Médianapló

Médianapló - Miért kellett megszüntetni a Népszabadságot?

2017. június 07. 09:29 - Zöldi László

A pályakezdő médiakutatók blogja, a Média2.0 nehezen indult. A huszonéves munkatársak láthatárát beszűkítette, hogy a fővároson túli szerkesztőségekről szinte semmit sem tudtak. „Szerencsére” a legutóbbi hónapokban érzékelhetővé vált a kormányzati térhódítás a fővároson túli nyilvánosságban, és az államosított megyei napilapok bekerültek a szakmai gondolkodás körébe. Ennek tartalmas állomása a tegnap megjelent interjú, amelyet Háhner Petra készített Póré Lászlóval, a Dunántúli Napló volt főszerkesztő-lapigazgatójával.

A tulajdonosváltás egyik áldozata attól vált híressé, hogy jelenleg egy pécsi pláza alagsorában árul kolbászt. Bár megszenvedte a vele történteket, maradt annyira tárgyilagos, hogy azt is kifejtette: a regionális nyilvánosság korlátozása nem a kormányzati térhódítással kezdődött. Korábban is akadtak olyan politikai és gazdasági érdekcsoportok, amelyek szempontjait figyelembe kellett venni a megyei napilapok szerkesztése és kiadása közben. A kényes egyensúlyból bontanám ki, hogy az Orbán-kormány számára mitől lett hirtelen oly fontos az úgynevezett Springer-lapok megszerzése.

A német cégcsoport itteni arca, Bayer József már vagy tíz éve igyekezett megszabadulni a Magyar Távirati Iroda szolgáltatásaitól. Arra kötelezte az újságírókat, hogy mielőtt megírják témájukat a papír alapú anyalapnak, foglalják össze tíz-tizenöt sorban az online kiadás számára. Utasítását az idősebb évjáratú munkatársak nem nagyon hajtották végre, ezért változatlanul az MTI sok fölösleges, közölhetetlen információt tartalmazó hírszolgálatára fanyalodott. Amidőn azonban ama bizonyos Pecina úr megvásárolta a Springer-napilapokat, annyira változott a helyzet, hogy a nyolc megyei újság immár a Mediaworks zászlóshajója, a Népszabadság híreit közölte.

Így jött létre az a felemás állapot, hogy miközben a volt Springer-lapok jóindulatú semlegességet tanúsítottak az Orbán-kormány iránt, hírrovatuk a Népszabadság Online valóságos (nyugtalanító) információit közölte. E kétarcúságot még a legbutább olvasó is észrevette, ráadásul vészesen közeledett a 2018-as választás, és a Fidesz-agytröszt elhatározta, hogy átrajzolja a médiapiacot. Abban, hogy a neki alájátszó osztrák untermann, a kétes hírnévre vergődött Percina úr tavaly októberben végérvényesen „felfüggesztette” a Népszabadság működését, az a tragikai vétség is közrejátszott, hogy a patinás napilap szolgáltatta azokat a híreket, amelyeket az állami logika szerint a Magyar Távirati Irodától kellett volna megrendelni.      

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://medianaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr8412569245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Éhes ló 2017.06.07. 10:17:24

A szépen megírt (hamis) történetből itt is fájóan hiányzik, ahogy a saját pártújságát, pártalapítványát a maszop lapátra tette. No persze nem ingyen.

Ez az "ősbűn" nyilván nem illik bele a gonosz buktorról szőtt libnyaf forgatókönyvbe és számotokra is jobb lenne, ha nem emlékezne az agyhalott maradék 10-20% ballibbant bázisszavazótok arra, miként lett pénz(tőke) ebből a régi kommunita örökségből (is), kevesek kezén.

Pedig tanulságos a történet, kár buktorékat hibáztatni:
nol.hu/archivum/archiv-140977-120879
index.hu/kultur/media/2012/08/31/masfel_milliardba_fog_kerulni_a_nepszabadsag/
magyarnarancs.hu/belpol/cserealap-87319

A "vészesen közeledő" 2018 évi választásokról pedig elég bőven ennyi:
www.kozvelemenykutatok.hu
Még pár kerítésszaggatás és komisszárok mellett tett kvótaelfogadó nyilatkozat és ennyi se lesz.
alig várom, hogy a szadesz után takarodjatok.
Blogostól.

Főgebra 2017.06.07. 11:34:49

Ha nem ismernénk az egész történetet, akár még meg is könnyezhetnénk, szegény Népszabó keserű történetét!
Nem úgy kezdődött ez a történet, hogy egy MSZP nevű párt egy tál lencséért megszabadult, a veszteséget halomra gyártó pártlaptól?

Kelly és a szexi dög 2017.06.08. 08:27:15

Ugyanazért amiért a Völkischer Beobachtert!

Skankhunt42 2017.06.08. 08:29:10

Nem tudom mi szükség van ilyen posztokra, amikor mindenki tudja az újsággal kapcsolatos igazságot (igen, még azok is akik tüntikéznek).

konrada 2017.06.08. 10:02:44

@Skankhunt42:
...na jó de hátha akad olyan újszülött - vagy már szenilis - olvasó, aki még nem hallott az egészről - csak annyit hogy volt és megszünt a Szabad Nép - no azokat talán lehet még hülyíteni is, de ha nem is:
a többi - emlékezőtehetséggel megvertek - garantáltan generálnak annyi kattintást, hogy jöjjön a kis hírdetési pénzecske...;)

Volocsájev nem eshet el 2017.06.08. 10:05:14

Szerintem hiába a sok erőlködés, a Népszabaccság nem a sajtószabadság gonoszul legyilkolt zászlóvivőjeként fog bevonulni a történelmi tudatba, hanem egy 4 évtizedet megért diktatúra kivénhedt prostijaként, aki végül már a stricijének se kellett

Jugoszláv Békaember · http://elmenypark.net 2017.06.08. 13:32:44

Akkor Voga és Turnovszky is már csak történelem.