Médianapló

Médianapló - Maradt-e vesztenivalója az MSZP-nek?

2018. április 17. 10:38 - Zöldi László

Hegyi Gyula kitűnő kulturális újságíró volt. Sokszor múlattuk együtt az időt külföldi filmfesztiválokon. Aztán fölcsapott szocialista politikusnak, és lehúzott néhány évet az európai parlamentben. Talán még most is Brüsszelből küldte figyelemre méltó cikkét, amely tegnap látott napvilágot a Népszavában. Azt fejtegette benne, hogy az MSZP csak akkor újulhat meg, ha visszatér baloldali önmagához.

Hasonló húrokat pengetett Szanyi Tibor is, aki szintén Brüsszelből küldte haza a tízoldalnyi elemzését. Jellemző az itthon maradt szocialisták belső viszonyaira, hogy a friss kudarcról úgy hallgatnak, mint hal a szatyorban. Még a múlt szombati választmányi ülésüket is elhalasztották, nehogy híre keljen, hogy esetleg magukban is keresik a bukás okait. Ám a brüsszeliek nem tartoznak az illetékességi körükbe, ezért az MSZP fenegyereke, Szanyi Tibor így foglalhatta össze a pártja helyzetét: „Most még átestünk a küszöbön, de üszkös végtagokkal, és élősködőkkel a nyakunkban.”

Az MSZP egymás után hat választást veszített el. Országgyűlésit és önkormányzatit 2010-ben, négy év múlva megismételte ezt a teljesítményt, aztán az unióst, néhány napja pedig megint az országgyűlésit. Politikusai adósak maradtak a szembenézéssel. Ez nem én állítom, hanem Kovács László volt pártelnök, aki ma reggel vonta el eme következtetést a Magyar Rádióban. Kijelentését úgy árnyalnám, hogy a legutóbbi nyolc évben megválasztott elnökök közül egyetlen akadt, Tóbiás József, aki azzal kezdte a tevékenységét, hogy kijelentette: „Meg kell értenie az MSZP-nek, hogy nem nagy párt.” (Népszava, 2014. június 20.)

Ezt aligha értette meg az MSZP, mert úgy viselkedett, mintha nagypárt volna. Ahhoz nem volt elég ereje, hogy a demokratikus ellenzék elfogadja irányítónak. Ahhoz viszont a kamarillapolitikában elég gyakorlatot szerzett, hogy háttérbe szorítsa a még nála is kisebb pártokat és az okvetetlenkedő (másféle ellenzékiséget képviselő) civileket. Miközben jelenlegi vezetői csak odáig jutottak, hogy másokban keressék az idei vereség okát, pártjuk a mélyponton találta magát. 1990-ben, a 386 főnyi országgyűlésben 534898 szavazattal és 33 mandátummal foglalt helyet, most a Párbeszéddel együtt kapott 682602 voksa a 199 főnyi parlamentben 20 mandátumot ér ugyan, ám ebből négyet átadott másoknak.

Szanyi Tibor ezzel fejezte be idézett gondolatmenetét: „Alig maradt vesztenivalónk.” Ebben a helyzetben talán mégis érdemes volna végre szembenézni a hat történelmi vereség tanulságaival.    

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr4813840932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztd 2018.04.17. 13:09:54

Igazából az MSZP inkább azt bizonyította be, hogy fölösleges, mint azt, hogy van értelme a létezésének.

Az alaphelyzet az, hogy adott a kétpártrendszer, amiben van egy párt. Amíg a másik párt nem áll össze, addig az egy párt (Fidesz) kormányoz.
Emiatt az ellenzéki szavazókat egy pártnak kell összefognia. Ezen az úton indult el a Jobbik a DK és az LMP.

