba fideszes agitprop amit tolsz. Tolvaj bűnözők vagytok, és közpénzen kisajátítottátok a magyar médiapiac jó részét, hogy félretájékoztassátok a magyar embereket, és ne tudják meg milyenek is vagytok valójában. Röviden és tömören ennyi a lényege a kormány "médiapolitikájának", mélységesen megvetem a hazug, tolvaj, bűnöző fideszes fajtátokat a bonszájdúcsétokkal az élén!

Netuddki. 2016.10.23. 17:37:19

@midnight coder: "akinek a FIDESZ szarral való dobálása anyagilag az érdekében áll."

Hát ez lett volna a hét vicce! Ostobenkó, balfasz fidesztroll, a fideszedet NEM KELL szarral dobálni, saját maguk alatt vágják a fát a fideszed vezetői. Azt hiszed hülyének nézhetsz másokat, de csak saját magadból csinálsz hülyét.

midnight coder 2016.10.23. 17:38:27

@Tibi !: Az MSZP pont ugyanezt csinálta 1998 előtt. Csak akkor az átlagpolgárnak nem volt internetje sem, így a sajtó lényegében egy-két kb. a megszűnés határán egyensúlyozó lap kivételével a baloldal kezében volt. Ráadásul akkor a jobboldalnak még csak pénze sem volt arra, hogy megerősítse a saját médiáját. Most viszont nem erről van szó - a baloldal egyszerűen nem hajlandó megfizetni a baloldali értelmiséget. Nem az a gond, hogy nincs pénzük rá, egyszerűen nem éri meg nekik fenntartani. A 444.hu olcsóbb és a célközönségnek pont olyan jó.

midnight coder 2016.10.23. 17:40:12

@Tibi !: Ha nem kell őket szarral dobálni, akkor miért fáj neked hogy megszűnik a népszabó ?

Netuddki. 2016.10.23. 17:47:55

@midnight coder: Nem tudom mit csinált a maszop 1998 előtt, de ha azt csinálta volna amit állítasz, akkor se jogosítana fel bárkit is, hogy azt csinálja amit az orbán banda megenged MOST magának. De ez ne zavarjon, az erkölcsi szintedhez kell mérni.

Mellesleg már azért se csinálhatta ugyanezt a maszop 1998 előtt amit most hazudsz, mert akkor esélye se lett volna az orbánéknak választást "nyerni" 1998-ban.

Mellesleg, már az 1998-2002 -es ténykedésén látszott a vajdádnak, hogy mekkora egy tolvaj banda a fidesz. Ostoba barom aki azok után még rájuk szavazott!

Nagyorrú Barbi 2016.10.23. 17:49:48

Miért nyafiztok egy szennylap miatt? Írjanak olyant, amit el lehet adni. rákosi elvtársatok mondta, nem szociálizmus, kapitálizmus. Vegyétek a lapot, oszt lesz. Nem vettétek, oszt nem van. Midőn pufajkás horn elvtársatok volt a kormányfő, egy sajtótájékoztatón egy MDF-es valaki megkérdezte, hogy mit tervez segíteni az MDF újságján, amelyik csődközelben van. Mekk rántotta a vállát a zsidaja, és azt mondta " semmit ". No látjátok elvtársak! A fagyi visszanyalt. Köll a kutyának a népszabitok. Még seggtörlésre se jó...

Netuddki. 2016.10.23. 17:52:54

@midnight coder: Mellesleg ha kicsit is belegondolnál abba, hogy 20 évvel ezelőtt még azért adtak legalább a látszatra, nem irkálnál ekkora hazugságokat.

1998 előttre hivatkozni semmi más mint terelés, csak már ennek nem dőlök be kispofám. Ki a kisfszomat érdekel már 1998? Az akkor volt, most meg most van. Rohadtul nem érdekel a mellébeszélésed!

Netuddki. 2016.10.23. 18:02:35

index.hu/belfold/2016/10/23/roganek_lekestek_a_zaszlofelvonast/
"már az ünnepség kezdete előtt látni lehet Rogánt és feleségét, igaz, csak a feje búbja látszik az elsős sorban álló Farkas Flórián mögött."

A farkasflóris az első sorban? Az első sorban, és nem a BÖRTÖNBEN? Eh! Ehhez már tényleg nem találok szavakat, mára be is fejeztem...

BiG74 Bodri 2016.10.23. 18:20:50

@Tibi !:
Érdekes kép, a rogán elbújt a flóri mögött, mi ez tolvaj-bújócska?

6.Lenin 2016.10.23. 19:08:27

Kíváncsi lennék, hogy akik itt óbégatnak a hírforrásukért, hányan olvasták, vették a lapot.
de szerintem nem is ez a lényeg.
Van 1 érdekes ballib elképzelés az államról, főleg, ha nem ők vannak hatalmon.

Az állam adjon pénzt-bármire, amiben mi vagyunk a górék-, de nincs joga belepofázni, mire költjük. ezért támogatjuk, ha mi vagyunk hatalmon.

Amikor nem ők, kicsit torzul a logika : az állam továbbra is tolja nekünk a lóvét, továbbra se pofázzon bele, hogy mire költjük, de ne is várja el, ezért még támogassuk is.

Ez a kommunista kapitalizmus, de ezt csak ők értik.

Miért kéne nekik a saját propagandájukat támogatni? Ők nem ezért vannak a világon.

Szart ért a lap, még nekik is, el is adták. Most meg hörögnek, hogy sérült volna valami.

Az 1 ballibnek felfoghatatlan, hogy nekik is kéne valamit tenni, hogy hatalomra kerüljenek. Megszokták, hogy mások intézték ezt eddig, nekik csak nyalni kellett érte.

Valaki intézze már el, hogy ők kormányozhassanak, mert még beleőrülnek teljesen (már igen közeli állapotban vannak így is)

Gyuri!

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.10.23. 19:24:05

@Sexual Harassment Panda: "...a 444.hu-ra hivatkozni kissé meredek"

Te hitvány mocsok, még mindig van pofátok tagadni a nyilvánvalót?! Ennyire jól fizetnek érte?!

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.10.23. 19:41:40

„A sajtószabadság kérdése meg a médiapiac kérdése nem tartozik a kormányra.”

Dehogyisnem. A sajtószabadság kérdése, a szólás-és sajtószabadság biztosítása leginkább pont az állami hatalom, a mindenkori kormány felelőssége. Az alkotmány szavatolja ezeket, a kormány pedig tartja magát az alkotmány betűiben foglaltakhoz.

Ebből látszik, hogy Orbán még a "gránitszilárdságú" saját szaros Alaptörvényére sincs tekintettel, ha érdekei úgy kívánják. Hiszen a Népszabadság megszüntetése pontosan az ő érdekében és jóváhagyásával történt meg.

6.Lenin 2016.10.23. 19:53:05

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"A sajtószabadság kérdése, a szólás-és sajtószabadság biztosítása leginkább pont az állami hatalom, a mindenkori kormány felelőssége. Az alkotmány szavatolja ezeket, a kormány pedig tartja magát az alkotmány betűiben foglaltakhoz. "

Ezt valahogy nem érted tisztán, pedig te írtad.

Tulajdonképpen ez is igazolja, amit előtte írtam. Vagyis...

) mi mindent jobban tudunk, mindent képesek lennénk megoldani, igaz eddig ezt hosszútávon nem sok minden igazolja, de ebben nem nyitunk vitát, a téma le van zárva.

