Médianapló

Médianapló - Orbán Viktor volna korunk Grósz Károlya?

2018. március 16. 10:02 - Zöldi László

Idestova harminc éve gyűjtöm a mondatokat, csaknem négyszáz oldalnyi jött össze belőlük. S mert egy oldalon hét-nyolc ütős, szellemes, visszhangos mondat fér el, háromezer körüli a szállóigék száma. Tegnap bespájzoltam, a március 15-i beszédekből húsz figyelemre méltó mondatot jegyeztem föl, bár egyetlen szállóige-gyanúsat sem találtam. Mára kiderült, hogy a legnagyobb visszhangot Orbán Viktor bejelentése váltotta ki.

A miniszterelnök körülírta a politikai ellenfeleket (a külföldi kézben lévő médiumokat, a külföldiek pénzelte civil szervezeteket, a „vérszegény” ellenzéki pártokat), és hozzáfűzte, hogy „A választás után természetesen elégtételt fogunk venni, erkölcsi, politikai és jogi elégtételt is.” Ha tehát a Fidesz nyer április 8-án, akkor jön a megtorlás. Hogy ez pontosan mit jelent, azt az ünnepi szónok nem részletezte, inkább a diktatúrában edződött képzeletünkre bízta. Bejelentésének eddig elhangzott, megjelent értelmezéseivel két gondom is van.

Akik azóta nyilvánosan is felidézték a meghökkentő mondatot, azok közül mindössze hárman citálták pontosan: Rónai Egon atv-s műsorvezető, Magyari Péter 444-es újságíró és Domokos Lajos újságíró, a Bekiáltás című blog szerzője. A többiek úgy tették ki az idézőjelet, hogy kifelejtették a természetesen-t. Pedig e szó hitelesíti Orbán Viktor gondolkodásmódját. Magától értetődőnek tartja, hogy ha ismét győz, üldözendő és megbüntethető ellenségnek tekintheti azokat, akik megkeserítették az életét. Ezzel eldöntheti azt a vitát, amely még nem jutott nyugvópontra: vajon most kemény demokráciában vagy puha diktatúrában élünk-e?

Az értelmezők között többen is Orbán drámai bejelentését Grósz Károly híres-hírhedt kijelentéséhez hasonlították. 1988 végén a Sportcsarnokban ugyebár ezt firtatta az MSZMP-politikus: „Ha kell, határozottan fel tudunk-e lépni az ellenséges, ellenforradalmi erőkkel szemben?” Mindjárt meg is válaszolta a szónoki kérdést: „Ha nem, az anarchia, a káosz és ne legyen illúzió: a fehérterror fog eluralkodni.” Az Orbán-beszéd értelmezői tartalmilag jó helyen kapisgálnak, ám abban tévednek, hogy 1988. november 29-én a magyar miniszterelnök fenyegette meg a rendszer politikai ellenfeleit. Akkor ugyanis Grósz Károly már nem volt kormányfő. November 24-én lemondott (vagy lemondatták).

A Sportcsarnokban nem az egész országot képviselő miniszterelnök fejtette ki az álláspontját, hanem „csak” egy párt első embere szólt az övéihez. Ma már azt is tudjuk, hogy a politikai harc későbbi vesztese beszélt belőle.     

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr213742946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2018.03.16. 17:19:35

Azért, egy kicsit más olvasata van a megnyilatkozásnak, ha közben arra gondolt, a tolvaj fidesz elveszíti a választásokat.
Mert ha polgárháborút akar kirobbantani, miután kiesnek a hatalomból, akkor az már állam elleni bűncselekménynek számít. Bár szerintem a demokrácia és a jogállam lebontása is annak számít.
A fejezet alá tartozó bűncselekmények:
Az alkotmányos rend erőszakos megváltoztatása
Az alkotmányos rend elleni szervezkedés
Lázadás
Rombolás
Hazaárulás
Hűtlenség
Az ellenség támogatása
Kémkedés
Szövetséges fegyveres erő ellen elkövetett kémkedés és
Az állam elleni bűncselekmények feljelentésének elmulasztása

VáradiJános 2018.03.17. 11:53:23

@Netuddki.: a kisköcsögök Sándor-palota dobálása és villamos-megállítása persze nem az, ugye? És a buzindex blogok balfácán kommentjei a progromok, akasztások és hasonlókra lázítással nem zavarnak, pubi?