Tavaly őszig azt hittem, hogy az MSZP is ezen az úton indul el Botka László vezetésével, de Botka elbukott a saját pártjában. Szerintem innen nincs tovább. A párt nem tud kiállítani egy vezetőt, amelyikről felmerülne, hogy vezetni fogja az országot, így ő nem lehet váltópárt. Nincs azonosítható világnézete, amiből kiderül, hogy mit fog kormányon tenni. Ha még a Párbeszéd összeáll Szabó Szabolcsal és Bősz Anettel, és alakít egy saját frakciót akkor bebizonyosodik, hogy az MSZP-ben tényleg nincs senki, aki vezetne bárkit bárhová.

Emellett persze a Jobbik talpra fog állni, és az LMP is kiheveri a válságát, szerintem ez valószínű. Gyurcsány szavazatmegtartó képessége kétséges, de még megvan. Az MSZP lassan kezdheti elmagyarázni, hogy miért nem sikerült a legnagyobb baloldali pártnak lennie 2022-ben, vagy miért esik ki a parlamentből.

Egyébként most végbement egy tisztulás, de a Párbeszéd még maradt. Mindaddig, amíg nem csökken a pártok száma 1-re vagy max 2-re, addig pedig a Fidesz marad.

colonel Tigh 2018.04.17. 13:20:11

Szanyinak föl kellene ismernie, hogy azok az élősködők ők maguk. Az az ilyen Szanyiknak, Gyurcsánnyal az élen el kellene tűnniük a politikából. Ugyanolyan visszamaradt zárványok, mint Orbán.

arckönyv 2018.04.17. 13:34:45

szanyi az egyik legellenszenvesebb figura, simán a fideszben a helye.

Csii 2018.04.17. 13:40:26

@sztd:
"A párt nem tud kiállítani egy vezetőt, amelyikről felmerülne, hogy vezetni fogja az országot, így ő nem lehet váltópárt. Nincs azonosítható világnézete, amiből kiderül, hogy mit fog kormányon tenni. Ha még a Párbeszéd összeáll Szabó Szabolcsal és Bősz Anettel, és alakít egy saját frakciót akkor bebizonyosodik, hogy az MSZP-ben tényleg nincs senki, aki vezetne bárkit bárhová."

Ennyi! :o

egyjózsi 2018.04.17. 13:40:27

@colonel Tigh: Ja. Talán oda kellene visszatérni, amikor még progresszív volt az MSZP. Gyurcsánnyal. Ő az egyedüli, aki karakteres, s méltó vezetője lehetne a baloldalnak. Bár lenne más, de nincs! Gyurcsányt sokan utálják. Igaz. De Orbánt is. S kétharmadot szerzett. A választási rendszer két pólusra van kitalálva. Mi lenne, ha az ellenzéki vezérek önmagukon erőszakot téve beállnának Gyurcsány mögé? A teljes baloldal! Mert nincs más! Orbánnak egy méltó ellenfele van, a Feri! Ja, a kis párti szavazók? Mint látjuk, ez nem tényező. Ha látja az alkalmasnak tűnő vezért, leszavaz rá. Most nem lehetett. Sok vezérecske volt, de így, egymás ellen is küzdve, csak zavaróak. Feri, vagy Orbán? Ha így teszik fel a kérdést, szorosabb az eredmény, mint most. S azzal fejezem be, hogy nem tartom ideálisnak Gyurcsányt a teljes ellenzéki tábor megmozdítására. De nincs jobb "egyember" ! Vagy van???

Robur 2018.04.17. 13:44:31

Az MSZP oszlassa fel magát. És adja át a helyet az új még nem lejáratódott ellenzéknek.

CSL 2018.04.17. 13:53:16

Annak drukkoltam, hogy essenek ki a parlamentből a dk val együtt!

A választás után volt egy riport a hírtv-n Gyurcsánnyal, ott elkezdte elemezni, hogy legalább 350.000 szavazatra számított és nem azt a konklúziót vonta le, hogy a kutya sem kíváncsi rá, hanem, hogy a Fidesz csalt..