) Kapitalizmus van, és mindent a szabad piac szabályoz, másoknak. Nekünk minden jár. Ebben sem nyitunk vitát, a téma le van zárva.

) mivel mi mindenkinél mindent jobban tudunk, ezért nekünk nem pofázhat senki, de nekünk jogunkban áll mindenbe. Téma lezárva, vita nyitása nélkül.

) stb, ami az előzőekből következik, vita nélkül.

Amit tőled idéztem próbáld többször is átolvasni, hátha megérted az ellentmondást.

morpho 2016.10.23. 20:18:13

@6.Lenin:

"mi mindent jobban tudunk, mindent képesek lennénk megoldani, igaz eddig ezt hosszútávon nem sok minden igazolja, de ebben nem nyitunk vitát, a téma le van zárva.
Kapitalizmus van, és mindent a szabad piac szabályoz, másoknak. Nekünk minden jár. Ebben sem nyitunk vitát, a téma le van zárva.
mivel mi mindenkinél mindent jobban tudunk, ezért nekünk nem pofázhat senki, de nekünk jogunkban áll mindenbe. Téma lezárva, vita nyitása nélkül.
stb, ami az előzőekből következik, vita nélkül."

Érdekes de én Orbán viszonyát az EU-hoz látom pont így. Egy az egyben.

morpho 2016.10.23. 20:20:30

Azért mikor Pénztáros Lőrinc megveszi a Mediaworks-öt, majd előkeresem poénból néhány narancskullancs múlt heti kommentjét, ahol "nyilvánvalóvá tették", hogy kizárólag gazdasági okok miatt szűnt meg a lap és bizonyítsák be, hogy a fidesznek ehhez bármi köze lett volna...

6.Lenin 2016.10.23. 20:26:33

@morpho:

Szerintem tévedsz, mégpedig azért, mert az általam leírt logika mentén kezeled. Próbáld teljesen külső szemlélőként végigmenni, hogy:
„A sajtószabadság kérdése meg a médiapiac kérdése nem tartozik a kormányra.”
Mert ez így lenne elfogadható, és miért hamis ez az egész cirkusz a népszabadság körül.
Természetesen aki elfogult bármelyik irányban is, nehezen kezeli a helyén ezt a kérdést.

Nem ez az 1etlen félreértelmezett kérdés manapság, főleg, ha uniós kérdést nézzük, ott még sokkal szembetűnőbb az a logika, amiről előtte írtam.

Zsoltbacsi 2016.10.23. 20:30:49

@morpho:

Javits ki legyszi, ha felreertelek, szoval ha MEszaros megveszi a Mediaworksot, akkor rogton igazza valnak az mszp-s hazugsagok, miszerint nyereseges volt a ceg? Sot a nol.hu auditalt 42. helyezesebol is rogton dobogos lesz?
Az elmeleted bizonyitasahoz az ok-okozati osszefuggest is ala kene tamasztani...

BiG74 Bodri 2016.10.23. 20:32:48

@morpho:
Türelmed végtelen lehet, ha leállsz a narancsorkokkal vitatkozni!

morpho 2016.10.23. 20:35:13

@6.Lenin:
Ezt a kérdést most szándékosan te értelmezed félre. Lehet, hogy az etalont nem nálad őrzik és nem én vagyok elfogult.

morpho 2016.10.23. 20:38:46

@Zsoltbacsi:
jól csapatod! :) Már megy a hantanapló ezerrel. Tudtommal nem mondta az mszp, hogy nyereséges volt a lap. A cég (Mediaworks) igen, de ezt nem az mszp mondta, hanem Pecina a tulaj.

Ha megveszi Pénztáros (Orbán) a céget, abból az derül ki, hogy volt politikai háttere a történetnek, amit te is vadul tagadtál kétmillió kommenten keresztül.

morpho 2016.10.23. 20:39:17

@BiG74 Bodri:

Engem szórakoztatnak. Sőt imádom őket :))

6.Lenin 2016.10.23. 20:43:32

@Zsoltbacsi:

Mészáros akkor is megvehetné a lapot, ha nyereséges, de a tulaj el szeretné adni.
a sajtószabadságnak ehhez semmi köze, a kormánynak meg végképpen nem szabadna, hogy köze legyen.
Megveheti bárki a lapot, ha eladó, és a vételárat le tudja csengetni.
A sajtószabadságot az Alkotmány biztosítja.
Nincs meghatározva, hogy kinek mennyi lehet, sőt az meg végképpen nincs, ha nem akar lapot, akkor vennie kellene valakinek.

Zsoltbacsi 2016.10.23. 20:45:13

@morpho:

Most nem fogok idezeteket keresni, de a bezarast kovetoen kb 1 napig MinDEnKI azt nyilatkozta, hogy vegre sikerult nyeresegesse tenni a lapot... Aztan elokerultek a ceginformaciok....

Amig nem bizonyitod a tenyeket, addig csak elmelet marad. Ennyi erovel az a verzio is elkepzelheto, hogy Pecina bezarta a veszteseges lapot, es Meszaros lecsapott a kedvezo alkalomra.

6.Lenin 2016.10.23. 20:45:44

@morpho:

Nem is írtam ilyesmit.
Nem lenne nehéz kiprovokálnom, hogy más kérdésben (de logikailag azonos)teljesen más lenne a véleményed.

BiG74 Bodri 2016.10.23. 20:49:26

@morpho:
Nekem kissé perverz, de hát, kinek a pap...
Jó szórakozást !

morpho 2016.10.23. 20:49:56

@Zsoltbacsi:
Pedig megkereshetnéd, mert így sajnos hazugságnak vagyok kénytelen minősíteni. Azt hittem, hogy nálatok vannak külön adatbányászok, akik ilyenkor kikeresik alátámasztandó a 888-as mókás írásokat.
Ha meg be akarod adni, hogy Mészáros "véletlenül" lecsapott az alkalomra, akkor sajna ki kell, hogy röhögjelek. Így, figyu : Muhahahahahahahahhahahahahahhahahahahha :))))))!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

morpho 2016.10.23. 20:51:47

@6.Lenin:
Provokáld ki, hátha sikerül!
Amit Zsoltbátyónak írtál a sajtószabadságról, meg Pénztáros lehetőségeiről, azt tényleg elhiszed? Csak kérdezem.

6.Lenin 2016.10.23. 20:52:03

@BiG74 Bodri:

Te is kérdezhetsz.
Mi nem világos ebben a kérdésben?

ulpius66 2016.10.23. 20:59:07

Szüntesd meg a gazdaságtalan Népszabit, és az egészet kend rá az Orbánra!

JELSZÓ: A DIKTÁTOR ORBÁN FELSZÁMOLJA A SAJTÓSZABADSÁGOT!!!

Ilyen egyszerű a ballibsi taktika....

Az nem kérdés, hogy a ballibsi firkászok meg bloggerek ezt fogják nyomni ezerrel....

Az agyatlan ballibsi kommentelők meg beszopják az egészet.

Maga a blog, és a ballibsi kommentelők ,mind-mind ezt bizonyítják....

