Médianapló

Médianapló - Miért nem azt kérdezi, hogy...?

2014. június 22. 11:12 - Zöldi László

A hvg.hu ügyes húzása a parlamenti kérdezősködés. Ügyeletes munkatársa sétál a folyosón, és a mikrofonját képviselők orra alá dugja. A válaszokból hiteles kép kerekedik a politikusok válaszkultúrájáról. A legtöbben meggyorsítják a lépteiket, vagy úgy tesznek, mintha nem is hallanák az újságíró hangját. Aztán valamit csak kinyögnek. Legutóbb az MSZP-nek jutott a nap kérdése. Vajon a honatyái miként vélekednek arról, hogy az erzsébetvárosi Hunvald Györgyöt megválasztották a kerületi pártszervezet elnökévé? Az ügyészség lakáspanamával vádolja ugyan, ez azonban nem zavarja a pártbéli választóit.

A megszólítottak között akadtak, akik felfogták, hogy Hunvald esetleges futtatása az önkormányzati választáson emlékeztet arra, amit egy Medgyessy Péter nevű miniszterelnök úgy foglalt össze, hogy a politikusok hajlamosak törvényesen, de nem erkölcsösen cselekedni. A kérdezettek azzal odázták el a választ, hogy akkor térjünk vissza az ügyre, ha majd a bíróság kimondja a jogerős ítéletet. Egyetlen politikus lógott ki közülük. Gúr Nándor alelnök visszakérdezett: miért nem azt firtatja a riporter, hogy… És felsorolás következett Rogán Antal naponta változó vagyonnyilatkozataitól Lázár János nyugat-európai utazásain át Mészáros Lőrinc meggazdagodásáig.

Az újságíró azt felelte, hogy azért nem ezeket firtatja, mert őt speciel Hunvald esete érdekli. Gúr ettől szárnyra kapott, mire a riporter megkérdezte tőle: vajon őt most kioktatja az interjúalany? A politikus szemlátomást megszeppent, mintha egy pillanatra el is gondolkodott volna. Talán felötlött benne, hogy azok a fránya újságírók leginkább kérdéseket szoktak föltenni a politikusoknak. Előfordul, hogy alákérdeznek - ezt a politikusokon kívül senki sem szereti. Az okoskodóbbak nem is kérdeznek, hanem kifejtik az álláspontjukat, hosszasan persze - ilyenkor azt javasoljuk nekik, hogy váltsanak műfajt, és menjenek el publicistának.

Mindazonáltal a legtöbb újságíró azt tekinti feladatának, hogy színvallásra buzdítsa, kényszerítse, késztesse, noszogassa, nógassa, ösztökélje, ösztönözze, sarkallja, serkentse, unszolja a politikusokat. Ehhez jól hangzó és másokat is érdeklő kérdésekre van szükség. Az a politikus, aki az évszázadok alatt kialakult munkamegosztást nem fogadja el, aligha érti a nyilvánosságot. Vagy ha érti is, a legszívesebben magától kérdezne.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr326397741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BigPi 2014.06.22. 11:55:18

Láttam a videót egyszerre volt idegesítő és nevetséges.

barkaba 2014.06.23. 05:10:44

És csodálkoznak, hogy miért nem tisztelik őket a polgárok, a pártharcosokon kívül senki.

GöTi 2014.06.23. 07:40:42

Gúr et. a média éhségmenetelő, miskolci munkaügyi vezetőként a sok munkanélkülivé vált mérnöknek és egyéb diplomásoknak több év alatt egyetlen állást volt képes felkínálni: kéregessenek egy egyház javára ismerőseiktől. Egy mérnök kikérte magának és el akart menni a szédületes munkaajánlat felkínálásakor, megfenyegették, hogy megszüntetik ellátását, mert nem együttműködő...

Köszönyjük Gúr elvtárs!

Hefe 2014.06.23. 07:42:07

nem tudom ez a gur mit keres meg a politikaban?

GöTi 2014.06.23. 07:43:39

Áááá felb. a zagyamat ez a tehetséges káder: Köszönjük természetesen.

vargánya 2014.06.23. 07:43:40

Teljesen mindegy, hogy ki volt az interjúalany: Gúr Nándor vagy jóskapista Alsóröcsögéről. De mondja már meg valaki, ki a f.szom az az újságíró, hogy ŐT nem lehet kioktatni? Ők a bírálhatatlan, érinthetetlen "szent tehenek", a médiahatalom felkent papjai, vagy sokszor inkább ügyészei? Hol van itt az interjúalany szabadsága? Mért nem küldi el a picsába az önjelölt véleménydiktátorokat? Na ilyenkor jön az az ótvar duma, hogy aszongya: aki "közszereplő", az köteles válaszolni a "társadalmi nyilvánosságot KÉPVISELŐ" újságírónak. Namármost: Gúr Nándor a nép által törvényesen megválasztott KÉPVISELŐ ! És az újságírót ugyan ki a lófasz "választotta"? Kitől kapott legitim felhatalmazást a "kérdező ügyészi" szerepre? Félreértés ne essék: nem a szocikat, vagy G. Nándort akarom védeni, ez elvi kérdés.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.23. 07:47:46

@vargánya:

"De mondja már meg valaki, ki a f.szom az az újságíró, hogy ŐT nem lehet kioktatni? "

És most jobb a Nándinak, hogy kioktatta az újságírót? LOL

Vegyük már észre, hogy a politikus nem azért van, hogy az újságírót kioktassa. A boltos nem azért van, hogy a vevőt kioktassa. A kórházi nővér nem azért van, hogy a beteget kioktassa. A mesterember nem azért van, hogy a megrendelőt kioktassa.