CSL 2018.04.17. 14:02:12

@egyjózsi:
A bibi az, hogy Orbánt utálják a balosok, de van 2-2,5 millió rajongója jobboldalon.
Gyurcsányt meg a balosok is utálják, van 200.000 rajongója.
Ha úgy teszik fel a kérdést, hogy Feri, vagy Viktor, akkor Viktor nyer 3/4-el! Aki ellene van, inkább el sem megy szavazni...

nemecsekerno_007 2018.04.17. 14:02:19

A baloldal akkor tud megújulni ha az MSZP meg a DK végleg eltűnik.

kpetya 2018.04.17. 14:03:59

@Robur:
saját faszoddal verd a csalánt.
majd egy rendes, igazságosabb választáson a szavazó megmondják a tutit de addig abból kell főzi ami van.

kpetya 2018.04.17. 14:05:12

@CSL:
és mint mindig most is igaza van.
ha nem tetszik ne szavaz rá, szavazz a fidessre vagy az lmp-re, egy kutya.

kpetya 2018.04.17. 14:05:54

@nemecsekerno_007:
szavazdd ki őket a parlamentből. nem sikerült? akkor te tévedtél.

kpetya 2018.04.17. 14:08:40

@CSL:
Tudsz más vezető személyiséget? Nekem szinte mind 1 ha nem lmp-s vagy percemberes. Mert egy hangzatos párt vagy délibábos eszmék nem fognak 2 milla szavazót hozni vektor ellenében. Ez a bibi.

Kivlov 2018.04.17. 14:16:26

Ameddig mszp és gyurcsány van, addig orbáné a győzelem.

papierusz 2018.04.17. 14:31:49

Mikor 2002-ben az MSZP -Magyarországon először- az aljas, vastagbélből fakadó, mocskos, lejárató, karaktergyilkos gyűlölethadjáratot választotta a politikai ellenfél legyőzésére, nyert nyolc évet, de elvesztette önmagát. Szerencsére, teszem hozzá.
Most pedig meg van lepve, hogy akkori áldozata immár harmadszor alázza le a korábban tőle tanult módszerekkel.
Akkor lesz itt jó világ majd, ha gyerekeink azt hallván, baloldal, megkérdezik: mi az?

CSL 2018.04.17. 14:34:06

@kpetya:
Ha nektek jó a Fidesz.. nekem mindegy..

sztd 2018.04.17. 14:37:47

@kpetya:
Gyurcsány konkrétan annyi szavazót sem tudott elvinni, mint az LMP. Ha az LMP fel tud valakit építeni (4 év ehhez elég lehet), akkor az komolyabb ellenfél lesz Gyurcsánynál.

A Jobbik saját szavazóból millió fölött tart. Már most közelebb tart, mint Gyurcsány valaha is fog. Ha ők fel tudnak valakit építenimaguk közül (amihez már nem kell 4 év szóval egyszer hibázhatnak is), akkor az még Orbánt is megverheti.

Annyira nem bonyolult feladat Gyurcsánynál alkalmasabbat találni.

Gazz 2018.04.17. 14:46:29

@sztd: Korrekt. Én is így látom.

CSL 2018.04.17. 14:48:36

@kpetya:
Még a 350 ezer is vicc! De lehet ezt csinálni, ilyen arcokat indítani, aztán kikapni csúfosan, aztán lehet tüntetgetni, meg szaladni brüsszelbe, hogy a fasiszta orbán! De ezzel választást nyerni nem lehet!
Ha ez a két párt kivonulna a politikából az a 900.000 szavazat átmenne egy másik pártra amely megtudna erősödni, de, hogy ezek már nem fognak az biztos! Nincs ma hazánkban olyan fiatal, akit az mszp, vagy Gyurcsány, megtud szólítani.

ben2 2018.04.17. 14:56:49

@egyjózsi:

Orbán és Gyurcsány között van egy alapvető különbség: Fletó elk..rta a kormányzást, Orbán meg nem.
Ettől még lehet Orbánt (is) utálni, de ne olyat indítsanak már ellene, akiről a gyakorlatban feketén-fehéren kiderült, hogy alkalmatlan miniszterelnöknek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2018.04.17. 15:17:24

ha konkrét cikket idéz a szerző azt miért nem linkeli is?