MikeBoy 2018.03.17. 12:17:31

@VáradiJános:

Nem egy trolloknak való idő ez.

hitelkártyahalmozó 2018.03.17. 12:24:46

@VáradiJános: Ideges az úr? Április 9.-étől nem fizeti a Fidesz a gyógyszereid?

VáradiJános 2018.03.17. 12:26:02

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző: miért is? Mert használni merem a szót nem zsidók elleni erőszakra is?

VáradiJános 2018.03.17. 12:26:56

@hitelkártyahalmozó: nem leszel attól meggyőzőbb, kurtka, hogy három nicken írogatsz nekem

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.03.17. 12:26:57

Laci, Rónaihoz, Magyarihoz írj hozzá engem is: bekialtas.blog.hu/2018/03/16/orban_a_kartekony A cikked viszont úgy ahogy van, kerek. Hozzá jól jött a figyelmeztetés, hogy Grósz akkor már nem volt miniszterelnök. Mert, amikor épp Orbán beszéde - s Grószéval való összevetése - kapcsán elmondtam a környezetemben, hogy minisztériumi alkalmazottként engem is kirendeltek a sportcsarnokba, de nem mentem el, utólag azt gondoltam: a kormányfő közvetett utasítását szegtem meg. Ezek szerint akkor már nem volt közvetve sem főnököm. Ezzel együtt kínos volt, amikor meg kellett magyaráznom, hogy miért nem voltam ott. Hiába, gyarló az ember és az ő emlékezete. #

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző · http://bircahang.org 2018.03.17. 12:28:17

@VáradiJános: Ez így még cikibb, hogy rá sem jössz mi a probléma vele. Még jobban mutatja a műveletlenséged.

hitelkártyahalmozó 2018.03.17. 12:30:12

@VáradiJános: "progromok" Nem érted mi a baj vele, te ki bunkó?

tapolcai evolúciós zsákutca 2018.03.17. 12:40:47

@VáradiJános: Ne használj idegen szavakat! Nem ütöd meg azt a szintet.

MACISAJT 2018.03.17. 13:12:10

"Akik azóta nyilvánosan is felidézték a meghökkentő mondatot, azok közül mindössze hárman citálták pontosan: Rónai Egon atv-s műsorvezető, Magyari Péter 444-es újságíró és Domokos Lajos újságíró, a Bekiáltás című blog szerzője. "

Egy egy link, hivatkozás nem ártott volna ennek alátámasztására.
Mert én kötve hiszem, nem láttam ugyanis még ballib orgánumot ahol Orbántól pontosan citáltak volna.
Itt sem, itt is szándékosan ferdítenek :" A miniszterelnök körülírta a politikai ellenfeleket (a külföldi kézben lévő médiumokat, a külföldiek pénzelte civil szervezeteket, a „vérszegény” ellenzéki pártokat), és hozzáfűzte, hogy „A választás után természetesen elégtételt fogunk venni, erkölcsi, politikai és jogi elégtételt is.” Ha tehát a Fidesz nyer április 8-án, akkor jön a megtorlás."

Akkor hát lássuk hogy VALÓJÁBAN kiről is szólt a felkapott mondat:

Az ellenfelek is tudják, most évtizedekre eldőlhet az ország sorsa. Ezért semmitől sem riadnak vissza: nem érvelnek, hanem cenzúráznak, nem vívnak, hanem csípnek, rúgnak, harapnak, és a gyűlölet magvait szórják szét, amerre csak járnak - mondta. "Mi szelíd és derűs emberek vagyunk, de nem vagyunk sem vakok, sem balekok. A választás után természetesen elégtételt fogunk venni, erkölcsi, politikai és jogi elégtételt is, de most nem vesztegethetjük erre sem az erőnket, sem az időnket. A támadásokat rázzuk le magunkról, mint kutya a vizet (...), csak Magyarország megvédésére fordítsuk az erőnket" - szólított fel.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző · http://bircahang.org 2018.03.17. 13:22:08

@MACISAJT: A kötelező megvolt, lehet hétfőn felvenni a minisztériumban a bérkiegészítést.