Willkommenskultur 2016.10.23. 21:00:44

Muhaha

kutya sem fog tüntetni a 2 komcsi lap miatt

ez nem 56

morpho 2016.10.23. 21:00:51

@Zsoltbacsi:

"A Mediaworks közelménye szerint a Népszabadság ugyanis masszívan veszteséges maradt, 2007 óta 5 milliárd forint veszteséget termelt, ez áll a bezárás (vagy ahogy fogalmaznak, a felfüggesztés) mögött. Azonban a legutóbbi üzleti beszámolója szerint a Népszabadság Zrt. a korábbi évek bukói után 2015-ben már nyereséges volt, 134 milliós mérleg szerinti eredménnyel zárt. A Mediaworks egésze pedig 456 milliót hozott a konyhára."

"Javits ki legyszi, ha felreertelek, szoval ha MEszaros megveszi a Mediaworksot, akkor rogton igazza valnak az mszp-s hazugsagok, miszerint nyereseges volt a ceg?"

Javíts ki légyszi, de nem látom az mszp "hazugságát" Csak a Mediaworks nyilatkozatát látom. Tehát te tovább hazudozol és terelsz, mint a kanadai válogatott a curling pályán!

6.Lenin 2016.10.23. 21:05:52

@morpho:

A Népszabadság 1 termék. el akarták adni. (nyilván a valós ok nem tisztázott, de nem is érdekes)
Van, volt rá vevő. (itt sem ismerhetjük a valós okokat, de ez sem érdekes)
A valós okok az eladó, és a vevő ügye, nem tartozik a nyilvánosság elé. (különben is, azt mondanak, amit jónak látnak)

Mi köze ennek a sajtószabadsághoz?
Nem ez a termék volt az 1etlen 1 bizonyos oldalon.
Senki nem tiltotta,tiltja, hogy az az oldal, amelyik valamiért (nem lényeges kérdés) megszabadult ettől a terméktől létesítsen 1 másikat, vagy akár többet is.

Ez az ügy vihar a biliben, a ballib oldal tehetetlenségére példa, hogy minden faszságba belekapaszkodik, valamilyen hasznot remélve belőle., de csak a saját tehetetlenségét bizonyítja.

A sajtószabadság megsértése az volt, amikor Gyurcsány megtiltotta, a Magyar Hírlap vásárlását. Vagy kormányzati reklámokat nem adott jobboldali lapoknak.

A migránsos hirdetések megjelentek az ATV-n,HírTv-n is. A Népszabadság se lett betiltva, megveheti bárki.
Van hol szidni a kormányt máshol is. Nem sérül semmi.

morpho 2016.10.23. 21:06:12

@ulpius66:
"Az agyatlan ballibsi kommentelők meg beszopják az egészet."

Azok be! Jelentsen ez bármit is!

@Willkommenskultur:
Ha Népszabadság komcsi lap, akkor a Magyar Hírlap náci lap? Vagy hogy van ez? Csak hogy értsem. Orbán vezér megmondta, hogy aki őt kifütyüli, az komcsi. Aki megírja a disznóságaikat, nyilván az is. Egyébként ez nem is vészes. A tatárok simán lefejezték a rossz hír hozóját. Ehhez képest Orbán csak emberségesen komcsizik, veled együtt!

dunántúli gyerek 2016.10.23. 21:09:49

@morpho: Annak hívod aminek akarod, csak nem a Népszavában meg a Népszabadságban.

ennyi

morpho 2016.10.23. 21:12:08

@6.Lenin:
Egy napilapon, ami két hétig nem jelent meg, nincs mit megvenni. Lehet áltatni magad az "egy termék volt" című lózungon, de te is tudod, hogy ez azért több volt annál. Akkor a Szent korona meg egy darab vas. Bármikor csinálunk másik ugyanolyat. Vagy mégsem? A népszabi egy brend volt, amit nem így szoktak bezárni. Átbaszva az újságírókat, lekapcsolva a 60 !! éves archívumot és közben a nolt is bezárták. Üzleti értelme nem volt neki. Senki nem akarta ezt eladni! Beszántották simán, pont úgy, ahogy a Kurírt 98-ban. Ez a fidesz taktikája. Jó néhány lapot kinyírtak már az elmúlt években.

morpho 2016.10.23. 21:13:43

@dunántúli gyerek:
Bocs de nem értem pontosan, hogy ezt mire írtad.

dunántúli gyerek 2016.10.23. 21:21:06

@morpho: hülyeséget beszélsz.

A Népszabi egy brand volt, amire senki se kíváncsi, ezért már nincs. Ennyi. Ezért adta el az MSZP.

Ha a forradalmi tömeg igényelné, holnaptól az Új Népszabadság néven 8 millió darabot értékesítenének naponta, a régi stábbal.

6.Lenin 2016.10.23. 21:21:50

@morpho:

Ez már szinte 1istenhit. Nem szeretnélek megingatni benne. Igaz, logika se sok, ezért meg végképpen értelmetlen folytatni.

Sok minden volt az elmúlt időszakban, ami megszűnt a környezetemben, mert, bár hiába volt, megszokott, nem tudták gazdaságosan üzemeltetni (autószerelő, fényképész, fodrász stb) kénytelenek voltak bezárni.

Ha a népszabihoz most ennyire ragaszkodnak, miért adták el?
Levédetik a nevet, és alapítanak 1 másikat.
Mi sérülne tőle?

1 faszsággal kevesebb, amit az Orbánra lehetne kenni.
Ez már valamilyen mánia, szerintem.

Jót beszélgettünk.

morpho 2016.10.23. 22:00:15

@6.Lenin: @dunántúli gyerek:

Srácok! Álljunk már meg egy pillanatra! Ki mondta, hogy a népszabihoz ragaszkodik bárki is???
Egyik kibaszott print újságot sem olvassa senki. Én sem olvasok printet tizen éve. Hogy jön ide a vásárló tömeg?? Meg a vakhit? Ha tényleg nem világos (dehogynem) akkor vázolom. A sajtó nem azt jelenti, hogy indítok egy blogot és aztán leírom, hogy Orbán lopott. Kit érdekel??? Senkit. Ki olvassa? Senki!! Olyan orgánumok működnek csak, ami mögött pénz van. Van zseton oknyomozni, ha kell hónapokig és ki lehet deríteni dolgokat. Nagyon kevés ilyen van, de a népszabi ilyen volt. Volt mögötte annyi tőke, hogy ráállítottak embereket, akik kibogozták a jegybanki alapítványok disznóságait és Rogán helikopterezését, vagy Schmitt doktoriját. Ez egy halom pénz, de az ország megtudja, amit a politikusok el akarnak titkolni. A népszava például soha nem nyomozott ki semmit, mert csóró szar. A Magyar Nemzet, dettó. A 168 óra sem fog soha előjönni semmivel és a Narancs sem. A 444 mögött sincs ennyi pénz. Alig maradt olyan orgánum, ami erre képes, mert van mögötte pénz, alkalmas munkatársak és kapcsolatok, továbbá infrastruktúra. Ez csípte Orbán szemét és ezért zárták be ilyen ócska átlátszó módon. Nyilván megállapodtak Pecinával a háttérben. Nagyon kilóg itt a lóláb. Aki ezt nem látja az tényleg hívő, vagy hazudik. (egyik se túl jó) Viszont a magyar sajtószabadságot hazavágják azzal, ha kikapcsolják az összes kontroll-lapot. Márpedig ez megy. Gyakorlatilag az index maradt, akinek van erre pénze és a HVG. Oszt jónapot. Az Orbán kormány minden féket és ellensúlyt lekapcsol, amint módja van rá. Már szinte nem maradt semmi. A civil szervezeteket szerintetek miért vegzálják? Soros miért van démonizálva? Mert az is egy ellensúly. Az utolsók egyike. Most lehet mondani, hogy a szocik is ezt csinálták, de ez nem igaz. Egyáltalán nem.