Echo73 2018.04.17. 15:17:52

@ben2: Bár egyetértek az általad leírtakkal, pontosítanék. Gyurcsány nem nevezte magát miniszterelnök jelöltnek, ha jól tudom ki is jelentette, hogy nem akar az lenni (persze, DE). Ettől függetlenül nem lesz rend a baloldalon (vagy mittudomén Orbán túloldalán), amíg ilyen hiteltelen, jellegtelen, karizmátlan alakokat jelölnek meg lehetséges miniszterelnöknek. Ne vicceljünk. Alig jut be a parlamentbe, de miniszterelnököt nevez meg?? Tényleg Szél Bernadett, Karácsony Gergely??

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.04.17. 15:25:33

Szerintem ezzel elkéstek, mert amíg az MSzP a blairita neolib irányzatokkal kacérkodott a kétfarkú kutyapárt sikeres brand recognition-t épített ki a magyar elektorátusban a az eszelős, a legvadabb fideszes lózungokat is szürreális mértékben meghaladó felelőtlen ígérgetésre.

kocsisj 2018.04.17. 15:27:22

@ben2: Ezt azt hiszem rosszul látod. Gyurcsány ki merte mondani, hogy elk.rta (ettől mondjuk nem sokkal lesz elfogadhatóbb), a felcsúti meg folyamatosan k.r szét minden, de ezt soha nem fogja beismerni. De egy köpönyeg-
forgató és az elveit, mint más az alsógatyáját váltogató valakitől mit várhatnánk. Tényleg, ti akik mellette álltok, mit vártok tőle? Vajon merre lesz a következő 180 fokos?

CSL 2018.04.17. 15:30:50

Az meg a legjobb, hogy az lmp-t hibáztatja mindenki a 2/3-ad miatt közbe ha nem lenne az mszp dk egész budapestet meglehetett volna nyerni a fidesz ellenében. Valószínű a momentum is bejutott volna így a rá leadott töredék szavazatok nem a fideszt erősítették volna vidéken meg kb 20 körzetet behúzott volna a jobbik.
Az a baj hogy ez a két párt megragadt az ajtóba és se ki se be, csakhogy ezzel akadályoznak másokat a bejutásban..

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.17. 15:35:13

MSZP-vel meg DK-val nem lehet nyerni.

Ideje megbarátkozni a gondolattal.

ben2 2018.04.17. 15:39:29

@kocsisj:

Elk..rás alatt most konkrétan a kormányzás gyakorlati oldalát értem, nem a közbeszédet, politikai morált, korrupciót, stb.
Nincs olyan gazdasági mutató, ami Gyurcsány regnálása alatt ne romlott volna, míg 2010 óta azért valahogy csak sikerült egyenesbe hozni a gazdaságot.
Azon lehet vitatkozni, hogy ez mennyire köszönhető Orbánnak, EU forrásoknak, stb. és mennyi strukturális hiányosság van még a rendeszerben, de az vitathatatlan, hogy lehet Orbánnál rosszabbul kormányozni és erre pont Gyurcsány az élő bizonyíték.

nemecsekerno_007 2018.04.17. 15:48:11

@kpetya: Majd a következő 2/3-nál kiderül, hogy ki tévedett. :)

kocsisj 2018.04.17. 16:08:09

@ben2: Tudod (bocs, hogy letegezlek) az a legszomorúbb az egészben, hogy ezek még a kínálatból a legtehetségesebbek (Orbán, Gyurcsány, Simicska), mindemellett talán a legromlottabbak is. Talán pont az eszüknél fogva. Azt hiszem az volt a Kádár-rendszer legnagyobb hibája, hogy a köz dézsmálása nem számított bűnnek (mármint az emberek nagy részénél). Ezt a rendszerváltás után a fiúk jelentősen fejlesztették, mert annak idején a melós csak alkatrészeket vagy szerszámokat lopott, a fiúk már az egész gyárat ellopták. Amit a Te meg az én apám hozott létre. Most meg már a földeket is... Van még a víz meg a levegő. Hajrá fiúk!