MACISAJT 2018.03.17. 13:56:53

"

"Akik azóta nyilvánosan is felidézték a meghökkentő mondatot, azok közül mindössze hárman citálták pontosan: Rónai Egon atv-s műsorvezető, Magyari Péter 444-es újságíró és Domokos Lajos újságíró, a Bekiáltás című blog szerzője. "

Okkal kételkedtem. Előkerestem, link hiányában a legutolsó említettet(valójában Kabai Domokos Lajos az istenadta.)

| Kabai Domokos Lajos:bekialtas.blog.hu/2018/03/15/aki_nem_ram_szavaz_nem_magyar

Ez nem hogy nem idézte pontosan, de még elmebetegebb mint a többi( az ország 60 százaléka, muhaha).
Most már megkeresem az a 444.est is. Meg lennék lepődve.

VáradiJános 2018.03.17. 14:00:59

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző: nem, nem tudom, hogy mi nem tetszik benne, te nagyképű senkiházi. Csak vigyázz, nehogy beégj, kiválasztott!

MACISAJT 2018.03.17. 14:01:38

Jól gondoltam:
444.hu/2018/03/15/csak-a-fenyegetes-maradt

"Most ezt a gondolatát még fenyegetőbbre vette: "A választás után természetesen elégtételt fogunk venni, erkölcsi, politikai és jogi elégtételt is."

Ez a fenyegetés mindenkire vonatkozott, aki nem fideszes, hiszen mindenki Soros ügynöke, aki nem fideszes, mondta néhány másodperccel korábban."

Bármiben és előre fogadtam volna hogy ennek is csakis azon jár a genetikailag kódolt esze, hogyan lehet kiforgatni Orbán valódi mondanivalóját..
Méghogy pontosan felidézték, a "bekiáltás blog", meg a "44.hu"....

Muhaha

rallus 2018.03.17. 14:04:45

A baloldal nagy előszeretettel hasonlítgatja ellenfeleit a saját egykori hőseihez, akik ugyan jórészt semmitérő hazaárulók voltak és még saját párthíveiket is hülyének tartották, jórészt megalapozottan...

Merlot 2018.03.17. 14:32:55

@MACISAJT: Magyarázd már el, te fidesz csicska, hogyan kell (szerinted) értelmezni!

hotredchili 2018.03.17. 15:05:12

@VáradiJános: a pogromot kavartad össze a programmal, abból lett a progrom

Toadwart66 2018.03.17. 15:13:49

@VáradiJános: Szépen összetákoltad a program és a pogrom szavakat, aztán igazságtalanul nekiestél szegény Bircamannak. Szégyelld magad, te cerkófmajom!

Zöldi László 2018.03.17. 15:33:43

@MACISAJT: Ön háromszorosára növelte az alapmondat környezetét, és minden értelmezőn számon kérte, hogy miért nem citálta pontosan a megnövesztett idézetet. Én beértem egyetlen mondattal, a leglényegesebbel. Sok ezredszer idézek, és amit kiemelek, azt pontosan teszem. Ön ilyesmivel nem bíbelődik; addig tágít, amíg hibát nem talál. Gratulálok a módszerhez.

rallus 2018.03.17. 15:35:50

@Zöldi László: Milyen a szocializmus?
Jó!
Kifejtené kicsit bővebben?
Igen. Nem jó!

HaD 2018.03.17. 15:40:32

Tévedés... grószék nem vesztettek! Sikeres volt a gazdasági hatalom átmentése(lásd még lenyúlása)most pedig sikeresen haladnak az egypárt(féle) rendszer irányába...idő kérdése. A beszéd egyébként jóval hangsúlyosabb része volt szerintem,hogy a nyugat(mely jelenleg etei a kutyust) kezébe harap. Azt szajkózta oda vissza hogy az megszívta elveszett nem partner...és nem fog megvédeni bennünket....úgyhogy jöhetnek majd az szovjet tezsvérek akik viszont majd megvédenek....van egy jó dal..."minket mindenki felszabadít.." a refrénje:) na most majd orbánék szervezik a "felszaabadítást..."..Szóval grósz bukásáról ennyit...

dunántúli gyerek 2018.03.17. 15:46:50

Elég csalódott lennék ha orbán nem taposná a földbe a retekklubot s az indexet.

Ezek a médiumok szennyezik az egészséges mindennapokat, a nk-i féknyúz hálózathoz tartoznak, annak meg amúgy is befellegzett még az amcsi választáson.

VáradiJános 2018.03.17. 16:03:00

@Toadwart66: nagyon szégyellem az elírásomat, te tetűhintás hazátlan korcs geci

VáradiJános 2018.03.17. 16:04:52

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző: mekkora egy nulla életed lehet ha kèpes vagy időt pazarolni arra, hogy új emaillel és indaaccounttal utánozd bircat. És még ügyesnek is hiszed magad ettől, te nyomorék

Zöldi László 2018.03.17. 16:07:45

@VáradiJános: Az eddigi 29 kommentből 8 az Öné. Kérem, elégedjen meg ennyivel, előre is köszönöm.