Ez nem jó beszélgetés, hanem fingfűrészelés.

6.Lenin 2016.10.23. 22:19:55

@morpho:

Már bocs, de ez 1......

Volt, van mögötte tőke, megvan a gárda. holnap ott folytatják (vagy akár mennyi idő után), ahol abbahagyták.
Bomlasztják az Orbán gaz kormányát, igaz eddig nem sok látszatja van, de üsse kavics.
aztán azt is kénytelen lesz megvenni Mészáros. Csak legatyásodik 1x, rámegy a gatyája is a sikeres baloldali lapok felvásárlására.
Szerintem kár ide hozni Sorost mert sok országban a hátramaradottak simán kicsontoznák a sok jótettért hálából.

Most tényleg, ha valóban Orbán és Mészáros áll mögötte, megvették, aztán a kutya nem olvassa. Az új Népszabiért meg százezrek verekednek össze naponta, hogy hozzájussanak . Ki nem szarja le a két köcsögöt, hogy ablakon dobtak ki 1 csomó lóvét?

bárhogy is csűröd-csavarod nem áll össze.
Értelek én, hogy brand, meg ilyenek, de....

özv Géppuskás Rozália a párnája alatt rejtegeti a munkásőr egyenruháját, és a géppuska csövéből 1 16 cm-es darabot ( a volt század átlag mérete) a háziorvosa már többször is kivette mert bentsült el.

B. Kázmér volt AVH-s százados úr műkörmös üzletében is már előfordult néhány nosztalgia darab.

Nyilas Mihály karszallagja a vikendház budijának a falába lett elrejtve.

Ragaszkodnak hozzá, brand.

Patás! Ha hozzá mertek nyúlni a Lőrinccel, hát igen szét lesz rúgva a ..........tok.

dunántúli gyerek 2016.10.23. 22:21:17

@morpho: 'Olyan orgánumok működnek csak, ami mögött pénz van. Van zseton oknyomozni, ha kell hónapokig és ki lehet deríteni dolgokat. Nagyon kevés ilyen van, de a népszabi ilyen volt.'

1) mi köze ennek a sajtószabadsághoz? Az gondolom nem okvetlen sajtószabadsági követelmény hogy az új tulaj Mészáros a saját lopásainak a megszellőztetását fizesse a saját zsebéből (LOL)?

2) ha van pénz, akkor minek adta el az MSZP? Azért, mert vitte a pénzt, nem hozta.

morph on deer 2016.10.23. 22:24:42

@dunántúli gyerek:
"A Népszabi egy brand volt, amire senki se kíváncsi, ezért már nincs. Ennyi. Ezért adta el az MSZP."

Ahhoz képest, hogy szerinted senki se kiváncsi, valamiért mégiscsak érdekében áll az orbanista médiának, hogy megszerezze ezt a brand-et!
Ki érti?
Merthogy:
"A Magyar Idők szerzőivel indulhat újra a Népszabadság"

24.hu/belfold/2016/10/23/a-magyar-idok-szerzoivel-indulhat-ujra-a-nepszabadsag/

Akkor most kezdjük előrlől!
Miért is zárt be/került felfüggesztésre a Népszabadság?

Csak nem tán azért, mert a bölcs vezér arra is rá kívánta tenni a mocskos mancsát?
Tekintve, hogy a kutya sem veszi szabad akaratából a 'Magyar Idők'-nek nevezett csacskaságot, ami ugyan jó ötletnek látszott, amikor még "kinyílott a pitypang, megírom", de azóta csak ömlik a lóvé kifelé, és az mégsem járja, hogy azt zárják be, elismerve, hogy hülyeség volt.
Nem bizony!
Ehelyett rányúlnak egy - egyébként baloldali - lapra, betelepítik a csókos 'újságírónak' nevezett nyaloncokkal, aztán majd lehet mire fogni az egészet, a balfasz MSZP meg panaszkodhat nyugodtan tovább..!

Ugye nem gondoljátok komolyan, hogy egy teljesen jelentéktelen sajtóorgánumra csak ügy ráugrana a nemzet gázszerelője (aki egyben hentes és Mészáros is) ?

Mindenesetre jó tudni, hogy a kormány "nem illetékes" sajtószabadság ügyben..!
Biztos az is 'illetékes elvtárs', alias Koltay Róbert hatásköre, azért nem.
Mert egyébként máskülönben ez nem így van.
Dehát ki tud ennyi mindent fejben tartani, hát nem igaz?
Ráadásul egy olyan fejben..!

morpho 2016.10.23. 22:30:25

@6.Lenin:

Van egy párt. Legyen a neve fidesz. Nem tudom hány tagja van. Talán 5 ezer? Érdekel ez bárkit. Nem ! Az érdekel, hogy hányan szavaznak rá a választáson. Ha 2 millióan, akkor nyerni fog. Melyik párt tud megmozgatni ennyi embert? Akinek van pénze hírdetésre, médiára, vannak emberei, aktivistái, van infrastruktúrája, vidéki szervezetei, nemzetközi kapcsolatai. Akinek ez nincs, annak lehet 100 ezer tagja, akkor sem fog nyerni. Ha te egypártrendszert akarnál, melyiket szüntetnéd meg? Tényleg nem érted, hogy miről beszélek? Nem vagy te hülye, most mégis úgy csinálsz. Jó ez neked?

morpho 2016.10.23. 22:31:03

@dunántúli gyerek:

Te viszont bocs de hülye vagy, úgyhogy igen, igazad van.

6.Lenin 2016.10.23. 22:33:56

@morph on deer:

OK! Vegyük a te verziódat igaznak.
Ezek a mocskok megvették.

Mi tesz Simicska? (majdnem istent írtam, de ő nem azonos vele)
Ott folytathatja a régi gárda, ahol abbahagyták.
A régi/új népszbira meg szarik a népség majd.

Hol sérült itt a sajtószabadság?

dunántúli gyerek 2016.10.23. 22:34:00

@morph on deer: persze, a cikkben semmi nincs arról ki honnan hallotta ezt a baromságot

A Népszabadság VOLT szerkesztősége BÁRMILYEN nevü újságot el tudna adni nyereségesen ha a tényfeltárásukra bárki kíváncsi lenne vagy komolyan venné és lenne kormányváltó hangulat.

De 1) nincs kormányváltó hangulat 2) amikor majd lesz 6-10 év múlva akkor nem lesz az ex-komcsi ballibnak már írmagja se

A jobboldal sose vállalná be a Népszabadság brandet, meg az olvasók közül se venné be senki.

Zsoltbacsi 2016.10.23. 22:35:26

@morpho:

Ertem amit irsz, de szerinted ki tiltja meg Gyurcsanynak/Sorosnak/Puchnak/Leisztingernek es a tobbi milliardosnak hogy kinyissak a penztarcajukat es finanszirozzanak egy lapot? Mesterhazy es Gogos tobbszor is elismerte, hogy tobbszor is megprobaltak elpasszolni a reszesedesuket, csak senkinek se akarodzott megvenni....