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.17. 16:38:17

@kocsisj:

Azért nem árt tisztázni pár dolgot.
Amíg az MSZP Simor, Gyurcsány féle 100 millákért cserébe adta az EU-s pénzeket, és az adófizetőkét külföldi multiknak, Strabagnak, Alstomnak, addig jelenleg magyar vállalkozók nyerik a pályázatokat, és javarészt itt költik el a hasznot.
Amíg az MSZP kormány alatt 600 földbirtokos volt, ma több mint 6000 ember között kerültek a földek szétosztásra.
Amíg az MSZP alatt kétszámjegyű volt az infláció és banki kamat, jelenleg 0 közeli.
Amíg az elkúrók alatt 140ezer bruttó felett 40% SZJA-t fizettünk, ma 15% az egykulcsos SZJA.
Amíg 54%-ról 82%-ra adósították el az országot Gyurcsányék, addig most csökken az eladósodottság.
Akkor nőtt a munkanélküliség, és csökkent a reálbér, most csökken (majdnem nincs) munkanélküliség, és nő a reálbér.
...

kocsisj 2018.04.17. 17:07:55

@Rettegek mert ballib vagyok: A vállalkozók, mint többes szám talán túlzás. Egyszerűbben: a Fidesz felső vezetők barátai és rokonai.
Nem hiszem, hogy a nagy multiknál dolgozók szeretnének a Mészárosnál dolgozni. Jó példa erre a CBA: a környékünkön mind a 3 üzletüket eladták. Annyira sz.rul fizettek és annyit gusztustalankodtak, hogy nem volt már dolgozójuk.
Kíváncsi leszek mi lesz a véleményed 2020 után amikor az EU-csapok szűkülnek jelentősen. Tudom. Akkor Brüsszel lesz a hibás meg a Soros. A Fidesz most kifogott egy olyan 7-8 évet, amikor a világgazdaság a válság után csúcsra járt. Ez sem tart örökké. A Gyurcsányék "elmúltnyolcéve" meg pont a válságra tetőzött. Ezzel nem a Gyurcsányt akarom mentegetni, mert ők ugyanúgy loptak meg korrumpálódtak.
A bérek emelkedése pedig pont az Orbánék gusztustalan kormányzásának eredménye, hiszen a fiatalabbja meg az értelmesebbje már a lábával szavazott. (Az egy vicc, hogy ez is a Fideszt erősíti).
A földekről: nem tudom hány tulajdonos volt régen, de hogy legnagyobb sz.rt Orbán nagy tanítómestere Antall József (halottról jót vagy semmit, de ez itt nem megkerülhető) keverte a kárpótlással, ahol pesti ügyvédek meg mindenfajta sz.rházi emberei szedték össze 1/3 meg 1/4 áron a jegyeket és vitték megfélemlített licitekben a legjobb földeket, az biztos. A fiúk már csak a megmaradt államit osztogatták el a barátaiknak.

morph on deer 2018.04.17. 17:14:49

@Kivlov:
“Ameddig mszp és gyurcsány van, addig orbáné a győzelem.”

Mert ha meg nincs, akkor egyből Szél kormány lesz?
Az nem tűnt fel, hogy az LMP 2010-től cirka ugyanott tart, a Momentum még csak kívülről óbégat, - úgy őszintén, még mindig a Kétfarkúak a legszímpatikusabbak.

Szerinted ezek közül melyik mögé állnának be az árván maradt MSZP-s meg DK-s szavazók?

A Jobbik az egyetlen amelynek esélye lenne - majd - egy mértéktartó jobbközép erővé kinőnie magát, majd kiderül, hogy meg tudják-e tenni. Addig pedig nem igazán vonzó az esetlegesen elárvult MSZP-s meg DK-s szavazóknak, ez elég világos.

Szóval amiről beszélsz, az belátható ideig csak ábránd.