RBN 1 GCI 2018.03.17. 16:10:48

Miféle miniszterelnök ez? Az a célja, hogy a nép rettegjen. Aki nyalonca neki, az a migráncsoktól (akik amúgy nem jönnek, de mindegy), aki pedig nem a nyalonca, az Orbán bosszújától a választások után. És közben olyan közpénz lopó gépezetet építettek, amit még az afrikai diktátorok is megirigyelnének. Tényleg egy ilyen ember legyen a miniszterelnök? Alig hiszem...

tudorka57 2018.03.17. 16:13:43

Óriási marhaság Orbánt Grósz elvtárshoz hasonlítani!

Grósz fehér terrorral fenyegetőzött és az mszmp-t és önmagukat tartotta demokratának!

Ezért az analógia pontosan úgy áll, hogy a DK és az MSZP, Gyurcsány és VV Karácsony Gergely tekinthető az mszmp és Grósz utódainak.

ételizésítő 2018.03.17. 16:16:10

@közép dunántúli régió:
Ne írj neki ilyeneket, már így is túlhevült a hardvere.
Ez már messze túl van az általa, az ő egybites világában értelmezhető nehézségű feladatokon. Itt fog agyvérzést kapni.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.03.17. 16:16:14

Ha minden jól zajlik akkor Sorosékat jogilag szankcionálni kell az illegális migráció szervezése miatt. Ez nagyon időszerű, de a választásig már nincs rá mód. Utána meg attól függ, mi lesz a választási eredmény, na és attól hogy a Jobbik kaméleon éppen milyen színt mutat

dunántúli gyerek 2018.03.17. 16:18:00

@tudorka57: A komcsik komcsik és azok is maradtak. Persze szerencsére leginkább vicckategória a mai 10% támogatottságukkal akasztásokról álmodozni, de mutatja jellemüket.

Különben is milyen gáz már hogy a magyar lakosság 10%-a még mindig a kommunistákra szavaz? 2018ban? Kik ezek az emberek én egyet se ismerek a való életben vagy titkolják mert szégyellik...

RBN 1 GCI 2018.03.17. 16:18:02

@VáradiJános: Miért ez nem az eredeti? Meg is lepődtem, hogy okosat szólt hozzá. Olyan szót használtál, amiről azt sem tudod, hogy hogyan kell írni. Most mit lehet tenni? Ez van.

ételizésítő 2018.03.17. 16:18:30

@tudorka57:
Ahogy most Orbán is önmagukat tartja demokratának.
Holott soha nem volt az, még akkor sem, amikor 1990 táján annak álcázta magát.

ételizésítő 2018.03.17. 16:20:16

@dunántúli gyerek:
"A komcsik komcsik és azok is maradtak."
Kire gondolsz, Orbán Viktor KISZ-titkárra?
Orbán Győző párttitkárra?
Kövér László MSZMP-tagra?

Igazad van, ezek tényleg komcsik maradtak.

Larry Silverstein 2018.03.17. 16:26:15

Néha elolvastam Zöldi szösszeneteit amik mindig bohókás köldöknéző de értelmiségi embert festettek elém, de szinte már elhittem hogy se nem Orbán se nem kommunista jövőt képzel az országnak.

Tévedtem, a választásk közeledtével csak összenő, ami öszetartozik. Ő is a sorosista globálkulákok mellé állt a magyarok ellen, azt hiszem a köv. Orbán ciklusban hanyagolom majd a marhaságait.

Janossz 2018.03.17. 16:39:11

@Larry Silverstein: "Ő is a sorosista globálkulákok mellé állt a magyarok ellen, azt hiszem a köv. Orbán ciklusban hanyagolom majd a marhaságait."
Bizonnyal túl fogja élni. Hagysz majd kis űrt magad után, de az idő mindent megold.
Te, és kollégáid miért vagytok kényszeresen az ellen oldal blogjain? Mazochizmus ez nálatok?