De ha mar igy alakult, ki tiltja meg, hogy egy "mecenas" atvegye a komplett szerkesztosegi gardat?
Megint az a helyzet, mint a balfekeknel mindig, hogy sirni meg frocsogni az kivaloan megy, csak munkat es penzt ne kelljen beletenni....

morpho 2016.10.23. 22:36:17

@morph on deer:

1998 ban amikor a Kurírt (szigorúan gazdasági okokból) bezárták, akkor a szintén postabanki sajtóportfólióban lévő Magyar Nemzetet nem zárták be, pedig az is veszteséges volt. Helyette azt találták ki, hogy a senki által nem olvasott Napi Magyarország stábja csinálta tovább a Magyar Nemzetet. Szóval volt már ilyen cserebere, ebben is van gyakorlatuk.

morpho 2016.10.23. 22:39:14

@Zsoltbacsi:

Senki nem tiltja meg nekik, hogy csináljanak egy lapot a kukának. Ez egy 60 éves brend! Ez nem úgy megy, hogy csinálok egy ilyet szerdáról csütörtökre! A Népszabadság nevet pedig nem fogják odaadni, ne legyen senkinek ilyen illúziója. Azt vagy végleg bezárják, vagy fideszközeli újságot csinálnak belőle.

6.Lenin 2016.10.23. 22:41:43

@morpho:

Mi történt Veszprémben, Ózdon, stb ne soroljam már. Oda a 2/3-ad is.
Biztos, hogy csak azok a problémák amiről írsz?
Nem titkolsz te valamit?

Láttad ma a hatalmas tiltakozó tömeget? Pedig volt sajtója, már hetek óta.
Aztán a csoportképet az Asztóriánál? Csupa hiteles pacák.
Nem ebben hibádzik valami?

dunántúli gyerek 2016.10.23. 22:43:29

@morpho: ne nyivákolj!

Egy újságnak, ha van üzenete, tökmind1 mi a neve. Másrészt a brandet IS ELADTÁK a szükölködő kommunisták, úgyhogy mit nyivákolnak?

Zsoltbacsi 2016.10.23. 22:46:01

@morpho:

A nol.hu auditalt 42. helye megmutatja, hogy mennyit is er a brand...
Meg az is mutatja a "lelkesedest" hogy osszesen nehanyszaz embert sikerult osszeverbuvalni a tuncire (gondolom az alkalmazottak+a rokonaik)

Gondolom olvastad a Vesztegzar a Grand hotelben cimu klasszikust, abban van egy ideillo mondat:
"Vilaghiru hangjanak csak a fele maradt meg: a vilaghir"

6.Lenin 2016.10.23. 22:50:33

Ja, igen zárásként, a hitelességről nem volt eddig szó.

Rogán megint elkésett!! Harsogták a hiteles oldalak.
Ja, mégse, csak megint takonyra ugrottak 1esek.

És már nincs is min meglepődni.

morph on deer 2016.10.23. 22:53:21

@6.Lenin:

"Hol sérült itt a sajtószabadság?"

Véleményem szerint a manipulált körülmények elég szépen összeadják azt a küszöbértéket, ahol már arról lehet beszélni.
Csak emlékeztetnék, hogy az előző napon a szerkesztőség még a költözésre készült, stb., szóval ez nem a lassú 'éhenhalása' egy újságnak! Ráadásul az újságírókkal szembeni eljárás sem indokolt tisztán munkaadói és munkavállalói viszony alapján, szóval itt elég sok minden minimum biceg, mint az a bizonyos eb.

Ezen túl természetesen valahogy meg kellett állítani a helikopteres történetet is, meg ki tudja, mi az ami még napvilágra került volna, akár napokon belül, szóval jobb ez így. Mármint az érdekelteknek.
Mert innentől kezdve már minden csak az újságíró bosszúja - mármint az, amit az elmúlt hetekben nem sikerült eltüntetni...

Ahogy látod, - és véleményem szerint - ez nem is közvetlenül politikailag motivált lépés, bár a sanda dolgok szellőztetése nem vet jó fényt a pártra sem, a fő ok mégiscsak a 'la famiglia' védelme, minden eszközzel.

Működik is, le a kalappal!

Willkommenskultur 2016.10.23. 22:59:09

@morph on deer: - mármint amit mondanak a költözésről azt a szerkesztőség mondja, ami nemigen lényeges mert ez ugyanaz a szerkesztőség ami szerint pl. '56 ellenforradalom a szocialista demokrácia ellen.

A sajtószabadság nem azt jelenti hogy minden hülyének lehet újságja, hanem azt hogy minden pénzes hülyének lehet újságja.

Mellesleg a kuruc hogy csinálja a forradalmat 10+ éve? Ki fizeti?

A Népszabisoknak nem akaródzik ingyen forradalmárkodni, vagy mi?

morph on deer 2016.10.23. 23:01:26

@dunántúli gyerek:
Tagadhatatlanul van abban valami, amit mondasz, de ezzefl vitatkoznék:

"A jobboldal sose vállalná be a Népszabadság brandet, meg az olvasók közül se venné be senki."

- Mégpedig azért, mert kis kozmetikázással bele lehet nyúlni a névbe, ráadásul eléggé idomítható lenne a profil a mai 'szabadságharcos' attitűdhöz.
Magyarul: lehetséges lenne, bár nem biztos, hogy ezt a megoldást választják.

ember100 2016.10.23. 23:07:50

@midnight coder:
Helló !

Pont jó ez a Fletó megvenné a zsebéből.
CSAK van egy kis baki .Ha Gyurcsány és a nagy gázszerelő ( akinek pár éve még szinte semmije sem volt ) licitálni kezdene akkor bizony a Gyurcsány vesztene .
Ráadásul a nagy ( Sándor ) gázszerelő mindezt állami hitelből tudná megtenni , mint a sertéstelep , hotelek.....stb.
Erre varrj gombot :)

morph on deer 2016.10.23. 23:10:42

@Willkommenskultur:
"A Népszabisoknak nem akaródzik ingyen forradalmárkodni, vagy mi?"

Ezt a kérdést mondjuk senki nem tette fel nekik, ahogy tudom.
Arról nem beszélve, hogy nem látom tisztán az összefüggést ötvenhat megítélése és egy másik épületbe történő költözés között, de nyilván nem nőttem még fel a feladathoz...

A dolog úgy sunyi, ahogy van.
Lehet polírozni jobbról, balról, akkor is.

Tudod, az van, hogy már rég tudjuk, hogy megtehetnek bármit, és meg is tesznek bármit - ez van.

Minek kell ehhez még ráadásnak hülyeségeket is beszélni?
Megy ez anélkül is, nem?

6.Lenin 2016.10.23. 23:14:19

@morph on deer:

Akkor most egy kicsit félreviszem a témát.

Helikopterezés, lop a Fidesz mindenki, mindent, már szinte mindenki-kivéve a tolvaj fideszeseket-csupasz seggel szaladgál ebben az országban, sok száz millió mélyszegény, egészségügy, oktatás, minden szar, még a szar is szarabb az Orbánék alatt.
De, majd , ha mi jövünk!

Szerinted mennyi idő alatt fog itt létrejönni 1 virágzó ország a már kipróbált tolvajokkal?
Egy óriási elvárásra felturbózott elbutított tömeggel?

Egészségügy, oktatás sehol a világon nem tökéletes, hiszen hosszabb távon mérhető a hatás bármilyen intézkedésnek, közben óriásit változhatnak a követelmények, elvárások stb. Talán soha nem érhető utol a követelmény, elvárás.