Kivlov 2018.04.17. 17:37:29

@morph on deer:
hidegen hagy hogy ábránd vagy nem.
nekem semmi bajom a fityisszel. még mindig a kisebbik rossz.

zokogjatok 2018.04.17. 17:50:08

@kocsisj: "Gyurcsány ki merte mondani, hogy elk.rta (ettől mondjuk nem sokkal lesz elfogadhatóbb), a felcsúti meg folyamatosan k.r szét minden, de ezt soha nem fogja beismerni."

1. Gyurcsány nem "ki merte mondani", hanem LEBUKOTT, ember. Nem nekünk pharasztoknak mondta el mi a stájsz, hanem a cimbijeinek, csab laszerencséjére kihallgatták.

2. Elkúrásban meg ha eddig nem jöttél rá, hogy Gyurcsika nagyságrendekkel szarabb volt, akkor nem is tudom mit fárasztom magam, csak a szokásos köröket hogy lefussuk: IMF hitel, 2006-os tüntetések, kötelezettségszegési, 10% fölötti ÁHTH, munkanélküliség, infláció, nemleszgázáremelés, 50-ről 80%-ra növelt hitelállomány. Nem épp a sikeres gazdag kormányzás jelszavai.

zokogjatok 2018.04.17. 17:55:45

@kocsisj: "A bérek emelkedése pedig pont az Orbánék gusztustalan kormányzásának eredménye,"

Jaj hagyjuk már, tehát ha nem nőnek a bérek az orbán hibája, ha nőnek az meg szintén orbán hibája csak máshogy. Borzasztóan túldimenzionált probléma a kivándorlás, ugyanis mindig csak a mérleg egyik oldalát nézik, a bevándorlást meg sosem, márpedig MO-ra erős bevándorlás is van (határontúliak, ázsiaiak, visszaköltözők, nyugati nyugdíjasok).

Pl:
knoema.com/atlas/Hungary/topics/Demographics/Population/Net-migration-rate

Kivándorlás olyan országoknak probléma, mint Románia vagy Horvátország, akik tényleg évi 1-2%-ot veszítenek a lakosságukból.

kocsisj 2018.04.17. 18:03:27

@zokogjatok: Valószínűleg mi valami nagyon rossz országban élünk büntetésből, ahol csak a sz.r meg sz.rabb között lehet csak választani. Vagy talán mi is hunyók vagyunk ebben?
Amikor hagytuk, hogy a spontán privatizációnak nevezett szabadrablást végig vigyék?
Amikor asszisztáltunk a kárpótlásnak nevezett Torgyáni ámokfutásra?
Amikor a legkövetkezetesebb rendszerváltó SZDSZ eltocsikolta a becsületét?
Amikor a Simicska '98-ban 3 hónap alatt APEH vezérként "rendezte" a Kaja Ibrahim ügyeket?
Ésatöbbi és atöbbi. Mind benne vagyunk. Mint ebben a szégyenteli 2/3-ban is.

zokogjatok 2018.04.17. 18:16:15

@kocsisj: "Valószínűleg mi valami nagyon rossz országban élünk büntetésből, ahol csak a sz.r meg sz.rabb között lehet csak választani."

Vagy MO valami elátkozott ország, vagy esetleg te látod egy kicsit sötétebben a dolgokat mint amilyenek, és ha most Franciaországban vagy Angliában lennél, az ottani politikán sipákolnál.

kocsisj 2018.04.17. 18:30:47

@zokogjatok: Nem szoktam sipákolni, meg nem szeretnék máshol sem élni. Itt szeretnék normálisan élni. Mit értek ezen? Ha a feleségem a facebookján megnéz egy ismerőstől jött komoly zenei ajánlást, az első 5 mp-ben ne migránsok özönöljenek stb.
8 éve nem nézek tv-ét, kivéve, ha a magyarok játszanak nemzetközi meccset(szeretem a sportot), habár ez is már az EB kivéve csak felbosszant. A szünetekben, amit híradóként lenyomnak az vérfagyasztó.
Valószínűleg csak annyi, hogy más a normális Magyarországról az elképzelésünk. Kinek a pap, kinek a papné...

morph on deer 2018.04.17. 18:31:27

@Kivlov:
“nekem semmi bajom a fityisszel”

Nekem van.
Ez a szintű erkölcsi degradálódás ami az országban végbement az uralkodásuk alatt, eddig semmelyik korábbi időszakban nem történt meg.

