Médianapló

Médianapló - Samu, a kobaltkék gyerek

2018. január 21. 10:37 - Zöldi László

Hét éve írom a Blog.hu vendégeként ezt a rovatot. Azóta 2702787 a letöltések száma, az olvasóké pedig 2143675. A Médianapló azonban sokkal régebbi. 2002. január elsején kezdtem följegyezni a nyilvánossághoz kapcsolódó benyomásokat, ez a 5864. A legtöbb glosszát vonaton írtam reggelente, útban a szegedi egyetem, az egri, nyíregyházi, székesfehérvári és szombathelyi főiskola felé. Az újságíró-szemináriumok, a médiatörténeti előadások számtalan témával kecsegtettek. Most valami ünnepit, talán családias jellegűt kéne írni.

A legszívesebben az unokáimról tűnődnék, a két nagyobbik ugyanis tegnap felvételizett. A 14 éves a környék legjobb gimnáziumába szeretne kerülni, a 9 éves az egyetem nyolcosztályos gyakorlójába. Kár, hogy megpróbáltatásuk nem illik e Médianapló kereteibe. A legkisebb viszont tegnap küldött egy autókereket. 5 éves, és először kaptam tőle digitális üzenetet. Eldőlt hát a vita. Menyem tiltotta volna a számítógéptől, fiam azonban engedékenyebb volna, talán mert ő sem volt sokkal idősebb, amikor megvettem neki a Commodore 64-et. Taktikai érzékére vall, hogy a felesége gépén létesített hozzáférési lehetőséget az unokámnak.

Samuval közös szenvedélyünk a BMW. Az óvodából hazafelé jövet gyakran nézegettük az embléma kékjét, amelyről ő még nem tudja, hogy kobaltkéknek is nevezhető. Mindenesetre a szekrény tetejéről elkunyerálta a BMW-modellemet, amelyet a 60. születésnapomra kaptam a fiamtól. Most pedig egy téli kerék fényképével kedveskedik, kellős közepén a jellegzetes logóval. Van neki egy elemes BMW-je is, amelyhez karácsonykor kapott autópályát, szegélyén emelt széllel, hogy a kocsi ne sodródjon le róla.

A családi ebéd utolsó fogásából, a cukorral készített tortából nem ehettem. Átmentem a másik szobába, és olvasgattam a blues történetéről megjelent, csaknem 600 oldalas kézikönyvet. Az unokám szintén kivonult a családi gyülekezetből, tőlem néhány méterre játszott. Futtatta BMW-jét a vadiúj pályán. Néhány perc múlva azt vettem észre, hogy a hátam mögött áll, és belenéz a lexikonba. Elöntött a büszkeség. Lám, itt van ez a szöszke kisfiú, vér a véremből, aki számtalan autómárkát ismer föl, megtanult olvasni, és kacérkodik a számítógéppel, most pedig még a blues iránt is érdeklődik.

Samu elkérte a nagyalakú, súlyos kötetet, összecsukta, és elcipelte az ellipszis alakú pályájához. Fölemelte a műanyag sztráda felém eső részt, és alá tette a vaskos kézikönyvet. Domborzatot csinált a versenyautónak.         

komment
süti beállítások módosítása