Nem ott lehet a baj, hogy ma már mégsem annyira hülyék a választók, hiszen szabad a pálya. Aki Hollandiában dolgozik 1 húsüzemben napi 12 órát totál kiszolgáltatva, de otthon felszámolt minden mert elhitte a mesét, és most nem tud hazajönni. stb. Az is hülye?

Tényleg egy nyerő taktika hülyére venni az embereket, az irigységre építeni, vagy a rosszindulatra?

Nem azt akarom mondani, hogy most minden tökéletes, nincs valós probléma , de nem a valósággal kellene foglalkozni, és hihetően Ígérgetni?

Nem ott lehet a hiba, hogy a hatalomért ácsingózók is hazudnak, és ezt a választók is tudják?
Biztos, hogy ami most zajlik az a nyerő taktika?

Szerintem, nem, azért is van ott az ellenzék, ahol, de kíváncsi vagyok.

morpho 2016.10.23. 23:15:39

@6.Lenin:
Ha nem akarod érteni, akkor ne értsd! Most elkezdtél tök másról beszélni.

@dunántúli gyerek:
Nem érdekelnek a szűkölő "kommunisták" jelentsen ez bármit. Terelsz ezerrel.

@Zsoltbacsi:
Na ez az! A világhír pont elég. Írtam már, hogy lényegtelen hány rendszeres olvasója volt, nézd meg fennen. nem írom le még egyszer.

morpho 2016.10.23. 23:17:27

@6.Lenin:
"Rogán megint elkésett!! Harsogták a hiteles oldalak.
Ja, mégse, csak megint takonyra ugrottak 1esek."

De ugye megírták azt is, hogy elkúrták? Ugye? Csak mert a közpénzből fenntartott közmédiában nem volt érvénytelen a "népszavazás". van némi difi...

6.Lenin 2016.10.23. 23:27:08

@morpho:

Akkor az előző hsz neked is szól. Értem én, hogy mibe próbáltok kapaszkodni, de kilóg a lóláb, és azt is észreveszem. Nem kell különösebben részletezni. Nem másról beszéltem. Minden összefügg, mindennel.
Próbálok a leírtak mögé is benézni. mindent ki lehet színezni, ha az igazi szándékot takargatni szeretnénk.

Értem én, hogy le kéne váltani a mostaniakat.
Biztos, hogy ez az út vezet a sikerhez?

Ahol jobbat ígértek, nyertek. Igaz tovább nincs látszatja 8nem biztos, hogy miattuk), könnyen bukta lehet a vége. Vannak, akik a rossz hátszél mellett is már évek óta sikeresek. Lehet jobb a taktikájuk, vagy meggyőzőbbek. szerintem nem érdemes mindig minden marhaságba foggal-körömmel kapaszkodni.

Zsoltbacsi 2016.10.23. 23:28:03

@morpho:

Ugy nez ki, nem ertetted meg, mire irtam. Azt akartam erzekeltetni, hogy a brand kb 10-15 eve a beka feneke alatt van. Emlekezz vissza, hogy minden balos blogocska azt harsogta, hogy ez volt az utolso csepp a poharban, ezt mar nem turik tovabb a zemberek, legkesobb a kovetkezo kozvelemenykutatasban meg fog latszodni, hogy az embereknek eleguk van orbanbol. Penteken jott ki a vart elemzes, raadasul a Zavecztol, akit nem lehet fideszesseggel vadolni, meg 3 szazalekot emelkedett a Fidesz.... Ennyit az altalatok sulykolt tomeges igenyrol.
Magyarazhatod mashogy a szamokat, szamomra azt jelentik, hogy az emberek tobbsegenek szalka volt a Nephazugsag a szemeben

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.10.23. 23:35:23

@zödi lászló:
Azt tudom, hogy mit jelent:
"Átpolitizált média, mediatizált politika".
De mi az a "médiapolitika"?

6.Lenin 2016.10.23. 23:35:52

@morpho:

Igen, de ez nem a sajtószabadság, hanem a hitelesség kérdése. Ha soxor ugranak, már az igazat se hiszem, még ,ha szoxor is írják le. Hazudni is lehet szabadon.
A sajtó szabadsága nem zárja ki egyik oldalról se a hazugságot.
Ebben az olvasónak van szabadsága dönteni.

Akkor jót fingreszeltünk, még a monitort is összekarcoltam.

Hú, vaze, mindjárt holnap.

ipi-apacs, megyek hunyni.

morpho 2016.10.23. 23:37:32

@6.Lenin:
"Értem én, hogy mibe próbáltok kapaszkodni"

Tök egyedül ülök itt a monitor előtt és ez az én véleményem, tehát a sajátom. Kedve sa királyi többes, de inkább hagyjuk.
Ha te érted, akkor homályosíts fel engem is légyszi, mert én nem kapaszkodom semmibe. Mire gondolsz?

"Értem én, hogy le kéne váltani a mostaniakat."
Valóban le kéne, ez igaz, de nem hiszem, hogy ez lehetséges. Nem cagyok teljesen hülye. Jelenleg a fidesz Magyarországon leválthatatlan. Az egész rendszert úgy rakták össze, hogy a leváltás ki van zárva. Nem most, soha nem lehet őket leváltani. Ahhoz valami olyan dolognak kéne történnie, ami kívülről nem érhető el. Ha Orbán hírtelen meghalna, valszeg szétesne az egész, de ez teljesen elméleti vonal. Nagy eséllyel húsz év múlva is Orbánnak hívják majd a magyar miniszterelnököt. Ez részben jó, mert a most összelapátolt szart is neki kell majd eltakarítania, de Magyarországnak biztosan nem az. Mivel ezzel tisztában vagyok és ezt most már neked is leírtam, még jobban érdekel, hogy mibe próbálok én kapaszkodni?

morpho 2016.10.23. 23:40:23

@Zsoltbacsi:
Szarok a számokra, már leírtam egyszer. Ezt a hsz-t olvasd el ezen a poszton:
morpho
2016.10.23. 22:00:15

Zsoltbacsi 2016.10.23. 23:49:26

@morpho:

Olvastam, tobbek kozott arra fel is kerdeztem, hogy ki tiltja meg a balos oligarchaknak hogy penzt tegyenek bele? Vagy egyaltalan miert nem akkor vettek meg, amikor gyakorlatilag konyorgott Mesterhazy mindenkinek?
Egyszeru: meg a balos penzemberek kozott se volt ra igeny!

Tudom hogy faj neked, de ezt nem lehet kimagyarazni. Es ezt nem tudod a Patasra kenni

6.Lenin 2016.10.23. 23:50:23

@morpho:

Még jó, hogy itt felejtettem a reszelőt.

Mibe próbálsz kapaszkodni? hát akkor a lehetetlenbe, hátha mégis sikerülhet leváltani, De szerintem lehetne mibe, de az meg nem megy. Hiteles, hihető jövőkép, hiteles emberekkel.

Ebből semmi sincs ellenzéki oldalon. Ha pedig nincs, akkor az emberek-mivel élni szeretnének- a kisebbik rosszat fogják választani. Logikus a részükről.

Vagyis olyasmikbe kéne kapaszkodni, ami kifelé/felfelé visz, az irigység, rosszindulat magával ránthat engem is.
Itt volt ez a népszavazás is, de kiderült a nagy hazugság, nem volt annyi elégedetlen IGEN amennyiről itt az ellenzék hablatyol. Csak néhány %-al több IGEN, és a kormány politikailag is, gyakorlatilag is bukott.
Nem volt igaz a sok millió elégedetlen emberről szóló mese. az ellenzék nem tudta kihasználni, mert nem volt igaz.
A többi önámítás, süketelés.