Az, hogy a csalás kvázi legális amíg el nem kapnak, - ha meg igen, “majd az ügyvédek elintézik, oszt jónapot” - hogy arcátlanul lopni már nem is bűn, - hiszen csak “megmentik” a gonosz multiktól, mondják a hülyék, holott a közvagyonról van szó, - amíg a “mieink” csinálják, korábban nem volt elfogadott, ma pedig már az kelt megütközést, ha szól érte valaki... és folytathatnám.

Az pedig, hogy embertelenségre és gyűlöletre bíztat gyakorlatilag mindenki ellen, aki ilyen vagy olyan okból képes mást gondolni valamirôl, vagy esetleg annyira kiszolgáltatott, hogy önmagát megvédeni képtelen, tehát szabad a vásár, utáljunk, gyűlöljünk. - teljességgel elfogadhatatlan!
És ebben az “értékrendben” alakul és nő fel a következő nemzedék Magyarországon!

Mi lesz így belőlünk?
A “veszett kutya” Európa közepén, amelyiknek állandóan habzik a szája, bármiről is legyen szó?

És mindez orbán és a fidesz nélkül nem lett volna lehetséges, van miért örülni, valóban.

Csupán azt sikerült elfelejtenie nagyeszű uralkodónknak, hogy “ki szelet vet, vihart arat”, - és bizony lehet ő az első, akit az a vihar el fog söpörni!
Megértésre vagy könyörületre ugye akkor már nem számíthat, hiszen jól megtanulta a nép, hogy olyan nincs is..!
Csak idő kérdése.

Ad Dio 2018.04.17. 21:46:07

@sztd:

A pártok száma nem fog lecsökkenni. Minimum két blokk marad: a bal és a radikáljobb. Ezért nem is lehet megoldás a monolit ellenzék. Fáj vagy sem, meg kell tanulni együttműködni... nem csak kampányidőben.

Ad Dio 2018.04.17. 22:01:39

@egyjózsi:

Gyurcsány a világon semmire nem megoldás, csak egy negyedik Fidesz 2/3-ra. A bal oldal számára sem vállalható, hát még a Jobbik számára! Őt egész egyszerűen ki kell nyomni ebből a képletből. Vezető kell, de olyan, aki elfogadható Jobbiktól DK-ig mindenkinek.

kocsisj 2018.04.17. 22:59:30

@Ad Dio: Szerintem megint rosszul fognánk meg a dolgot. Kicsit olyan, mintha a gombhoz keresnénk kabátot. Megyénkét, kerületenként kellene olyan 30-40-es embereket találni, akik lehetőleg egyik pártnak sem tagjai, nem sárosak semmilyen lenyúlásban, lehetőleg nem jogászok (azokból most egy kicsit elég volt, tisztelet a kivételnek, azoknak nem inge). Őket felépíteni 2022-re, belőlük úgyis is kikerülne az a vezető, akire szükség van. Abban egyetértek, hogy sem a Gyurcsány, sem az MSZP szétfáradt emberei nem jönnek szóba, de az LMP is megmutatta, hogy nem jobb a Deákné vásznánál. Nekem, mint ballib gondolkodásúnak a Jobbik se jöhetne szóba, mint az ellenzék vezetője. Gondolom nem vagyok ezzel egyedül. Habár meg kell mondjam, a Vona volt az egyetlen, aki karakánan viselkedett a választás után. Mindegyiknek példát mutatott, hogy mit kellett volna tenniük.
Aztán az is lehet, hogy a különböző felügyelő bizottságokban, igazgató tanácsokban együtt üldögélnek pár millióért havonta és rajtunk és az agyalásainkon röhögnek a legjobbakat. Ki tudja?

