Médianapló

Médianapló - Vitézlő honanyák

2017. június 28. 09:54 - Zöldi László

Ma reggel, hét és nyolc között ismerős hangot hallottam. A számítógép képernyője előtt ültem, hátam mögött pedig szólt a televízió. Az ATV-s Start műsorát sugározta, és Szél Bernadett épp ezt mondta: „Vannak pártok, amelyek a jövőből táplálkoznak, nem a múltból.” Az LMP-re, a belőle kiszakadt Párbeszédre, az Együttre és a Momentumra utalt.

Csatlakozott ezzel az úgynevezett kispártok figyelemre méltó akciójához, amely úgy foglalható össze, hogy ha választási szövetségbe tömörülnének, akkor jövő tavasszal talán begyűjthetnék azok szavazatait, akik torkig vannak a 2010 előtti, régi pártokkal. Idáig jutottam az értelmezésben, amidőn bevillant, hogy esetleg nem is Szél Bernadettet hallottam az LMP-ből, hanem Szabó Tímeát a Párbeszédből. Ekkor fordultam hátra, de már hirdetést sugárzott a tévé. Bizonytalanságomat tetézi, hogy a két ellenzéki politikusnő hasonló hangú, alkatú és habitusú.

Kicsik és törékenyek, föl kell állniuk egy székre, hogy képviselőtársaik lássák őket. Föl is állnak rá, ha úgy hozza a helyzet. Mozgatják a Parlamentbe csempészett bábot, amelynek arcára a köztársasági elnök fényképét ragasztották. Kimennek az országgyűlési patkó közepére, és a meglepett miniszterelnök orra előtt himbálják a hosszú listát, amelyből kiderül, hogy hány száz civil szervezetet érint a megbélyegzésről elfogadott törvény. Miközben nézem, olykor pedig csupán hallgatom őket, nemcsak az ötlik föl, hogy ilyenek lehettek az amazonok, akik az ógörög mitológia szerint íjjal a kezükben teremtettek rendet az egymással kakaskodó férfiak között. Az is beugrik, hogy az értelmező szótár szerint amazonnak vélhető „a harcias fellépésű nő, aki öntudatosan védi saját érdekeit”.

A két politikus hölgy nyílvessző helyett szavakat lő ki, és gyakran talál. Ráadásul nem is föltétlenül a saját érdekeit védi, hanem ama polgárokéit, akik beválasztották az ország házába. Szívesebben bíznám kettejükre a sorsomat, mint az elhízott, kétszeresére dagadt fejű, székükbe éppen csak beleférő honatyákra, akik a kakaskodásban lelik örömüket. Parancsszóra nyomkodják a szavazógombot, és a parlamenti jegyzőkönyv tanúsága szerint „kisanyámnak” hívják a mondandójukat teátrális elemekkel nyomatékosító honanyákat.

Olvastam valahol, hogy az országgyűlésben csupán egy tökös képviselő van: Szél Bernadett. A mondat szellemes, de nem lehet igaz. Mert van még egy: Szabó Tímea. Ma reggel hét és nyolc között talán mégis inkább őt hallottam?     

10 komment
süti beállítások módosítása