Willkommenskultur 2016.10.23. 23:50:42

@morph on deer: szerintem az emúlt20 évben a fidesz nem mutatkozott annyira hülyének hogy Népszabi néven országos printlapot indítson.

Eleve veszteséges minden printlap most is csak a kormmánypártiak eléldegélnek. Szerintem az MN meg a MH meg az MI mellé nincs szükség továbbira, de ha van akkor is más néven. Ha meg más a neve/tulaja/stábja akkor arra nehéz lenne azt mondani h bármi köze lenne a Népszabihoz, ugye?

Willkommenskultur 2016.10.23. 23:52:21

@morph on deer: 'Ezt a kérdést mondjuk senki nem tette fel nekik, ahogy tudom. '

Nem értem. Sajtószabadság van, te is indíthatsz lapot holnap, ők is. Kinek az engedélyére kell várakozniuk?

6.Lenin 2016.10.23. 23:56:08

@6.Lenin:

2008-ban a választók többsége tudatában volt, hogy nem vizitdíjról, meg a tököm tudja már , hogy miről kellett szavazni, hanem a táncoslábútól kéne már megszabadulni. sikerült is.

Ha valóban tele a töke a népnek Orbánról, tök mind1, mit jelent az IGEN, azt biztosan, IGEN, menj már a fenébe, de nem volt tele a tökük, most sincs. (még)

morph on deer 2016.10.24. 00:16:48

@6.Lenin:
Az ún. 'ellenzék' balfasz, ezen nincs mit szépíteni. Én egyébként nem emlékszem ilyen szintű és ilyen arcátlanul végrehajtott dolgokra, de ez biztos a korral jár ;)

Ez a "Hollandiában dolgozik 1 húsüzemben napi 12 órát totál kiszolgáltatva" dolog honnan van? Azért kérdem, mert az biztos, hogy a 12 óra nem a hivatalos munkaideje!

Egyébként nem, nem hülye!
Ha már 'kiszolgáltatott' kéne, hogy legyek, akkor már százszor inkább Hollandiában..!

Egyetértek, máshol is lehet 'szar' az egészségügy, de ez általában relatív meghatározás, a minőség az ország lehetőségeihez képest lehet ilyen vagy olyan. Sajna egy holland vagy francia, de akár török 'szar' kórházhoz képest is fényévekkel vagyunk lemaradva.
A főbaj, hogy nálunk a több évtizedes halogatás kulminál most és bosszulja meg magát, ami azt jelenti, hogy ma már hatványozott tempóban rohad minden.
Tudom, hogy nem(csak) a mostani rendszer hibája, de az elmúlt évtizedekben soha nrm volt még ennyi pénz egy kormány kezében mint most, és nekik tényleg lett bolna lehetőségük érdemben változtatni..!

Dehát vannak fontosabb dolgok, mit tegyünk, ugye...

Visszatérve:
Elméletben lehetne mit csinálni, lenne kikkel, lenne hogyan. Biztos vagyok benne, hogy egy ún. 'szakértői' kormányzással az összes értelmes politikai párt támogatásával a normalitást jó eséllyel vissza lehetne állítani.
Azaz nem egyik vagy másik párt uralkodna, nem egyik vagy másik 'oldal', hanem mindenki azon dolgozna, hogy rendbe tegyük ezt a zagyvaságot.

Bokros mondott ma egy olyat, aminek van értelme: 500 nap közös munka kéne, addig kéne tudniuk kooperálni, aztán megint lehetne gyepálni egymást, ha az olyan fontos!

Ehhez mindenekelőtt reális programok krllenének az igérgetések helyett.
Na igen: meg az, hogy kinek kinek ne a saját személye legyen a legfontosabb.

És kb itt bukik meg az egész.
Egyébként bőven van annyi szavazó, amennyi kellene, de ki a bánat akar acsarkodó riválisokra szavazni?
Pedig nem ártana megbékélni egymással, mert maholnap késő lesz.

Szoval valahogy így.

morpho 2016.10.24. 00:19:41

@Zsoltbacsi:
Nem tudom, hogy ki az a patás, de ha Orbánra gondolsz, akkor nincs mit rákenni, a Népszabadságot egyértelműen az ő utasítására szüntették meg. Ha mégsem, akkor nem Hitler gyújtatta fel a Reichstagot.

morph on deer 2016.10.24. 00:20:04

@Willkommenskultur:
"Kinek az engedélyére kell várakozniuk?"
Még él a munkaviszonyuk, munkajogilag rendezetlen a helyzet.

Egyébként én úgy értettem, hogy a Népszabinál ingyen, erre válaszoltam.

morpho 2016.10.24. 00:22:43

@6.Lenin:
Mivel leírtam, hogy Orbánékat nem lehet leváltani, ezért nem értem, hogy miről írtál most. Sajnálom, de tényleg nem. Népszavazás ügyben elég nagy bukta volt ez Orbánnak így is. Az "ellenzék" meg nem hablatyolt igenekről. Ők távolmaradásról és érvénytelen szavazatokról hablatyoltak. Nem volt az olyan rég...

colonel Tigh 2016.10.24. 00:23:18

@midnight coder: jesszusom. Szerinted majd úgy fogják kezdeni, mint Kínában? Azért Brüsszel előtt a látszatot legalább fent kell tartani, mert a lóvé az kell. A Szellemirtókból jutott eszembe a rész, amikor Bill Murray magyarázza S.Weavernek -aki szerint koszos az inge-, hogy nála a hordhatóság szempontjából fokozatai vannak a koszosságnak. Az az ing, ami a nő szerint a szennyesbe való, főhősünknek egy kis szellőzés a napon és még frankón hordható. Na valahogy így van a sajtószabadsággal.
A másik, meg hogy kurvára idegesít már a látványpékség. Tetszik? Vállald föl. Vállald föl, hogy el kell hallgatni a lopásokat (persze csak a megfelelő emberekét), vállaljátok föl, hogy neked így tetszik, neked így van jól és kész. Vállald föl, hogy szerinted így van jól, hogy megint több százmilliárd jutott mindenre, kivéve az oktatást és az egészségügyet. Igaz a 91éves öreganyámat nem tudnád hülyére venni, de sok nyugdíjas megeszi. Rendben van. Aki meg tudja miről van szó, azt legalább tiszteld meg annyival, hogy nem nézed hülyének.

morpho 2016.10.24. 00:29:02

@colonel Tigh:
"A másik, meg hogy kurvára idegesít már a látványpékség. Tetszik? Vállald föl."

Jó, hogy erre jártál. Elméleti "vita" közben ez a meglehetősen lényeges szál teljesen elsikkadt...

6.Lenin 2016.10.24. 09:13:01

@morph on deer:

Értem.

Rendbe kell tenni az országot. Igen, rendbe kéne tenni.

A hogyan, kivel, miként már nem megy. Ehhez nem "szakértői" kormány kell, hanem hozzáértő emberek.
Emléxem Bajnai ezekre azt mondta, hogy be kéne indítani a gazdaság motorjait.

A hiba már ott kezdődött, hogy nem tudta hol vannak a motorok és az indítókulcs, a gazdaságról nem is beszélve.Isten óvja az országot az ilyen szakértőktől.