Kivlov 2018.04.18. 07:44:54

@morph on deer:
Söpörje. Addig is rendbe tette az országot nagy elqrás után.

Netuddki. 2018.04.18. 07:47:56

Lehet rugdalni a döglött oroszlánt, de ettől még a fidesz csalással került újra hatalomra.

A nyugati határszélen 4 emberből 3 ezekre a tolvajokra szavazott, rekord részvétel mellett. Azok, akik napont ingáznak Ausztriába dolgozni. Aztán ha az orbán kivezeti Magyarországot az EU-ból, akkor mégis mi a francot csinálnak ezek a fidesz szavazók? Amikor útlevél kell majd az osztákokhoz és a horvát tengerparthoz, ha egyáltalán beengednek, vagy inkább kiengednek.

Ilyen ostoba, önpusztító népség a magyar, nem érdemli meg, hogy itt bárki is fáradozzon értük.
Pár hónapja volt Molnár Ferenc írásaiból egy sorozat a Kossuthon (felolvasta Jason Statham magyar hangja). Ócska picsogásnak tűnt akkor. De utólag tökéletesen igaza volt, már 100 évvel ezelőtt is.
Még 100 év, és ha így folytatjuk, nem lesz magyar és Magyarország, ostoba barmok...

egyjózsi 2018.04.18. 13:58:52

Ez a verzió is elképzelhető. De vedd figyelembe, ma nyilvánosan, mert ez a "sikk" Gyurcsány mellett sehol, semelyik véleményformáló nem áll ki. Mindenki, még az MSZP prominensei is elhatárolódnak. Mi lenne, ha annak kapcsán elgondolkodnának, hogy miképp amortizálta le a Fidesz a mostani ciklusban az összes szóba jöhető ellenzéki vezetőt, s ennek kapcsán elővennék a Gyurcsány kérdést. Valóban ez e Gyurcsány, aminek anno a Fidesz beállította. Mert ha igen, akkor ez Vonára, Széllre, Karácsonyra, stb... is igaz kell hogy legyen. De tudjuk, nem igaz. S mikor ezen politikusok Gyurcsányra, mint elutasítandóra hivatkoznak, nem veszik észre, hogy ők ugyanazon játszma részesei. Ne essék félreértés. Nem Gyurcsányt akarom tisztára mosni, csupán azt kívántam jelezni, hogy egyedüli azon karakteres figura, akinek van az a politikai tehetsége, mozgósító képessége, amivel Orbán méltó ellenfelévé válhatna. Sajnos, más nincs. Talán a Vona képességekben megközelíti, azonban ő most lépett le a színről, feladva azt, hogy bebizonyítsa, valóban demokrata, s valóban váltott a radikális jobboldali vonalról... Gyurcsány van, s újra kéne építeni. Ez a véleményem. Vagy kéne jönnie valakinek aki viszont nem látszik sem égen, sem földön... Más esély nincs.

Ad Dio 2018.04.19. 09:26:35

@kocsisj:

A baloldalnak van egy amolyan "vezérofóbiája", ami nagyjából azt jelenti, hogy a vezető pozícióra úgy tekintenek, mint egy szükséges rosszra és legszívesebben amolyan kéz-a-kézben-mindenki-egy-ben menetelnének a parlamentbe. Ez szép, csak sajnos NEM MŰKÖDIK. Még a vízpárának is kellenek kondenzációs magvak amik körül kialakul a vízcsepp. Kell a vezető, aki megtestesíti a pártot, illetve irányt ad neki a személyiségével. E nélkül nem lesz a világon semmi "alulról építkezve", csak ezer felé húzó gazos kert.

Ad Dio 2018.04.19. 09:28:09

@egyjózsi:

"De vedd figyelembe, ma nyilvánosan, mert ez a "sikk" Gyurcsány mellett sehol, semelyik véleményformáló nem áll ki. "

Ha egy trend több mint tíz éve nem hajlandó megváltozni, az azért felvetheti a gyanút, hogy nem a véletlennek (és vagy a Fidesznek) köszönheti a létezését, nem?