MACISAJT 2018.03.17. 17:29:35

@Zöldi László: "Ön háromszorosára növelte az alapmondat környezetét, és minden értelmezőn számon kérte, hogy miért nem citálta pontosan a megnövesztett idézetet. Én beértem egyetlen mondattal, a leglényegesebbel. "

Ja persze. A leglényegesebbel:P Ami tudomást sem vesz arról hogy mire vonatkozott a mondat.És aztán indulhat a hazudozás hogy megfenyegette a magyar népet,az országot, a nem rá szavazókat etc.
Miközben világos ha három összefüggő mondatot idéznének pontosan, hogy VALÓJÁBAN kiről is szólt a felkapott mondat:

"Az ellenfelek is tudják, most évtizedekre eldőlhet az ország sorsa. Ezért semmitől sem riadnak vissza: nem érvelnek, hanem cenzúráznak, nem vívnak, hanem csípnek, rúgnak, harapnak, és a gyűlölet magvait szórják szét, amerre csak járnak - mondta. "

Ennél jobban is butítsam le Orbán mondókáját?
Soroljam a Simicska-médiumokban naponta megjelenő hamisított "dokumentumokat"? Soroljam a than krisztina, dunai márton-féle " Reuters" és tsai cikkeit, amiket itthonról weyerbéláznak?
Vagy bárki azt gondolja hogy ezeket is megússzák mint Pallagi Ferenc és tsai 2002-ben a Kósa Lajos a debreceni állomáson szopat c. mesét?
nol.hu/archivum/archiv-62109-46182
Mert hogy mi a leglényegesebb, majd maguk eldöntik, a szövegkörnyezettől függetlenül.
Régi ócska módszer.

Pont Orbánnal szemben vetették be egyesek, még 2001-ben. Akkor Eu ellenességgel vádolták, és naphosszat idézték hogy lám azt mondta hogy van élet az EU-n kívül is, húúú, borzalom. Nézzük hogy is volt valójában:

(Világgazdaság, 1999. december 17.)
– Riporter: „Van-e forgatókönyvük arra az esetre, ha 2002-2003-ban sem sikerül Magyarországnak csatlakozni az Európai Unióhoz?”
– Orbán: „Nem történik tragédia, ha nem valósul meg 2003-ban a csatlakozás. Most sem vagyunk az Unió tagjai, s mint látjuk, van élet az EU-n kívül is. De nem erre készülünk. Azért sürgetjük az integrációt, mert az újabb lökést adna a gazdasági fejlődésnek.”

Csak hát egyesek eldöntötték hogy mi a lényeges..

Muhaha
(Világgazdaság, 1999. december 17.)

Zöldi László 2018.03.17. 17:36:52

@MACISAJT: Most már értem. Rajtam veri le mindazt, amit a legutóbbi években tapasztalt az idézettechnikában. Oké, ez elviselhető. Azt azonban mivel magyarázza, hogy miközben több száz közéleti személyiséget idéztem a különböző szerkesztőségek számára készített heti válogatásokban, három évtized alatt egyetlen sem perelt be?

n3spr3ss0 2018.03.17. 17:47:49

@VáradiJános: Menj verd ki, oszt gondolkozz a 2006-os gyújtogatásokon,rombolásokon, tankelkötésen,rendőrveréseken.

Scriptorius 2018.03.17. 17:51:04

Megtorlás Orbán módra = fokozottabb cenzúra (on-line termékeknél is) + a pártműködések központi ellenőrzése (egypártosodás) + új alkotmány, kiterjesztett, rendkívüli elnöki jogkörrel (Erdoganosodás) Kábé ennyi a lényeg.

MACISAJT 2018.03.17. 17:51:21

@Zöldi László: "Most már értem. Rajtam veri le mindazt, amit a legutóbbi években tapasztalt az idézettechnikában. '"

Ez sem stimmel. Lám, itt is azon a két szerencsétlenen is levertem, akiket mint pozitív példát méltatott.
Kapásból abból az alapállásból indulok ki hogy egy balliberális eleve nem lehet pontos és tisztességes, hanem eleve abból indul ki, hogyan lehet gyűlölt ellenfele( na jó, ellensége) mondanivalóját kiforgatni, meghamisítani, ellenkező értelemmel ellátni hogy aztán annak ürügyén lehessen hörögni.
És lám, igazam is van.

Ami pedig a pereket illeti, nincs beleszólásom hogy ki kit mikor és miért perel, ha egyáltalán.
De a magyar bíróságok közröhejes ítéleteit elnézve, én sem bátorítanák senkit hogy ott keressen igazságot.