"Ha már 'kiszolgáltatott' kéne, hogy legyek, akkor már százszor inkább Hollandiában.."

Menj, és próbáld meg, de inkább azt ajánlanám, hogy először beszélgess el olyanokkal, akik már megpróbálták.

Igen szavazó lenne, de meg is kéne őket szólítani, ez se megy, de nem is csodálkozom ezen, elméletben minden kész 1 kormányváltáshoz, de az a fránya gyakorlat valahogy nem akar összejönni, és ennek oka, hogy körülöttünk mindenki hülye.
Tiszta sor.

6.Lenin 2016.10.24. 09:20:15

@morpho:

Ha neked ez a népszavazás Orbán bukása volt, akkor tényleg nincs a továbbiakban miről beszélni.
talán csak annyit, hogy több választót hozott össze (jól kifundált kérdéssel), mint amennyi a szavazói tábora.
Az ellenzék irányítói nyilván tisztában voltak azzal, hogy nem tudnának az IGEN-ek többséget szerezni, pedig az buktatta volna Orbánt. Inkább össze-vissza hazudoznak.
A tegnapi balfaszkodásuk után nem kell éleslátás hozzá, hogy 18-ban ez a társaság örülni fog, ha néhányan bekerülnek a Parlamentbe tovább álmodozni 1 kormányváltásról. Reménytelen társaság.

morph on deer 2016.10.24. 10:20:28

@6.Lenin:
"Ehhez nem "szakértői" kormány kell, hanem hozzáértő emberek."

Igen, hozzáértők, de a szektás politikai vakhit nélkül! Akik képesek racionális döntéseket hozni anélkül, hogy mindenáron meg akarnák mutatni vakakinek, csakazért is (...akkor meghosszabbítjuk Bicskéig!)
Akik nem lovallják bele az országot merő hiúságból száz- és ezer milliárdok elpancsolásába, miközben nincs elem a vérnyomásmérőhöz a kórházban...

Ilyen értelemben kéne a "szakértői" kormány, amelyik nem agyatlan bábként lenne játékszer egy defektes személyiségű 'vezér' kezében, hanem tenné a dolgát, ha már fizetjük érte!

Egyébként több, mint huszonöt évet éltem és dolgoztam külföldön, nem csak találgatok, amikor a különbségekről van szó. :)

6.Lenin 2016.10.24. 10:51:31

@morph on deer:

A "szakértői" kormányok leszerepeltek Görögországban, Olaszországban. Isten ments a szakértőktől.
Egy országot -sok millió különböző érdekek mentén-kormányozni nem szakértői feladat, hanem hozzáértésé.

Érteni kell a sok eltérő érdekek közt az egyensúly élérésének a megközelítéséhez. Nem lehet csak valakiknek az igényeit kielégíteni.
Munkaerő hiány van már Mo-on is. Az oktatás problémája? Akar MINDENKI dolgozni?
A 2q-ás Mari néni szerint minden orvos hülye.

"Egyébként több, mint huszonöt évet éltem és dolgoztam külföldön, nem csak találgatok,"

A mostani amerikai kampányban derült ki (valósak Trump által idézett számok, írták az ATV-n)
az USA-ban 90 millió munkanélküli és élelmiszer segélyen élő amerikai állampolgár él. A középréteg 40. éve csúszik lefelé. Mindenhol vannak problémák, az ottani viszonyokhoz képest.

Ha szívesebben lennél Hollandiában kiszolgáltatott húsiparban dolgozó, akkor miért vagy még Mo-on?
Miért nem lax 25 társaddal albérletben?

Természetesen ellenőrizni kell a mindenkori kormányokat, ebben 1etértünk, de a módszerekben, már nem.
Jobbat kell kínálni, ami hihető, és elfogadható is azt már tudnám akár támogatni is.

Ózd, Zugló, a polgármesterek első lépése a maximális fizetés megszavazása volt, minden konkrét tett nélkül, és azóta sincs semmi előrelépés a bíráltakhoz képest.

Mi lenne , ha ők lennének hatalmon?

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.10.24. 11:55:50

@Zsoltbacsi: "ki tiltja meg a balos oligarchaknak hogy penzt tegyenek bele?"

Kis naiv...láthatóan fogalmad sincs a dolgok működéséről, vagy csak simán lehazudod a nyilvánvalót.

"Fortélyos félelem igazgat".

Nem mindig van itt szükség nyílt hatalmi parancsra ( a Népszabi bezárása egyértelműen az volt), rendszerint annál jóval kifinomultabb eszközökkel működnek itt a dolgok. Mindenki tisztában van a rendszer kíméletlenségével, és hogy a hatalom nem rest retorziót alkalmazni a neki nem tetszőkkel szemben. Éppen ezért mindenki tisztában van a lehetőségeivel és mozgásterével. Ez nem fantazmagória, ez sajnos a kőkemény valóság.

Ezek a" balos oligarchák" (valójában nem oligarchák: befektetők, vállalkozók, pénzemberek - az oligarcha mást jelent) joggal tartanak attól, hogy ha beszállnak egy ellenzéki médiavállalkozásba, azzal elmeszelik magukat a hatalom előtt és más üzleti vállalkozásaik kárt szenvedhetnek. Ezt pedig nyilvánvalóan nem akarják megkockáztatni. Éppen ezért Orbánnal nyíltan vagy hallgatólagosan igyekszik mindenki jóban lenni, és inkább senki nem kockáztatja vagyonának, pozícióinak, üzleti lehetőségeinek elvesztését azzal, hogy felvállal holmi balos sajtóterméket, még ha üzletileg látna is benne némi fantáziát. Az elmúlt években láthattuk már párszor, milyen is az, mikor a rezsim gyorsan ellehetetlenít valakit, akire megadják a kilövési engedélyt. Kell ez bárkinek is?

Zsoltbacsi 2016.10.24. 12:26:04

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

Kivaloan bemutattad a mostani balfek gondolkodasmodot! Pontosan ugyanez megy a politikaban is. Csak a siras, a mindent kritizalas es az osszeeskuves elmeletek gyartasa megy, persze anelkul, hogy valamit dolgozni is kelljen...

6.Lenin 2016.10.24. 12:36:08

Közben azt hiszem megtaláltam a megoldást (miután végiggondoltam a tegnapi eseményeket)

Drága Ballib Honfitársaim!

Mélyszegény vagy, és utálod Orbánt, a rezsimjével együtt?

Megvan a megoldás!

Használj kurkumás mágneses zoknit, néha fújd meg a fütyülőmet!

Okosabbak valószínűleg már nem lesztek tőle, de valamiben csak segíthet, talán (jobb 5letetek úgy sincs a jelek szerint)

Csak hinni kell benne.!

Ne feledjétek!

Kurkumás mágneses zokni, és a fütyülőmbe fújni időnként.

Tavaszra már minden rendben lesz, ismét lesz medvehagyma (mondjuk ennek mi köze az egészhez azt még én sem értem, de ne cicózzunk minden apróságon)

Úgy örülnék, ha segíthettem ebben a problémátokban.

Hajrá magyarock!

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.10.24. 13:17:07

@Zsoltbacsi: Ez nem sírás, ez a kőkemény valóság. Mindenki fél. És joggal.

Zsoltbacsi 2016.10.24. 13:43:54

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

Kar hogy ezt semmi se tamasztja ala, az ellentetet viszont tobb dolog is. De az ugyse erdekel teged, mert esetleg megdolne az "elmeleted"