Médianapló

Médianapló - Merre nyargal a vesszőparipa?

2015. december 24. 11:05 - Zöldi László

Leragadnék egy kommentnél. Azt vettem észre, hogy nem érdemes tiltakozni a goromba hozzászólások ellen, mert mindig akad kommentelő, aki érti a szándékomat, és megvéd az álneves támadótól. Ezúttal azonban bértrollbosszantó_kovi1970 ezzel rótta meg az egyik jobboldali olvasót: „Alapvetően ez egy fideszpárti blog tudtommal. Kicsit magatokhoz kaphatnátok, ha már saját berkekben is kezdik kritizálni a duccsét. A vesszőt én inkább az óvatos kritika kezdetének venném.”

A szó, sőt betű szerinti idézetben van mit értelmezni. Azt gyorsan intézném el, hogy a bejegyzésben kormányzati reklámszöveg fölösleges vesszőjével foglalkoztam, és ez rosszul esett valakinek. Azt még gyorsabban, hogy a kisbetűvel és két c-vel írt Duce akár tudatos-tréfás elírásnak is felfogható, mindazonáltal a Mussolini-Orbán hasonlóságot a védelmezőm helyében alaposabban gondolnám végig. Még szerencse, hogy a legérdekesebb mondatban olvasható „tudtommal” a bizonytalanságát jelzi. Nem teljesen biztos abban, hogy a Médianapló című rovatom csakugyan „fideszpárti”. De azért leírta, és az érvelését is erre építi.

Aki ismer, az mosolyog ezen. Sosem titkoltam, hogy az értékrendszerem baloldali, és ezt a vesszőmre fogékony jobboldali kommentelő pontosabban érti, mint a baloldali. Mégis tűnődésre késztet, vajon a védelmezőm tudatában hogyan állhatott össze ama értékítélet, aminek semmi köze a valósághoz. Alighanem úgy, hogy mostanában elég gyakran írtam a baloldal, leginkább az MSZP eljelentéktelenedéséről, tehetetlenségéről, súlytalanságáról, egyszóval elképzelés nélküli politikájáról. Kevesebbet írtam Orbánról és a Fideszről, de nem azért, mert kiábrándultam belőlük, és az elmarasztalásukat kezdem óvatosan megfogalmazni. Sosem rajongtam értük, ezért nem zavar, ha a kommunikációban ügyetlennek mutatkoznak.

Annál inkább zavar, hogy a másik tábor politikusai milyen ügyetlennek tűnnek föl a nyilvánosság tükrében. Például az MSZP pillanatnyilag olyan elnökkel „büszkélkedhet”, aki kifejezésbeli gondokkal küszködik. Még azt sem képes szabatos magyar mondatokban kifejteni, ami pártjának politikájában esetleg elképzelésnek hathat. A baloldali értelmiségiek közül sokunknak vannak ilyen gondolatai. A különbség inkább csak az, hogy akad fórumom e szomorú élmény megfogalmazására. A vesszős bejegyzést például csaknem kilencezren (8926-an) olvasták. Köszönet persze bértrollbosszantónak a védelemért, bár az a benyomásom, hogy épp neki kár volt elolvasnia.

komment
süti beállítások módosítása