Zöldi László 2018.03.17. 17:54:21

@MACISAJT: Ha javasolhatom, kerülje a kapásból való kiindulást. Ezt szakmailag előítéletnek nevezik.

19540511 2018.03.17. 18:04:24

@VáradiJános: Janika! Mik azok a "progromok"?

Könnyen elkaptuk, uram! 2018.03.17. 18:07:54

@dunántúli gyerek: a komcsik komcsik....ja, Szita Karcsi, aki besúgó volt, meggyőződésből, most fideszes. Igazad van. Komcsi maradt.

Könnyen elkaptuk, uram! 2018.03.17. 18:16:31

@MACISAJT: te, én ugyanazt tapasztalom mindkét oldalon. Amikor Soros , avagy Vona idézet környezetéből kiragadva jelenik meg a fidesz médiában, akkor ők is ballibsik?
Amikor Kósa mást mond reggel, délben és este, akkor mszp-és?
Amikor Szitáról kiderül, hogy III/II.-es volt, akkor Soros a hibás?

Kunhallmi Agnes. 2018.03.17. 18:30:03

"Orbán Viktor volna korunk Grósz Károlya?"

Mi ez a finomkodas ? Nem inkabb Sztalin meg Hitler ?

A tudomány sosem téved! 2018.03.17. 19:08:09

Az index, és címlapos bérblogjai korunk Münchhausen bárói?

Budapest a kutyaszar városa 2018.03.17. 19:47:52

@Scriptorius: A Putyin - módszert kifelejtetted, vagyis egyes ellenzékiek likvidálását. Azért volt már ilyen nem egy, ha visszaidézzük mondjuk Vellsz Tamás vagy Váradi juhász esetét.

arturdent 2018.03.17. 19:59:37

Egészen elképesztő ez a kampány, az eddigi legundorítobb. Ké t üzenet van.
1 A migránsok
2 Orbán leváltása. Ennyi az össz téma, meg egymás sározása, gusztustalan.
Ha az embereknek lenne egy csöpp esze senki nem menne választani, mert nincs kire szavazni.

MACISAJT 2018.03.18. 07:00:41

@arturdent: "Egészen elképesztő ez a kampány, az eddigi legundorítobb"

Az mszp volt alelnöke tegnap kiadta a húspultból az ukázt, a simicskásodott operettnácikra kell szavazni:

Csintalan azt mondja, a Jobbik baráti köre verte meg, ennek ellenére rájuk szavaz Csintalan Sándor a Hír TV-n futó, Tantusz című műsorában közölte: mivel az ellenzéki összefogás reménytelen, ezért április nyolcadikán a Jobbikra fog szavazni listán, egyéniben pedig a legesélyesebb ellenzéki jelöltre. A Hír TV műsorvezetője ezt azzal indokolta, hogy szerinte Orbán Viktor március 15-i beszédében bejelentette, hogy a választás után, ha nyer, diktatúrát fog csinálni, illetve a nemzet egy részét ráuszítja a másik részére. Erre az ellenzéki pártok közül szerinte csak Vona Gábor reagált megfelelően. „Nekem ez nem könnyű” – tette hozzá Csintalan, emlékeztetve arra, hogy a Jobbiknak a „baráti köre” verte meg őt és vegzálta a gyerekeit. De szerinte a sérelmeket félre kell tenni, mert úgy gondolja: Orbán rendszerét meg kell buktatni. Hozzátette: az LMP-nek és a Momentumnak pedig nagyon drukkol. (MNO)

A 168 Órában 168ora.hu/itthon/szel-bernadettek-amiatt-aggodnak-hogy-megpuccsoljak-oket-lmp-s-ultimatum-vagy-trukk-146851 pedig kimondják:
"A szocialisták ugyanakkor egyre többször hangoztatják: győzzön a legesélyesebb jelölt!

− Ha egy körzetben a jobbikos az esélyes, akkor nyerjen ő. De ezt soha nem fogjuk nyilvánosan kimondani

– súgta egy szocialista politikus lapunknak."

Szavazzanak tehát a legesélyesebb ellenzéki jelöltre. Hogy ki az? Na azt majd Gulyás Márton és Soros&Simicska médiumai, Závecz "kutatásai" alapján majd megmondják a választóknak. Így megy ez.
Világos ugye hogy mit szeretnének? Kijevi káoszt és anarchiát, hogy ahogy ott is a sorosok, porosenkok etc., itt a sorosok, simicskák, leisztingerek a húsosfazékhoz kerülhessenek.

Világos, nem?