A politikus tehát nem azért van, hogy az újságírót, és rajta keresztül a választópolgárokat kioktassa.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.23. 07:52:59

@vargánya:

" Namármost: Gúr Nándor a nép által törvényesen megválasztott KÉPVISELŐ ! És az újságírót ugyan ki a lófasz "választotta"?"

1. Gúrnándit nem a nép választotta, hanem a választóknak a nép létszámához képest egy igen kis számú csoportja.

2. Ennek ellenére Gúrnándinak nem a csekély létszámú megválasztói felé, hanem a nép felé van elszámolási kötelezettsége a napi munkájával kapcsolatban.

3. Az újságíró egy alkalmazott, úgy, mint bármelyik cégnél bárki más, hülye kérdés azt kérdezni, hogy ki választotta. Téged talán a nép választott, amikor a munkaszerződésedet aláírtad, okoska?

Netuddki. 2014.06.23. 08:08:23

Hát engem speciel a bulvártoncsi vagyonosodása jobban érdekel. Még mindig nem sikerült tisztáznia magát. A hunvaldról meg annyit, hogy ki a tököm az meg?

Alick 2014.06.23. 08:10:07

@vargánya: persze, ki lehet oktatni, de akkor az újságíró is mondhatná a politikusnak, hogy minek is képzeled magad, nem türkménbasi vagy, hanem a népet szolgálod és én is a nép közé tartozom, tehát joggal számoltatlak el.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2014.06.23. 08:50:53

@Alick: 3:17-nel:

"… függetlenül az ítélettől, mondjuk hogyha őt fel is mentik és kiderül, hogy ártatlan, ő egy kabátlopási ügybe keveredett ezalatt a négy év alatt…”

ez nem elszamoltatas, ez a bulvar es annak is az alja.

sas70 2014.06.23. 09:10:42

@vargánya: A politikus mondhatja azt az újságírónak, hogy nem válaszolok, nincs időm stb. Még ki is oktathatja az újságírót adott esetben, nincs ezzel semmi baj. De azért azt ne felejtsük már el, hogy az újságíró helyettünk kérdez -jól vagy rosszul ez bizonyos szempontból mindegy-, mert nyilván 10 millióan nem mehetünk oda hozzá. Az meg, hogy mit válaszol, az a politikust minősíti, és ebből a választópolgár jól levonhatja a következtetéseit.
Csak a politikusok mindig elfelejtik, hogy kik ők és nem isten, hanem a nép akaratából vannak ott, ahol vannak. És leszarom, hogy a másik politikai oldalnak milyen disznóságai vannak, mert én sem hivatkozhatok arra a rendőrnél, hogy más is gyorsan ment nem csak én, még akkor sem, ha bassza a csőröm, hogy csak engem büntet meg.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.23. 09:33:56

melyik politikus nem akarja megmondani, hogy mit kérdezzenek tőle?

Csak van akinek sikerül (a fideszesek a köztvben, hírtvben) és van mikor nem sikerül, mint most egy szocsinak, vagy legutúbb Kósának az rtlklubbal.

barkaba 2014.06.23. 10:37:44

@doggfather: Ha valaki olyan tehetségtelen, hogy neki nem sikerül, akkor vonja le a következtetést és válaszoljon arra a kérdésre amit kapott. Én is kérdezem, én az én nevemben az újságíró! Én meg választó vagyok, aki őt a finomba tette.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.23. 11:19:13

@barkaba: nem mondom, hogy nincs igaza a posztnak, vagy akár az újságírónak, csak jeleztem, hogy a politikusnak ez az alap elképzelése, hogy majd ő megmondja mit kérdezzenek. és mikor ez nem sikerül akkor jól felháborodik a sajtón.

barkaba 2014.06.23. 11:30:50

@doggfather: Sokan még ma úgy vannak vele, hogy a politikus az egy főnök. Pedig az az idő már lejárt.

Én a saját körzetem legutóbbi képviselőjével, teljesen normális viszonyt alakítottam ki, pedig nem is rá szavaztam és ezt meg is mondtam neki. Inkább szolgáltatott nekem, mint megmondta volna, mit hogyan kell értenem. (Mondjuk arra nem is lettem volna vevő.) Ma már nem képviselő, nem is indították. Akit helyette indítottak, az meg kikapott a riválisától.:))

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.23. 11:36:21

@barkaba: az a baj, hogy egy ilyen alkalommal az derül ki, hogy maguk a politikusok is főnökként tekintenek magukra.

barkaba 2014.06.23. 11:43:10

@doggfather: Igen. A többség feltétlenül. Aki meg mégsem, az nincs benne a következő parlamentben.:))